blog images

Dev Blog 05.06.2020 0.9.5 Zmiany w Unikalnych Ulepszeniach

Kapitanowie!


Informacje na temat zmian balansu w Unikalnych Ulepszeniach (UU) spowodował mnóstwo pytań i obaw o powody stojące za zmianami które zapowiedzieliśmy. Pojawiły się nieporozumienia dotyczące różnych zmian i chcemy wyjaśnić Wam to wszystko.

Bardzo doceniamy Wasze zainteresowanie tym tematem i podzielimy się szczegółami podejścia do balansowania UU. Mamy nadzieję, że da to Wam szerszy spojrzenie na ten temat. Informacje poniżej są aktualne. W zależności od kolejnych testów kolejne zmiany mogą być wprowadzane.


Po pierwsze chcemy zdefiniować czym UU powinny być, a czym nie powinny być w obecnym projekcie:

  • Powinny tworzyć różnorodność w podejściu do gry okrętem i dawać alternatywę wobec istniejących ulepszeń.
  • Powinny podkreślać konkretny styl gry lub sugerować inne podejście do grania danym okrętem.
  • Nie powinny obniżać efektywności danego okrętu, ale zmieniać sposób jej wykorzystywania.
  • Nie powinny przyćmiewać obecnych ulepszeń w tym samym slocie i sprawiać, że okręt jest zbyt silny, a ulepszenie jest niezbędne, aby okręt wykorzystywał cały swój potencjał
  • Nie powinny być używane do polepszania/pogarszania parametrów okrętu – do tego celu służy sam okręt, a nie UU.

Z tego punktu widzenia w momencie balansowania ulepszeń zdecydowaliśmy się skoncentrować na następujących statystykach aktywnych graczy używających UU na danym okręcie:

  • Popularność: jaki procent bitew rozgrywany jest okrętem wyposażonym w UU? To prosta wartość, np. Popularność 54,5% UU Hindenburga oznacza, że 54,5% wszystkich bitew rozegranych było z założonym UU (te i kolejne wartości są rzeczywistymi parametrami w grze)
  • Różnica w Współczynniku Zwycięstw (WR win ratio)między graczami używającymi UU i nie używającymi UU, a także okrętami wyposażonymi w UU jak i nie: jak duży wpływ na WR ma UU. Poza porównaniem samym okrętów, wzięliśmy pod uwagę jak dużo graczy używa UU i jak dobrze im idzie ogólnie.
  • W większości przypadków celowe używanie UU może wzmocnić wyniki, ponieważ
  • konkretny styl gry pasuje danemu graczowi (np. część graczy jest bardzo skuteczna używając Minotarura z radarem czy Des Moinesa z samolotem zwiadowczym co nie oznacza, że ta konfiguracja jest optymalna czy zbyt OP.
  • WR gracza jest ważniejsze niż WR okrętu. Doświadczony gracz może skutecznie wykorzystywać dowolny okręt, ale WR okrętu zależy od wszystkich graczy. Przez to różnica WR może być mniejsza niż 0.


Z takim podejściem obliczyliśmy różnicę WR dla UU jako:

  1. (Różnica WR pomiędzy okrętami z UU, a bez UU) minus (Różnica WR między graczami używającymi UU, a nie używającymi UU) daje wartość różnicy WR UU.
  2. Z powodu powyższej formuły i faktu, że WR graczy ma większy wpływ na bitwę niż WR konkretnego okrętu, uważamy, że różnica między 0%, a 2% będzie akceptowalna, dla przykładu:
  3. X Des Moines: różnica WR okrętu (6,7%) - różnica WR graczy (3,9%) = +2,8% różnicy. Powyżej akceptowalnej wartości 2% - co oznacza, że to UU jest zbyt mocne.
  4. X Shimakaze: różnica WR okrętu (-0,1%) - różnica WR graczy (-0.1%) = 0% różnicy – wartość graniczna, ale akceptowalna.
  5. X Gearing: ships różnica WR okrętu (1,5%) - różnica WR graczy (0,3%) = +1,2% różnicy. W pełni akceptowalna.


Założyliśmy następujące cele:

  • Popularność UU nie powinna być znacznie powyżej 65% - to znak, że to UU jest wymogiem na danym okręcie, a nie alternatywą.
  • Popularność UU nie powinna być znacznie niższa niż 40% - to znak, że UU nie oferuje interesującej alternatywy dla normalnych ulepszeń.
  • UU nie powinno powodować relatywnego obniżenia WR (jest wtedy obciążeniem, a nie alternatywą)
  • pożądana wartość różnicy WR jest od 0% do 2% (co wytłumaczyliśmy powyżej).
  • Każdy przypadek UU powinien być sprawdzony osobno przed powstaniem ostatecznej wersji.


Te wartości nie muszą być dokładne i służą jako wskaźnik – by dokładniej sprawdzić wydajność UU na podstawie zebranych danych. Poza wartościami bierzemy pod uwagę także zdanie graczy i ekspertów.


Bazując na powyższym chcemy się podzielić konkretnymi przykładami:

X Großer Kurfürst (56,88% popularności, +2,0 WR).

 Zmiany w UU

Niektórzy z was zdenerwowali się osłabieniem tego UU i rozumiemy Wasze odczucia. Niestety UU tego okrętu jest trochę zbyt efektywne i popularne. 5% nerf przeładowania dział (z 15 do 10%) wygląda na papierze przerażająco, ale porównując z najbardziej popularnym ulepszeniem „Modyfikacja głównej baterii 3”, UU daje:

  • tylko 2% mniejszy czas przeładowania dział
  • 8% mniejszy zasięg dział
  • 15% szybsze przeładowanie dział baterii dodatkowej
  • 13% zwiększenie prędkości obrotu wież

Dla bezpiecznego stylu gry prędkość obrotu wież oraz szybkostrzelność dział dodatkowych nie ma znaczenia, ale w przypadku agresywnego stylu gry bonus jest znaczący – i UU w tym w przypadku sugeruje co zyskujemy, a co tracimy.


X République (22,53% popularności, +0,2 WR).

 Zmiany w UU

W przypadku tego UU było mnóstwo wątpliwości i opinie, że zwiększenie szybkostrzelności kosztem zasięgu nie ma dla tego okrętu sensu, a prędkość obrotu wież nie ma znaczenia. To dobry przykład, aby wytłumaczyć „alternatywny styl gry” oferowany przez UU. Republique jest okrętem dobrze radzącym sobie na średnich i dużych odległościach, a UU sugeruje raczej bardziej ryzykowny styl gry. Jeśli wolicie bezpieczne podejście – wtedy dużo lepiej używać standardowych ulepszeń. Jeśli jednak często znajdujecie się w sytuacjach walki na bliskie odległości – wtedy UU oferuje lepsze rozwiązanie, gdyż prędkość obrotu wież zaczyna mieć znaczenie. Jeśli chodzi o popularność – to jest ona relatywnie niska, ale skuteczność jest całkiem dobra. Dlatego staramy się sugerować zmianę stylu gry zamiast po prostu pogorszyć parametry UU.

 

X Montana (66,85% popularności, +1,1 WR)

 Zmiany w UU

W przypadku Montany odróżnić okręt od UU. Jak wspomnieliśmy wcześniej pomysł UU zakłada by nie było ono lepsze i nie przesłaniało normalnych ulepszeń. Zatem zmiany są wprowadzone w celu obniżenia popularności tego UU, a nie okrętu.


X Chabarows (62,05% popularności, +2,5 WR)

 Zmiany w UU

Nowe UU obniża różnicę WR i oferuje styl gry oparty na przeżywalności zapewnionej przez odległość między walczącymi, a nie ilość sprzętów eksploatacyjnych.



X Shimakaze (23,56% popularności, +0 WR)

 Zmiany w UU

Pomimo posiadania akceptowalnej różnicy WR, UU ma niską popularność. Jest to związane z faktem, że UU jest najbardziej popularne z 20km torpedami i jest skuteczne w przypadku graczy lubiących ataki torpedowe z dużych odległości.


X Worcester (24,01% popularności, -2,5 WR)

 Zmiany w UU

UU osłabia pozytywne efekty i było na slocie 5, na którym znajdują się ulepszenia kamuflażu i czasu działania radaru. To spowodowało małą popularność. Zdecydowaliśmy się utrzymać pomysł tego UU (wzmocnienie okrętu jako wspierającego), ale delikatnie wzmocniliśmy je i daliśmy je jako alternatywa dla siły ognia, a nie kamuflażu.


X Yueyang (26,53% popularności, -1,1 WR)

 Zmiany w UU

UU było mało popularne z powodu dużej ilości negatywnych efektów: obniżało to konkurencyjność tego UU w porównaniu z innymi dostępnymi ulepszeniami i WR okrętu. Zmiany w UU oferują bardziej agresywny styl gry, który wzmacnia dostępny sprzęt eksploatacyjny i działa zamiast kamuflażu okrętu, który pasuje do bardziej ostrożnego stylu gry.


Od naszego ostatniego oświadczenia zmieniliśmy 2 UU:

X Des Moines (65,76% popularności, +2,8 WR)

UU miało bardzo dużą skuteczność i popularność. Początkowo myśleliśmy, że obniżymy efektywność stylu gry zapowiedzianymi zmianami, ale testy wykazały, że to nie działa. Dlatego wprowadzamy inne zmiany:

  • Zmniejszony bonus do mocy silnika. W tym momencie UU i „Modyfikacja napędu 1” zwiększy o 21% czas osiągnięcia maksymalnej prędkości do przodu i 3 razy więcej czasu w przypadku ruchu do tyłu. Okręt nadal będzie zyskiwał prędkość szybciej z tymi dwoma modyfikacjami w porównaniu z posiadaniem tylko jednej z nich. Jednocześnie czas do osiągnięcie prędkości 1/2 i 3/4 pozostanie praktycznie bez zmian.
  • Usunięcie kary do czasu działania Radaru. Ta kara nie wpływała na efektywność tego ulepszenia.

Gracze będzie mieli teraz wybór między UU, a ulepszeniem zwiększającym siłę ognia.


X Henri IV (62,01% popularności, 0,7 WR)

UU ma wysoką popularność i zmiany są w celu jej obniżenia. Różnica WR jest w pełni akceptowalna. Wzięliśmy pod uwagę wasze opinie i zdecydowaliśmy się nie wprowadzać zmian do tego UU w tym momencie. Zobaczymy jak w następnych aktualizacjach będzie wpływało to UU na wspomniane parametry. Na chwilę obecną UU zachowuje swoje parametry:

  • 12% krótszy czas przeładowania dział
  • 8% większy zasięg ognia
  • 10% większa wykrywalność.



Nie zmienialiśmy UU na kilku okrętach, gdyż parametry są dobre:

  • X Gearing (63,59% popularności, +1,2 WR)
  • X Conqueror (64,29% popularności, +0,3 WR)
  • X Hindenburg (52,51% popularności, +1,1 WR)


Przyglądamy się UU następujących okrętów: X Yamato, X Moskwa, X Zaō, X Minotaur, X Z-52, and X Grozowoi jako kandydatów do zmian w przyszłości i podzielimy się informacjami na ich temat tak samo jak w przypadku UU dla CV i okrętów, które jeszcze nie posiadają swoich UU.

Mamy nadzieję, że daliśmy Wam dużo informacji na temat tego jak zmieniają się UU. Oczywiście będziemy przyglądali się efektom zmian w przyszłych aktualizacjach. Jeśli coś nie będzie działało prawidłowo – będziemy wprowadzać zmiany, aby utrzymać dobrą skuteczność i popularność UU.



Powodzenia i stopy wody pod kilem!



Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza