
Dev Blog 13.08.2020 Wyniki testu OP i zmiany w OP
Wyniki testu okrętów podwodnych i dalsze prace nad nimi.
Chcielibyśmy wam bardzo podziękować za udział w Bitwach okrętów podwodnych (Bitwach OP) i za opinie z tym związane. Ten test i wasze komentarze pozwoliły nam na kontynuowanie pracy z tym nowym typem okrętów:
- zaktualizowano mechanikę pingu sonaru
- ulepszono mechanikę ładowania baterii
- dodano sprzęt do zwalczania OP dla pancerników i ciężkich krążowników
- wprowadzono mechanikę przesyłania informacji z hydrofonów pomiędzy sojuszniczymi okrętami
- wykrywalność okrętów nawodnych przez okręty podwodne została zmniejszona o jedną trzecią.
Okręty podwodne będą nadal pełniły rolę niewidocznych zabójców, ale inne klasy otrzymały środki przeciwdziałania OP. Niektóre nielogiczne sytuacje zostały usunięte, a obciążenie walką z OP przez niszczyciele będzie mniejsze.
Ping sonaru.
Nie będzie już potrzeby trafienia dziobu lub rufy okrętu pingiem sonaru – wystarczy trafienie w kadłub okrętu. Taka skuteczna akcja podświetli część kadłuba o szerokości zależnej od szerokości pingu sonaru. Torpedy od tego momentu będą namierzać się na tą część, drugie trafienie pingiem w podświetloną część sprawi, że torpedy będą ignorować ochronę przeciwtorpedową celu. Jeśli ping trafi inną część okrętu, to początkowe zaznaczenie zostanie przesunięte w nowe miejsce.
Dlatego, dla okrętu podwodnego trafienie w okręt pingiem sonaru będzie łatwiejsze, ale uzyskanie podwójnego trafienia w to samo miejsce będzie wymagało więcej umiejętności.
Podświetlona część okrętu będzie wyświetlana także dla gracza, który kieruje tą jednostką. W przypadku, gdy nie będzie bezpośredniej widoczności między podświetloną częścią, a płynącymi torpedami – torpedy przestaną się naprowadzać. To może dawać informację o ogólnym kierunku z którego atakuje OP i jak obniżyć efektywność wrogiego ataku torpedowego.
Mechanika baterii.
Podczas testu baterie odzyskiwały moc w czasie poruszania się z prędkością 1/4 i nie było kar za niskie naładowanie baterii, co powodowało że OP mogły pozostawać pod wodą bez jakichkolwiek problemów.
Obecnie, gdy OP jest zanurzony, baterie będą mogły naładować się do 30% maksymalnej wartości przy dowolnej prędkości i nie będą zużywane w ruchu. Jednocześnie, gdy poziom naładowania spadnie do 20% ograniczona zostanie maksymalna prędkość OP oraz szerokość pingu sonaru. W przypadku spadku poniżej 10% zasięg widzenia oraz pingu sonaru zostanie ograniczony, a także obniży się podświetlenie podwodnego świata.
Uzbrojenie przeciw podwodne dla pancerników i ciężkich krążowników.
W nowym teście BB i CA otrzymają samoloty obrony przeciw podwodnej. Po wyborze tego uzbrojenia kamera podniesie się, a celownik pozwoli graczowi wybrać punkt ataku w zasięgu do około 10km od okrętu, który następnie będzie celem bomb głębinowych zrzuconych z samolotu. Lotnicze bomby głębinowe będą stopniowo odzyskiwane, tak jak to było w przypadku okrętowych bomb głębinowych. BB i CA będą mogły wykryć za pomocą hydrofonów ogólne miejsce przebywania OP w zasięgu 3-5km.
Hydrofony.
W tej wersji ogólna informacja na temat miejsca w którym jest OP podawana przez hydrofony będzie przekazywana pomiędzy okrętami, a zasięg działania hydrofonu DD będzie zwiększony do 7km. To obniży obciążenie DD walką z OP, mimo że okrętowe bomby głębinowe nadal będą najskuteczniejszym środkiem walki.
Wykrywalność okrętów przez OP.
Będzie trudniej wykryć okręty nawodne – podstawowy zasięg wykrywalności przez OP zostanie obniżony do 1/3. Dla przykładu niszczyciel o wykrywalności z powierzchni równej 6km zostanie wykryty przez okręt podwodny z odległości 4km. Jednocześnie średni zasięg wykrywalności OP na powierzchni będzie wynosił 4,5k – 5km. Jeśli okręt wystrzeli – wtedy będzie widoczny dla OP z odległości równej zasięgowi ognia.
Inne
- czas zanurzenia z powierzchni na głębokość chroniącą przed pociskami OB będzie dłuższy. Bezpieczna głębokość, która chroni przed uszkodzeniami od pocisków, rakiet i bomb zostanie zwiększona z 6m. do 10 m.
- podwodny świat zostanie ulepszony – dodane zostaną różne obiekty, a ulepszone efekty podświetlania pozwolą na łatwiejsza nawigację pod wodą.
- kilka mniejszych zmian i ulepszeń.
Trochę czasu minie zanim wprowadzimy te zmiany do następnego etapu testów OP, nadal będziemy rozwijać mechaniki i pracować nad stabilnością gry. Powiadomimy Was na temat nowego testu okrętów podwodnych. Do tego czasu: powodzenia i stopy wody pod kilem.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!