
Dev Blog 14.07.2023 Zamknięty test 12.7 – Ulepszenia graficzne i dźwiękowe
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Tekstury HD i aktualizacja modeli kolizyjnych
Kontynuujemy pracę nad ulepszaniem map i portów do jakości HD. W wersji 12.7 tekstury wysokiej jakości dodane zostaną do portu Nowy York, a także do map Nowy Świt, Biegun i Wyspy.
Na tych trzech mapach model kolizyjny wysp zostanie zaktualizowany – będzie identyczny jak ich kontur na minimpapie. To wyeliminuje sytuacje, w których okręt przepływa blisko wyspy i blokuje się na niej mimo że nie ma wizualnego kontaktu z lądem. Będziemy kontynuować ulepszanie modeli kolizyjnych na reszcie map.
Fauna
Na mapach o szczegółowych teksturach zostanie zwiększona ilość powietrznych i podwodnych bytów. W bitwie spotkacie więcej ptaków i ryb, zostaną dodane rekiny, które będą widoczne znad powierzchni wody. Podczas spokojniejszych faz bitwy okrętowi mogą towarzyszyć łąwice delfinów. Zmiany te sprawią, że mapy będą bardziej „żywe”, a ogólna atmosfera bitwy morskiej – bardziej realistyczna.
Zmiany w wodzie
Efekty interakcji okrętu z wodą zostaną ulepszone:
- Odpryski dziobowe będą bardziej realistyczne
- Ulepszone zostaną rozbryzgi wody
- Gdy woda uderzy w okręt piana przetoczy się poprzez pokład
- Dodano animacje kropel spadających z mokrego okrętu
Animacja kropel wody zdmuchiwanych z fal zostanie ulepszona, co będzie szczególnie widoczne przy sztormowej pogodzie. Bąble powietrza będą widoczne w pozycji podwodnej, a wygląd światła słonecznego pod wodą stanie się bardziej realistyczny.
Nowe efekty trafienia okrętu
Wizualne efekty trafień pociskami, bombami i rakietami zostaną zaktualizowane. Dla pocisków efekty będą zależne od kalibru i typu pocisku, a także prędkości trafionego okrętu; w przypadku rakiet i bomb będą one zależeć tylko od rodzaju uzbrojenia.
Pociski PPO będą miały ten sam efekt jak pociski OB.
Ulepszono efekty rykoszetów i przebić na wylot. W przypadku rykoszetu fizyczny model pocisku odbija się od celu pod pewnym kątem i wybuchnie w powietrzu lub trafi w wyspę lub inny okręt. Okręty trafione rykoszetem nie będą otrzymywać uszkodzeń. W przypadku przebicia na wylot model pocisku przeleci przez okręt i wyleci z drugiej strony, także będzie mógł trafić w wodę, wyspę lub inny okręt bez uszkadzania.
Ulepszony zostanie efekty trafienia w cytadelę. Także w zależności od wysokości trafienia w okręt efekty uderzenia będą pojawiać się na wodzie.
Animacje anten, kominów i wież uzbrojenia dodatkowego
Dodano animacje poruszania się anten i kominów na kilku lotniskowcach, a także animacje obrotu kominów na niektórych francuskich pancernikach. Zmiany obejmują tylko te okręty, w których było to zaprojektowane.
Ponadto dodano animacje obracania w przypadku bezczynności wież dodatkowego uzbrojenia. Zmiana nie wpłynie na czas przygotowania do strzału.
Graficzne usprawnienia dla niskich ustawień
Będzie to znaczące ulepszenie w wyświetlaniu gry na niskich ustawieniach graficznych – będzie to wyglądać prawie tak samo jak ustawienia wysokie w 2021 roku. Woda zostanie kompletnie odnowiona – stanie się bardziej realistyczna, podobna do wody z ustawień wysokich. Dodano efekty pogodowe do drzew, mchu, gór i innych małych obiektów na mapie. Ulepszono tekstury okrętów na niskich ustawieniach.
Dodatkowo wydajność na minimalnych ustawieniach zostanie lekko ulepszona.
Aktualizacja dźwięku
Dźwięki wydarzeń mających miejsce z dala od gracza zostaną ulepszone. Strzały z dział baterii głównej i dodatkowej, obrony plot., eksplozje zniszczonych okrętów i trafienia w nie na dużych odległościach będą wyraźnie rozróżnialne, przekazując naturalne wrażenie dużej odległości i symulując propagację dźwięku w środowisku rzeczywistym.
Następujące efekty dźwiękowe zostaną ulepszone:
- Strzały z dział baterii głównej, dodatkowej i przeciwlotniczych
- Trafienia pociskami w okręty i wodę
- Dźwięk rykoszetów i przebić na wylot
- Dźwięki fal rozbijanych przez dziób okrętu w ruchu. Głośność dźwięku będzie zależała od wielkości rozprysków fal
Ulepszono ogólną jakość wszystkich efektów dźwiękowych i elementów gry oraz ich wzajemne interakcje. W nowej wersji obraz dźwiękowy będzie dostosowany do sytuacji w bitwie. Dla przykładu: podczas dynamicznych pojedynków z wrogimi okrętami dźwięk będzie głośniejszy, a w czasie spokojniejszych fragmentów na czoło przejdą dźwięki otoczenia.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!