
Dev Blog 09.04.2025 Zamknięty test 14.4: Dunkierka 1940
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Dunkierka 1940, ma na celu upamiętnienie Operacji Dynamo. Nowa aktywność dostępna przez przez specjalny przycisk w porcie pojawi się w wersji 14.4. Biorąc udział w tej aktywności będziecie mogli zdobyć wiele różnych nagród, a finałową jest brytyjski niszczyciel premium TVI Gallant. W Dunkierce 1940 Waszym zadaniem będzie zarządzanie flotą okrętów i statków w celu przezwyciężenia różnych przeszkód i uratowania uwięzionych żołnierzy alianckich.
Poniżej prezentujemy zasady:
Mechanika aktywności
- Celem Operacji Dynamo była ewakuacja wojsk z Dunkierki, co właśnie będziecie musieli zrobić. Postęp zdobywa się poprzez wykonywanie kluczowych misji – każda misja jest zagadką, którą należy rozwiązać używając dostępnych kart.
- Karty reprezentują różne okręty pod Waszym dowództwem, wrogie karty reprezentują różne przeszkody, takie jak dryfujące miny czy mgła.
- Na początku każdej bitwy zobaczycie czterech oponentów. Waszym zadaniem będzie tak ustawić karty na planszy, aby pokonać wroga.
- Po położeniu karty na planszy walczy ona z kartą przeciwnika naprzeciw jej.
- Karty mają różne parametry oznaczające ich zdolność w bitwie:
Parametry kart
- Siła jest sumą kilku charakterystyk, która ma na celu wskazać siłę okrętów w walce.
- Pasek zdrowia wpływa na Siłę karty i określa możliwości użycia karty w grze. Każdy okręt ma trzy segmenty paska zdrowia. Okręt traci jeden segment po każdej bitwie. Im mniej segmentów paska zdrowia ma, tym ma mniejszą Siłę. Jeśli straci wszystkie, nie możecie używać tej karty, aż do czasu odzyskania paska zdrowia, co dzieje się po 20 godzinach po utraceniu pierwszego paska zdrowia.
- Niektóre karty mają możliwości wpływania na sojuszników i wrogów. Bonusy pozwalają kartom zwiększać efektywność bojową sąsiednich kart, a kary mogą obniżać parametry przeciwnika.
- Dodatkowo dostępne będą zużywalne modyfikatory, które dają specjalne efekty. W jednej bitwie będzie można użyć do 2 takich modyfikatorów dla każdej karty.
Misje kluczowe i zaopatrzeniowe
Dostępne będą dwa typy misji:
- Misje kluczowe
- W misjach kluczowych Siła okrętów będzie wyświetlana jako zakres, a nie konkretna wartość. W momencie położenia karty pomiędzy kartą gracza, a przeciwnika pojawi się procentowa szansa na sukces. Wartość tak oznacza szansę karty na pokonanie przeciwnej karty. Oznacza to, że nawet przy niewielkiej szansie zawsze jest możliwość wygrania i na odwrót.
- Pokonanie przeciwnika w kluczowych misjach pozwoli zdobywać postęp przez wydarzenie i wygrywać nagrody, w tym nowe karty.
- Gdy okręt zniszczy przeciwnika, przeprowadzana jest operacja ewakuacji. Jednak nie trzeba pokonać wszystkich czterech wrogów w misji. Nawet jeśli część okrętów przegra swój pojedynek, to te które przetrwają mogą nadal przybliżyć do Was zwycięstwa w operacji.
- Misje zaopatrzeniowe
- Wraz z misjami kluczowymi dostępne będą misje zaopatrzeniowe, gdzie będzie można zdobyć modyfikatory do wzmacniania skuteczności okrętów w bitwie. Dodatkowo będzie można zdobyć specjalne żetony, które można wydać na nowe karty okrętów i modyfikatorów.
- W przeciwieństwie do misji kluczowych, misje zaopatrzeniowe są jednoznaczne – jeśli Siła karty jest większa lub równa sile wroga zawsze się wygrywa.
Dostępne będą misje o trzech poziomach trudności, które reprezentowane będą na mapie inspirowanej wybrzeżem północnej Francji. Wyższy poziom trudności oznacza większe wyzwanie i większe nagrody.
Karty okrętów
Dostępnych będzie 30 kart. Otrzymacie zestaw pierwszych 4 kart na początku wydarzenia. Pozostałe karty będzie można odblokować za darmo poprzez postęp w wydarzeniu lub kupić za żetony zdobywane w misjach zaopatrzeniowych.
Jak zdobyć nowe karty?
- Jeśli wydacie żetony na kartę okrętu dostaniecie do wyboru losowe trzy karty do wyboru ze wszystkich kart w rezerwie – reprezentuje ona wszystkie karty, których jeszcze nie macie. Po wyborze jednej z nich pozostałe dwie wracają do rezerwy.
- Prawdopodobieństwo wystąpienia kart zależy od ich rzadkości oraz ilości kart w rezerwie, będziecie mogli je zobaczyć zanim zdobędziecie nowe karty.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!