blog images

Dev Blog 08.05.2025 Zamknięty test 14.5: Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.



Brytyjski pancernik Royal Sovereign, Tier VII

Jeden z pancerników typu Revenge. Zbudowany w Wielkiej Brytanii w 1910 roku służył na całym świecie pod banderą Royal Navy do 1944 roku. Podczas II W.Ś. brał udział w dużych akcjach floty, takich jak Bitwa koło przylądka Stilo, a później służył na Oceanie Indyjskim. W 1944 został przekazany Związkowi Radzieckiemu, gdzie służył w Flocie Północnej. Jako ostatni okręt tego typu został zwrócony w 1949, a następnie przekazany na złom.

W bitwie Royal Sovereign służy jako wolny moloch z wzmocnionymi, szybkostrzelnymi działami baterii dodatkowej, uzbrojony w działa baterii głównej wyposażone w ulepszone pociski OB o poprawionej szansie na wywołanie pożaru i zwiększonej penetracji. To, w połączeniu z Sondą Hydroakustyczną, Wykrywaczem okrętów podwodnych i ulepszoną Grupą naprawczą, sprawia że Royal Sovereign może pewnie poruszać się po wodach, pomimo niskiej prędkości i przeciętnej ilości PW.

Okręt przypadnie do gustu tym, którzy uwielbiają walczyć w zwarciu, gdyż może unikać torped niszczycieli i okrętów podwodnych.


Punkty wytrzymałości - 48700. Opancerzenie - 26 mm.

Ochrona przeciwtorpedowa - 16 %.

Bateria główna - 4x2 381 mm. Zasięg ognia - 18.6 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 6300. Penetracja pocisku OB - 95 mm. Szansa wywołania pożaru - 35.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 732 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 11350. Prędkość wylotowa pocisku PP - 732 m/s.

Czas przeładowania - 30.0 s. Czas obrotu o 180° - 45.0 s. Maksymalny rozrzut - 246 m. Sigma - 1.80.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 25.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 9.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1. maksymalne uszkodzenia bombą - 3400.0.


Uzbrojenie dodatkowe:

8x1 152.0 mm, Zasięg - 5.9 km, Czas przeładowania - 4.2 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2200. Szansa wywołania pożaru - 12%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 914 m/s. Penetracja pocisku OB - 25 mm.

4x2 102.0 mm, Zasięg - 5.9 km, Czas przeładowania - 3.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 811 m/s. Penetracja pocisku OB - 17 mm.


Obrona plot.: 2x4 40.0 mm., 16x2 20.0 mm., 14x1 20.0 mm., 4x2 102.0 mm., 2x8 40.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 340, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 126, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 2.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 49, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1190, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 22.0 węzłów Promień skrętu - 660 m. Czas przestawiania steru - 13.5 s. Wykrywalność z powierzchni - 13.4 km. Wykrywalność z powietrza - 7.8 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 12.7 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 292.2; Czas przeładowania 60 s; Ładunki 4)

3 slot - Short-Zasięg Sonda hydroakustyczna (Czas działania 180 s; Zasięg wykrywania torped 3.0 km; Zasięg wykrywania okrętów 3.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

4 slot – Wykrywacz okrętów podwodnych (Czas działania 20 s; Zasięg wykrycia okrętu podwodnego w maksymalnym zanurzeniu 6.0 km; Czas przygotowania na początku bitwy 0 s; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Sowiecki pancernik Archangielsk, Tier VII

Brytyjski pancernik HMS Royal Sovereign, który został przekazany ZSSR w miejsce włoskiego pancernika Giulio Cesare w czasie wojny. Służył jako okręt flagowy Radzieckiej Floty Północnej. Gdy Giuilo Cesare został przekazany radzieckiej marynarce wojennej Royal Sovereign powrócił do Wielkiej Brytanii.

W bitwie Archangielsk jest przeciwieństwem Royal Sovereign – świetnie nadaje się do atakowania na średnich i dużych dystansach. Łączy dobre pociski PP z lepszą niż przeciętną szybkostrzelnością i celnością.

Okręt płaci za to swoją niewielką prędkością i niską pulą PW, a także słabym opancerzeniem dziobu i rufy. Jednostka posiada typowy sprzęt eksploatacyjny pancerników tego tieru.

Ogólnie pancernik ten służy jako efektywne wsparcie dla wysuniętych jednostek sojuszniczych.


Punkty wytrzymałości - 48700. Opancerzenie - 16 mm.

Ochrona przeciwtorpedowa - 16 %.

Bateria główna - 4x2 381 mm. Zasięg ognia - 20.1 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 5300. Penetracja pocisku OB - 64 mm. Szansa wywołania pożaru - 34.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 804 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 11750. Prędkość wylotowa pocisku PP - 804 m/s.

Czas przeładowania - 27.0 s. Czas obrotu o 180° - 54.5 s. Maksymalny rozrzut - 217 m. Sigma - 1.90.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 25.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 9.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1. maksymalne uszkodzenia bombą - 3400.0.


Uzbrojenie dodatkowe:

8x1 152.0 mm, Zasięg - 5.6 km, Czas przeładowania - 8.6 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2200. Szansa wywołania pożaru - 12%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 914 m/s. Penetracja pocisku OB - 25 mm.

4x2 102.0 mm, Zasięg - 5.6 km, Czas przeładowania - 3.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 811 m/s. Penetracja pocisku OB - 17 mm.


Obrona plot.: 2x4 40.0 mm., 16x2 20.0 mm., 14x1 20.0 mm., 4x2 102.0 mm., 2x8 40.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 340, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 126, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 2.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 49, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1190, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 22.0 węzłów Promień skrętu - 660 m. Czas przestawiania steru - 13.5 s. Wykrywalność z powierzchni - 14.8 km. Wykrywalność z powietrza - 8.7 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 14.0 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 243.5; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Brytyjski niszczyciel Barfleur, Tier IX

Jedyny okręt typu Battle, który służył w Royal Navy w czasie II W.Ś. Okręt brał udział w ceremonii kapitulacji Japonii w Zatoce Tokijskiej. Kontynuował on służbę po wojnie, biorąc udział w pokazie floty z okazji koronowania Królowej Elżbiety II. Później brał udział w morskich działaniach w czasie kryzysu Sueskiego. W 1958 roku trafił do rezerwy, a w 1966 został zezłomowany.

W bitwie Barfleur jest pierwszym przedstawicielem brytyjskich niszczycieli torpedowych. Posiada swoje historyczne uzbrojenie dziobowe, co powoduje że jego siła ognia jest ograniczona jak na ten tier. Podobnie jak inne brytyjskie niszczyciele posiada on zdolność wystrzeliwania pojedynczych torped, ale dodatkowo jego wyrzutnie ładują się kolejno – jedna po drugiej, jednocześnie szybko. Oznacza to, że Barfleur prawie zawsze ma gotowe torpedy, ale załadowanie wszystkich 10 wyrzutni trwa dość długo. Same torpedy są przeciętne pod względem zadawanych uszkodzeń, prędkości i zasięgu

Podobnie jak inne niszczyciele Royal Navy posiada zarówno Grupę Naprawczą jak Wytwornicę dymu, ale zamiast Sondy hydroakustycznej ma na pokładzie Doładowanie silnika. Okręt ma dobry kamuflaż, co jest znaczące jeśli chodzi o przeżywalność w momencie wdania się w wymianę ognia artyleryjskiego.

Niszczyciel ten jest świetnym wyborem dla graczy lubiących niszczyciele torpedowe.


Punkty wytrzymałości - 18400. Opancerzenie - 19 mm.

Bateria główna - 2x2 113 mm. Zasięg ognia - 11.6 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Penetracja pocisku OB - 19 mm. Szansa wywołania pożaru - 8.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 746 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2100. Prędkość wylotowa pocisku PP - 746 m/s.

Czas przeładowania - 5.0 s. Czas obrotu o 180° - 9.0 s. Maksymalny rozrzut - 102 m. Sigma - 2.00.


Bomby głębinowe

maksymalne uszkodzenia - 5000.0. Ilość zrzutów - 2. Bomb w zrzucie - 12. Czas przeładowania - 40.0 s.


Wyrzutnie torpedowe - 2x5 533 mm.

maksymalne uszkodzenia - 16767. Zasięg - 10.0 km. Prędkość - 62 węzłów Czas przeładowania - 65 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 5.1 s. Wykrywalność torped - 1.3 km.

Ilość ładujących wyrzutnie torpedowe 1. 


Uzbrojenie dodatkowe:

1x1 102.0 mm, Zasięg - 5.0 km, Czas przeładowania - 3.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 811 m/s. Penetracja pocisku OB - 17 mm.


Obrona plot.: 2x1 40.0 mm., 1x1 20.0 mm., 1x1 20.0 mm., 1x1 102.0 mm., 4x2 40.0 mm., 2x2 113.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 18, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 200, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 56, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1470, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 34.0 węzłów Promień skrętu - 610 m. Czas przestawiania steru - 4.2 s. Wykrywalność z powierzchni - 6.9 km. Wykrywalność z powietrza - 3.3 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 2.4 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 10 s; PW na sekundę 184.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 2)

3 slot - Wytwornica dymu (Czas działania 30 s; Czas rozpraszania dymu 70 s; Promień 450.0 m; Czas przeładowania 100 s; Ładunki 4)

4 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Amerykański niszczyciel Laffey, Tier X

Niszczyciel typu Allen M. Sumner, który trafił do służby w 1944 roku i służył w kilku operacjach II W.Ś., włączając w to lądowanie w Normandii i Bitwę o Okinawę. Podczas tej drugiej USS Laffey przetrwał uszkodzenia od sześciu uderzeń samolotów kamikaze i czterech trafień bombami. Przetrwał atak i wrócił do służby, w której pozostał do 1975 roku, będąc ostatnim okrętem tego typu w US Navy

''Okręt który nie chce zatonąć''

W bitwie Laffey jest niszczycielem artyleryjskim. Mimo, że jego działa kalibru 127mm nie mają najlepszej balistyki, zestaw sprzętu eksploatacyjnego pozwala na pozostanie w walce. Okręt łączy kilka potężnych parametrów, włączając w to dobry-jak-na-swój-tier kamuflaż, Ulepszoną Obronę Plot., ulepszoną Specjalizowaną Grupę naprawczą. Co istotne Laffey posiada wersję ognia seryjnego – podobnego do tego z hiszpańskich krążowników – strzelającego 3 salwami w krótkim czasie w zamian za wydłużone przeładowanie, co pozwala na wykonywanie szybkich, śmiertelnych ataków. Dodatkowo, tak jak niszczyciele nowej amerykańskiej gałęzi, posiada Czasową wytwornice dymu, co pozwala na lepsze zarządzanie zasłoną dymną.

Jako wady należy wymienić torpedy o niskim zasięgu i wolniejszym przeładowaniu niż na Gearingu oraz gorszej jakości dymu. Połączywszy to z niewielką prędkością i małą pulą PW okręt musi wybierać starcia, by przeżyć dłuższe bitwy.

Laffey pokaże pazur w rękach graczy, którzy dobrze wykorzystają ulepszoną siłę ognia w połączeniu z zasłoną dymną.


Punkty wytrzymałości - 18500. Opancerzenie - 19 mm.

Bateria główna - 3x2 127 mm. Zasięg ognia - 12.4 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1800. Penetracja pocisku OB - 21 mm. Szansa wywołania pożaru - 5.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 792 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2100. Prędkość wylotowa pocisku PP - 792 m/s.

Czas przeładowania - 2.8 s. Czas obrotu o 180° - 7.2 s. Maksymalny rozrzut - 108 m. Sigma - 2.00.


Alternatywny tryb ognia

Czas przeładowania - 25 s. Przerwa w serii - 1.0 s. Strzałów na serię 3.


Bomby głębinowe:

maksymalne uszkodzenia - 5100.0. Liczba zrzutów - 2. Bomb w zrzucie - 14. Czas przeładowania - 40.0 s.


Wyrzutnie torpedowe - 2x5 533 mm.

maksymalne uszkodzenia - 17900. Zasięg - 8.0 km. Prędkość - 66 węzłów Czas przeładowania - 140 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.4 km.


Obrona plot.: 11x1 20.0 mm., 3x2 127.0 mm., 2x4 40.0 mm., 2x2 40.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 95, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 2.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 109, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 63, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1680, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 36.5 węzłów Promień skrętu - 620 m. Czas przestawiania steru - 3.1 s. Wykrywalność z powierzchni - 7.2 km. Wykrywalność z powietrza - 3.4 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 2.8 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot – Specjalizowana grupa naprawcza (Czas działania 20 s; PW na sekundę 277.5; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 2)

3 slot - Wytwornica dymu (Całkowity czas użycia 60s; Minimalny czas użycia 10s; Czas przeładowania po użyciu 30s; Czas rozproszenia 5s)

4 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Zwiększenie stałych uszkodzeń plot. o 200%; Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Sowiecki pancernik Sibir, Tier X

Wersja rozwojowa okrętów typu Sowiecki Sojuz, która była brana pod uwagę po zakończeniu IIW.Ś. (Projekt 24), mająca na uzbrojeniu działa kalibru 457mm.

Okręt nosi nazwę na cześć Syberii, rozległego regionu północnej Azji, który stanowiła większość terytorium ZSSR.

Sibir jest bardziej skupioną na baterii dodatkowej wersją Kremlina, co sprawia że jest skonfigurowany na walkę na bliski dystans. Okręt posiada także Instrukcje bojowe, które aktywują się trafieniami baterii dodatkowej oraz potencjalnymi uszkodzeniami, dając po aktywacji ulepszoną celność dział baterii głównej.

Najbardziej unikalnym elementem Sibiru jest jego Grupa naprawcza. Podobnie jak Czasowe wytwornice dymu z alternatywnej gałęzi amerykańskich niszczycieli, działa ona na zasadzie czasu, a nie ładunków. Jednak w porównaniu z innymi pancernikami tego tieru ilość odzyskiwanych PW będzie niższa. To, w połączeniu z silnym opancerzeniem sprawi, że będzie to okręt wytrzymały w walce w zwarciu.

Jego główną wadą jest grubość opancerzenia pokładu. W porównaniu z Kremlem, jest cieńszy – oznacza to, że na dużych odległościach jest to okręt wrażliwszy. To, wraz z gorszym niż przeciętnie rozrzutem, sprawia że okręt jest nieefektywny na dużych odległościach. Dodatkowo przenosi on typową Grupę naprawczo – ratunkową, a nie typowo sowiecką limitowaną wersję.

Ogólnie Sibir jest pancernikiem do agresywnej gry, aby można było wykorzystać ulepszoną baterię dział dodatkowych i Instrukcje bojowe. Słabość związaną z walką na duży dystans można ograniczyć przez użycie czasowej Grupy naprawczej.

Model okrętu nie jest gotowy i zostanie pokazany później.


Punkty wytrzymałości - 108300. Opancerzenie - 32 mm.

Ochrona przeciwtorpedowa - 46 %.

Bateria główna - 3x3 457 mm. Zasięg ognia - 19.5 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 6500. Penetracja pocisku OB - 76 mm. Szansa wywołania pożaru - 45.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 800 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 14500. Prędkość wylotowa pocisku PP - 800 m/s.

Czas przeładowania - 33.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 255 m. Sigma - 1.70.


Natychmiastowa rekalibracja baterii głównej (Instrukcje bojowe):

Otrzymanie 1000.0 PW potencjalnych uszkodzeń - 0.05%

Trafienie pociskiem baterii dodatkowej - 1.5%

Czas działania 33.0 s. Czas przed rozpoczęciem utraty postępu 50.0 s. Utrata postępu na sekundę 3.0%. 

Aktywowane efekty:

Zmniejszenie rozrzutu baterii głównej o 20.0%


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 11.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4900.0.


Uzbrojenie dodatkowe:

8x2 130.0 mm, Zasięg - 7.7 km, Czas przeładowania - 3.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1800. Szansa wywołania pożaru - 10%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 950 m/s. Penetracja pocisku OB - 22 mm.


Obrona plot.: 8x2 130.0 mm., 18x4 25.0 mm., 12x4 45.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 287, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 3.1 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 392, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 193, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.6 km;

ilość eksplozji w salwie - 8, uszkodzenia od eksplozji - 1750, strefa działania 3.5 - 6.6 km.


Maksymalna prędkość - 29.5 węzłów Promień skrętu - 1090 m. Czas przestawiania steru - 16.3 s. Wykrywalność z powierzchni - 16.5 km. Wykrywalność z powietrza - 13.9 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 18.1 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Całkowity czas użycia 80s; Minimalny czas użycia 14s; Czas przeładowania po użyciu 80s; PW na sekundę 541)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.

 

Francuski krażownik Amiral Lartigue, Tier X

Okręt nosi nazwę na cześć Jeana Lartigue, dowodzącego francuskim lotnictwem pokładowym, który zginął w niemieckim ataku lotniczym w 1940 roku.

Hipotetyczna konwersja zdobycznego niemieckiego krążownika hybrydowego typu O, z nowymi francuskimi działami i uzbrojeniem przeciwlotniczym.

W porównaniu do Hildebranda, Amiral Lartigue skupia się główne na działach baterii głównej, a nie lotnictwie, wykorzystując do tego ich dobrą celność i zasięg. Okręt posiada typowe francuskie Doładowania silnika, które pozwala na szybkie przemieszczanie się po polu bitwy.

Aby podkreślić jego możliwości w bitwie posiada on ulepszone opancerzenie pokładu hangarowego, co daje pewne zabezpieczenie przed ogniem z daleka. To, wraz z duża pulą PW, pozwala na wpływanie na bitwę przez cały jej czas trwania.

Brak typowej niemieckiej Sondy hydroakustycznej oznacza, że torpedy są znaczącym zagrożeniem, z racji dużych wymiarów i niewielkiej zwrotności. Słaby kamuflaż powoduje, że trudno zaskoczyć wroga.

Okręt przenosi pojedynczą eskadrę samolotów bombowych z bombami odbijającymi, którą można podzielić na dwa ataki. Samoloty są szybkie, a duże uszkodzenia bombą mogą zadawać znaczące straty przeciwnikowi. Gracz musi być ostrożny, gdyż eskadry mają długi czas przeładowania i trzeba dobrze wybrać moment ich użycia.

Ogólnie Amiral Lartigue skupia się głównie na działach, które dobrze sprawują się na dużych i średnich dystansach, a alternatywne uzbrojenie w postaci samolotów może być użyte we właściwej sytuacji.


Model jednostki nie jest gotowy i zostanie zaprezentowany później.

Punkty wytrzymałości - 63650. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.

Ochrona przeciwtorpedowa - 37 %.

Bateria główna - 2x3 330 mm. Zasięg ognia - 20.1 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4800. Penetracja pocisku OB - 55 mm. Szansa wywołania pożaru - 35.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 885 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 9700. Prędkość wylotowa pocisku PP - 870 m/s.

Czas przeładowania - 22.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 172 m. Sigma - 2.05.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 8.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4900.0.


Uzbrojenie dodatkowe:

8x2 150.0 mm, Zasięg - 8.3 km, Czas przeładowania - 7.5 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 875 m/s. Penetracja pocisku OB - 38 mm.

8x2 100.0 mm, Zasięg - 8.3 km, Czas przeładowania - 3.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1400. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 855 m/s. Penetracja pocisku OB - 17 mm.


Obrona plot.: 8x2 100.0 mm., 6x2 57.0 mm.

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 266, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.8 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 144, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1470, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 34.0 węzłów Promień skrętu - 880 m. Czas przestawiania steru - 14.1 s. Wykrywalność z powierzchni - 16.1 km. Wykrywalność z powietrza - 10.7 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 13.8 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 318.25; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)

3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 180 s; Maksymalna prędkość +20%; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)


Samoloty:

Samoloty z bombami skaczącymi

Punkty wytrzymałości - 1720, Prędkość przelotowa - 174.0 węzłów, Maksymalna prędkość - 209.0 węzłów, wielkość skrzydła atakującego- 5, ilość samolotów w eskadrze - 10, czas odzyskiwania samolotów - 270 s, zasięg wykrywalności - 10.0 km, ilość samolotów na pokładzie - 10.

Bomb w ładunku - 1, typ bomby - OB, maksymalne uszkodzenia bombą - 8100.0, penetracja pancerza - 54 mm, Szansa wywołania pożaru - 46.0 %, ilość odbić - 1.


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.



Możemy zaprezentować modele poprzednio zapowiedzianych okrętów:

Włoski pancernik Marcantonio Colonna, Tier VIII



Sowiecki pancernik Jutrzenka Swobody, Tier IX


Japoński okręt podwodny I-56 '44, Tier X

Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza