blog images

Dev Blog 02.01.2025 Zamknięty test 14.1 – Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Niemiecki super niszczyciel Z-57

Duży niszczyciel wyposażony w potężne uzbrojenie artyleryjskie., bazujący na ostatnim projekcie Kriegsmarine – niszczycielu „Typ 1945”

W naszej grze otrzyma on typowe oznaczenie niemieckich niszczycieli: Z oznacza “Zerstörer” (niszczyciel po niemiecku), a liczba 57 jest numerem kadłuba, odnoszącą się do faktu, że ostatni zamówiony przez Kriegsmarine niszczyciel miał numer 56.

Jako następca Z-52, Z-57 jest ostatecznym podsumowaniem linii: większy, szybszy i silniejszy, posiada dodatkową wieże baterii głównej złożonej z czterech podwójnych stanowisk, a także dodatkową wyrzutnię na każdym stanowisku, pozwalającym na wystrzelenie salwy 10 torped. Odznaczać się będzie typowymi zaletami linii: dobra penetracja pocisków OB pozwoli na uszkadzanie ciężko opancerzonych celów, a duże uszkodzenia pociskami PP mocno ukażą każdego, kto ustawi się burtą. Mimo tego, że niemieckie torpedy nie mają największych uszkodzeń, połączenie czasu przeładowania, zasięgu, prędkości i wykrywania, sprawiają że jest to całkiem niezłe dodatkowe uzbrojenie.

Pod względem sprzętu eksploatacyjnego mamy tu podobny zestaw jak na poprzedniku: wytwornicę dymu, doładowanie silnika oraz ulepszoną sondę hydroakustyczną o zasięgu 7km, co pozwoli Z-57 na wykrywanie wrogich niszczycieli bez ryzyka odkrycia.

W bitwie, kapitanowie którzy przeszli całe drzewko, zauważą że okręt jest całkiem dobrym ulepszeniem. Połączenie Wytwornicy dymu i ulepszonej Sondy hydroakustycznej sprawi, że będzie to niezawodny okręt do walki o punkty kluczowe: użyjcie dział do odstraszenia wrogich niszczycieli, a kamuflażu do ukrycia się przed takimi kanonierkami jak Zorkij. Pamiętajcie o zwracaniu uwagi na okręty z radarami oraz na wsparcie sojuszników. Brak Grupy naprawczej sprawia, że źle dobrana walka może być ostatnią.


Punkty wytrzymałości - 22200. Opancerzenie - 19 mm.

Bateria główna - 4x2 128 mm. Zasięg ognia - 12.8 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Penetracja pocisku OB - 32 mm. Szansa wywołania pożaru - 7.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 830 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3000. Prędkość wylotowa pocisku PP - 830 m/s.

Czas przeładowania - 4.1 s. Czas obrotu o 180° - 10.0 s. Maksymalny rozrzut - 111 m. Sigma - 2.00.


Bomby głębinowe:

maksymalne uszkodzenia - 2400.0. Liczba ładunków - 2. Bomb w zrzucie - 18. Czas przeładowania - 40.0 s.


Wyrzutnie torpedowe - 2x5 533 mm.

maksymalne uszkodzenia - 15600. Zasięg - 12.0 km. Prędkość - 69 węzłów Czas przeładowania - 90 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.4 km.


Obrona plot.: 4x2 128.0 mm., 6x4 30.0 mm., 4x1 55.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 186, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 3.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 126, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 4.0 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 74, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1680, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 39.0 węzłów Promień skrętu - 740 m. Czas przestawiania steru - 4.8 s. Wykrywalność z powierzchni - 7.7 km. Wykrywalność z powietrza - 3.8 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 3.0 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nieograniczony)

2 slot - Wytwornica dymu (Czas działania 20 s; Czas rozpraszania 81 s; Promień 450.0 m; Czas przeładowania 160 s; Ładunki 3)

3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

4 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 120 s; Zasięg wykrywania torped 4.0 km; Zasięg wykrywania okrętów 7.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Japoński krążownik Suzuya, Tier IX 

Suzuya był trzecim okrętem typu Mogami – unikalnych okrętów zbudowanych jako lekkie krążowniki, a później przezbrojonych na ciężkie. W grze Suzuya prezentuje oryginalną konfigurację z piętnastoma działami 155mm. Suzuya brał udział w wielu kampaniach II W.Ś., m.in. w rajdzie na Ocean Indyjski, bitwie pod Midway. Zatonął 25 października 1944 w czasie Bitwy pod Samar.

Dobra wiadomość dla tych co uwielbiają Mogami w podstawowej konfiguracji – Suzuya przenosi swoją baterię dział na IX tier. Ulepszenia poprawiają przeładowanie i zasięg dział. Bez zmian pozostaje uzbrojenie torpedowe typowe dla typu Mogami o długim czasie przeładowania – sprawia to, że ma ono charakter wspomagający. Dodatkowo, kapitanowie znający dobrze te okręty, poznają od razu typowe słabości: słabe opancerzenie, długi czas obrotu wież i przeciętne kąty ostrzału, co razem sprawia że przeżycie w bitwie będzie wymagało doświadczenia. Na sprzęt eksploatacyjny składa się szybka Grupa naprawcza, do wyboru: Obrona plot. lub Sonda hydroakustyczna, Myśliwiec katapultowany, a na deser Doładowanie przeładowania baterii głównej.

W grze Suzuya najlepiej sprawuje się w walkach ogniowych na długim dystansie, gdzie manewrowość może kompensować wrażliwość kadłuba na ostrzał. Jego zadawane uszkodzenia na minutę z wysoką szansą na podpalenie sprawią, że przeciwnik ugnie się pod salwami pocisków OB, tak długo, jak tylko będziecie w stanie unikać wrogiego ostrzału. Użyjcie doładowania przeładowania dział baterii głównej, by podpalać wrogie okręty, które użyją Grupy naprawczo-ratunkowej, albo by ukarać nierozsądne niszczyciele, które za bardzo się zbliżą. Sprytni kapitanowie użyją zasłony dymnej lub wyspy, aby zalewać wroga ogniem pocisków 155mm z bezpiecznej pozycji – znajdźcie taką i komunikujcie się z sojuszniczymi niszczycielami.


Punkty wytrzymałości - 39000. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 30 s.

Ochrona przeciwtorpedowa - 16 %.


Bateria główna - 5x3 155 mm. Zasięg ognia - 16.5 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2600. Penetracja pocisku OB - 31 mm. Szansa wywołania pożaru - 10.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 925 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3300. Prędkość wylotowa pocisku PP - 925 m/s.

Czas przeładowania - 9.2 s. Czas obrotu o 180° - 36.0 s. Maksymalny rozrzut - 147 m. Sigma - 2.05.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w nalocie - 1. Zasięg maksymalny - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.

Wyrzutnie torpedowe - 4x3 610 mm.

maksymalne uszkodzenia - 20967. Zasięg - 10.0 km. Prędkość - 67 węzłów Czas przeładowania - 180 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.7 km.


Uzbrojenie dodatkowe:

4x2 127.0 mm, Zasięg - 7.0 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2100. Szansa wywołania pożaru - 8.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 725 m/s


Obrona plot.: 4x2 25.0 mm., 4x2 127.0 mm., 2x2 13.2 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 43, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 67, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 35.0 węzłów Promień skrętu - 760 m. Czas przestawiania steru - 7.1 s. Wykrywalność z powierzchni - 12.6 km. Wykrywalność z powietrza - 7.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 6.5 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nieograniczony)

2 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 100 s; Zasięg wykrywania torped 3.5 km; Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

2 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Średnie uszkodzenia plot zwiększone o +50%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)

3 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 195.0; Czas przeładowania 40 s; Ładunki 4)

4 slot – Przyspieszenie doładowania baterii głównej (Czas działania 15 s; skrócenie przeładowania o 50%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)

5 slot - Myśliwiec (Czas działania 60 s; Myśliwców 3; Promień działania 3.0 km; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Niemiecki krążownik Blücher, Tier IX 

Ciężki krążownik typu Hipper, drugi okręt z serii. Blücher brał udział w inwazji na Danię i Norwegię w 1940 roku. Jako okręt flagowy miał zająć Oslo, jednak został zatopiony przez obronę wybrzeża 9 kwietnia 1940 roku.

Tak jak bliźniacza jednostka jest to typowy ciężki krążownik uzbrojony w cztery podwójne wieżę o armatach kalibru 203mm. Aby dodać nieco siły dla tieru IX, działa mają typowy dla niszczycieli rozrzut oraz ulepszone pociski PP: ulepszone kąty rykoszetów, większa penetracja, skrócony czas zapalnika, bardziej płaska balistyka. To wszystko powoduje, że będzie to jednostka niebezpieczna dla wrogich krążowników.

Pod względem sprzętu eksploatacyjnego Blücher ma dostęp do standardowej Grupy naprawczej, Obrony plot. lub Sondy hydroakustycznej o zasięgu 6km, a także do wyboru między Myśliwcem katapultowanym, a Samolotem zwiadowczym.

Pod względem stylu gry okręt nadaje się do polowania na okręty ustawione burtą – ulepszone pociski PP szybko poradzą sobie z wrogiem który podpłynie pod niewłaściwym kątem pod lufy. W przypadku dobrze ustawionego wroga pozostaną pociski OB, które mają ulepszoną penetrację, ale zadają nieduże uszkodzenia.

W walce przeciw pancernikom krążownik ten najlepiej radzi sobie na średnich i dużych dystansach, gdzie może popisać się ulepszoną balistyką i celnie trafiać w nadbudówki.


Punkty wytrzymałości - 45300. Opancerzenie - 27 mm. Czas trwania pożaru: 30 s.

Ochrona przeciwtorpedowa - 10 %.


Bateria główna - 4x2 203 mm. Zasięg ognia - 18.5 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2500. Penetracja pocisku OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru - 13.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 925 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 5900. Prędkość wylotowa pocisku PP - 925 m/s.

Czas przeładowania - 10.0 s. Czas obrotu o 180° - 18.0 s. Maksymalny rozrzut - 154 m. Sigma - 2.05.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w nalocie - 1. Zasięg maksymalny - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.

Wyrzutnie torpedowe - 4x3 533 mm.

maksymalne uszkodzenia - 13700. Zasięg - 8.0 km. Prędkość - 60 węzłów Czas przeładowania - 80 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.3 km.


Uzbrojenie dodatkowe:

6x2 105.0 mm, Zasięg - 8.0 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1200. Szansa wywołania pożaru - 5.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 900 m/s


Obrona plot.: 8x1 20.0 mm., 6x2 37.0 mm., 6x2 105.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 60, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 32, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 140, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.2 km;

ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1470, strefa działania 3.5 - 5.2 km.


Maksymalna prędkość - 32.8 węzłów Promień skrętu - 740 m. Czas przestawiania steru - 9.2 s. Wykrywalność z powierzchni - 13.8 km. Wykrywalność z powietrza - 7.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 8.5 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nieograniczony)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 226.5; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)

3 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 120 s; Zasięg wykrywania torped 4.0 km; Zasięg wykrywania okrętów 6.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

3 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Średnie uszkodzenia plot zwiększone o 50%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)

4 slot - Myśliwiec (Czas działania 60 s; Myśliwców 4; Promień działania 3.0 km; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)

4 slot - Samolot zwiadowczy (Czas działania 100 s; Bateria główna Zasięg ognia 20.0%; Czas przeładowania 240 s; Ładunki 4)

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Włoski niszczyciel lberico da Barbiano, Tier X 

Jeden z krążowników typu Alberto di Giussano przebudowany na szybki okręt przeciwlotniczy zgodnie z niezrealizowanym projektem z 1938 roku. Główną cechą proponowanej modyfikacji było zastąpienie dział 152mm szesnastoma ciężkimi działami przeciwlotniczymi kalibru 90mm. Projekt nie doczekał się realizacji, a Alberico da Barbiano zatonął w grudniu 1941 roku w Bitwie koło przylądka Bon w swojej oryginalnej konfiguracji lekkiego krążownika.

Sklasyfikowany jako niszczyciel w WoWs, Alberico będzie największą jednostką tej klasy z unikalną baterią szesnastu dział 90mm, bez uzbrojenia torpedowego. Wyposażony tylko w pociski PPO będzie cechował się wysokimi uszkodzeniami na minutę i penetracją pancerza do 26mm, co pozwoli na uszkadzanie wrogich niszczycieli, większości krążowników i nadbudówek pancerników.

Dostęp do alternatywnego trybu ognia pozwoli okrętowi na większą elastyczność w przypadku bardziej opancerzonych celów: zwiększa on penetrację do 34mm kosztem dłuższego czasu przeładowania.

Pod względem przeżywalności okręt musi polegać na dużej puli PW i wysokiej prędkości, jednak ze względu na duży rozmiar, małą manewrowość i bardzo słaby kamuflaż trzeba pamiętać, że dobrze wycelowana salwa może narobić wielu problemów.

Alberico ma dostęp do typowej włoskiej wysokoprężnej wytwornicy dymu i unikalnego Doładowania silnika, które ma krótki czas działania, ale daje większą premię, podobną do tych znanych z francuskich niszczycieli.

W bitwie okręt ten jest niebezpieczną kanonierką, która może szybko przemieścić się na pozycję i zadawać duże uszkodzenia na średnim zasięgu. Nieuważne krążowniki i pancerniki szybko mogą stracić swój pasek PW, a Wysokoprężna wytwornica dymu i Doładowanie silnika pozwolą na wycofanie się z walki. Pamiętajcie, by pilnować wrogich niszczycieli, gdyż salwa torpedowa może szybko posłać ten słabo manewrujący okręt na dno, a próba kontrowania będzie utrudniona z racji słabego kamuflażu. Współpracujcie z sojusznikami – granie w parze z sojuszniczym niszczycielem pozwoli na usunięcie wszelkich słabości.


Punkty wytrzymałości - 32100. Opancerzenie - 19 mm.

Bateria główna - 16x1 90 mm. Zasięg ognia - 11.4 km. Maksymalne uszkodzenia pociskiem PPO - 2000. Penetracja pocisku PPO - 26 mm. Prędkość wylotowa pocisku PPO - 860 m/s.

Czas przeładowania - 3.8 s. Czas obrotu o 180° - 12.9 s. Maksymalny rozrzut - 100 m. Sigma - 2.00.

Ogień seryjny:

Czas przeładowania - 4.7 s. Przerwa między salwami - 1.0 s. Strzałów w serii 1.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PPO - 2000. Penetracja pocisku PPO - 34mm. Prędkość wylotowa pocisku PPO - 860 m/s.


Bomby głębinowe:

maksymalne uszkodzenia - 3200.0. Liczba ładunków - 2. Bomb w zrzucie - 10. Czas przeładowania - 40.0 s.

Obrona plot.: 10x2 20.0 mm., 16x1 90.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 81, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 207, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 4.6 km;

ilość eksplozji w salwie - 8, uszkodzenia od eksplozji - 1330, strefa działania 3.5 - 4.6 km.


Maksymalna prędkość - 39.6 węzłów Promień skrętu - 880 m. Czas przestawiania steru - 6.0 s. Wykrywalność z powierzchni - 9.8 km. Wykrywalność z powietrza - 4.6 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 3.5 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nieograniczony)

2 slot - Wysokoprężna wytwornica dymu (Czas działania 45 s; Czas rozpraszania 10 s; Promień 450.0 m; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 4)

3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 80 s; Maksymalna prędkość +15%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 5)

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Krążownik Wspólnoty Gambia, Tier VII

Gambia, krążownik typu Fiji trafił do służby w 1942 roku i walczył w czasie II W.Ś. N a Oceanach Indyjskim i Spokojnym, a także na wodach europejskich. Od 1943 do 1946 roku służył w ramach floty nowozelandzkiej. 2 września 1945 roku HMNZS Gambia reprezentował Nową Zelandię podczas aktu kapitulacji Japonii w zatoce tokijskiej.

Tak jak bliźniacza jednostka Fiji, Gambia uzbrojona jest w cztery potrójne wieże dział kalibru 152mm i po jednej na burtę potrójnej wyrzutni torpedowej. W odróżnieniu od Fiji, okręt posiada pociski OB i większy zasięg ognia. W zamian wyrzutnie torpedowe mają mniejszy zasięg i dłuższy czas przeładowania, za to większe uszkodzenia, co czyni je dobrym wyborem w przypadku walki na bliski dystans. Okręt ma także ulepszony Nalot ZOP o parametrach podobnych do tych z krążownika Uganda.

Niezły kamuflaż i sprzęt eksploatacyjny, na który składają się Krótkotrwała wytwornica dymu, Grupa naprawcza oraz, do wyboru, Sonda hydroakustyczna i Obrona plot. sprawiają, że okręt ma niezłą przeżywalność, jednak niewielka prędkość i słabe opancerzenie ograniczają użycie okrętu na otwartych wodach.

W biwie Gambia nadaje się świetnie do rozbijania wrogich natarć: atakujcie wrogie okręty rozproszone przez sojuszników i używajcie Wytwornicy dymu, gdy wróg za bardzo zwróci uwagę na was. Używajcie zasięgu w celu powstrzymania wroga i pamiętajcie o czasach działania i przeładowania wytwornicy dymu – jeśli dacie się podjeść lub złapać na otwartym morzu szybko znajdziecie się na dnie.

Model okrętu jest nadal w przygotowaniu, dla celów testowych użyty będzie inny okręt: Gambra – klon Fiji.


Punkty wytrzymałości - 31400. Opancerzenie - 16 mm. Czas trwania pożaru: 30 s.

Bateria główna - 4x3 152 mm. Zasięg ognia - 15.3 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2300. Penetracja pocisku OB - 25 mm. Szansa wywołania pożaru - 12.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 841 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2850. Prędkość wylotowa pocisku PP - 841 m/s.

Czas przeładowania - 8.8 s. Czas obrotu o 180° - 22.5 s. Maksymalny rozrzut - 139 m. Sigma - 2.00.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 25.0 s. Dostępne naloty - 3. Liczba samolotów w nalocie - 1. Zasięg maksymalny - 8.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1. maksymalne uszkodzenia bombą - 2700.0.


Wyrzutnie torpedowe - 2x3 533 mm.

maksymalne uszkodzenia - 17500. Zasięg - 7.0 km. Prędkość - 64 węzłów Czas przeładowania - 110 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.3 km.

Zamiast wyboru pomiędzy szerokim i wąskim zrzutem, dowódca ma wybór pomiędzy wystrzeleniem pojedynczych torped, a całej wyrzutni jednocześnie.


Uzbrojenie dodatkowe:

4x2 102.0 mm, Zasięg - 5.6 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 6.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 811 m/s


Obrona plot.: 2x4 40.0 mm., 10x2 20.0 mm., 3x1 20.0 mm., 4x2 102.0 mm., 2x2 40.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 165, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 109, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 81, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1260, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 31.5 węzłów Promień skrętu - 600 m. Czas przestawiania steru - 8.6 s. Wykrywalność z powierzchni - 11.8 km. Wykrywalność z powietrza - 6.4 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 5.8 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nieograniczony)

2 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 100 s; Zasięg wykrywania torped 3.0 km; Zasięg wykrywania okrętów 4.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

2 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Średnie uszkodzenia plot zwiększone o 50%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)

3 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 157.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 2)

4 slot - Krótkotrwała wytwornica dymu (Czas działania 10 s; Czas rozpraszania 40 s; Promień 600.0 m; Czas przeładowania 70 s; Ładunki 6)

5 slot - Myśliwiec (Czas działania 60 s; Myśliwców 3; Promień działania 3.0 km; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Model brytyjskiego okrętu podwodnego Seal, Tier X

Poprzednio zapowiedzieliśmy okręt, teraz czas zaprezentować model.

Komentarze

  • J_jW

    Taki tylko króciutki komentarz. Z punktu widzenia drzewka technologicznego w grze Z-57 jest następcą dla Z-52. W historycznej rzeczywistości projektowej nim nie był. Z-52 był dużym niszczycielem o napędzie dieslowskim wskazującym na zasięg w operacjach oceanicznych. Tymczasem typ Z1945 do którego należy Z-57 był koncepcyjnym powrotem do niszczycieli z napędem turbinowym, który w grze reprezentuje Z-46, choć większym i silniej uzbrojonym z uwzględnieniem wzrostu wymogów co do uzbrojenia plot. Szkoda, że nie powstał byłby na pewno niezwykle ciekawym okrętem ze szczytowego okresu rozwoju klasycznych niszczycieli podatnym na powojenne modyfikacje.

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza