
Dev Blog 10.02.2022 Zamknięty test 0.11.2: Francuskie krążowniki
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Dodaliśmy nowe drzewkowe francuskie krążowniki do celów testowych:
Francuski krążownik Cherbourg, tier VIII
Projekt super ciężkiego krążownika podobnego do szybkiego pancernika typu Dunkerque z uzbrojeniem złożonym z 8 dział kalibru 305mm.
Punkty wytrzymałości – 49500. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Bateria główna - 2x4 305 mm. Zasięg ognia - 17.7 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 4050. Penetracja pocisku OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru – 17%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 905 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8200. Prędkość wylotowa pocisku PP - 870 m/s.
Czas przeładowania - 25.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 197 м. Sigma – 1.80.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 7x2 130.0 mm, zasięg - 7.6 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1900. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s
Obrona plot.: 7x2 130.0 mm., 16x2 25.0 mm., 6x2 37.0 mm.
- Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 196, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 133, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 84, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
- ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1400, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 31.9 węzłów Promień skrętu - 670 m. Czas przestawiania steru – 12.5 s. Wykrywalność z powierzchni – 15.7 km. Wykrywalność z powietrza – 8.4 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 12.2 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa;
- 2 slot - Sonda hydroakustyczna / Obrona plot.;
- 3 slot - Myśliwiec / Doładowanie silnika;
- 4 slot - Przyspieszacz przeładowania dział baterii głównej
- 5 slot - Grupa naprawcza.
Francuski krążownik Brest, tier IX
Krążownik z działami 330 mm skoncentrowanymi na dziobie. Okręt posiada uzbrojenia plot. złożone z dział Boforsa i Oerlikonów.
Punkty wytrzymałości – 55300. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Bateria główna - 2x4 330 mm. Zasięg ognia - 18.2 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 4800. Penetracja pocisku OB - 55 mm. Szansa wywołania pożaru – 35%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 885 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 9700. Prędkość wylotowa pocisku PP - 870 m/s.
Czas przeładowania - 25.0 s. Czas obrotu o 180° - 36.0 s. Maksymalny rozrzut - 201 м. Sigma – 1.80.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 8x2 139.0 mm, zasięg - 7.8 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2000. Szansa wywołania pożaru – 10%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s
Obrona plot.: 4x4 40.0 mm., 8x2 139.0 mm., 4x2 40.0 mm., 18x2 20.0 mm.
- Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 228, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 189, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 147, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
- ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1680, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 31.5 węzłów Promień skrętu - 720 m. Czas przestawiania steru – 13.2 s. Wykrywalność z powierzchni – 12.6 km. Wykrywalność z powietrza – 8.8 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 10.3 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa;
- 2 slot - Sonda hydroakustyczna / Obrona plot.;
- 3 slot - Myśliwiec / Doładowanie silnika;
- 4 slot - Przyspieszacz przeładowania dział baterii głównej
- 5 slot - Grupa naprawcza.
Francuski krążownik Marseille, tier X
Super ciężki krążownik o wyporności ponad 30.000 ton. Uzbrojenie główne składa się z dziewięciu dział 330mm umieszczonych w 3 wieżach na przodzie okrętu.
Punkty wytrzymałości – 66950. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Bateria główna - 3x3 330 mm. Zasięg ognia - 19.6 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 4800. Penetracja pocisku OB - 55 mm. Szansa wywołania pożaru – 35%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 885 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 9700. Prędkość wylotowa pocisku PP - 870 m/s.
Czas przeładowania - 24.0 s. Czas obrotu o 180° - 36.0 s. Maksymalny rozrzut - 213 м. Sigma – 1.80.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 4x3 139.0 mm, zasięg - 8.3 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2000. Szansa wywołania pożaru – 10%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s
- 6x2 139.0 mm, zasięg - 8.3 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2000. Szansa wywołania pożaru – 10%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s
Obrona plot.: 2x4 40.0 mm., 4x3 139.0 mm., 6x2 139.0 mm., 8x2 40.0 mm., 18x2 20.0 mm.
- Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 221, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 207, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 196, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
- ilość eksplozji w salwie - 8, uszkodzenia od eksplozji - 1750, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 33.0 węzłów Promień skrętu - 770 m. Czas przestawiania steru – 14.5 s. Wykrywalność z powierzchni – 14.8 km. Wykrywalność z powietrza – 10.1 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 12.1 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa;
- 2 slot - Sonda hydroakustyczna / Obrona plot.;
- 3 slot - Myśliwiec / Doładowanie silnika;
- 4 slot - Przyspieszacz przeładowania dział baterii głównej
- 5 slot - Grupa naprawcza.
Nowa gałąź okrętów znajdzie miejsce równolegle do już istniejących w grze francuskich krążowników. Wyróżniającą cechą tych dużych krążowników jest ich prędkość (dzięki tradycyjnemu francuskiemu doładowaniu silnika), a także duża ilość potężnych dział z długim czasem przeładowania, który można skrócić dzięki Doładowaniu przeładowania dział baterii głównej. Niestety nie mogą się pochwalić potężnym opancerzeniem. Z tego powodu, w połączeniu z dużymi rozmiarami, będą one bardzo wrażliwe na pociski OB. Preferowanymi dystansami do walki będą średnie i duże, ale dzięki bateriom dział dodatkowych 139mm o podwyższonej celności, krążowniki te będą mogły sprawdzić się także w walce na krótkich dystansach.
Francuski krążownik Toulon, tier VII
Projekt „pancernika o wyporności 17500 ton”, któremu raczej bliżej do super krążownika. Głównym celem powstania tej jednostki było zwalczanie krążowników waszyngtońskich.
Toulon będzie pierwszym dużym krążownikiem, który pojawi się na tierze VII. Uzbrojony jest w potężne działa baterii głównej i bogaty wybór sprzętu eksploatacyjnego: doładowanie przeładowania dział, grupa naprawcza, sonda hydroakustyczna/obrona plot., myśliwiec.
Punkty wytrzymałości – 42500. Opancerzenie - 16 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Bateria główna - 2x4 305 mm. Zasięg ognia - 16.8 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 4050. Penetracja pocisku OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru – 17%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 905 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8000. Prędkość wylotowa pocisku PP - 798 m/s.
Czas przeładowania - 28.0 s. Czas obrotu o 180° - 40.0 s. Maksymalny rozrzut - 189 м. Sigma – 1.90.
Uzbrojenie dodatkowe:
- 2x3 155.0 mm, zasięg - 6.3 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2200. Szansa wywołania pożaru – 11%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 870 m/s
- 6x2 100.0 mm, zasięg - 6.3 km.
- Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1400. Szansa wywołania pożaru – 6%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 780 m/s
Obrona plot.: 18x2 25.0 mm., 8x2 37.0 mm., 6x2 100.0 mm.
- Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 238, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
- Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 35, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.0 km;
- Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 56, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;
- ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1120, strefa działania 3.5 - 5.8 km.
Maksymalna prędkość - 30.0 węzłów Promień skrętu - 710 m. Czas przestawiania steru – 11.5 s. Wykrywalność z powierzchni – 11.5 km. Wykrywalność z powietrza – 7.9 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 8.8 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
- 1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa;
- 2 slot - Sonda hydroakustyczna / Obrona plot.;
- 3 slot - Myśliwiec;
- 4 slot - Przyspieszacz przeładowania dział baterii głównej
- 5 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 212.5; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Duże krążowniki nowej gałęzi oparte są na projektach rozwijanych przez francuskich inżynierów w latach 20 i 30 ubiegłego wieku, podobnych do sławnych Dunkerque i Strasbourg. Prawdopodobnie w celu podkreślenia ich innowacyjności otrzymały raczej nietypowe nazwy.
Co dziwne, w latach 30 XX wieku francuska marynarka praktycznie nie nadawała nazw okrętów po miastach. Prócz przypadku dreadnota Paris, który wszedł do służby w 1914 roku tylko dwa inne pancerniki były w planach na rok 1915 o nazwach Lyon i Lille, jednak ich budowa została zatrzymana z powodu wybuchu I W.Ś. Ponadto nazwa Paris nie odnosiła się bezpośrednio do stolicy Francji, ale być może była hołdem dla 4 XVIII wiecznych okrętów liniowych, które służyły kolejno pod nazwą Ville de Paris. Nazwy takie jak Ville de Marseille oryginalnie były dawane okrętom w celu uhonorowania mieszkańców miast, którzy złożyli się na budowę potężnych żaglowców. Jednak logika stojąca za nazywaniem okrętów nazwami miast poza tymi dwoma nie jest oczywista na pierwszy rzut oka, chyba że patrzycie z morza...
Oczywiście Dunkerque – najbardziej zrozumiała ze wszystkich – powstała w celu upamiętnienia na kartach historii kryjówki francuskich korsarzy będących na usługach Króla Słońce, Ludwika XIV w XVII wieku. W czasie, gdy położono stępkę pod pancernik w 1932 roku publiczna ocena miasta ewoluowała bliżej współczesnych wydarzeń: Dunkerque była uważana za najzaszczytniejszy port Francji, słynny za bohaterstwo swoich mieszkańców w czasie Wielkiej Wojny, trzeci port Francji po Marsylii i Le Havre i jedną z największych baz marynarki wojennej w Francji, która stała się w 1939 roku siedzibą dowództwa francuskich sił na kanale La Manche i Morzu Północnym. Po tym podsumowaniu, śródlądowy Strasbourg wygląda początkowo absurdalnie, chyba że weźmie się pod uwagę odzyskanie tego miasta w Alzacji z niemieckich rąk, które nastąpiło przez ogromne poświęcenie w czasie I W.Ś. Jednak nie przypadkowo nazwę „Strasbourg” tłumaczy się jako „miasto na rozdrożu” - jest to największy port śródlądowych i do dziś dnia drugi pod względem wielkości na Renie. Na początku XX wieku żegluga śródlądowa miała większe znaczenie, a zatem rola miast była większa.
Teraz jeśli popatrzmy na nazwy Lyon i Lille z tej samej perspektywy, okaże się, że pierwsza to nie tylko jedno z największych miast we Francji, ale ponadto– dzięki rzece Rhone i systemowi kanałów – ma dostęp zarówno do Morza Śródziemnego jak i Atlantyku. Przemysłowe Lille znajduje się w czołówce trzech francuskich portów rzecznych, będąc na skrzyżowaniu dróg wodnych z Le Havre, Dunkierki, Calaise, Belgii i Holandii. Zatem ta hipoteza o możliwości nazywania okrętów francuskiej marynarki nazwami miast nie jest całkowicie bezpodstawna. Zatem w World of Warships jest to warte rozważenia. Zatem krążowniki nowej francuskiej gałęzi krążowników otrzymają odpowiednie nazwy w celu uhonorowania wspaniałej historii i dynamicznej modernizacji jednej z największych potęg morskich.
Toulon jest główną bazą marynarki wojennej Francji i największą w Europie, a na początku II W.Ś. był siedzibą dowództwa marynarki wojennej na Morzu Śródziemnym.
Cherbourg jest jedną z największych historycznych i obecnych baz morskich i fortecą Francji od czasów Marszałka Vaubana i Imperatora Napoleona I – portem i miejscem konstrukcji okrętów o wielkim znaczeniu na kanale La Manche.
Brest – założony przez kardynała Richelieu, główna baza atlantyckiej marynarki wojennej i port na wybrzeżu Brytanii; posterunek i okno Francji na ocean.
Marseille jest po prostu głównym portem państwa i największym miastem południowej Francji.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!