blog images

Dev Blog 01.07.2021 Wyniki sesji testowej okrętów podwodnych i kolejne kroki.

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Zmiany w mechanice i stylu gry.

Zdolność zanurzenia.

Okręty podwodne (OP) wszystkich tieru będą powoli odzyskiwały Zdolność zanurzenia w czasie przebywania na powierzchni. Zmiana ta spowoduje zwiększenie zdolności bojowych nowej klasy. Jednakże pełne zużycie Zdolności zanurzenia nadal znacznie ograniczać będzie przeżywalności OP.


Ping sonaru, celownik i torpedy.

Aby używanie pingu sonaru było łatwiejsze jego prędkość zostanie zwiększona. Spowoduje to, że interakcja z zwrotnymi jednostkami takimi jak krążowniki i niszczyciele stanie się łatwiejsza.

Zostanie dodany dynamiczny celownik, który ułatwi odmierzenie wyprzedzenia dla różnych odległości.

Aby zbalansować interakcje z różnymi klasami zmniejszono szansę torped na spowodowanie zalania i uszkodzenia krytyczne modułów. System naprowadzania torped zostanie ulepszony w przypadku strzelania do innych OP, a pogorszony w przypadku strzelania do pancerników.


Głębokość i wykrywalność.

W planach jest pozostawienie wyboru pomiędzy kilkoma poziomami zanurzenia zamiast płynnej regulacji głębokość z dokładnością do metra, dzięki temu styl gry nie ucierpi, a sterowanie nie będzie skomplikowane.

Zwiększono prędkość reakcji steru głębokości, tak by sterowanie było bardziej czułe.

Chcemy, aby różnica między stylem gry OP, a DD była wyraźniejsza, dlatego wykrywalność OP na głębokości peryskopowej i w zanurzeniu zostanie zmniejszona. Okręty nawodne będą wykrywane przez OP z tej samej odległości jak w przypadku samolotów. Dzięki temu wykrywanie wrogich jednostek nie będzie głównym zadaniem OP.

Jeśli OP będzie w zanurzeniu lub w głębokim zanurzeniu jego hydrofony będą wykrywały wrogie OP na tej samej głębokości. Wraz z ulepszonym naprowadzaniem torped pozwoli to na zwiększenie możliwości zwalczania się wzajemnie okrętów podwodnych.


Zwalczanie okrętów podwodnych.

Zmiany w broni zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) spowodują, że jej użycie będzie wygodniejsze dla obu stron.

  • Bomby głębinowe będą zanurzać się wolniej, co da OP więcej czasu na manewry i zmniejszenie szans na odniesienie uszkodzeń;
  • Łatwiej będzie trafić samolotom ZOP w okręt podwodny, a ich bomby będą powodować większe uszkodzenia;
  • Łatwiej będzie trafić OP pociskami, gdy ten będzie na głębokości peryskopowej;
  • Pociski PP będą miały mały obszar uszkodzeń względem OP. Pociski OB i PPO będą dużo bardziej efektywne niż PP;
  • Niektóre okręty nie będą miały bomb głębinowych i samolotów ZOP. Tak jak w przypadku innych sprzętów takich jak Sonda hydroakustyczna, czy Przyspieszenie doładowania dział, niektóre sprzęty będą niedostępne dla wybranych jednostek. Okręty bez broni ZOP będą mogły zwalczać OP powodując zmniejszenia ich Zdolności zanurzenia lub współpracując z sojusznikami.


System doboru drużyn.

Jednym z najbardziej dyskutowanych tematów był ich wpływ na system doboru drużyn i ilość okrętów artyleryjskich. Jednym z częstszych sugestii było zwiększenia ilość graczy w drużynie z 12 do 15.

Nie planujemy zwiększać ilości graczy w głównym trybie _ Bitwach losowych:

  • Balans zbudowany jest w oparciu interakcji konkretnej ilości okrętów. Zmiana tej liczby wymusiłaby zmiany we wszystkich jednostkach w grze;
  • Wszystkie mapy zostały opracowane dla 12 okrętów w drużynie i musiałyby być zmienione;
  • Więcej okrętów w bitwie oznacza mniejszy wpływ na wynik końcowy pojedynczej jednostki w grze. Uważamy, że w bitwach losowych 12vs12 wpływ pojedynczego okrętu jest optymalny.

Mimo to, rozumiemy, że system doboru drużyn wymaga zmian wraz z wprowadzeniem OP i obecnie bierzemy pod uwagę ograniczenia kilku klas jednocześnie, np. ilość OP, DD lub OP, DD i CV w grze nie będzie mógł być dla przykładu większy niż 5. Jednocześnie limit dla każdej klasy pozostanie.


Inne zmiany

Planujemy kontynuować pracę nad innymi elementami gry związanymi z nową klasą:

  • ulepszenie ustawień balansu;
  • prace nad umiejętnościami, ulepszeniami i sprzętem eksploatacyjnym;
  • prace nad podwodnym światem – coraz więcej map staje się gotowych na przyjęcie OP;
  • prace nad interfejsem. W przyszłości planujemy dodanie wizualnego wskaźnika stożka rozrzutu torped, gdy OP jest zanurzony.


Przyszłe kroki

Od ogłoszenia wprowadzenia okrętów podwodnych w 2019 roku odbyło się 6 otwartych, duża ilość wewnętrznych i zamkniętych testów. Jednak testy na oddzielnych serwerach lub w specjalnych typach bitew nie dają tej samej ilości danych co bitwy losowe. Nie chcemy dodawać OP bezpośrednio do głównego trybu gry, ale jednocześnie nowa klasa wymaga dłuższych testów przez szeroką i stabilną ilość graczy. Bitwy rankingowe są odpowiednim trybem dla takich testów, a jednocześnie są najbardziej zbliżone do bitew losowych.

Dlatego w aktualizacji 0.10.7 odbędzie się specjalnych sezon bitew rankingowych, w którym będą brały udział OP. Okręty podwodne będą dostępne za darmo z zestawów losowych. Taki dostęp pozwoli kontrolować ilość okrętów nowej klasy i uniknąć tym samym długich kolejek do bitwy.

Po za bitwami rankingowymi, OP będą mogły brać udział w bitwach kooperacyjnych, aby móc wypróbować je w bardziej spokojnym środowisku.

Specjalny sezon bitew rankingowych potrwa 11 tygodni i będzie podobny w strukturze do Sezonu trzeciego. Pozwoli to graczom na poznanie OP lepiej niż w krótkich testach publicznych i jednocześnie pozwoli na zebranie dużej ilości opinii i danych. Podczas tych testów będziemy, w zależności od rezultatów, nadal kontynuować wprowadzenie zmian, włączając w to balans. Szczegóły dotyczące tego sezonu i sposoby zdobycia OP będą opublikowane bliżej rozpoczęcia wydarzenia. Najbliższa okazja sprawdzenia nowej klasy i wprowadzonych zmian będzie miała miejsce w Teście Publicznym 0.10.7.





Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza