blog images

Dev Blog 02.07.2025 Zamknięty test 14.7 Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Pan-Azjatycki krążownik Narai, Tier VIII

Lekki krążownik typu Tiger, którego stępkę położono w Wielkiej Brytanii, a po przedłużonym czasie budowy sprzedano pod nazwą Narai Tajlandii, która wcześnie zakupiła kilka innych brytyjskich jednostek.

Okręt otrzymał nazwę na cześć jednego z najsłynniejszych władców – Króla Narai, władcy Tajskiego Królestwa Ayutthaya z XVII wieku.

W bitwie Narai różni się od Tiger'59 pociskami, oddając pociski PP na rzecz brytyjskich pocisków OB, mając tym samym większe możliwości ofensywne, pomimo małej ilości luf. Okręt zachował jednak ulepszony rozrzut pocisków i Specjalizowaną Grupę Naprawczą znaną z Tiger'59: choć ma jedne jej ładunek mniej, co i tak jest przydatne z racji małej puli PW i słabego opancerzenia. Tutaj kończą się podobieństwa.

Wytwornica dymu jest taka sama jak na pan-azjatyckich niszczycielach – ma tylko bazowo dwa ładunki – zatem czas ustawienia zasłony jest bardzo ważny, aby zmaksymalizować efektywność W celu wzmocnienia przeżywalności okręt posiada Sondę hydroakustyczną o 4 ładunkach i Awaryjne doładowanie silnika, które pomoże w walce i uciekaniu przed wrogim ostrzałem i torpedami. W przeciwieństwie do Tiger'59, który stworzony był do wsparcia, Narai bardziej skupiony jest na zadawaniu uszkodzeń, co pozwala mu być bardziej agresywnym i niezależnym okrętem na polu bitwy.

Można zasypać wroga ogniem pocisków OB, pozostając jednocześnie ukrytym w dymie i relatywnie bezpiecznym, dzięki sondzie hydroakustycznej. Jednocześnie, jeśli wytwornica dymu się skończy, można uciec z zasięgu wroga i odzyskać PW dzięki ulepszonej grupie naprawczej.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 33,100.
  • Opancerzenie - 25 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 4 %.

Artyleria:

Bateria główna - 2x2 152 mm

  • Zasięg ognia - 14.3 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2,150. Penetracja pociskiem OB - 30 mm. Szansa wywołania pożaru - 9.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 768 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3,200. Prędkość wylotowa pocisków PP - 768 m/s.
  • Czas przeładowania - 2.9 s.
  • Obrót o 180° - 4.7 s.
  • Maksymalny rozrzut - 65 m.
  • Sigma - 2.00.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania -- 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,200.

Obrona plot.: 3x2 76.2 mm., 2x2 152.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 217, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.0 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 60, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.9 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1750, strefa działania 3.5 - 6.9 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 30.2 węzłów
  • Promień skrętu - 590 m.
  • Czas przestawiania steru - 7.8 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 11.4 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 8.5 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 5.5 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Specjalizowana grupa naprawcza
  • Czas działania - 20 s;
  • PW na sekundę 662;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 2.
  • 3 slot - Wytwornica dymu
  • Czas działania -30 s;
  • Czas rozpraszania dymu 70 s;
  • Promień 450 m;
  • Czas przeładowania - 100 s;
  • Ładunki - 2.
  • 4 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 110 s;
  • Zasięg wykrywania torped 3.8 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów 5.5 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 4 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 5 slot - Awaryjna moc silnika
  • Czas działania - 60 s;
  • Maksymalna prędkość +25%;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Amerykański krążownik Bridgeport, Tier VIII

Bridgeport jest jednym z sześciu planowanych ciężkich krążowników typu Oregon City, które miały być ulepszonymi wersjami typu Baltimore. Przez wzrastające zagrożenie z powietrza w czasie II W.Ś. projekt zakładał zmniejszenie nadbudówek i zmniejszenie ilości kominów – tak by działa plot. miały szersze kąty ostrzału.

Stępkę pod Bridgeport położono w styczniu 1945 roku, a projekt skasowano 12 sierpnia 1945. Okręt zezłomowano na pochylni.

Jeśli marzyliście o Des Moines na tierze VIII to okręt jest dla Was! Przez całe 90 sekund możecie mieć szybkostrzelność okrętów kilku tierów wyżej, dzięki zastosowaniu czasowego Przyspieszenia przeładowania baterii głównej. Parametry takie jak prawie 0 czas przeładowania i prawie nieistniejący minimalny czas użycia sprawia, że ten sprzęt jest niesamowicie elastyczny.

Jednak jest haczyk: działa okrętu zadają niewielkie uszkodzenia, a pociski mają długi czas lotu. Mimo to, działa stanowią dobrą broń w większości sytuacji, a nawet bez przeładowania pociski PP mają ulepszone parametry takie jak na pozostałych amerykańskich ciężkich krążownikach.

Porównując ze swoimi odpowiednikami takimi jak Rochester, okręt nie posiada Radaru, ale kompensowane jest to dobrym kamuflażem i dostępem do Grupy naprawczej.

Uważacie, mimo wszystko, gdyż czas przestawiania steru jest dużo dłuższy niż na innych krążownikach.

Użycie przewagi kamuflażu w celu dostania się na dobre pozycje, gdzie będziecie mogli użyć Przyspieszenia przeładowania. Możecie wybrać, czy chcecie użyć go naraz w celu zabezpieczenia flanki, czy użyć w odpowiedniej taktycznej chwili. Pamiętajcie, że brak radaru ogranicza wykrycie przeciwnika, dlatego wspierajcie swoje niszczyciele.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 41,900.
  • Opancerzenie - 27 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.

Artyleria:

Bateria główna - 3x3 203 mm.

  • Zasięg ognia - 16 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2,750. Penetracja pociskiem OB - 34 mm. Szansa wywołania pożaru - 11%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 823 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 4,550. Prędkość wylotowa pocisków PP - 762 m/s.
  • Czas przeładowania - 13 s.
  • Obrót o 180° - 30 s.
  • Maksymalny rozrzut - 143 m.
  • Sigma - 2.00.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 7 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,200.

Uzbrojenie dodatkowe:

6x2 127.0 mm,

  • Maksymalny zasięg - 6.6 km.
  • Czas przeładowania - 6 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,800. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 792 m/s. Penetracja pociskiem OB - 21 mm.

Obrona plot.: 10x2 76.2 mm., 6x2 127.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 354, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.0 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 109, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km; 
  • Ilość eksplozji w salwie - 5, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 33 węzłów
  • Promień skrętu - 750 m.
  • Czas przestawiania steru - 12.6 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 11.4 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 7.1 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 6.6 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Przyspieszenie przeładowania baterii głównej
  • Skrócenie czasu przeładowania dział o 50%;
  • Całkowity czas użycia 80s;
  • Minimalny czas użycia 0s;
  • Czas przeładowania po użyciu: 5s
  • 3 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę - 209.5;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 4 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 100 s;
  • Zasięg wykrywania torped - 3.5 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów - 5.0 km;
  • Czas przeładowania -120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 4 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s; 
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Amerykański pancernik Indiana, Tier IX

Drugi z czterech pancerników typu South Dakota zbudowany dla US Navy w przededniu II W.Ś., wszedł do służby w 1942 roku i wspierał lądowania marines na wyspach Solomona. Początkowo służył główniej jako ciężka eskorta dla Szybkiej Grupy Lotniskowców i przeprowadzał bombardowania pozycji podczas lądowania na Tarawie i Kwajalein w 1943 i 1944 roku. Znany jest z kolizji z pancernikiem Washington, która doprowadziła do wycofania obu jednostek w celu napraw. Po powrocie do służby Indiana brał udział w kampaniach na Marianach i Palau, bitwie na Morzu Filipińskim, a później wspierał operacje na Iwo Jimie i Okinawie.

Po kapitulacji Japonii okręt służył jako jednostka okupacyjna, pod koniec 1945 roku trafiła do rezerwy. Pancernik usunięty został z listy floty w 1962 roku i sprzedany na złom w 1963 roku.

W bitwie Indiana odgrywa rolę atakującego i zbierającego wrogi ogień, głównie dzięki przewadze zwrotności – możliwej dzięki ulepszonemu przyspieszeniu – oraz bardzo dobremu systemowi ochrony przeciwtorpedowej.

Jest to pierwszy amerykański pancernik wyposażony w Sondę hydroakustyczną, co sprawia że atak jest dużo bardziej bezpieczny. Z wad okręt posiada małą pulę PW i przeciętną prędkość. By temu przeciwdziałać jednostka ma ulepszoną Grupę naprawczo-ratunkową i relatywnie silną Grupę Naprawczą z niezłym czasem przeładowania.

W porównaniu z swoimi bliźniakami, Indiana ma ulepszony czas przeładowania dział.

Mimo, że balistyka pocisków nie jest zbyt dobra, to niezła celność w połączeniu z Samolotem zwiadowczym, daje Indianie przewagę w przerzucaniu pocisków nad wyspami i zaskoczenia wrogich jednostek, które tam czują się bezpieczne.



Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 64,700.
  • Opancerzenie - 32 mm.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 49 %.

Artyleria:

Bateria główna - 3x3 406 mm. 

  • Zasięg ognia - 18.8 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 5,700. Penetracja pociskiem OB - 68 mm. Szansa wywołania pożaru - 36.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 803 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 13100. Prędkość wylotowa pocisków PP - 701 m/s.
  • Czas przeładowania - 25 s.
  • Obrót o 180° - 40 s.
  • Maksymalny rozrzut - 248 m.
  • Sigma - 1.90.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 10.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,200.

Uzbrojenie dodatkowe:

10x2 127.0 mm 

  • Maksymalny zasięg - 7 km.
  • Czas przeładowania - 6 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,800. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 792 m/s. Penetracja pociskiem OB - 21 mm.

Obrona plot.: 52x1 20.0 mm., 10x2 127.0 mm., 12x4 40.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 368, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.0 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 312, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 175, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 8, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 27.5 węzłów
  • Promień skrętu - 710 m.
  • Czas przestawiania steru - 15.3 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 15.3 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.5 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 15.2 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 30 s;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę 427.02;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Ładunki - 4.
  • 3 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania 100 s;
  • Zasięg wykrywania torped 3.5 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km;
  • Czas przeładowania 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 4 slot - Myśliwiec
  • Czas działania 60 s;
  • Myśliwce 3;
  • Promień działania 3.0 km;
  • Czas przeładowania 90 s;
  • Ładunki 3
  • 4 slot - Samolot zwiadowczy
  • Czas działania 100 s;
  • Zwiększenie zasięgu ognia baterii głównej o 20.0%;
  • Czas przeładowania 240 s;
  • Ładunki 4
  • 4 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Brytyjski lotniskowiec Ocean, Tier X

Jeden z lekkich brytyjskich lotniskowców floty typu Colossus, pod który stępkę położono w listopadzie 1942 roku, a wszedł do służby 8 sierpnia 1945 roku. Za późno by uczestniczyć w II W.Ś. przemierzał morza i oceany na początku Zimnej wojny. Lotniskowiec służył jako podstawa do testów nowych samolotów pokładowych takich jak Sea Hornet, a z jego pokładu startowały też takie jednostki jak sławny Fairey Swordfish. Okręt znany jest z swojego wkładu w rozwój morskiego lotnictwa odrzutowego, na jego pokładzie legendarny pilot – oblatywacz Eric „Winkle” Brown dokonał pierwszego startu i lądowania samolotem odrzutowym.

Jednostka brała udział w wojnie koreańskiej w 1952 roku, a później działała jako transporter śmigłowców w czasie kryzysu sueskiego, pomagając zająć egipskie pozycje w Port Said. Do rezerwy trafił w 1958 roku, sprzedany został na złom w 1962.

W bitwie Ocean posiada wyłącznie samoloty odrzutowe, pozwalając na szybką odpowiedź na sytuację. Samoloty bombowe i szturmowe będą eskadrami taktycznymi o dużej szybkości idealnie nadającymi się do chirurgicznych uderzeń. Jednak samoloty mają przeciętną pulę PW, a przenoszone przez nie uzbrojenie jest raczej niewielkie, zatem każdy atak należy dobrze przemyśleć. Mimo to szybkie ataki odrzutowcami mogą przechylić szalę zwycięstwa w każdej potyczce. Dodatkowo eskadry taktyczne wyposażone są w Wytwornice dymu, podobną do tej z amerykańskich lotniskowców i Shinano.

Z drugiej strony, klasyczna eskadra samolotów torpedowych, ma dobrą przeżywalność, szybką regenerację, dużą pojemność hangaru oraz dostęp do wielu sprzętów eksploatacyjnych takich jak: Samoloty patrolowe, naprawa, chłodzenie silnika. Do tego dochodzi duże uszkodzenia torpedą i wąski celownik zrzutu, co sprawie że jest to niesamowity as w rękawie.

Musicie pamiętać, że lotniskowiec ten jest najwolniejszy na tierze X, a także nie posiada dodatkowego uzbrojenia – zatem dobra pozycja będzie kluczem do przeżycia. Duża prędkość odrzutowców daje wiele możliwości zrzucenia dymu, by chronić sojuszników, gdy sami będziecie polować samolotami torpedowymi na wrogie jednostki.



Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 54,100.
  • Opancerzenie - 19 mm.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 25 s.
  • Dostępne naloty - 1.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 8.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,900.

Obrona plot.: 6x4 40.0 mm., 17x1 40.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 410, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.5 km;

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 25 węzłów
  • Promień skrętu - 950 m.
  • Czas przestawiania steru - 10.7 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 11.4 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.7 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 0 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 60 s;
  • Czas przeładowania - 90 s;
  • Sprzęt nielimitowany
  • 2 slot - Myśliwiec
  • Czas działania - 600 s;
  • Myśliwce - 4;
  • Promień działania - 3.0 km;
  • Czas przeładowania - 40 s;
  • Ładunki 4.

Samoloty:

Taktyczne samoloty szturmowe

  • Punkty wytrzymałości - 1,200,
  • Prędkość przelotowa - 161.0 węzłów, Maksymalna prędkość - 322.0 węzłów,
  • wielkość klucza atakującego - 3, Samolotów w eskadrze - 3,
  • Czas odzyskania samolotów - 160 s,
  • Zasięg wykrywalności - 15.0 km,
  • liczba samolotów na pokładzie - 3.
  • Rakiet w ładunku - 8, maksymalne uszkodzenie rakietą - 2,650, penetracja pancerza - 28 mm, Szansa wywołania pożaru - 11 %.

Samoloty torpedowe

  • Punkty wytrzymałości - 2,340,
  • Prędkość przelotowa - 142 węzłów, Maksymalna prędkość - 177.0 węzłów,
  • wielkość klucza atakującego - 4, Samolotów w eskadrze - 12,
  • Czas odzyskania samolotów - 71 s,
  • Zasięg wykrywalności - 10 km,
  • liczba samolotów na pokładzie - 24.
  • Torped w ładunku - 1, maksymalne uszkodzenia torpedą - 6,200, prędkość torpedy - 41 węzłów, torpedo Zasięg - 2.4 km, dystans uzbrojenia torpedy 578 m.

Taktyczne samoloty bombowe

  • Punkty wytrzymałości - 1,230,
  • Prędkość przelotowa - 154.0 węzłów, Maksymalna prędkość - 308 węzłów,
  • wielkość klucza atakującego - 4, Samolotów w eskadrze - 4,
  • Czas odzyskania samolotów - 180 s,
  • Zasięg wykrywalności - 15 km,
  • liczba samolotów na pokładzie - 4.
  • Bomb w ładunku - 2, typ bomby - OB, Maksymalne uszkodzenia od bomby - 9,100.0, penetracja pancerza - 62 mm, Szansa wywołania pożaru - 52 %.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.




Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza