
Dev Blog 03.11.2022 Zamknięty test 0.11.11 - Nowe okręty
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Krążownik Wspólnoty Brisbane, Tier X
Projekt lekkiego krążownika stworzony pod koniec II W. Ś., który miał być wyposażony w potężna i zaawansowane uzbrojenie przeciwlotnicze, dzięki zastosowaniu 10 szybkostrzelnych 152mm dział uniwersalnych.
Brisbane przypomina Minotaura, ale z dostępem do pocisków OB i wzmocnionym uzbrojeniem torpedowym, które pozwala na wystrzelenie większej ilości torped. Same torpedy mają większy zasięg i prędkość od ich brytyjskich odpowiedników. Nie wszystkie różnice są na korzyść nowego okrętu, dla przykładu pociski PP nie posiadają ulepszonych parametrów, tak jak w przypadku Minotaura.
Krążownik stanowi poważne zagrożenie w walce na średnim dystansie, zwłaszcza dla niszczycieli - z powodu posiadania Sondy Hydroakustycznej i Radaru. Jednocześnie - jak mogą to potwierdzić dowódcy Minotaurów - opancerzenie Birsbane nie jest zbyt mocne, a w przeciwieństwie do Minotaura nie można wymienić radaru na wytwornicę dymu. W przypadku otrzymania dużych obrażeń, okręt może odzyskać dużą część PW dzięki Wyspecjalizowanej grupie naprawczej.
Królewska Marynarka Wojenna Australii zaczęła nabierać kształtu na początku XX wieku tworząc własną tradycję nazewnictwa okrętów. Lekkie krążowniki były nazywane po nazwach stolic australijskich prowincji:
Krążowniki typu Town:
- HMAS Sydney (1913-1928)
- HMAS Melbourne (1913-1928)
- HMAS Brisbane (1916-1929)
- HMAS Adelaide (1922-1946)
Krążowniki typu Leander:
- HMAS Hobart (1938-1947)
- HMAS Perth (1939-1942
- HMAS Sydney (1935-1941)
Nazwa Sydney upamiętnia najwięcej okrętów - oprócz dwóch krążowników wspomnianych powyżej, nazwą tą posługiwał się lotniskowiec (1948-1973) i fregata rakietowa(1983-2015). Melbourne ma drugie miejsce w tej kategorii, dlatego postanowiliśmy dać nazwę krążownikowi, który miał zostać zbudowany w późnych latach 40, ubiegłego wieku, po trzecim największym mieście - Brisbane.
Punkty wytrzymałości – 43300. Opancerzenie – 16 mm. Czas trwania pożaru: 30 s. Ochrona przeciwtorpedowa – 13%.
Bateria główna – 5x2 152 mm. Zasięg ognia – 15.8 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2150. Penetracja pocisku OB – 30 mm. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB – 768 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP – 3200. Prędkość wylotowa pocisku PP – 768 m/s.
Czas przeładowania – 4.5 s. Czas obrotu o 180° – 4.7 s. Maksymalny rozrzut – 142 m. Sigma – 2.05.
Nalot:
Czas przeładowania – 30.0 s. Dostępne eskadry – 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym – 1. Maksymalny zasięg – 8.0 km. Liczba bomb w ładunku – 2. maksymalne uszkodzenia bombą – 4900.
Wyrzutnie torpedowe – 4x5 533 mm:
maksymalne uszkodzenia – 16767. Zasięg – 12.5 km. Prędkość – 65 węzłów Czas przeładowania – 131 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 7.2 s. Wykrywalność torped – 1.3 km.
Zamiast wyboru między szerokim a wąski wystrzałem, dowódca może wybrać pomiędzy wystrzałem całej wyrzutni, a pojedynczą torpedą.
Obrona plot.: 6x1 40.0 mm., 8x2 76.2 mm., 5x2 152.0 mm:
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 588, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 4.0 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 133, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 6.9 km;
- ilość eksplozji w salwie – 6, uszkodzenia od eksplozji – 1890, strefa działania 3.5 – 6.9 km.
Maksymalna prędkość – 33.5 węzłów Promień skrętu – 750 m. Czas przestawiania steru – 10.4 s. Wykrywalność z powierzchni – 11.5 km. Wykrywalność z powietrza – 8.5 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 5.6 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot – Grupa naprawczo – ratunkowa.
- 2 slot – Wyspecjalizowana grupa naprawcza (Czas działania – 20 s; PW na sekundę – 866; Czas przeładowania – 80 s; Ładunki – 3)
- 3 slot – Sonda hydroakustyczna
- 4 slot – Radar (Czas działania – 40 s; Wykrywalnie okrętów – 10.0 km; Czas przeładowania – 120 s; Ładunki – 3)
Amerykański super niszczyciel Joshua Humphreys
Niszczyciel podobny w konstrukcji do typu Gearing. Główne uzbrojenie tego super okrętu składa się z potężnych dział uniwersalnych 127mm, uzupełnionych przez dwie pięciorurowe wyrzutnie torpedowe.
Joshua Humphreys jest szybszy i zwrotniejszy, a 6 dział baterii głównej ma alternatywny tryb ognia w postaci Ognia salwą. Ponad ogromnym zwiększeniem szybkostrzelności tryb alternatywny gwarantuje premię do uszkodzeń pociskami OB i większą szansę na wywołanie pożaru. Potężna artyleria i duża pula PW pozwoli na efektywne zdobywanie obszarów kluczowych tworząc poważne zagrożenie dla wrogich niszczycieli.
Uzbrojenie torpedowe ma duży zasięg, ale nie za dużą prędkość i uszkodzenia. Joshua Humphreys wyróżnia się dobrym kamuflażem i dostępem do typowej amerykańskiej wytwornicy dymu z długim czasem rozpraszania się zasłony. Pozostały sprzęt eksploatacyjny składa się z Doładowania silnika i Obrony plot. na tym samym slocie.
Począwszy od pierwszych niszczycieli z lat 1899 -1903, ta klasa jednostek tradycyjnie przyjmowała nazwy na część dowódców morskich i marynarzy. Po pewnym czasie honor nadawania nazwy poszerzył się o członków Korpusu Marine, Straży przybrzeżnej, sekretarzy marynarki, członków Departamentu Marynarki Wojennej oraz senatorów.
Joshua Humphreys (1751-1838) - inżynier floty znany jako “Ojciec amerykańskiej marynarki”, który zaprojektował i zbudował pierwsze 6 fregat, tuż po odzyskaniu niepodległości - dał swoje nazwisko tylko jednemu niszczycielowi typu Clemson (1920-1945). Zatem w celu uhonorowania tego człowieka postanowiliśmy nadać na jego cześć nazwę niszczycielowi, który mógłby zostać zbudowany w drugiej połowie lat 40 ubiegłego wieku.
Punkty wytrzymałości – 23700. Opancerzenie – 19 mm.
Bateria główna – 3x2 127 mm. Zasięg ognia – 12.1 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1800. Penetracja pocisku OB – 21 mm. Szansa wywołania pożaru – 5%. Prędkość wylotowa pocisku OB – 792 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP – 2100. Prędkość wylotowa pocisku PP – 792 m/s.
Czas przeładowania – 3.0 s. Czas obrotu o 180° – 4.5 s. Maksymalny rozrzut – 106 m. Sigma – 2.00.
Ogień seryjny:
Czas przeładowania – 35.0 s. Czas pomiędzy strzałami serii – 1.5 s. Ilość strzałów w serii – 3.
Czasowa premia: Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB +50%, Szansa wywołania pożaru pociskiem OB +5%.
Bomby głębinowe:
maksymalne uszkodzenia – 5100. Liczba ładunków – 2. Bomb w ładunku – 12. Czas przeładowania – 40.0 s.
Wyrzutnie torpedowe – 2x5 533 mm:
maksymalne uszkodzenia – 17900. Zasięg – 16.5 km. Prędkość – 66 węzłów Czas przeładowania – 116 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 7.2 s. Wykrywalność torped – 1.4 km.
Obrona plot.: 6x2 20.0 mm., 4x2 76.2 mm., 3x2 127.0 mm., 2x1 76.2 mm:
- Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 67, prawdopodobieństwo trafienia – 95 %, strefa działania – 2.0 km;
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 214, prawdopodobieństwo trafienia – 100 %, strefa działania – 4.0 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 130, prawdopodobieństwo trafienia – 100 %, strefa działania – 6.0 km;
- ilość eksplozji w salwie – 6, uszkodzenia od eksplozji – 1820, strefa działania 3.5 – 6.0 km.
Maksymalna prędkość – 37.2 węzłów Promień skrętu – 750 m. Czas przestawiania steru – 5.1 s. Wykrywalność z powierzchni – 7.3 km. Wykrywalność z powietrza – 4.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 2.8 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot – Grupa naprawczo – ratunkowa.
- 2 slot – Wytwornica dymu.
- 3 slot – Doładowanie silnika / Obrona plot..
Pan azjatycki super niszczyciel Kunming
Wersja rozwojowa amerykańskiego typu Somers, ten niszczyciel jest szybki, dobrze uzbrojony i cechuje się ulepszonymi torpedami i ubrojeniem przeciwlotniczym.
Kunming przypomina w grze istniejące pan azjatyckie niszczyciele. Główną różnicą między Yueyangiem, a tym okrętem jest dodatkowa wieża, dłuższy zasięg dział i więcej wyrzutni torpedowych. Jego potężne torpedy głębokowodne mają niską wykrywalność i zwiększoną szansę na wywołanie zalania, idealnie nadają się do wykonywania niewidocznych ataków na duże cele.
Dzięki Wytwornicy dymu z dużą ilością ładunków i przyspieszonym przeładowaniem ten super niszczyciel może efektywnie walczyć o strefy kluczowe i wykonywać szybką ucieczkę w przypadku wrogiej przewagi. Radar jest dostępny jako alternatywa dla Wytwornicy dymu, dając przewagę w polowaniu na niszczyciele i wsparciu sojuszników. Warto pamiętać, że ma małą pulę PW i średnie uszkodzenia na sekundę z dział poniżej średniej.
Kunming ma także dostęp do Doładowania silnika i Przyspieszacza przeładowania torped na osobnych slotach.
Na początku XX wieku okręty chińskiej marynarki otrzymywały symboliczne nazwy. Dla przykładu w 1912 roku trzy niszczyciele nazwane zostały Yu Chang—Drzewo kamforowe, Chien Kang—Tworzenie dobrobytu i Tung An—Powszechny pokój. Jednak duże chińskie okręty wchodzące do służby przed początkiem IIW.Ś. otrzymywały nazwy po miejscach geograficznych: krążownik Ning Hai został nazwany po półwyspie na północnym wybrzeżu prowincji Shandong, a krążownik Ping Hai nazwę otrzymał po zatoce na południowym wschodzie prowincji Fujian.
Po wojnie stało się to tradycją. Na przykład chińskie niszczyciele są nazywane na cześć dużych i średnich miast. Jedno z nich to Kunming— administracyjne centrum prowincji Yunnan na południowych zachodzie Chin.
Punkty wytrzymałości – 20200. Opancerzenie – 19 mm.
Bateria główna – 4x2 127 mm. Zasięg ognia – 13.4 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1800. Penetracja pocisku OB – 21 mm. Szansa wywołania pożaru – 5%. Prędkość wylotowa pocisku OB – 792 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP – 2100. Prędkość wylotowa pocisku PP – 792 m/s.
Czas przeładowania – 5.0 s. Czas obrotu o 180° – 7.2 s. Maksymalny rozrzut – 115 m. Sigma – 2.00.
Bomby głębinowe:
maksymalne uszkodzenia – 1700. Liczba ładunków – 2. Bomb w ładunku – 6. Czas przeładowania – 40.0 s.
Wyrzutnie torpedowe – 3x5 533 mm:
Torpedy głębokowodne nie mogą trafić okrętów podwodnych i niszczycieli.
maksymalne uszkodzenia – 18800. Zasięg – 13.5 km. Prędkość – 69 węzłów Czas przeładowania – 139 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 7.2 s. Wykrywalność torped – 0.8 km.
Obrona plot.: 10x2 20.0 mm., 4x2 76.2 mm., 4x2 127.0 mm:
- Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 137, prawdopodobieństwo trafienia – 95 %, strefa działania – 2.0 km;
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 154, prawdopodobieństwo trafienia – 100 %, strefa działania – 4.0 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę – 77, prawdopodobieństwo trafienia – 100 %, strefa działania – 5.8 km;
- ilość eksplozji w salwie – 4, uszkodzenia od eksplozji – 1680, strefa działania 3.5 – 5.8 km.
Maksymalna prędkość – 38.0 węzłów Promień skrętu – 700 m. Czas przestawiania steru – 4.4 s. Wykrywalność z powierzchni – 7.8 km. Wykrywalność z powietrza – 3.9 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 3.0 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot – Grupa naprawczo – ratunkowa.
- 2 slot – Radar (Czas działania – 25 s; Wykrywalnie okrętów – 7.5 km; Czas przeładowania – 120 s; Ładunki – 3) / Wytwornica dymu (Czas działania – 30 s; Czas rozpraszania – 70 s; Promień – 450.0 m; Czas przeładowania – 100 s; Ładunki – 5).
- 3 slot – Doładowanie silnika.
- 4 slot – Doładowanie przeładowania torped (Czas działania – 1 s; Czas przeładowania torped – 8 s; Czas przeładowania – 300 s; Ładunki – 2).
Wszystkie statystyki dotyczą okrętów bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!