Dev Blog 05.06.2025 Zamknięty test 14.6 – Nowe okręty
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Kapitanowie!
Z przyjemnością ogłaszamy najnowszą gałęź okrętów drzewkowych wchodzących do gry: niemieckie krążowniki ciężkie. Gałąź zaczyna się od tieru VI i składa się z 5 okrętów: Deutschland, Admiral Scheer, Knesebeck, Manteuffel, Prinz Adalbert.
Wraz z tą gałęzią wprowadzamy, wielokrotnie rządaną mechanikę: ręczne sterowanie baterią dział dodatkowych. Ten element wystartuje wraz z nowymi niemieckimi krążownikami – od tieru VIII i wyżej – ale nie oznacza to, że będzie to mechaniki tylko dla tej linii, w przyszłości inne okręty otrzymają tą nową zdolność.
Ważne elementy do zapamiętania w momencie przejęcia kontroli nad baterią dodatkową:
- Będziecie mogli zmieniać kontrolę pomiędzy baterią główną, a dodatkową podobnie jak zmienia się pomiędzy innymi typami uzbrojenia, np. baterią główną, a torpedami.
- Gdy bateria dodatkowa nie jest sterowana przez gracza, działa tak samo jak inne baterie dodatkowe.
- Działa baterii głównej będą celować w to samo miejsce, co kontrolowane przez gracza działa baterii dodatkowej.
- Gdy przełączycie się na ognień ręczny baterii dodatkowej, jej parametry mogą się zmienić w porównaniu z trybem automatycznym.
- Dla krążowników oznacza to niewielką premię do zasięgu dział baterii dodatkowej.
- Gdy działa baterii głównej są ręcznie sterowane, w przypadku gdy nie mają ostrzału celownika nie będą automatycznie strzelać do wrogich okrętów.
Wszystkie sygnały i umiejętności, które mają wpływ na baterię dodatkową nadal będą posiadały te same właściwości.
Teraz możemy bliżej przyjrzeć się nowej linii. W porównaniu do istniejących niemieckich krążowników, nowe okręty są wyspecjalizowane w walce na bliski dystans, dzięki dużym, ale o niewielkim zasięgu, działom baterii głównej oraz ulepszonym działom baterii dodatkowej. Łącząc to z typowymi cechami niemieckiego drzewka w postaci ulepszonej penetracji pocisków OB, Sondzie akustycznej i dobremu opancerzeniu, okręt te będą mogły walczyć z przeciwnikiem pomimo długiego kadłuba oraz słabej manewrowości.



Niemiecki krążownik Deutschland, Tier VI
Pierwszy okręt z sławnych niemieckich „pancerników kieszonkowych”. Nowoczesny projekt kadłuba z użyciem spawania i silniki diesla zamiast typowej turbiny, pozwoliły Reichsmarine obejść ograniczenia Traktatu Wersalskiego i zbudować okręt, którego inne państwa się nie spodziewały. Jego niesamowite parametry – a dokładnie 283mm działa z pancerników – sprawiły, że był to trudny przeciwnik, co uruchomiło wyścig zbrojeń, który miał wpływ na projekty dużych okrętów w latach 30 ubiegłego wieku.
Okręt przeprowadził rajd na Atlantyku w 1939 roku, o ograniczonych sukcesach, zanim został przemianowany na Lutzow w 1940 roku. Większość wojny spędził operując w okolicach Norwegi, gdzie podczas inwazji został uszkodzony przez tą samą baterię, która zatopiła Bluchera. Krążownik ten wraz z ciężkim krążownikiem Admirał Hipper wziął udział w bitwie na Morzu Barentsa w 1942 roku.
W późniejszym okresie wspierał ogniem jednostki lądowe na froncie wschodnim Został zatopiony przez bombowce RAFu w kwietniu 1945 roku.
Ponieważ model jest nadal w przygotowaniu, zostanie użyty inny model – Admiral Reinhard – o identycznych parametrach dla celów testowych.
Niemiecki krążownik Admiral Reinhard, Tier VI
Przeżywalność:
- Punkty wytrzymałości - 31400.
- Opancerzenie - 25 mm.
- Czas trwania pożaru: 60 s.
- Ochrona przeciwtorpedowa - 22 %.
Artyleria:
Bateria główna - 2x3 283 mm.
- Zasięg ognia - 15.8 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 3200. Penetracja pociskiem OB - 71 mm. Szansa wywołania pożaru - 20.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 890 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 7600. Prędkość wylotowa pocisków PP - 890 m/s.
- Czas przeładowania - 23.0 s.
- Obrót o 180° - 27.7 s.
- Maksymalny rozrzut - 181 m.
- Sigma - 2.00.
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 20.0 s.
- Dostępne naloty - 1.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 6.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 2900.0.
Torpedy
2x4 533 mm.
- Maksymalne uszkodzenia - 13700.
- Zasięg - 8.0 km.
- Prędkość - 65 węzłów
- Czas przeładowania - 90 s.
- Wykrywalność torpedy - 1.3 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
Zasięg - 5.6 km
- 3x2 105.0 mm.
- Czas przeładowania - 2.4 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1200. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s. Penetracja pociskiem OB - 26 mm.
- 8x1 150.0 mm.
- Czas przeładowania - 5.6 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 875 m/s. Penetracja pociskiem OB - 38 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 12x1 20.0 mm., 4x2 37.0 mm., 2x4 20.0 mm., 3x2 105.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 127, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 25, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 77, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.2 km;
Ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1260, strefa działania 3.5 - 5.2 km.
Maksymalna prędkość - 28.0 węzłów Promień skrętu - 680 m. Czas przestawiania steru - 9.8 s. Wykrywalność z powierzchni - 12.8 km. Wykrywalność z powietrza - 6.6 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 9.5 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- slot 1 - Szybka grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 10 s;
- Czas przeładowania 40 s;
- Ładunki 4
- slot 2 - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s;
- PW na sekundę 157.0;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Sonda hydroakustyczna
- Czas działania 110 s;
- Zasięg wykrywania torped 3.8 km;
- Zasięg wykrywania okrętów 5.5 km;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 3.
- slot 3 - Obrona plot.
- Czas działania 40 s;
- Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
- Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o300%;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 4 - Myśliwiec
- Czas działania 60 s;
- Myśliwce 2;
- Promień działania 3.0 km;
- Czas przeładowania 90 s;
- Ładunki 3
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Niemiecki krążownik Admiral Scheer, Tier VII

Bliźniacza jednostka Grafa Spee i Deutschlanda, która brała udział w hiszpańskiej wojnie domowej, gdzie bombardowała miasto Almería. Na początku II W.Ś. Okręt brał udział w rajdach na południowym Atlantyku i Oceanie Indyjskim.
Ogólnie był to najbardziej skuteczny niemiecki okręt nawodny pod względem zatopinych jednostek handlowych: 17 okrętów o łącznym tonażu 113.223 GRT.
Późniejsza kariera była dużo skromniejsza niż bliźniaczych jednostek: wypłynął do ataku na konwój PQ-17, a potem wrócił do Niemiec, by służyć jako okręt treningowy. Powrócił do służby w 1944 roku, by wpomagać niemieckie jednostki na froncie wschodnim.
Po przybyciu w marcu 1945 roku do Kilonii na naprawy, został zatopiony przez bombowce RAF w kwietniu. Okręt został częściowo zezłomowany, a reszta okrętu pozosta na dnie.
Przeżywalność:
- Punkty wytrzymałości - 38900.
- Opancerzenie - 25 mm.
- Czas trwania pożaru: 60 s.
- Ochrona przeciwtorpedowa - 22 %.
Artyleria:
Bateria główna - 2x3 283 mm.
- Zasięg ognia - 16.4 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 3200. Penetracja pociskiem OB - 71 mm. Szansa wywołania pożaru - 20.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 910 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8400. Prędkość wylotowa pocisków PP - 910 m/s.
- Czas przeładowania - 23.0 s.
- Obrót o 180° - 27.7 s.
- Maksymalny rozrzut - 186 m.
- Sigma - 2.00.
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 25.0 s.
- Dostępne naloty - 2.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 6.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 3400.0.
Torpedy
2x4 533 mm.
- Maksymalne uszkodzenia - 13700.
- Zasięg - 8.0 km.
- Prędkość - 65 węzłów
- Czas przeładowania - 100 s.
- Wykrywalność torpedy - 1.3 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
Zasięg - 6.3 km
- 3x2 105.0 mm.
- Czas przeładowania - 2.2 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1200. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s. Penetracja pociskiem OB - 26 mm.
- 8x1 150.0 mm.
- Czas przeładowania - 4.7 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 875 m/s. Penetracja pociskiem OB - 38 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 8x1 40.0 mm., 9x2 20.0 mm., 6x4 20.0 mm., 3x2 105.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 172, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 119, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 67, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.2 km;
Ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1330, strefa działania 3.5 - 5.2 km.
Maksymalna prędkość - 28.3 węzłów Promień skrętu - 660 m. Czas przestawiania steru - 9.3 s. Wykrywalność z powierzchni - 13.3 km. Wykrywalność z powietrza - 7.0 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 9.9 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- slot 1 - Szybka grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 10 s;
- Czas przeładowania 40 s;
- Ładunki 4
- slot 2 - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s;
- PW na sekundę 194.5;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Sonda hydroakustyczna
- Czas działania 110 s;
- Zasięg wykrywania torped 3.8 km;
- Zasięg wykrywania okrętów 5.5 km;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Obrona plot.
- Czas działania 40 s;
- Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
- Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 4 - Myśliwiec
- Czas działania 60 s;
- Myśliwce 2;
- Promień działania 3.0 km;
- Czas przeładowania 90 s;
- Ładunki 3
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Niemiecki krążownik Knesebeck, Tier VIII

Hipotetyczna wersja projektu klasy-P z 305mm działami baterii głównej, które brane były pod uwagę jako uzbrojenie nowych okrętów w latach 30 XX wieku.
Okręt zawdzięcza nazwę Karlowi Friedrichowi von dem Knesebeckowi, jednemu z przywódców wojskowych Prus podczas wojen napoleońskich.
Przeżywalność:
- Punkty wytrzymałości - 49400.
- Opancerzenie - 27 mm.
- Czas trwania pożaru: 60 s.
- Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.
Artyleria:
Bateria główna - 2x3 305 mm.
- Zasięg ognia - 16.8 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 3600. Penetracja pociskiem OB - 76 mm. Szansa wywołania pożaru - 27.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 865 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 9400. Prędkość wylotowa pocisków PP - 865 m/s.
- Czas przeładowania - 23.0 s.
- Obrót o 180° - 30.0 s.
- Maksymalny rozrzut - 189 m.
- Sigma - 2.10.
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 30.0 s.
- Dostępne naloty - 2.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4200.0.
Torpedy
2x4 533 mm.
- Maksymalne uszkodzenia - 14400.
- Zasięg - 9.5 km.
- Prędkość - 65 węzłów
- Czas przeładowania - 110 s.
- Wykrywalność torpedy - 1.3 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
Zasięg - 7.6 km
- 2x2 150.0 mm.
- Czas przeładowania - 4.6 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 875 m/s. Penetracja pociskiem OB - 38 mm.
- 8x2 128.0 mm.
- Czas przeładowania - 4.1 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s. Penetracja pociskiem OB - 32 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 8x2 128.0 mm., 6x2 37.0 mm., 16x4 20.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 207, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 112, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 126, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
Ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1470, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 32.5 węzłów Promień skrętu - 760 m. Czas przestawiania steru - 12.4 s. Wykrywalność z powierzchni - 13.9 km. Wykrywalność z powietrza - 7.9 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 11.0 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- slot 1 - Szybka grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 10 s;
- Czas przeładowania 40 s;
- Ładunki 4
- slot 2 - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s;
- PW na sekundę 247.0;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Sonda hydroakustyczna
- Czas działania 120 s;
- Zasięg wykrywania torped 4.0 km;
- Zasięg wykrywania okrętów 6.0 km;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Obrona plot.
- Czas działania 40 s;
- Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Niemiecki krążownik Manteuffel, Tier IX

Duży okręt, który mógłby być etapem pośrednim między krążownikiem, a pancernikiem, uzbrojony w sześć dział 350mm, które były brane pod uwagę jako uzbrojenie w 1935 roku.
Okręt otrzymał nazwę na cześć Generalfeldmarschalla Edwina von Manteuffela (1809–1885), jednego z sławnych niemieckich dowódców z czasu Wojny Prusko-Francuskiej.
Przeżywalność:
- Punkty wytrzymałości - 59300.
- Opancerzenie - 27 mm.
- Czas trwania pożaru: 60 s.
- Ochrona przeciwtorpedowa - 22 %.
Artyleria:
Bateria główna - 3x2 350 mm.
- Zasięg ognia - 17.6 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4000. Penetracja pociskiem OB - 88 mm. Szansa wywołania pożaru - 27.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 815 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 10500. Prędkość wylotowa pocisków PP - 815 m/s.
- Czas przeładowania - 25.0 s.
- Obrót o 180° - 30.0 s.
- Maksymalny rozrzut - 196 m.
- Sigma - 2.10.
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 30.0 s.
- Dostępne naloty - 2.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4200.0.
Torpedy
2x4 533 mm.
- Maksymalne uszkodzenia - 14400.
- Zasięg - 9.5 km.
- Prędkość - 65 węzłów
- Czas przeładowania - 110 s.
- Wykrywalność torpedy - 1.3 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
Zasięg - 8.0 km.
- 3x2 150.0 mm.
- Czas przeładowania - 4.6 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 875 m/s. Penetracja pociskiem OB - 38 mm.
- 9x2 128.0 mm.
- Czas przeładowania - 4.1 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s. Penetracja pociskiem OB - 32 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 9x2 128.0 mm., 14x4 20.0 mm., 6x2 55.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 175, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 221, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.7 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 137, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
Ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 32.5 węzłów Promień skrętu - 840 m. Czas przestawiania steru - 13.6 s. Wykrywalność z powierzchni - 14.5 km. Wykrywalność z powietrza - 11.5 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 12.8 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- slot 1 - Szybka grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 10 s;
- Czas przeładowania 40 s;
- Ładunki 4
- slot 2 - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s;
- PW na sekundę 296.5;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Sonda hydroakustyczna
- Czas działania 120 s;
- Zasięg wykrywania torped 4.0 km;
- Zasięg wykrywania okrętów 6.0 km;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Obrona plot.
- Czas działania 40 s;
- Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
- Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o300%;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Niemiecki krążownik Prinz Adalbert, Tier X

Super ciężki krążownik, hipotetyczna wersja rozwijanej idei potężnego rajdera wyposażonego w działa pancernik.
Okręt zawdzięcza swoją nazwę poprzednikowi: pancernemu krążownikowi Kaiserliche Marine, który został zatopiony podczas I W.Ś.
Przeżywalność:
Punkty wytrzymałości - 63900. Opancerzenie - 27 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Ochrona przeciwtorpedowa - 37 %.
Artyleria:
Bateria główna - 3x3 350 mm.
- Zasięg ognia - 18.2 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4000. Penetracja pociskiem OB - 88 mm. Szansa wywołania pożaru - 27.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 815 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 10500. Prędkość wylotowa pocisków PP - 815 m/s.
- Czas przeładowania - 27.0 s.
- Obrót o 180° - 30.0 s.
- Maksymalny rozrzut - 201 m.
- Sigma - 2.1.
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 30.0 s.
- Dostępne naloty - 2.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 8.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4900.0.
Torpedy
2x5 533 mm.
- Maksymalne uszkodzenia - 14400.
- Zasięg - 9.5 km.
- Prędkość - 65 węzłów
- Czas przeładowania - 110 s.
- Wykrywalność torpedy - 1.3 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
Zasięg - 8.3 km.
- 4x3 150.0 mm.
- Czas przeładowania - 6.3 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 960 m/s. Penetracja pociskiem OB - 38 mm.
- 9x2 128.0 mm.
- Czas przeładowania - 3.6 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s. Penetracja pociskiem OB - 32 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 9x2 128.0 mm., 14x2 30.0 mm., 6x2 55.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 280, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 3.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 242, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.0 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 130, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
Ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 33.0 węzłów Promień skrętu - 900 m. Czas przestawiania steru - 14.1 s. Wykrywalność z powierzchni - 14.7 km. Wykrywalność z powietrza - 9.6 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 13.0 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- slot 1 - Szybka grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 10 s;
- Czas przeładowania 40 s;
- Ładunki 4
- slot 2 - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s;
- PW na sekundę 319.5;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Sonda hydroakustyczna
- Czas działania 120 s;
- Zasięg wykrywania torped 4.0 km;
- Zasięg wykrywania okrętów 6.0 km;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 3
- slot 3 - Obrona plot.
- Czas działania 40 s;
- Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Japoński krążownik Kushiro, Tier X

Okręt pod który, jak w przypadku typu Mogami, stępkę położono jako pod lekki krążownik, a potem przezbrojono. Swoją nazwę zawdzięcza jednej z japońskich rzek.
W bitwie Kushiro będzie dawał podobną frajdę jak japońskie ciężkie krążowniki, z dobrymi pociskami OB i torpedami. W porównaniu do Zaō ma on większy zestaw sprzętu eksploatacyjnego, włączając w to Ulepszoną Grupę Naprawczą o szybszym przeładowaniu i większym odzyskiwaniu PW. Dodatkowo będzie miał typowy zestaw japońskiego sprzętu eksploatacyjnego: Sondę akustyczną\Obronę plot. i Samolot zwiadowczy\Myśliwiec katapultowany. Ponadto, jako pierwszy japoński krążownik, będzie miał na pokładzie Wysokoprężną wytwornicę dymu, podobną jak na włoskich krążownikach.
Z wad należy wymienić wolny obrót wież, duży promień skrętu, niższy niż średni zasięg torped. Łącząc to z dużą i wrażliwą cytadelą należy pamiętać, że trzeba będzie manewrować w celu uniknięcia uszkodzeń. Na szczęście wytwornica dymu i duża pula PW może sprawić, że wrogi ostrzał nie będzie tak dewastujący.
W bitwie Kishiro potrzebuje dużej świadomości sytuacyjnej by zwiększyć wpływ jego siły ognia, a także zmniejszyć szanse na trafienie z innych kierunków. Zestaw sprzętu eksploatacyjnego pozwoli na zminimalizowanie wpływu marnej manewrowości. Użycie Wysokoprężnej wytwornicy dymu pozwoli na agresywny atak lub ukrycie się w czasie odwrotu. Ogromna cytadela sprawia, że każdy nawrót może oznaczać koniec na dnie oceanu.
Przeżywalność:
- Punkty wytrzymałości - 50200.
- Opancerzenie - 25 mm.
- Czas trwania pożaru: 30 s.
- Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.
Artyleria:
Bateria główna - 5x2 203 mm.
- Zasięg ognia - 17.2 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 3300. Penetracja pociskiem OB - 34 mm. Szansa wywołania pożaru - 17.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 840 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 4700. Prędkość wylotowa pocisków PP - 840 m/s.
- Czas przeładowania - 10.6 s.
- Obrót o 180° - 30.0 s.
- Maksymalny rozrzut - 151 m.
- Sigma - 2.05.
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 30.0 s.
- Dostępne naloty - 2.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 8.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4900.0.
Torpedy
4x4 610 mm.
- Maksymalne uszkodzenia - 21367.
- Zasięg - 8.0 km.
- Prędkość - 76 węzłów
- Czas przeładowania - 100 s.
- Wykrywalność torpedy - 1.8 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 6x2 100.0 mm
- Zasięg - 7.3 km.
- Czas przeładowania - 2.9 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 1000 m/s. Penetracja pociskiem OB - 30 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 10x3 25.0 mm., 20x1 25.0 mm., 6x2 100.0 mm., 10x2 40.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 144, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 189, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 151, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;
Ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 5.8 km.
Maksymalna prędkość - 34.5 węzłów Promień skrętu - 860 m. Czas przestawiania steru - 8.5 s. Wykrywalność z powierzchni - 12.7 km. Wykrywalność z powietrza - 7.6 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 7.6 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- slot 1 - Grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 5 s;
- Czas przeładowania 60 s;
- Sprzęt nielimitowany
- slot 2 - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s;
- PW na sekundę 331.32;
- Czas przeładowania 60 s;
- Ładunki 4
- slot 3 - Wysokoprężna wytwornica dymu
- Czas działania 30 s;
- Czas rozpraszania dymu 10 s;
- Promień 450.0 m;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 4
- slot 4 - Sonda hydroakustyczna
- Czas działania 100 s;
- Zasięg wykrywania torped 3.5 km;
- Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km;
- Czas przeładowania 120 s;
- Ładunki 3
- slot 4 - Obrona plot.
- Czas działania 40 s;
- Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
- Czas przeładowania 80 s;
- Ładunki 3
- slot 5 - Myśliwiec
- Czas działania 60 s;
- Myśliwce 4;
- Promień działania 3.0 km;
- Czas przeładowania 90 s;
- Ładunki 3
- slot 5 - Samolot zwiadowczy
- Czas działania 100 s;
- Zwiększanie zasięgu ognia baterii głównej o 20.0%;
- Czas przeładowania 240 s;
- Ładunki 4
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Włoski super pancernik Affondatore

Włoska wersja koncepcji pancernika maksymalnego – okrętu o nielimitowanym tonażu z ekstremalnie potężnym uzbrojeniem artyleryjskim.
Pancernik zawdzięcza swoją nazwę jednemu z pierwszych włoskich pancerników, sławnemu Affondatore (dosłownie „Zatapiacz”), który był okrętem flagowym podczas bitwy pod Lissą w 1866 roku.
Affondatore będzie w stylu gry podobny do swojego odpowiednika z X tieru, łącząc dużą liczbę luf z dostępem do potężnych pocisków PP, pozwalając tym samym na ciężkie salwy. Inaczej niż w przypadku okrętów drzewkowych, Affondatore nie posiada pocisków PPO. Ma typowy ciężki pancerz znany z włoskich pancerników, który zapewnia dobrą ochronę cytadeli.
Pod względem sprzętu eksploatacyjnego okręt posiada ulepszoną Wysokoprężną wytwornicę dymu o zwiększonym promieniu, dłuższym czasie działania oraz szybszym przeładowaniu. To pozwoli używać jej częściej, gdy będzie taka potrzeba.
Wadami okrętu jest przeciętna celność i relatywnie krótki zasięg ognia w porównaniu ze swoim tierem. Oznacza to potrzebę zbliżenia się do celów i użycia opancerzenia.
Affondatore ma dostęp do Instrukcji bojowych, ładowanych trafieniami dział baterii głównej. Zwiększają one szybkostrzelność dział baterii dodatkowej, ich penetrację i zmniejszają rozrzut, a także zwiększają szybkość okrętu o 10%. Instrukcje bojowe nie zwiększają zasięgu dział baterii dodatkowej. Zatem, aby ich użyć należy się mocno zbliżyć do przeciwnika, gdzie opancerzenie i wytwornica dymu będą najważniejsze.
Stojąc za sterem tego pancernika radzimy rozpocząć walkę na średnim dystansie, polegając na potędze dział baterii głównej. Poczekajcie na naładowanie się Instrukcji bojowych i ruszajcie na osłabionego przeciwnika – na bliski dystans. Gdy będziecie bardzo blisko aktywujcie Instrukcje bojowe, co da działom baterii dodatkowej potężną siłę ognia, która zaleje przeciwnika deszczem ołowiu. Wysokoprężna wytwornica dymu może pomóc na bliskim dystansie do użycia wyłącznie baterii dodatkowej. Alternatywnie, zarówno dym jak i premia do prędkości zapewniana przez Instrukcje bojowe może pomóc w oderwaniu się od przeciwnika.
Przeżywalność:
- Punkty wytrzymałości - 115600.
- Opancerzenie - 32 mm.
- Ochrona przeciwtorpedowa - 31 %.
Artyleria:
Bateria główna - 4x4 406 mm.
- Zasięg ognia - 19.3 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 5700. Penetracja pociskiem OB - 68 mm. Szansa wywołania pożaru - 36.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 836 m/s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 13050. Prędkość wylotowa pocisków PP - 836 m/s.
- Czas przeładowania - 35.0 s.
- Obrót o 180° - 40.0 s.
- Maksymalny rozrzut - 255 m.
- Sigma - 1.60.
Instrukcje bojowe – Bezpośrednia kontrola nad załogą baterii dodatkowych
- Trafienie przeciwnika pociskiem baterii głównej - 3.5%
- Czas działania 45.0 s. Czas przed rozpoczęcie utraty postępu 60.0 s. Utrata postępu na sekundę 5.0%.
- Efekty aktywacji:
- Skrócenie przeładowania dział baterii dodatkowej o 75.0%
- Zwiększenie penetracji pocisków OB baterii dodatkowej o 100.0%
- Zmniejszenie maksymalnego rozrzutu pocisków baterii dodatkowej o 80.0%
- Zwiększenie prędkości okrętu o 10.0%
Nalot ZOP:
- Czas przeładowania - 30.0 s.
- Dostępne naloty - 2.
- Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 11.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
- Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4900.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 6x3 135.0 mm.
- Zasięg - 7.3 km,
- Czas przeładowania - 6.1 s.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1950. Szansa wywołania pożaru - 9%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 875 m/s. Penetracja pociskiem OB - 23 mm.
Obrona plot.:
Obrona plot.: 14x1 76.2 mm., 6x3 135.0 mm.
Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 980, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.0 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 49, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.6 km;
Ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 4.6 km.
Maksymalna prędkość - 30.0 węzłów Promień skrętu - 1020 m. Czas przestawiania steru - 20.2 s. Wykrywalność z powierzchni - 17.4 km. Wykrywalność z powietrza - 16.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 17.5 km.
Sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
- Czas działania 15 s
- Czas przeładowania 80 s
- Sprzęt nielimitowany
- 2 slot - Grupa naprawcza
- Czas działania 28 s
- PW na sekundę 578.0
- Czas przeładowania 80 s
- Ładunki 4
- 3 slot - Wysokoprężna wytwornica dymu
- Czas działania 60 s
- Czas rozpraszania dymu 15 s
- Promień 900.0 m
- Czas przeładowania 120 s
- Ładunki 3
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Dodatkowo możemy Wam pokazać ostateczny wygląd sowieckiego pancernika Sibir (Tier X) i francuskiego krażownika Amiral Lartigue (Tier X).


Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!