blog images

Dev Blog 05.05.2021 Waterline

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Okręty podwodne.


Okręty podwodne przeszły długą drogę: od czasu zapowiedzi latem 2019 roku przeprowadziliśmy 3 testy, tymczasowy tryb „Bitwa okrętów podwodnych” na głównym serwerze i osobny test w listopadzie 2020 roku. W tym czasie zebraliśmy dużo danych i opinii, na podstawie których zmieniliśmy prawie wszystkie mechaniki związane z nowym typem okrętów:

- wskaźnik tlenu został zastąpiony wskaźnikiem baterii;

- ulepszono ping sonaru;

- dodano możliwości zwalczania okrętów podwodnych przez wiele krążowników i pancerników;

- zmieniono mechanikę zanurzania;


Te i inne poprawki zostały wprowadzone na podstawie wyników testów, ale praca ciągle trwa i dziś chcemy się podzielić planami wprowadzenia kolejnych zmian.


Zmiany w okrętach podwodnych.

W najnowszym etapie testowania okrętów podwodnych zostaną wprowadzone następujące zmiany:

- moc baterii zostanie ograniczona w czasie i nie będzie można jej normalnie odzyskać. W zależności od nacji i tieru baterie będą pozwalały na pozostanie w zanurzeniu od 5 do 11 minut w czasie bitwy;

- jeśli okręt podwodny zostanie wykryty – baterie będą zużywane szybciej;

- w przypadku wyładowania baterii okręt podwodny wynurzy się i nie będzie miał możliwości ponownego zanurzenia się do końca bitwy. Stan naładowania baterii będzie ważnym zasobem i dowodzący okrętem podwodnym będzie miał możliwość zanurzenia się przez określony czas, pozwalając innym jednostkom zwalczanie okrętów podwodnych;

- promień wykrywania okrętów podwodnych będzie zmniejszał się liniowo wraz z głębokością zanurzenia. To pozwoli na uniknięcie sytuacji, gdy okręt podwodny nagle znika z zasięgu wykrycia;

- dodano środowisko podwodne dla większości map, zawierające dno i podwodne części wysp. To usprawnienie pomoże nawigować okrętom podwodnym na mapach w przypadku zanurzenia;

- w związku ze zmianami w mechanice wykrywania okrętów podwodnych i zwalczania ich, hydrofony zostaną usunięte z niszczycieli;

- dodano drzewko umiejętności dla okrętów podwodnych, a także umiejętności pomagające zwalczać okręty podwodne dla innych klas w grze. W związku z tymi zmianami gracze będą mieli możliwość darmowego resetu umiejętności.

- dodano nowy typ torped dla okrętów podwodnych. Szczegóły zostaną upublicznione w późniejszym terminie.



Przyszłe plany.

Następnym krokiem w testowania będzie kolejny serwer testowy, a kolejno po nimi Test Publiczny.

Dodanie nowej klasy do gry jest znaczącym krokiem, który wymaga szczegółowego przygotowania i wielu testów. W poprzednim roku przeprowadziliśmy kilka testów okrętów podwodnych i wydarzenie „Bitwa okrętów podwodnych” w aktualizacji 0.9.4. Wyniki były pozytywne, ale nie zdołaliśmy zebrać tak dużo danych na ile liczyliśmy, ponieważ taki tryb nie był tak przyciągający graczy jak bitwy losowe czy rankingowe.

Jeśli dwa kolejne testy okażą się sukcesem, okręty podwodne pojawią się w specjalnym sezonie bitew rankingowych na serwerze głównym: gracze przeznaczają na ten tryb dużo czasu, co pozwoli nam na zebranie wystarczającej ilości danych statystycznych i stopniowe przygotowanie okrętów podwodnych do wprowadzenia w inne tryby gry.



Super-pancerniki

W jednej z letnich aktualizacji, będzie miało miejsce nowe, czasowe wydarzenie z super-pancernikami. Te okręty mogły hipotetycznie istnieć, jeśli morskie doktryny nadal opierały by się na okrętach artyleryjskich, zamiast oddać miejsce lotnictwu morskiemu.

Dwa nowe pancerniki zostaną dodane w tym wydarzeniu:

  • Satsuma – projekt bazujący na pancerniku Yamato z ulepszonymi działami 510mm w czterech podwójnych wieżach.
  • Hannover – wersja projektu "H-42" z działami 483mm w 4 podwójnych wieżach i uniwersalnymi działami baterii dodatkowej kalibru 127mm.

Podczas wydarzenia, gracze walcząc okrętami IX i X tieru będą zdobywali czasowy zasób „Wywiad”, który będzie niezbędny do odblokowania bitwy super-pancernikiem.

Nowa mechanika „Poprawki ogniowe” zostanie dodana specjalnie dla super-pancerników:

  • w czasie ostrzeliwania wroga za każdą salwą, która trafi wrogi cel lub minie go w niewielkiej odległości, pasek poprawek celowania będzie się wypełniał;
  • gdy pasek się wypełni, aktywowana zostanie pewna premia, na przykład przyspieszenia przeładowania dział działające przez pewien czas;
  • taki efekt będzie można uzyskać kilka razy w czasie bitwy;
  • jeśli okręt nie strzela do wroga przez pewien czas, pasek postępu zresetuje się .

Zatem, dowódca super-pancernika będzie mógł zdobyć doładowanie w bitwie, ale dla maksymalnej efektywności gracze będą musieli dobrze planować swoje działania i umiejętnie pozycjonować się w bitwie, co spowoduje że styl gry będzie interesujący i zróżnicowany.



Zmiany w samolotach szturmowych

Planujemy ulepszyć interakcje pomiędzy okrętami, a samolotami szturmowymi, zmieniając mechanikę wystrzeliwania rakiet.

Przed wystrzeleniem rakiet samoloty szturmowe będą strzelać karabinami maszynowymi w kierunku, w którym za moment zostaną wystrzelone rakiety. Na chwilę obecną ogień karabinów maszynowych nie będzie powodował uszkodzeń, a tylko wskazywał obszar ataku rakietami.

Informacja o obszarze ataku wraz z zwiększonym czasem ataku pozwoli dowódcy zwrotnego okrętu, takiego jak niszczyciel, zareagować w czasie ataku, ustalić miejsce uderzenia rakiet i podjąć manewr unikowy – zmniejszając tym samym otrzymywane uszkodzenia.

Mechanika ta będzie testowana w nieodległej przyszłości.

Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza