
Dev Blog 04.08.2025 Zamknięty test 14.8 – Wczesny dostęp do niemieckich krążowników, zmiany w systemie uszkodzeń modułów i więcej!
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Wczesny dostęp: nowe niemieckie krążowniki
Aktualizacja 14.8 wprowadza wczesny dostęp do nowej linii niemieckich krążowników. Poznajcie krążowniki: Deutschland, Admiral Scheer, Knesebeck, Manteuffel I Prinz Adalbert! Linia ta ma dostęp do nowej mechaniki – ręcznego sterowania ogniem baterii dział dodatkowych.
W porównaniu z istniejącą linią niemieckich krążowników, nowe okręty wyspecjalizowane są w walce na bliski dystans dzięki dużemu kalibrowi dział baterii głównej o dobrej celności, ale relatywnie krótkim zasięgu oraz ulepszonej baterii dział dodatkowych. Łącząc to z typowo niemieckimi Sondami hydroakustycznymi, a także dobrym opancerzeniem, okręty te będą mogły wejść do walki na krótki dystans mimo dużych rozmiarów i słabej zwrotności jak na krążowniki.
Świętując nową linię przygotowaliśmy trzy stałe kamuflaże dla okrętów: Knesebeck, Manteuffel, and Prinz Adalbert!
Uszkodzenia modułów
Obecna mechanika Punktów Wytrzymałości modułów i uszkodzeń zostanie przerobiona. Od wersji 14.8 aktualizujemy system uszkodzeń modułów, aby był bardziej wygodny w interakcji.
Jak wiecie w obecnym systemie moduły mogą być uszkodzone przez wrogi ostrzał i w kilku przypadkach całkowicie zniszczone.
W nowym systemie moduły nie będą mogły być zniszczone na stałe. Zamiast tego będą wprowadzone dwa stany:
- Uszkodzony – Działający jak obecnie. Moduł zostanie automatycznie naprawiony po pewnym czasie lub natychmiast przywrócony do działania poprzez użycie Grupy naprawczo – ratunkowej.
- Krytycznie uszkodzony – Nowy status podobny do „uszkodzony”, ale nie mogący być ręcznie naprawiony. Zostaje on naprawiony po pewnym czasie, a moduł automatycznie odzyskuje cześć swojego PW.
Wprowadzenia statusu Krytycznie uszkodzonego pomoże wyeliminować przypadki, gdy okręt po utracie kilku modułów staje się prawie bezużyteczny lub niezdolny do walki, jednocześnie pozostawiając możliwość celowego trafiania w moduły. Aby sprawdzić stan modułów wystarczy nacisnąć klawisz H.
Ponadto przerobiona zostanie mechanika przeładowania dla uszkodzonych i krytycznie uszkodzonych modułów. W nowej wersji, gdy wieża lub wyrzutnia torped zostaną uszkodzone, czas przeładowania zostanie wstrzymany, a nie całkowicie zresetowany, ograniczając tym samym czas przestoju w krytycznych momentach walki.
Dodatkowo usunięty zostanie moduł losowości PW modułów. W poprzedniej wersji moduły takie jak sonar, wyrzutnie torpedowe, działa baterii dodatkowej, stanowiska plot. i systemy miały swoje PW losowane z pewnego przedziału.
W nowej wersji wszystkie moduły będą miały stała wartość PW, co sprawi, że trafienia krytyczne będą bardziej przewidywalne.
Okręty podwodne w operacjach
W operacjach wkrótce dodamy kolejną warstwę – dosłownie głębokość! Wraz z aktualizacją 14.8 wprowadzona zostanie możliwość rozegrania operacji Waszym ulubionym okrętem podwodnym. Wprowadzony będzie limit 1 okrętu podwodnego na drużynę. Drużyna botów nie będzie mogła używać okrętów podwodnych w operacjach. Dodatkowo wprowadzamy zmiany w stylu gry okrętami podwodnymi dla operacji, zwiększając prędkość i manewrowość, ale nie wszystkie okręty podwodne będą miały równe parametry. Okręty podwodne otrzymają dostęp do sprzętu eksploatacyjnego: Wezwanie bombowca patrolowego, który będzie pomagał w uszkadzaniu obiektów naziemnych. Do tego zostanie przywrócona możliwość pełnego zadawania uszkodzeń z bliska przez torpedy, co oznacza zniesienie kary 3km zasięgu zmniejszającego uszkodzenia.
Czas na przetestowanie swoich okrętów podwodnych w operacjach!
Wydarzenie Morskie dziedzictwo
Do rocznicowych obchodów w wersji 14.8 dołączy także wydarzenie w Zbrojowni. Gracze otrzymają możliwość wykupienia Prób, które mogą dać Wam nagrody z ogromnej puli. Niektóre z nagród mogą objąć:
- Nowy okręt Morskiego dziedzictwa - Yamato Kai
- Sibir
- efekt zniszczenia Niebieska eksplozja.
- I wiele innych!
Yamato Kai, pancernik X tieru bazujący na Yamato, wejdzie do gry z historycznym kamuflażem odzwierciedlającym uszkodzenia w bitwie.
Posiadacze Yamato Kai otrzymają premię: dostęp do nowej czteroelementowej kolekcji „Nieustanne oddanie”.
Ukończenie kolekcji da następujące nagrody:
- dowódcę Kosaku Aruga (z ulepszonymi umiejętnościami)
- flagę Yamato Kai
- Osiągnięcie „Nieustanne oddanie"
Sibir będzie dostępny także w bezpośrednim zakupie w Zbrojowni i Sklepie premium.
Yamato Kai będzie miał epickiej rzadkości.
Zmiany w systemie rzadkości
Nowa aktualizacja wprowadzi do systemu rzadkości premie ekonomiczne. Najniższy poziom premii będzie pospolity, a kolejne będą niepospolite, rzadkie i epickie – dla najwyższego poziomu premii.
Dodatkowo ceny pospolitych i niepospolitych premii zostaną dostosowane:
Premie pospolite: cena w dublonach zmniejszy się z 12 do 10, cena w węglu: 4800
Premie niepospolite: cena w dublonach zwiększy się z 24 do 25, cena w węglu 9600.
Proszę pamiętać, że zmiana cen zresetuje opcję auto zakupu premii ekonomicznych, co oznacza, że trzeba ją będzie włączyć ręcznie.
Ostatnią zmianą będzie możliwość wyboru okrętów po rzadkości poprzez karuzelę w porcie.
31 Sezon bitew klanowych
W aktualizacji 14.8 rozpocznie się nowy Sezon bitew klanowych nazwany "Mahi-Mahi".
Bitwy klanowe będą trwać pomiędzy 10.09.2025, a 27.10.2025
Format:
- 7 vs. 7 okrętami X tieru
Ograniczenia globalne:
- Tylko pancerniki, niszczyciele i krążowniki.
- Nie więcej niż 1 pancernik na drużynę.
Ograniczenie konkretnych okrętów:
- Nie można grać okrętami: Napoli, Petropawłowsk, Alexander Newski, Louisiana, Komissar, Hildebrand oraz Amiral Lartigue i C. Colombo.
- Nie więcej niż jedne okręt na drużynę: Kléber, Marceau lub Marseille.
- Nie więcej niż jedne okręt na drużynę: Moskwa, Stalingrad lub Des Moines.
- Nie więcej niż jedne okręt na drużynę:: Småland lub Gdańsk.
Zmiany w stacji rekrutacyjnej
Nowa aktualizacja przyniesie znaczące usprawnienia dla Stacji rekrutacyjnej – zestaw etapów w nowym wydarzeniu!
Łatwiejsze zaproszenia
Aby sprawić, by proces rekrutacji był prostszy rozszerzyliśmy możliwość dołączenia dla rekrutów. Poprzednio, gdy gracz rozegrał 15 bitew nie mógł już dołączyć do programu rekrutacyjnego. Od wersji 14.8 próg ten zostanie podniesiony do 100 bitew – dając graczom szerszą możliwość zaproszenia rekruta lub samemu zostania rekrutem.
Zresetowanie i odświeżenie nagród startowych
Resetujemy cztery gwarantowane nagrody związane z akcjami Stacji rekrutacyjnej: W
- Pierwsze zalogowanie się do Stacji Rekrutacyjnej
- Pierwsze podzielenie się linkiem rekrutacyjnym
- Trzy podzielenia się linkiem rekrutacyjnym
- Pierwszy rekrut
Jeśli już ukończyliście to w przeszłości, to mamy dla Was dobre wiadomości – możecie te akcji ukończyć ponownie i zdobyć nowe nagrody! Więcej szczegółów pojawi się później na stronie głównej gry.
Nowe misje w dywizjonach dla rekrutów i rekruterów
Wprowadzamy cztery wyjątkowe misje dla dywizjonów w Stacji rekrutacyjnej. Misje te są specjalnie zaprojektowane dla aktywnych graczy korzystających z Stacji rekrutacyjnej i mają różnoraki poziom trudności: od zwykłych zwycięstw do wyzwań polegających na zdobyciu osiągnięć w dywizjonie np. Skoordynowany atak.
Rozłączenie nieaktywnych rekrutów
Od wersji 14.8 wszyscy rekruci, którzy byli nieaktywni przez co najmniej 90 dni zostaną automatycznie usunięci z listy rekrutów. To dotyczy zarówno rekrutów, jak i rekruterów. Nie martwcie się – wszyscy rozłączeni rekruci mogą otrzymać nowe zaproszenie do rekrutów poprzez osobisty link zaproszeniowy. Ponieważ reset odbędzie się w dniu premiery aktualizacji 14.8, każdy rekrut, który był nieaktywny przed 1 wrześniem zostanie odłączony, nawet jeśli był aktywny pomiędzy 1 wrześniem, a dniem aktualizacji.
Wszystkie te zmiany są częścią przygotowania do nadchodzącego dużego wydarzenia. Niedługo podzielimy się jego szczegółami.
Zmiany w zawartości:
Wraz z aktualizacja 14.9 nie zabraknie nowych elementów. Poniżej lista nowości:
- Stały kamuflaż dla okrętów IX tieru i Super okrętów „Stworzony ze stali”
- Flaga Ciasteczko księżycowe
Dodatkowo możemy się podzielić zawartością, która trafi do gry w przyszłych aktualizacjach:
- Sinann bazujący na okręcie Belfast `43.
- Bóinn bazujący na okręcie Belfast.
- Danu bazujący na okręcie Duke of York.
- Érne bazujący na okręcie Tiger `59.
- Wynalazek Zhuge bazujący na okręcie Marseille.
- Dowódca Brady McMordoff z indywidualną ścieżką dialogową.
- Dowódca Guan Yu z indywidualną ścieżką dialogową.
- Dowódca Sun Shangxiang z indywidualną ścieżką dialogową.
- Dowódca Zhang Liao z indywidualną ścieżką dialogową.
Wspomniani wcześniej dowódcy Shamrock Shana i Brady McModoff zostali stworzeni w dobrej wierze i nie mieli wprowadzać złych intencji. Zrozumieliśmy uwagi graczy i wprowadzono poprawki:
- Shamrock Shana nie zostanie dodana do gry
- Brady McModoff - nacja dowódcy zostanie zmieniona z brytyjskiej na europejską
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!