blog images

Dev Blog 09.04.2021 Zmiany w umiejętnościach dowódcy

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Dowódcy!


Dziękujemy za Wasze opinie, które, wraz z zebranymi przez nas danymi statystycznymi, pozwoliły nam zidentyfikować kierunki w których należy ulepszać system umiejętności dowódców. Chcemy się dziś podzielić z Wami pierwszymi z planowanych zmian, a także przyszłymi etapami rozwoju systemu umiejętności dowódcy.


W aktualizacji 0.10.4 planujemy wprowadzić następujące zmiany:


Umiejętności dla krążowników


„Ekspert przeżywalności”

  • bonus do PW na każdy tier okrętu zwiększono z 350 do 450;
  • dla ulepszonej umiejętności – z 400 do 500


Umiejętności dla niszczycieli


„Ekstraciężkie pociski PP”

- bonus do uszkodzeń pocisków PP zwiększono z 5% do 7,5%.


„Zabijaka”

- usunięto karę do wykrywalności okrętu


Umiejętności dla lotniskowców


„Skrócony czas reakcji”

  • 25% kara do czasu reakcji „Myśliwców patrolowych” oraz „Myśliwców przechwytujących” zostanie zastąpiona 25% bonusem.


Umiejętności dla pancerników


„Super ciężkie pociski PP”

  • bonus do uszkodzeń pocisków PP zwiększono z 5% do 7,5%;
  • czas zwiększenia trwania pożarów i zalań zmieniono z 30% do 25%



„Jastrzębi wzrok”

  • zmieniono umiejętność na „Cichy sprinter”: zwiększa prędkość okrętu o 10%, jeśli ten pozostaje niewykryty.




Wzmocniliśmy powyższe umiejętności, ponieważ miały one mniejszą efektywność bojową niż inne umiejętności za tą samą ilość punktów dowódcy, co powodowało ich mniejsza popularność.

Zdecydowaliśmy się usunąć umiejętność „Jastrzębi wzrok”, która wzmacniała umiejętne pozycjonowanie się pancerników. „Cichy sprinter” pozwoli pancernikom szybciej wejść do bitwy, a także zmieniać pozycje w czasie walki.

W aktualizacji 0.10.4 wszyscy dowódcy z umiejętnością „Jastrzębi wzrok” będą mieli możliwość ich zresetowania za darmo. Umiejętności pozostałych klas nie zresetują się.


Przyszłe kroki


Nie planujemy kolejnych zmian w umiejętnościach aż do jesieni, ponieważ ulepszenia i zmiany potrzebują czasu na zaplanowanie i testowanie. Pracujemy nad zbalansowaniem wielu umiejętności, a także nad poprawieniem lub zmianą tych najmniej popularnych.

Przez kilka ostatnich aktualizacji zbieraliśmy statystyki i opinie na temat umiejętności i ich wpływu na balans. Po zmianach wprowadzonych w aktualizacji 0.10.4 planujemy się skupić na indywidualnych okrętach, które zostały najbardziej dotknięte zmianami w systemie umiejętności. Jeśli będzie taka potrzeba – ich parametry zostaną zmienione.

Jako część tych zmian planujemy darmowy reset umiejętności dla wszystkich graczy.

Komentarze

  • 124

    Cała masa mało istotnych zmian pod pretekstem których zrobiona jedna wielka, zabranie perku "Jastrzębi wzrok" pancernikiem, oo to tu chodzi ... Po cholerę pancernikiem cichy sprinter, i w ogóle jaka jest logika tego perku na tej klasie okrętów, pancernik i tak będzie widoczny i nie zdąży uciec.

  • Borovvek

    To jest kompletnie irracjonalne. Usuwanie perka, który był w jakiś sposób unikatowy (pomijam to, że nadużywany i rzeczywiście dający pewną przewagę, a takż skłaniający do gry z końcowej linii) a dodawanie bezsensownego perka, którego nikt nie będzie używał. Pancernik i tak przez większość czasu bitwy jest widoczny, a dodatkowo ten perk nie zmieni tego, że niektóre jednostki będą stać na końcu mapy- w końcu ten perk też to w pewien sposób premiuje. Już naprawdę nie mogli do pancków wcisnąć nic bardziej durnego niż cichy sprinter, no chyba, że dodatkowe punkty HP... Oczywistym jest, że te 4 punkty za jastrzębi wzrok, 99% osób go posiadających zainwestuje w kamuflaż jeśli go nie mieli, lub któryś z perków zwiększający przeżywalność. Miały być perki, które rzeczywiście zwiększą możliwość personalizacji okrętu do własnego stylu gry a wyszło, że build jeśli chodzi o pancerniki będzie tylko jeden- na jak największą przeżywalność, bo dodatkowo przy dzisiejszej mecie to trochę strzał w kolano. Co prawda nie jestem graczem pancernikowym, bo 90% czasu spędzam na dd'kach, ale myślałem, że WG jednak lepiej to przemyśli...

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza