blog images

Dev Blog 16.05.2021 ST 0.10.5, „Wielka bitwa”, usunięcie uszkodzeń od sojuszników i inne wiadomości.

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Wielka bitwa

Czeka na was nowy czasowy rodzaj bitwy: „Wielka bitwa”. Jego główną cechą jest wprowadzenie super pancerników – okrętów hipotetycznie stworzonych w przypadku, gdy historyczne doktryny stawiały by na okręty artyleryjskie, a nie lotnictwo morskie.


W Wielkiej bitwie mogą się pojawić dwa super pancerniki:

  • Satsuma — projekt oparty na pancerniki Yamato z kalibrem dział zwiększony do 510mm w czterech podwójnych wieżach.
  • Hannover — wersja projektu "H-42" z działami 483mm w 4 podwójnych wieżach i uniwersalną baterią dodatkową o kalibrze 128mm.


Japoński pancernik Satsuma:

Punkty wytrzymałości – 119200. Opancerzenie - 32 mm.

Bateria główna - 4x2 510 mm. Zasięg ognia - 27,0 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 8,100. Penetracja pocisków OB - 85 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 40%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 765 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 19,400. Prędkość wylotowa pocisku PP - 765 m/s.

Czas przeładowania - 34.0 s. Czas obrotu o 180 stopni - 60.0 s. Maksymalny rozrzut - 278 м. Sigma – 2.10.


Uzbrojenie dodatkowe:

4x2 203.0 mm, range - 7.3 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 3,300. Szansa na wywołanie pożaru – 17%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 840 m/s

14x2 100.0 mm, range - 7.3 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1,700. Szansa na wywołanie pożaru – 6%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 1000 m/s


Obrona plot: 20x2 40.0 mm., 30x3 25.0 mm., 14x2 100.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 196, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 371, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 161, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km; Ilość eksplozji w salwie - 7, uszkodzenia od eksplozji - 1,400, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 27.0 węzłów Promień skrętu - 1020 m. Czas przestawiania steru – 22.4 s. Wykrywalność z powierzchni – 18.5 km. Wykrywalność z powietrza – 15.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 21.5 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo - ratunkowa

2 slot - Grupa naprawcza

3 slot - Myśliwiec

3 slot – Samolot zwiadowczy



Niemiecki pancernik Hannover:

Punkty wytrzymałości – 126500. Opancerzenie - 32 mm.

Bateria główna - 4x2 483 mm. Zasięg ognia - 21.4 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 5,500. Penetracja pocisków OB - 121 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 39%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 810 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 17300. Prędkość wylotowa pocisku PP - 810 m/s.

Czas przeładowania - 30.0 s. Czas obrotu o 180 stopni - 40.0 s. Maksymalny rozrzut - 274 м. Sigma – 1.80.


Uzbrojenie dodatkowe:

16x2 128.0 mm, range - 8.3 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1,500. Szansa na wywołanie pożaru – 5%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 900 m/s

Obrona plot.: 16x2 128.0 mm., 8x2 30.0 mm., 6x4 30.0 mm., 4x2 55.0 mm., 8x1 55.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 315, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 3.0 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 375, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.0 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 221, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.0 km;

Ilość eksplozji w salwie - 9, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 6.0 km.


Maksymalna prędkość - 30.0 węzłów Promień skrętu - 1170 m. Czas przestawiania steru – 21.0 s. Wykrywalność z powierzchni – 19.1 km. Wykrywalność z powietrza – 16.3 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 21.4 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo - ratunkowa

2 slot - Grupa naprawcza

3 slot - Myśliwiec

3 slot - Samolot zwiadowczy

4 slot – Sonda hydroakustyczna


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Główne zasady

  • format - "9 vs 9" okrętami tierów IX- X włączając super pancerniki. Limit – nie więcej niż jeden super pancernik na drużynę.
  • Satsuma i Hannover zostaną graczom wypożyczone wraz z aktualizacją 0.10.5. 
  • Nowy, tymczasowy zasób - „Raporty wywiadu” będą wymagane by wejść do bitwy super pancernikiem. Zasób będzie możliwy do zdobycia grając okrętami Tier IX-X w „Wielkiej bitwie”.
  • Nagrody: jednorazowe kamuflaże „Oślepiające”, pamiątkowa flaga i naszywka „Wielka bitwa” oraz związane z wydarzeniem osiągnięcia.


Regulowany ogień.

Nowa mechanika zostanie dodana do gry wraz z super pancernikami – regulowanie ognia. W czasie strzelania do wroga pasek postępu regulowania ognia będzie się wypełniał z każdą salwą, która trafi wrogi okręt lub spadnie w niewielkim od niego promieniu. Gdy pasek się wypełni zostanie uruchomiona premia na ograniczony czas: Satsuma otrzyma premię do celności baterii głównej, a Hannover otrzyma premię do zasięgu i celności baterii dodatkowej.

Tą procedurę można powtórzyć kilka razy w czasie bitwy. Gdy okręt nie strzela do przeciwnika przez pewien czas – pasek postępu ładowania się zresetuje.

Nowa mechanika daje doładowanie w bitwie, ale aby utrzymać maksymalną efektywność trzeba zaplanować swoje działania i pozycję z wyprzedzeniem. To spowoduje, że styl gry będzie bardziej interesujący i różnorodny.


Uszkodzenia sojusznicze.

W aktualizacji 0.10.5 wyłączymy uszkodzenia od okrętów sojuszniczych. To będzie miało pozytywny wpływ na grę: sojusznicy nie będą mogli uszkodzić lub zniszczyć okrętów z własnej drużyny.

Główne zmiany:

  • Nie będzie można uszkodzić, unieruchomić modułów, czy spowodować detonacji sojuszniczych okrętów. Nie będzie można uszkodzić sojuszników także przez taranowanie.
  • Jednocześnie wszystkie typu uzbrojenia nadal będą trafiać sojuszników – dla przykładu nie będzie można wystrzelić torped we wroga poprzez sojuszniczy okręt.
  • Kara za niesportowe zachowanie będzie wymierzana za trafienie sojuszników odpowiednią ilość razy niezależnie od uzbrojenia, wyłączywszy z tego trafienia baterią dodatkową.
  • Jeśli mimo kary, gracz nadal będzie łamał zasady, otrzyma on bana, który uniemożliwi mu grę we wszystkich typach rozgrywki gracz bitew kooperacyjnych, klanowych i treningów.
  • Gracz nie otrzyma kredytów i doświadczenia za bitwę, w której otrzymał ostrzeżenie za trafianie sojuszników. Jeśli gracz nie będzie naruszał zasad, kara zostanie zniesiona.
  • Okręt gracza będzie otrzymywał uszkodzenia za każde trafienie w sojusznika, a z każdym kolejnym trafieniem uszkodzenia będą zwiększane.
  • Okręt trafiony przez sojusznika nie będzie miał efektów interfejsu wskazujących na otrzymanie uszkodzeń.
  • Usunięcie efektu dla sojuszniczych torped – nie będą zadawać sojusznikom uszkodzeń.



Zmiany w samolotach szturmowych.

W wersji 0.10.5 zostanie zaktualizowana mechanika wystrzeliwania rakiet. Samoloty szturmowe rozpoczną atak ostrzałem z działek pokładowych, które nie będą powodować uszkodzeń, a tylko wskazywać obszar w który trafią rakiety. Informacja taka oraz wydłużenie czasu ataku pozwoli dowódcom zwinnych okrętów (głównie niszczycieli) na wymanewrowanie rakiet i uniknięcie uszkodzeń.

Efekt wpłynie na wszystkie samoloty szturmowe z każdego lotniskowca w grze.


Niderlandy.

Zostanie dodana nowa nacja – Niderlandy. Testowe krążkowniki holenderskie zostaną przesunięte do tego drzewka wraz z aktualizacji 0.10.6 wraz z niszczycielem Friesland.


Ulepszone Punkty rekrutacyjne.


Punkty rekrutacyjne zostaną zaktualizowane. Staną się bardziej uniwersalnym zasobem, który będzie można zdobyć biorąc udział w różnorodnych aktywnościach i wymieniać na cenne i unikalne nagrody.

  • Punkty rekrutacyjne zostaną przemianowane na Żetony społeczności.
  • Żetony będzie można zdobywać nie tylko w Programie rekrutacyjnym, ale także w Teście Publicznym, oglądając oficjalne streamy WoWs oraz przez różne lokalne i globalne aktywności.
  • Żetony społeczności będzie można wydać na różne przedmioty w Zbrojowni.


Nowa zawartość.

Dodano stały kamuflaż „Czerwony lis” dla Plymouth, „Dzień niepodległości” dla Colorado i Constellation i „Liść klonowy” dla Yukon.


Dodano 12 naszywek związanych z piłką nożną.


Dodano emblematy za uczestnictwo w super teście i teście klanowym.


Dodano flagę "Pancernik Yamato".


Sposoby otrzymanie tych przedmiotów zostaną ogłoszone w przyszłości.

Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza