
Dev Blog 05.08.2025 Zamknięty test – Zmiany w balansie map bitew losowych
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Rozpoczynamy zamknięte testy zmian w mapach. Jednym z obszarów ulepszeń rozgrywki jest praca nad zbalansowaniem istniejących map. Nasza ostatnia analiza i opinie graczy wskazały, że niektóre z map wymagają zmian. Pierwsze zmiany będą testowane na mapach Okinawa i Górskie pasmo. Jednocześnie badamy możliwość wprowadzenia mapy Riposta na bitwy losowe.
Zajmijmy się zmianami, które wprowadzamy do celów testowych. Proszę pamiętać, że widok i wszelkie zmiany nie są ostateczne i mogą ulec zmianie.
Okinawa:
Obecna wersja
Zmieniona wersja
Proponowane zmiany mają na celu ulepszyć dynamikę rozgrywki na mapie i wyrównać balans dla obu drużyn.
- Dopasowano ilość osłon przy północno-zachodnim krańcu, tak aby ta część mapy była łatwiejsza dla południowej drużyny.
- Dopasowano wyspy wewnątrz kluczowego obszaru B. W nowej wersji zapewnia to lepszą osłonę obszaru na brzegach w kierunku punktów odrodzenia. Jednocześnie obniżono część wysp, by łatwiej można było prowadzić ogień w obu kierunkach na początku bitwy, a także w późnym etapie walk.
- Dodano nowe wyspy wokół kluczowych obszarów B i C, a także dopasowano istniejące wyspy wokół, tak by rozgrywka na tej części mapy była bardziej dynamiczna.
- Usunięto większość południowo-wschodniej wyspy, pozostawiając tylko małą zatokę do osłony, co zwiększa obszar taktyczny dla obu drużyn.
- Dodano duże wyspy za punktami odrodzenia drużyn, by zachęcić graczy do płynięcia do przodu.
Pasmo górskie
Obecna wersja
Zmieniona wersja
Wprowadzamy kilka zmian zmniejszających nierównowagę i zwiększających opcje graczy, jednocześnie pozostawiając podstawową ideę mapy – podzielenie na dwie części.
- Zmniejszono liczbę wysp w centralnym łańcuchu, aby otworzyć mapę. Łańcuch wysp zawiera teraz 6 wysp, zamiast 8.
- Dodatkowo zmieniliśmy niektóre kształty wysp, aby pasowały do ogólnego ustawienia.
- Rozrzucono wyspy na zachodniej stronie mapy, tak by zapewniały więcej osłony i były bardziej użyteczne. Dodatkowo przerobiliśmy większość wysp tak, aby ich ułożenie poprawiało dynamikę walk na tej części mapy.
- Dopasowano rozkład kluczowych obszarów, tak by były równomiernie rozłożone na mapie, gdy w poprzedniej wersji były przesunięte we wschodnią stronę.
Riposta
Obecna wersja dla bitew rankingowych
Chcemy rozszerzyć ilość map w bitwach losowych dodając do nich mapę Riposta. Pierwszym etapem testu jest nowe rozłożenie kluczowych obszarów, biorące pod uwagę zmiany na mapie.
- Zmieniono rozkład kluczowych obszarów, by pasowały do trybu Dominacji z 4 obszarami kluczowymi w bitwach losowych.
- Dodano nowy obszar kluczowy i przeorganizowano punkty odrodzenia (nie ma jeszcze gotowej wizualizacji) dla trybu Dominacji – alternatywnego trybu z 4 punktami kluczowymi w bitwach losowych.
Będziemy informować Was o postępach w pracach. Gdy skończymy prace, zmiany zostaną wprowadzone także do innych trybów bitew takich jak bitwy: rankingowe, klanowe, potyczki i inne.
W przyszłości zamierzamy nadal monitorować balans map w WoWs i wprowadzać niezbędne poprawki, aby bitwy były sprawiedliwe i wciągające.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!