
Dev Blog 07.07.2025 Zamknięty test 14.7 – Zmiany w lotniskowcach i poprawki przeżywalności
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Aktualizacja 14.7 do jeden z kroków związanych z dużymi zmianami w mechanikach lotniskowców i związanych z nimi grup lotniczych, które mają na celu rozwiązać problemy. Nasze testy i dokładne dopasowywanie parametrów ma zapewnić ulepszone doświadczenie z gry. Ponieważ część zmian znajduje się nadal w opracowaniu, chcemy wprowadzić już przygotowane poprawki, elementy poprawiające przyjemność z gry na głównych serwer, zanim zacznie się następna seria testów.
W poprzednich dev blogach opisywaliśmy przyszłe zmiany.
Zmiany w CV i lotnictwie.
Kluczowym celem tej aktualizacji jest optymalizacja wykrywania przez samoloty i mechanika widzialności, która ma sprawić że gra będzie bardziej intuicyjna i niezmienna niezależnie od różnych scenariuszy bojowych.
Wprowadzane zmiany:
- Zmniejszenie wykrywalności w czasie pożaru
- Płonące okręty będą miały zwiększoną wykrywalność z powietrza o 2km (obecnie 3km), sprawiając że będzie ona równa wykrywalności z powierzchni.
- Zunifikowany zasięg wykrywania
- Każdy samolot będzie miał taki sam zasięg wykrywania równy 10km, dotyczyć on będzie samolotów sterowanych przez człowieka, jak i przez boty (nie wliczają się do tego odrzutowce)
- Usunięcie kary do wykrywania wynikające z strzelania.
- Strzelania z dział nie zwiększa już zasięgu wykrywalności z powietrza.
Wszystkie lotniskowce z baterią dział dodatkowych otrzymają ręczne sterowanie tymi działami, dając tym samym dodatkową warstwę obrony. Będzie do ten sam system, który wprowadzą niemieckie ciężkie krążowniki:
- Ręcznie sterowane działa baterii dodatkowej będą miały zmienione parametry zasięgu, celności i przeładowania.
- Gracze nadal będą mogli wyznaczyć cel do automatycznego strzelania działami baterii dodatkowe.
Zasięgi ognia baterii dodatkowych lotniskowców zostaną standaryzowane, podobnie jak w przypadku okrętów nawodnych.
TIER IV
Niemieckie:
Zasięg podstawowy – 4,5km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 8km
Ulepszone* - Zasięg podstawowy – 4km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 7,5km
Standardowe - Zasięg podstawowy – 3,5km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 7km
TIER VI
Niemieckie:
Zasięg podstawowy – 5km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 8,5km
Ulepszone* - Zasięg podstawowy – 4,5km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 8km
Standardowe - Zasięg podstawowy – 4km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 7,5km
TIER VIII
Niemieckie:
Zasięg podstawowy – 6,25km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 9,5km
Ulepszone* - Zasięg podstawowy – 5,35km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 9km
Standardowe - Zasięg podstawowy – 4,5km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 8,5km
TIER X i Super okręty
Niemieckie:
Zasięg podstawowy – 6,85km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 10km
Ulepszone* - Zasięg podstawowy – 5,9km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 9,5km
Standardowe - Zasięg podstawowy – 5km, zasięg w przypadku sterowania ręcznego – 9km
*) Ulepszone – oznacza działa baterii dodatkowej o lepszych parametrach niż standardowe, ale o gorszych iż an niemieckich i francuskich okrętach. Przykładem jest tu Shinano, a inne okręty mogą w przyszłości trafić do tej kategorii.
Aby utrzymać balans wiele lotniskowców otrzyma zmiany w podstawowych czasach przeładowania i parametrach balistyki pocisków. Zmiany te mają na celu ulepszenie stałości zadawanych uszkodzeń i sprawić, by strzelanie nimi były wygodne nawet na duży zasięg, zwłaszcza w przypadku okrętów przeznaczonych do walki tym rodzajem uzbrojenia.
Zmiany w balansie lotniskowców.
IV Langley:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 7 do 2.5s
IV Hōshō:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 8 do 3s
IV Hermes:
- Balistyka dział 102mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
IV Komsomolec:
- Balistyka dział 130mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską w przypadku obu kadłubów
VI Ranger:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 4.5 do 3.5s
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VI Béarn:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 9 do 5.5s
VI E. Loewenhardt:
- Balistyka dział 105mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VIII Aquila:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 10.7 do 3.1s
VIII Yorktown:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 6 do 3.1s
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VIII Hornet/VIII AL Hornet:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii dodatkowej z 6 do 2.7s
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VIII Enterprise:
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VIII Graf Zeppelin/VIII Graf Zeppelin B:
- Balistyka dział 105mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VIII Kaga B/VIII Kaga B:
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
VI Ryūjō/VIII Shōkaku/X Shinano:
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
X Essex:
- Balistyka dział 127mm baterii dodatkowej została zmieniona na bardziej płaską
Usprawniania w interfejsie dla dział baterii dodatkowej
Wprowadzono ulepszenia do podpowiedzi w porcie i w bitwie, które polepszą doświadczenie z ręcznego sterowania działami dodatkowymi. W przypadku okrętów wyposażonych w różne rodzaje kalibrów wskaźniki będą pokazywały zunifikowany fragment pokazujący zasięgi dział w trybie automatycznym i manualnym, co sprawi że gracza będzie łatwiej się zorientować w tych parametrach. Dla okrętów z jednym rodzajem uzbrojenia dodatkowego parametry te pojawią się standardowo, jak w przypadku innych rodzajów uzbrojenia.
Pożar i zmiany w Grupie naprawczo-ratunkowej.
Lotniskowce będą doświadczać dłuższych i bardziej niszczących pożarów, sprawiając, że potyczki artyleryjskie będą dla nich bardziej niebezpieczne. Jednak ulepszenie Grupy naprawczo-ratunkowej będą balansowały te zmiany:
- Wydłużono czas trwania pożaru z 5 do 45s
- Zmniejszono uszkodzenia od pożaru na sekundę z 1 do 0,3%
- Zaktualizowano Grupę naprawczo-ratunkową:
- Zmniejszono czas działania z 60 do 30s
- Zmniejszono czas przeładowania z 90 do 70s
Zmiany te mają na celu zwiększenie strategicznego wpływu pożaru w przypadku lotniskowców.
Ulepszenia przeżywalności przeciw torpedom lotniczym i akustycznym
Mechanika przeżywalności dla wszystkich okrętów zostanie znacząco zmieniona, poprzez zmiany w mechanice zadawanych uszkodzeń przez torpedy lotnicze i akustyczne.
Obecnie torpedy mogą zdawać uszkodzenia na dwa różne sposoby, w zależności od miejsca trafienia:
1) Jeśli trafią dziób, rufę lub inne miejsce bez ochrony przeciwtorpedowej, znacząca cześć uszkodzeń może zostać odzyskana za pomocą Grupy naprawczej. Wartość ta różni się, ale średnio wynosi ponad 50%.
2)Jeśli torpeda trafi w ochronę przeciwtorpedową wszystkie uszkodzenia traktowane są jako trafienie w cytadelę. W takim przypadku znacząco mniej PW można przywrócić. Wartość ta różni się, ale średnio wynosi ok. 10%
Począwszy od wersji 14.7 torpedy lotnicze i akustyczne nie będą zadawać uszkodzeń cytadeli. Jeśli taka torpeda trafi w ochronę przeciwtorpedową, to uszkodzenia nie tylko zostaną ograniczone przez opancerzenie, ale także zostanie zwiększona możliwość odzyskania PW za pomocą grupy naprawczej. Odzyskiwanie PW będzie takie samo, niezależnie od miejsca trafienia.
Zmiany te mają na celu zwiększenie odporności przeciw okrętom podwodnym i lotniskowcom. Ponadto ta zmiana podkreśla śmiercionośność i ryzyko związane z torpedami okrętowymi, w porównaniu z łatwiejszymi w użyciu, ale mniej szkodliwymi torpedami akustycznymi i lotniczymi.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!