blog images

Dev Blog 05.08.2025 Zamknięty test – Zmiany w balansie map bitew losowych

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Rozpoczynamy zamknięte testy zmian w mapach. Jednym z obszarów ulepszeń rozgrywki jest praca nad zbalansowaniem istniejących map. Nasza ostatnia analiza i opinie graczy wskazały, że niektóre z map wymagają zmian. Pierwsze zmiany będą testowane na mapach Okinawa i Górskie pasmo. Jednocześnie badamy możliwość wprowadzenia mapy Riposta na bitwy losowe.

Zajmijmy się zmianami, które wprowadzamy do celów testowych. Proszę pamiętać, że widok i wszelkie zmiany nie są ostateczne i mogą ulec zmianie.


Okinawa:

Obecna wersja

Zmieniona wersja



Proponowane zmiany mają na celu ulepszyć dynamikę rozgrywki na mapie i wyrównać balans dla obu drużyn.

  • Dopasowano ilość osłon przy północno-zachodnim krańcu, tak aby ta część mapy była łatwiejsza dla południowej drużyny.
  • Dopasowano wyspy wewnątrz kluczowego obszaru B. W nowej wersji zapewnia to lepszą osłonę obszaru na brzegach w kierunku punktów odrodzenia. Jednocześnie obniżono część wysp, by łatwiej można było prowadzić ogień w obu kierunkach na początku bitwy, a także w późnym etapie walk.
  • Dodano nowe wyspy wokół kluczowych obszarów B i C, a także dopasowano istniejące wyspy wokół, tak by rozgrywka na tej części mapy była bardziej dynamiczna.
  • Usunięto większość południowo-wschodniej wyspy, pozostawiając tylko małą zatokę do osłony, co zwiększa obszar taktyczny dla obu drużyn.
  • Dodano duże wyspy za punktami odrodzenia drużyn, by zachęcić graczy do płynięcia do przodu.


Pasmo górskie

Obecna wersja

Zmieniona wersja



Wprowadzamy kilka zmian zmniejszających nierównowagę i zwiększających opcje graczy, jednocześnie pozostawiając podstawową ideę mapy – podzielenie na dwie części.

  • Zmniejszono liczbę wysp w centralnym łańcuchu, aby otworzyć mapę. Łańcuch wysp zawiera teraz 6 wysp, zamiast 8.
  • Dodatkowo zmieniliśmy niektóre kształty wysp, aby pasowały do ogólnego ustawienia.
  • Rozrzucono wyspy na zachodniej stronie mapy, tak by zapewniały więcej osłony i były bardziej użyteczne. Dodatkowo przerobiliśmy większość wysp tak, aby ich ułożenie poprawiało dynamikę walk na tej części mapy.
  • Dopasowano rozkład kluczowych obszarów, tak by były równomiernie rozłożone na mapie, gdy w poprzedniej wersji były przesunięte we wschodnią stronę.


Riposta

Obecna wersja dla bitew rankingowych


Chcemy rozszerzyć ilość map w bitwach losowych dodając do nich mapę Riposta. Pierwszym etapem testu jest nowe rozłożenie kluczowych obszarów, biorące pod uwagę zmiany na mapie.


  • Zmieniono rozkład kluczowych obszarów, by pasowały do trybu Dominacji z 4 obszarami kluczowymi w bitwach losowych.


  • Dodano nowy obszar kluczowy i przeorganizowano punkty odrodzenia (nie ma jeszcze gotowej wizualizacji) dla trybu Dominacji – alternatywnego trybu z 4 punktami kluczowymi w bitwach losowych.




Będziemy informować Was o postępach w pracach. Gdy skończymy prace, zmiany zostaną wprowadzone także do innych trybów bitew takich jak bitwy: rankingowe, klanowe, potyczki i inne.

W przyszłości zamierzamy nadal monitorować balans map w WoWs i wprowadzać niezbędne poprawki, aby bitwy były sprawiedliwe i wciągające.






Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza