
Dev Blog 15.02.2022 Testy okrętów podwodnych powracają Zamknięty test 0.11.2
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
W tej rundzie testów chcemy zająć się dwoma problemami wskazanymi przez społeczność: trudność w wykrywaniu okrętów podwodnych przez jednostki nawodne i interakcja z nimi, a także niespójne ilości zadawanych uszkodzeń przez okręty podwodne. Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany spowodują, że interakcje między okrętami podwodnymi i nawodnymi będą bardziej intuicyjne i przewidywalne dla obu stron. Poniżej znajduje się podsumowanie wprowadzonych zmian i wpływ efektów na grę:
Podsumowanie
Zmiany w zwalczaniu okrętów podwodnych
- Okręty podwodne otrzymają nowe sposoby na śledzenie okrętów podwodnych:
- Pingi sonaru będą widoczne dla okrętów nawodnych i będą mogły być użyte do określenia ich przybliżonego położenia.
- Gdy okręt podwodny zostanie trafiony, pojawią się na powierzchni wycieki oleju, dając przeciwnikowi bardziej precyzyjne informacje o swoich ruchach i pozycji.
Ponieważ wersja jest w rozwoju, zrzuty ekranu są wyłącznie w języku rosyjskim. Bardzo przepraszamy za niedogodności.
Nalot samolotami Zwalczania Okrętów Podwodnych (ZOP) szybciej się przeładowuje, pozwalając okrętowi na szybsze i efektywniejsze reagowanie na wspomniane wcześniej mechaniki.
- Bomby głębinowe z Nalotu ZOP mają 100% szansę na wywołanie zalania, powodującego główne uszkodzenia okrętowi podwodnemu.
- Ponieważ okręt podwodny może mieć tylko 1 zalanie jednocześnie, wiele ataków w jednej chwili nie będzie tak bardzo skuteczne.
- Wynurzony okręt podwodny będzie miał możliwość wykrycia okrętu nawodnego strzelającego z/spoza dymu, ale okręt podwodny na głębokości peryskopowej będzie mógł wykrywać okręty z odległości pewnego wykrycia (2km).
Zmiany w okrętach podwodnych
- Okręt podwodny będzie mógł zanurzyć się na 3 różne głębokości (powierzchnia, głębokość peryskopowa, głębokość maksymalna), co sprawi że wybór głębokości przez dowódce będzie prostszy, a także łatwiejszy dla zrozumienia przez przeciwników. Okręt nadal będzie mógł wybrać na jakiej głębokości przebywa.
- Istnieją dwa typy torped:
- Torpedy akustyczne (wyprowadzalne) – bardziej pewne trafienie, ale mniejsze uszkodzenia
- Torpedy konwencjonalne – trudniej trafić, ale większe uszkodzenia.
- Grupa naprawczo – ratunkowa ma ograniczoną ilość ładunków, zmuszając dowódcę do większej ostrożności.
- Użycie wszystkich ładunków na początku bitwy, oznacza że potem nie będzie można powstrzymać wycieków oleju i zalań powodowanych przez bomby głębinowe.
Walka okrętem podwodnym
Dostępne są 3 ustawienia głębokości, pomiędzy którymi może się przełączać okręt podwodny: powierzchnia, głębokość peryskopowa i maksymalna głębokość zanurzenia.
W czasie, gdy okręt podwodny przebywa w zanurzeniu zużywa się wskaźnik Zdolności zanurzania. Okręt podwodny może wpływać na strefy kluczowe (np. zajmować je) wyłącznie będąc na powierzchni.
Możliwe interakcje (skrótowo):
Zdolność zanurzenia – ładuje się na powierzchni, zużywa na głębokości peryskopowej i w maksymalnym zanurzeniu.
Wykrywalność prze okręty – na powierzchni maksymalna (około 6km), na głębokości peryskopowej ograniczona do ok. 2km, w maksymalnym zanurzeniu – niemożliwa.
Wykrywalność przez samoloty – na powierzchni i na głębokości peryskopowej ok. 2km, w maksymalnym zanurzeniu – niemożliwa.
Wykrywalność w dymie – 2km na powierzchni i głębokości peryskopowej, w maksymalnym zanurzeniu – niemożliwa.
Radar wykrywa tylko wynurzone okręty podwodne.
Sonar wykrywa okręty wynurzone i na głębokości peryskopowej, na maksymalnej głębokości w zasięgu 2km.
Hydrofon – na powierzchni i głębokości peryskopowej tylko sylwetkę, na maksymalnej głębokości – w pełni.
Możliwe zaznaczenie celu – na powierzchni i na głębokości peryskopowej przez wszystkiej jednostki, na maksymalnej głębokości tylko przez okręty podwodne.
Wycieki oleju są tylko w przypadku zanurzonego okrętu (na dowolnej głębokości).
Wykrywalność jednostek przeciwnika: na powierzchni równa wykrywalności z powierzchni, na głębokości peryskopowej równa wykrywalności z powietrza, w pełnym zanurzeniu – brak możliwości wykrycia.
Widoczność jednostek nadwodnych przez okręt podwodne przy wykryciu ich przez sojuszników: na powierzchni i na głębokości peryskopowej pełna, w maksymalnym zanurzeniu ograniczona do 8-10km.
Wykrywalność jednostek nawodnych będących w dymie: na powierzchni standardowa, na głębokości peryskopowej 2km, w pełnym zanurzeniu – brak możliwości wykrycia.
Uszkodzenia zadawane okrętom podwodnym przez pociski, rakiety, bomby i torpedy – tylko na powierzchni i głębokości peryskopowej.
Uszkodzenia zadawane okrętom podwodnym przez bomby głębinowe – na każdej głębokości.
Uszkodzenia zadawane przez okręty podwodne: torpedy naprowadzane z dowolnej głębokości, torpedy klasyczne – tylko powierzchnia lub głębokość peryskopowa.
Sprzęt eksploatacyjny:
- Grupa naprawczo – ratunkowa ma ograniczoną ilość ładunków.
- Hydrofon ma nieograniczoną ilość ładunków i pozwala na częstsze sprawdzanie ruchów wrogich jednostek.
- Okręty podwodne mogą użyć takich sprzętów eksploatacyjnych jak: „Ulepszony mechanizm steru” oraz „Zapasowa bateria”
Naprowadzanie torped akustycznych i pingi sonarów:
- Torpedy tego typu poświęcają możliwość zadawanie uszkodzeń na rzecz większej szansy na trafienie celu, dzięki mechanice naprowadzania. Mają niską szansę spowodowania zalania.
- Pierwsze trafienie sonarem aktywuje naprowadzanie, drugie sprawia, że naprowadzanie staje się bardziej precyzyjne.
- Pingi sonaru są widoczne dla przeciwnika w zasięgu 8km. To może pomóc w określeniu przybliżonej pozycji okrętu podwodnego.
- Torpeda będzie naprowadzać się na ostatni trafiony pingiem okręt i zapamięta go. Następne trafienia po wystrzeleniu torpedy nie mają wpływu na naprowadzanie.
- Każda torpeda reaguje na ostatni trafiony cel pingiem sonaru przed jej wystrzeleniem lub (jeśli nie było trafienia sonarem przed wystrzeleniem) na pierwsze celne trafienie. Torpeda będzie nadal miała możliwość lepszego naprowadzania jeśli pierwszy ping będzie przed wystrzeleniem, a drugi po wystrzeleniu.
- Zaznaczony okręt będzie mógł usunąć ping używając do tego Grupy naprawczo - ratunkowej. Jeśli torpeda była naprowadzana na cel, który użyje Grupy naprawczo – ratunkowej, przestanie być naprowadzana i popłynie prosto ignorujące trafienia pingiem w inne cele. Jeśli czas działania Grupy naprawczo – ratunkowej skończy się, a cel zostanie ponownie trafiony pingiem – torpeda znów zacznie się na niego namierzać.
- To pozwoli przełączać między celami jednocześnie pozwalając naprowadzać się torpedom na swoje cele.
- Pingi sonaru będą mogły być wystrzelone i przechowywane na kilku celach jednocześnie. W ten sposób będzie można przygotować kolejne ataki.
Torped konwencjonalne:
- Drugi rodzaj torped dostępny na okrętach podwodnych nie może się naprowadzać, ale zadaje duże uszkodzenia (podobne do tych z niszczycieli).
- Ich zasięg i prędkość są zmniejszone, a odległość uzbrojenia i zasięg wykrywalności zwiększone.
- Ping sonaru nie wpływa na ich działanie, w tym przypadku może tylko spowodować łatwiejsze wykrycie okrętu podwodnego.
Wycieki oleju:
- Jeśli okręt się zanurzy na co najmniej głębokość peryskopową na powierzchni zaczną się pojawiać plamy oleju widoczne dla przeciwnika. To pozwoli okrętom nawodnym śledzić pozycje i kierunek OP.
- Wyciek oleju będzie można naprawić przez użycie Grupy naprawczo – ratunkowej lub poprzez wynurzenie.
Zdolność zanurzania:
- Wskaźnik Zdolności zanurzania zużywa się mniej w przypadku wykrycia przez przeciwnika - w porównaniu z poprzednimi testami.
- Zdolność zanurzania ładuje się szybciej niż poprzednio, maksymalna pojemność została zmniejszona o około 25%.
Walka przeciw okrętom podwodnym
Pingi sonaru:
- Pingi sonaru są widoczne przez okręty podwodne w promieniu około 8km.
- Wykrywanie pingów sonaru działa inaczej niż wykrywanie torped – każdy okręt widzi tylko te pingi, które są w jego zasięgu wykrywania.
- Gdy ping trafi twój okręt, jego miejsce trafienia zaznaczone jest na modelu okrętu i pasku życia.
- Aktywny efekt pingu sonaru może zostać usunięty przez użycie Grupy naprawczo – ratunkowej.
Zadawanie uszkodzeń okrętom podwodnym:
- Pociski, bomby, rakiety i torpedy wystrzelone przez okręty nawodne mogą trafić okręt podwodny tylko na powierzchni lub na głębokości peryskopowej.
- Okręty wyposażone są w wyrzutnie bomb głębinowych lub Nalot samolotów ZOP.
- Wyrzutnie bomb głębinowych przeznaczone są do walki na bliski dystans, zasięg nalotu samolotów ZOP zależy od typu okrętu i jego tieru.
- Nalot ZOP przeładowuje się szybko i ma mały obszar zrzutu, bomby zadają małe uszkodzenia. To powoduje skupienie ładunków i pozwoli – w przypadku prawidłowego użycia – trafienie kilkoma z nich jednocześnie.
- Bomby głębinowe z Nalotu mają 100% szans na wywołanie zalania, ale okręt podwodny może mieć tylko 1 zalanie jednocześnie.
Sprzęt eksploatacyjny przeciw okrętom podwodnym:
- Sonda hydroakustyczna może wykryć okręt podwodny na dowolnej głębokości, ale na maksymalnej może to zrobić tylko z 2km.
- Radar może wykryć tylko wynurzone okręty podwodne.
Zwalczanie okrętów podwodnych ukrytych pod wodą:
- Okręt podwodny może przebywać w zanurzeniu przez ograniczoną ilość czasu z powodu zużywania się Zdolności zanurzania.
- W przypadku trafienia okrętu podwodnego następuje wyciek oleju, który widać na powierzchni do czasu, aż okręt podwodny nie podejmie przeciwdziałania. Wycieki oleju pokazują precyzyjnie pozycje i ruch okrętu podwodnego pod wodą.
Zmiany te będą testowane w wersji 0.11.2. Dokładne wartości i liczby nie są jeszcze ukończone, dlatego prezentujemy przybliżone wartości. Zapraszamy Was do wypróbowania zmian na Publicznym teście lub wraz z aktualizacją 0.11.2 głównego serwera. Czekamy na opinie graczy z kolejnego testu i na ich podstawie określimy kolejne kroki na drodze do wprowadzenia okrętów podwodnych do gry..
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!