
Dev Blog 11.08.2023 Zamknięty test 12.8 – Nowe okręty
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Francuski pancernik Picardie, Tier VIII
Projekt pancernika Picardie jest naszą hipotetyczną wersją pancernika typu Lyon. Kluczową różnicą między nimi jest bateria dział głównych. Picardie wyposażony jet w szesnaście dział 305 mm Modèle 1910 w ulepszonych wieżach podobnych to tych zainstalowanych na krążowniku Toulon.
Trzymając się konwencji nazewnictwa francuskiej marynarki wojennej dla niektórych pancerników (takich jak Bretagne, Normandie, Alsace itd.) Picardie nazwany jest na cześć historycznego regionu północnej Francji.
Działa Picardie mają dużą szybkostrzelność, ale nie najlepszą celność i możliwości penetracji pancerza. Kombinacja dobrze chronionej cytadeli i dobrego kamuflażu czynią ten okręt świetnym do szybkich i agresywnych pojedynków na niewielkich odległościach. Jednak przebywanie pod ciężkim ostrzałem może okazać się niebezpieczne ze względu na niewielką pulę PW.
Na sprzęt eksploatacyjny składają się Grupa naprawcza i Doładowanie przeładowania dział na osobnych slotach.
Punkty wytrzymałości – 53400. Opancerzenie - 32 mm.
Ochrona przeciw torpedowa - 17 %.
Bateria główna - 4x4 305 mm. Zasięg ognia - 22.7 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 4050. Penetracja pocisku OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru – 17%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 905 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8000. Prędkość wylotowa pocisku PP - 798 m/s.
Czas przeładowania - 25.0 s. Czas obrotu o 180° - 36.0 s. Maksymalny rozrzut - 288 m. Sigma – 1.50.
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 10.0 km. Ilość bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
4x4 130.0 mm, Zasięg - 7.6 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1900. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s
4x2 130.0 mm, Zasięg - 7.6 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1900. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s
Obrona plot.: 4x2 130.0 mm., 4x4 130.0 mm., 6x2 25.0 mm., 20x2 37.0 mm., 6x4 13.2 mm., 6x2 13.2 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 186, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.5 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 84, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.0 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 109, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.0 km;
ilość eksplozji w salwie - 5, uszkodzenia od eksplozji - 1470, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 27.0 węzłów Promień skrętu - 700 m. Czas przestawiania steru – 14.1 s. Wykrywalność z powierzchni – 13.9 km. Wykrywalność z powietrza – 9.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 11.1 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 267.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)
3 slot – Przyspieszenie przeładowania baterii głównej (Czas działania 20 s; Zwiększenie prędkości przeładowania 50%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 4)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Włoski krążownik Michelangelo, Tier IX
Michelangelo jest reinterpretacją projektu z 1935 włoskiego pancernika o „średniej wyporności”, ale w formie dużego krążownika lub „niszczyciela krążowników”. Jeden z takich planów zakładał okręt z ośmioma działami 320mm w dwóch poczwórnych wieża umieszczonych na śródokręciu. W celu osiągnięcia prędkości powyżej 30 węzłów oryginalną dieslowską jednostkę napędową zastąpiono bardziej tradycyjnymi turbinami parowymi.
Należy wspomnieć, że Michelangelo jest nazwany na część wielkiego włoskiego renesansowego rzeźbiarza i malarza. W związku z tym ten krążownik pasuje do takich okrętów wojennych Regia Marina jak Dante Alighieri, Leonardo da Vinci i Marco Polo.
Michelangelo uzbrojony jest w osiem 320mm dział, które mają ograniczone kąty ostrzału. Okręt posiada liczne działa baterii dodatkowej wyposażone w pociski PPO, które zadają duże uszkodzenia, co kompensuje relatywnie słabe uzbrojenie główne. Krążownik jest także wyposażony w wyrzutnie torpedowe o szerokich kątach zrzutu, dużych uszkodzenia i wysokiej prędkości, ale niewielkiej liczbie torped w salwie.
Jednostka ma dużą pulę PW, dobry kamuflaż, Grupę naprawczą, ale nie wyróżnia się opancerzeniem i zabezpieczeniem cytadeli.
Michelangelo posiada przewagę nad wrogiem w postaci kombinacji Wysokoprężnej wytwornicy dymu i Sondy hydroakustycznej o dużym zasięgu na osobnych slotach. Jednak krążownik ten nie posiada doładowania silnika, co sprawie, że jest wolniejszy od innych włoskich krążowników.
Punkty wytrzymałości – 66100. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Ochrona przeciw torpedowa - 22 %.
Bateria główna - 2x4 320 mm. Zasięg ognia - 17.0 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 9700. Prędkość wylotowa pocisku PP - 830 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PPO - 10250. Penetracja pocisku PPO - 83 mm. Prędkość wylotowa pocisku PPO - 830 m/s.
Czas przeładowania - 24.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 191 m. Sigma – 2.05.
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 7.0 km. Ilość bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.
Wyrzutnie torpedowe - 2x3 533 mm.
maksymalne uszkodzenia - 20433. Zasięg - 8.0 km. Prędkość - 72 węzłów Czas przeładowania - 120 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.7 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
10x2 90.0 mm, Zasięg - 7.0 km.
3x4 152.0 mm, Zasięg - 7.0 km.
Obrona plot.: 8x6 20.0 mm., 10x2 90.0 mm., 12x2 37.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 105, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 245, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 165, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.6 km;
ilość eksplozji w salwie - 7, uszkodzenia od eksplozji - 1330, strefa działania 3.5 - 4.6 km.
Maksymalna prędkość - 33.0 węzłów Promień skrętu - 830 m. Czas przestawiania steru – 14.4 s. Wykrywalność z powierzchni – 12.8 km. Wykrywalność z powietrza – 10.3 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 10.5 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; sprzęt nieograniczony)
2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 330.5; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)
3 slot - Wysokoprężna wytwornica dymu (Czas działania 45 s; Czas rozwiania 10 s; promień 510.0 m; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 2)
4 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 120 s; Zasięg wykrywania torped 4.0 km; Zasięg wykrywania okrętów 6.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Sowiecki pancernik Navarin, Tier IX
Na początku 1914 roku po położeniu stępki pod cztery krążowniki liniowe typu Izmail rozpoczęły się w Rosji prace projektowe nad kolejnymi pancernikami. Wśród najbardziej znaczących projektów byłe te o wyporności 40.000-47.000 ton z dwunastoma działami 16 cali.
Nawarin jest tradycyjną nazwą w rosyjskiej marynarce od 1827 roku, gdy połączone floty Rosji, Wielkiej Brytanii i Francji pokonały turecko - egipską eskadrę w bitwie pod Navarino. Nazwę tę nadano jednemu z pancerników, który zatonął w bitwie pod Cuszimą, a także jednemu z krążowników liniowych typu Izmail.
Navarin uzbrojony jest w dwanaście dział 406mm o niewielkiej celności. Rufowa wieża może obracać się w zakresie 360°. Okręt posiada także dużą ilość szybkostrzelnych dział baterii dodatkowej. Navarin ma dobry kamuflaż, ale niewielką prędkość i małą pulę PW.
Jednak w przeciwieństwie do drzewkowych sowieckich pancerników jego działa baterii głównej mają standardowy rozrzut, a pula PW jest niewielka. Jednocześnie pancernik wyposażony jest w wiele szybkostrzelnych dział dodatkowych o standardowym zasięgu ognia dla pancerników, a także dobry kamuflaż. Przez to okręt będzie idealnie pasował graczom, którzy lubią ryzyko i zasadzki na bliskim dystansie.
Punkty wytrzymałości – 69400. Opancerzenie - 32 mm.
Ochrona przeciw torpedowa - 18 %.
Bateria główna - 3x4 406 mm. Zasięg ognia - 20.8 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 5850. Penetracja pocisku OB - 68 mm. Szansa wywołania pożaru – 41%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 793 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 11000. Prędkość wylotowa pocisku PP - 793 m/s.
Czas przeładowania - 33.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 268 m. Sigma – 1.40.
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 1. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 8.0 km. Ilość bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4900.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
18x1 130.0 mm, Zasięg - 7.0 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1800. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 823 m/s
8x2 130.0 mm, Zasięg - 7.0 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1800. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 823 m/s
Obrona plot.: 8x2 130.0 mm., 10x4 23.0 mm., 18x2 37.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 581, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.5 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 266, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 137, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.0 km;
ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 27.5 węzłów Promień skrętu - 770 m. Czas przestawiania steru – 16.0 s. Wykrywalność z powierzchni – 14.9 km. Wykrywalność z powietrza – 12.5 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 14.8 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot – Szybka grupa kontroli uszkodzeń (Czas działania 10 s; Czas przeładowania 40 s; Ładunki 4)
2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 347.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Sowiecki krążownik Komissar, Tier X
W 1934 roku równolegle z tworzeniem nowej generacji lekkich krążowników ZSSR rozpoczęło pracę nad projektem nowoczesnego ciężkiego krążownika o oznaczeniu Projekt X. Projektowany bez ograniczeń traktatowych krążownik Projektu X był potężnym okrętem jeśli chodzi o parametry – szybkim z potężnym uzbrojeniem artyleryjskim, które bazowało na dwunastu działach 240mm i uniwersalnych stanowiskach 130mm.
Nazwa „Kommissar” została wybrana z racji sowieckiej konwencji nazewnictwa z lat 30 odwołującej się bezpośrednio do ZSSR.
Komissar jest krążownikiem hybrydowym z dostępem do eskadry samolotów szturmowych wyposażonych w rakiety OB i myśliwce przechwytujące.
Okręt wyposażony jest w dwanaście dział 240mm, które zadają duże uszkodzenia na salwę. Komissar wyposażony jest także w wyrzutnie torpedowe o przyzwoitej prędkości i uszkodzeniach, ale niewielkiej liczbie torped w salwie. Okręt ma małą pulę PW, słabe opancerzenie i niewielką manewrowość, ale dużą prędkość.
Rekomendowane zasięgi walki dla tej jednostki to od średnich do dużych, zatem znalezienie odpowiedniej pozycji na polu bitwy będzie zasadniczym czynnikiem do uruchomienia pełnego potencjału zniszczenia. Mimo, że Komissar może zadać duże uszkodzenia różnorodnym uzbrojeniem, złapany przez kilka wrogich jednostek może bardzo szybko zostać wysłany do portu.
Sprzęt eksploatacyjny reprezentowany jest przez Grupę naprawczą i zwiększonej liczbie ładunków i szybkim przeładowaniu, a także przez Sondę hydroakustyczną i Obronę plot. na tym samym slocie.
Punkty wytrzymałości – 43800. Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 30 s.
Ochrona przeciw torpedowa - 7 %.
Bateria główna - 4x3 240 mm. Zasięg ognia - 17.2 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 3450. Penetracja pocisku OB - 40 mm. Szansa wywołania pożaru – 20%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 940 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 6200. Prędkość wylotowa pocisku PP - 940 m/s.
Czas przeładowania - 13.5 s. Czas obrotu o 180° - 32.7 s. Maksymalny rozrzut - 152 m. Sigma – 2.05.
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Zasięg maksymalny - 8.0 km. Ilość bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4900.0.
Wyrzutnie torpedowe - 2x3 533 mm.
maksymalne uszkodzenia - 15100. Zasięg - 10.0 km. Prędkość - 60 węzłów Czas przeładowania - 76 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.2 km.
Uzbrojenie dodatkowe:
6x2 130.0 mm, Zasięg - 7.3 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1900. Szansa wywołania pożaru – 8%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 900 m/s
Obrona plot.: 6x2 130.0 mm., 10x4 23.0 mm., 14x2 37.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 588, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 210, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 105, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
ilość eksplozji w salwie - 5, uszkodzenia od eksplozji - 1680, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 35.5 węzłów Promień skrętu - 1070 m. Czas przestawiania steru – 10.5 s. Wykrywalność z powierzchni – 14.2 km. Wykrywalność z powietrza – 10.5 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 9.7 km.
Samoloty:
Samoloty szturmowe
Punkty wytrzymałości - 1090, Prędkość przelotowa - 168.0 węzłów, Maksymalna prędkość - 208.0 węzłów, wielkość skrzydła atakującego- 6, ilość samolotów w eskadrze - 6, czas odzyskiwania samolotów - 120 s, zasięg wykrywalności - 10.0 km, ilość samolotów na pokładzie - 6. rakiet w ładunku - 4, maksymalne uszkodzenia rakietą - 4050, penetracja pancerza - 40 mm, Szansa wywołania pożaru – 22 %.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 219.0; Czas przeładowania 40 s; Ładunki 4)
3 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 100 s; Zasięg wykrywania torped 3.5 km; Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
3 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Średnie uszkodzenia plot. +100%; Uszkodzenia od eksplozji dla średniego i dalekiego zasięgu plot. 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!