
Dev Blog 07.10.2021 Mechaniki losowe i wskaźnik prawdopodobieństwa.
Dowódcy!
Wcześniej, gdy dzieliliśmy się z Wami listą planowanych działań mających na celu bezpośrednie poprawienie gry, obiecaliśmy opublikować wszystkie prawdopodobieństwa wypadnięcia elementów z wszystkich kontenerów i losowych paczek w ciągu 2022 roku. Dziś jesteśmy gotowi podzielić się postępami w tej sprawie.
Pierwsze wskaźniki prawdopodobieństwa zostaną ujawnione w najbliższych dniach na serwerze chińskim dla pewnych kontenerów, które zostaną tam dodane. Jeśli chodzi o pozostałe serwery – począwszy od listopada 2021 wszystkie nowe kontenery i losowe paczki dodane do sprzedaży będą uzupełnione o wskaźniki prawdopodobieństwa wypadnięcia elementów w nich zawartych. Duże roczne aktywności jak Czarny Piątek i Nowy Rok zostaną objęte tą zmianą.
Jeśli chodzi o istniejące kontenery dostępne w Zbrojowni i innych miejscach za różne zasoby, a także darmowe kontenery – ich prawdopodobieństwa także zostaną ujawnione nie później niż w kwietniu 2022 roku. Powodem tak późnego wprowadzenia tej zmiany jest potrzeba przygotowania i lokalizacji związanych z tym tekstów i przejście procesów zapewniających jakość. Starając się jak najszybciej spełnić naszą obietnicę postanowiliśmy zacząć od najnowszych kontenerów, gdyż zawsze mają one największe zainteresowanie.
Zatem w skrócie:
- Od listopada każdy nowy kontener lub losowy pakiet będzie sprzedawany z ujawnionym prawdopodobieństwem;
- Od kwietnia 2022 roku wszystkie dostępne kontenery i pakiety w grze będą miały ujawnione prawdopodobieństwo wypadnięcia elementów.
Podstawowa mechanika
Oczywiście szczegółowe opisy zostaną opublikowane dla konkretnych kontenerów w późniejszym terminie, ale w tej chwili chcemy krótko opisać podstawową mechanikę wypadnięcia elementów z kontenera.
(flaga na Dunkierce jest błędem - zbyt bardzo skupiliśmy się na tekście i przegapiliśmy ten błąd w grafice)
W kontenerze mogą znaleźć się elementy z dwóch typów: konkretna rzecz lub grupa rzeczy. Gdy kontener jest otwierany, pierwszym elementem jest określenie która rzeczy lub rzeczy mogą wypaść biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo. Jeśli wypadnie jedna rzecz z grupy, konkretny przedmiot wewnątrz grupy będzie wybierany na podstawie równego prawdopodobieństwa.
Dla przykładu, jeśli rzecz jest z grupy „Okręt” składający się z 4 okrętów, które mogą zostać wylosowane, a których gracz nie ma w porcie, szansa na wylosowanie dowolnego z nich wynosi 25%. Jeśli gracz posiada jeden z okrętów w porcie, szansa na wylosowanie pozostałych wynosi po 33%.
Proszę zauważyć, że pierwszą rzeczą jest określenie jaką grupę przedmiotów się wylosuje, a dopiero potem, który konkretny przedmiot się otrzyma. Prawdopodobieństwo otrzymania odpowiedniej grupy nie zależy od ilości przedmiotów w grupie, które gracz już ma.
Prawdopodobieństwa i wartości oczekiwane
Zawartość kontenerów jest określana losowo w momencie ich otwarcia w oparciu o ustalone prawdopodobieństwo. Ważne jest zrozumienie wartości oczekiwanej i jak to działa. Prawdopodobieństwo nie gwarantuje, że otwarcie konkretnej ilości kontenerów da graczowi pożądaną nagrodę. Dla przykładu, gdy prawdopodobieństwo dla konkretnej nagrody ustawione jest na 10% nie oznacza to, że otrzymacie ją po otwarciu odpowiedniej ilości kontenerów. Statystyka i prawdopodobieństwo najlepiej oddają sytuacje o dużej ilości prób (w tym przykładzie – otwarcie kontenerów). Im większa ilość wspomnianych wydarzeń, tym wynik losowań będzie bliższy wartości oczekiwanej. Dla przykładu, rzucają 10 razy monetą niekoniecznie da wynik 5 orłów i 5 reszek, nawet jeśli prawdopodobieństwo wynosi 50%. Ale jeśli wykonamy tysiące rzutów monetą to wyniki zaczną się zbliżać do 50%.
W konsekwencji tego zjawiska, może się zdarzyć że niektórzy będą mieli szczęście w otwieraniu kontenerów, a niektórzy nie. Istnieje możliwość, że nawet otwierając 50 kontenerów gracz nie dostanie oczekiwanej nagrody, która ma prawdopodobieństwo wypadnięcia 10%, ponieważ nie miał szczęścia. Jednocześnie inny gracz może wylosować daną rzecz w pierwszym kontenerze lub otrzymać daną rzecz 5 razy w 10 pierwszych kontenerach, co może zdenerwować pechowego gracza. Fakt, że takich graczy statystycznie jest bardzo mało – nie jest dla nich dużym pocieszeniem.
Gwarantowane nagrody
Dlatego prócz prawdopodobieństwa dla kontenerów, stworzyliśmy specjalną mechanikę, która gwarantuje konkretną grupę rzeczy, które zostaną wylosowane po konkretnej ilości otwartych kontenerów. Mechanika ta chroni graczy przed znacznym „pechem” i działa tak samo dla każdego gracza. Jedyną rzeczą braną pod uwagę jest ilość otwartych kontenerów tego samego typu otwartych przez gracza.
Dla przykładu, jeśli nie otrzymacie nagrody z kategorii „Okręty” po otwarciu konkretnej ilości kontenerów, kolejny kontener będzie miał gwarantowaną nagrodę z tej kategorii.
Licznik gwarantowanej nagrody jest resetowany, w momencie wypadnięcia danej nagrody – czy to losowo, czy jako gwarantowana nagroda. Prawdopodobieństwa wypadnięcia nagród są określone bez brania pod uwagę tej mechanika, ponieważ ma ona za zadanie dać graczowi daną nagrodę bez wpływu na to prawdopodobieństwa. Wraz z prawdopodobieństwami, poinformujemy też o istnieniu tej mechaniki i ile trzeba otworzyć kontenerów by otrzymać nagrodę gwarantowaną, tak by każdy miał pojęcie jak to działa i mógł podjąć właściwą decyzję przed zakupem kontenera.
Informowanie
W odniesieniu do tej wiadomości, dajemy wam dwie kolejne obietnice o których warto wspomnieć: ostrzeżenie o naturze losowości i dodatkową ochronę nieletnich. W następnych miesiącach wszystkie kontenery i losowe zestawy, które będą sprzedawane za pieniądze lub dublony:
- będą miały ostrzeżenie o ich losowej naturze i potrzebie przemyślenia zakupu.
- będą miały przed zakupem informację, że są przeznaczone dla osób pełnoletnich
Na koniec informujemy, opierając się o kolejną naszą obietnicę, że poszukujemy alternatywnej mechaniki kupowania, która niekoniecznie oparta jest o czynnik losowy. Dla przykładu w aktualizacji 0.10.9 używamy aukcji jako wczesnego dostępu do niemieckiego pancernika X tieru – zamiast losowych zestawów lub kontenerów.
Mamy nadzieję, że podobają się te kroki w kierunku większej otwartości i podnoszenia świadomości graczy, a my nadal będziemy informować o naszych postępach.
Dziękujemy!
Kontynuuj czytanie

Dev Blog 18.10.2021 Mechaniki losowe i wskaźnik prawdopodobieństwa: dodatkowe wytłumaczenia.
Odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące tematu.
Czytaj dalej
M.
Uważam, że na potwierdzenie zgodności szansy procentowej otrzymania przedmiotu z teoretycznymi wskazaniami .WG. powinna być prowadzona na niezależnej stronie statystyka ilości zakupionych kontenerów i otrzymanych nagród.
Dark_Havoc
Nic nie szkodzi na przeszkodzie byś to robił. Ja przez 4 lata zapisywałem prawdopodobieństwa dotyczące Super Kontenerów wypadających z kontenerów Spróbuj szczęścia i teraz z dużym prawdopodobieństwem (ponad 4000 prób) mogę powiedzieć, że jest to jakieś 4,5% -4,6%. :)