
Dev Blog 04.12.2019 ST: opancerzenie krążowników i zmiany w IFHE
Kontynuujemy testy modyfikacji opancerzenia krążowników i uaktualnionej wersji umiejętności IFHE (zapalnik zbliżeniowy pocisków OB).
Proszę pamiętać: to tylko sprawdzenie koncepcji, niektóre parametry mogą ulec zmianie i mogą/nie muszą pojawić się w grze.
Test ten ma na celu zebranie danych do oszacowania szczególnych wypadków i określenia kolejnych kroków na celu udoskonalenia tej mechaniki.
Głównym celem wprowadzanych zmian jest:
- znormalizowanie interakcji pomiędzy krążownikami tych samych tierów. Pociski OB kalibru 152-155mm powinny penetrować opancerzenie krążowników na tym samym tierze bez dodatkowych warunków. Zwiększy to komfort gry tymi okrętami i sprawi, że IFHE będzie umiejętnością opcjonalną.
- sprawienie, że krążowniki będą miały podobny poziom ochrony jak te z tieru X: w odpowiedniej odległości i pod odpowiednim kątem, opancerzenie krążowników powinno pozwolić na rykoszetowanie pocisków wystrzelonych z pancerników. Obecnie pancerz krążowników jest penetrowany bez testu na rykoszet.
- użycie różnic w opancerzeniu w celu utrzymania unikalności krążowników o działach kalibru 190mm i więcej w porównaniu do tych z kalibrami dział 139 - 189mm; pierwsza grupa otrzyma poprawione opancerzenie środkowej części okrętu, a druga tylko poprawiony pancerz pokładu.
- balansowanie umiejętności IFHE, tak by pozytywne i negatywne strony wpływały na wybór gracza, a sama umiejętność nie była niezbędna dając tym samym większą różnorodność umiejętności do wyboru.
W tej chwili testowane będą tylko krążowniki tierów VIII-X. Wpływ zmian na inne tiery i klasy, konkretne jednostki będzie sprawdzany później i być może będą wymagane dodatkowe korekty. Decyzja zostanie podjęta na podstawie wyników testów.
Zmiany w opancerzeniu wpłyną na trzy grupy krążowników:
1. z działami o kalibrze 190 mm i więcej.
2. z działami o kalibrze od 139 mm do 189mm.
3. z działami do 139 mm i brytyjskie krążowniki z działami 152mm.
Podstawowe zasady:
1. Opancerzenie centralnej części kadłuba krążowników z pierwszej grupy (<190mm):
- dla tieru X: zwiększenie do 30mm (pociski PP o kalibrze do 429mm mogą rykoszetować)
- dla tierów VIII-IX: zwiększenie do 27mm (pociski PP o kalibrze do 386mm mogą rykoszetować)
- opancerzenie dziobu i rufy nie ulegnie zmianie.
2. Opancerzenie centralnej części kadłuba krążowników z drugiej grupy (139-189mm):
- dla tieru X: zwiększenie do 30mm (pociski PP o kalibrze do 429mm mogą rykoszetować)
- dla tierów VIII-IX: zwiększenie do 27mm (pociski PP o kalibrze do 386mm mogą rykoszetować)
- opancerzenie dziobu i rufy nie ulegnie zmianie.
- pancerz nadbudówek zostanie zmniejszony z 16mm do 13mm, co oznacza że pociski o kalibrze większym niż 186mm nie będą rykoszetować.
Zmiany w opancerzeniu zwiększą przeżywalność krążowników: pod odpowiednim kątem będą bardziej odporne na ostrzał z pancerników. Krążowniki X tieru już mogą korzystać z tej mechaniki: mogą wytrzymać ostrzał z dział o kalibrze do 429mm przy odpowiednim kącie (pociski PP będą rykoszetować od pancerza).
Jeśli pancerz krążownika jest grubszy – wtedy nie nastąpią zmiany.
3. Część centralna pancerza krążowników tierów VIII-X o kalibrze dział 139mm i brytyjskich krążowników o działach 152mm zostanie znormalizowana do 16mm (pociski PP z dział do 229mm mogą rykoszetować. Jeśli pancerz brytyjskich krążowników jest grubszy – nie ulegnie on zmianie).
- zmiany wpłyną na okręty Smoleńsk i Colbert – ich pancerz ulegnie zmniejszeniu do 16mm, co zmniejszy szansę na rykoszety. Jeśli te zmiany będą miały znaczący wpływ na efektywność tych okrętów będziemy do nich wprowadzać dodatkowe zmiany. Te zasady będą dotyczyć także nowo dodanych okrętów w przyszłości.
Zasady obliczania penetracji pocisków OB, będzie to dotyczyło wszystkich pocisków OB:
obecnie pocisk OB penetruje pancerz o grubości mniejszej niż wartość penetracji tego pocisku. Wraz ze zmianą pociski OB będą penetrować pancerze o grubości równej wartości penetracji.
Dzięki temu pociski 152-155mm będą mogły przebić pancerz 25mm, a w obecnej mechanice 24mm i mniej.
Opancerzenie pancerników tierów VI-VII zostanie zwiększone do 26mm. To spowoduje, że interakcje pomiędzy krążownikami i pancernikami nie ulegną zmianie – pociski 152-155mm nadal nie przebiją ich opancerzenia.
Dla okrętów tierów VIII-X z działami 152-155mm zostanie wprowadzona zasada 1/5 kalibru. Ta zmiana pozwoli na penetrację pancerzy krążowników VIII-IX tierów i 30mm pancerzy krążowników X tieru.DH
Wszystko to będzie prowadziło do zmniejszenia przydatności IFHE. W obecnym penetracja pociskami 152-155mm bez IFHE jest niemożliwa co znacząco zmniejsza ilość umiejętności kapitańskich do wyboru i w konsekwencji efektywność bojową tych jednostek.
Umiejętność IFHE ulegnie następującym zmianom:
- wartość penetracji pocisku OB zostanie zwiększona o 25% dla okrętów tierów I-VII,
- wartość penetracji pocisku OB zostanie zwiększona o 30% dla okrętów tieró VIII-X,
- szansa na wywołanie pożaru zostanie zmniejszona o 50%.
Obecnie ta umiejętność daje znaczący bonus bez wyraźnej kary, co czyni ją praktycznie niezbędną. W nowym wariancie efektywność tej umiejętności zostanie zmniejszona. W przyszłości, po testach, możliwe będą dodatkowe opcje balansu i zmian w tej umiejętności.
Testowanie zmian w opancerzeniu i IFHE w sesji Super Testu pozwoli nam zabrać informacje na temat ich wpływu na efektywność bojową oraz dane statystyczne do analizy. W czasie testów niektóre okręty mogą zostać wskazane do dodatkowych zmian w balansie, aby utrzymać ich efektywność na odpowiednim poziomie.
Pomysł dla tierów VI-VII będzie osobno testowany i może wymagać dodatkowych zmian.
Wszystkie informacje na Dev Blogu są wstępne i mogą ulec zmianie.
EDIT: Szybkie podsumowanie mechaniki penetracji dla kilku przykładów:
203/6, 203/4, 152/6, 139/6
Jak to działa obecnie (brak IFHE):
kaliber penetracja w mm
203/6 = 33.83 ~ 34 => 33
203/4 = 50.75 ~ 51 => 50
152/6 = 25.33 ~ 25 => 24
139/6 = 23.16 ~ 23 => 22
Jak to ma działać (brak IFHE)
203/6 = 33.83 ~ 34 => 34
203/4 = 50.75 ~ 51 => 51
152/5 = 30.4 ~ 30 => 30
139/6 = 23.16 ~ 23 => 23
D_H
Jak to działa obecnie z IFHE
203/6 = 33.83 ~ 34 34*1.3 = 44.2 => 44
203/4 = 50.75 ~ 51 51*1.3 = 66.3 => 66
152/6 = 25.33 ~ 25 25*1.3 = 32.5 => 32
139/6 = 23.16 ~ 23 23*1.3 =29.9 => 29
Jak to ma działać z IFHE
203/6 = 33.83 ~ 34 34*1.3 = 44.2 => 44
203/4 = 50.75 ~ 51 51*1.3 = 66.3 => 66
152/5 = 30.4 ~ 30 30*1.3 = 39 => 39
139/6 = 23.16 ~ 23 23*1.3 =29.9 => 29
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!