blog images

Dev Blog 20.11.2025 Zamknięty test 15.0 – Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Włoski krążownik Fiume, Tier VII

Drugi w serii ciężki krążownik typu Zara zbudowany dla Regia Marina. Okręty tego typu były znane z najlepszego opancerzenia wśród wszystkich krążowników zbudowanych przed wojną.

Fiume wszedł do służby w listopadzie 1931 roku i brał udział w Bitwie koło przylądka Stilo w lipcu 1940 roku, a także w bitwie koło przylądka Spartivento, gdzie prawdopodobnie uzyskał trafienie w w ciężki brytyjski krążownik Berwick.

Fiume najbardziej znany jest z akcji podczas bitwy u przylądka Matapan, gdzie wraz z bliźniaczą Zarą powróciły w nocy, by pomóc trzeciej jednostce z serii Poli. Włoskie jednostki, w przeciwieństwie do Brytyjczyków pozbawione były radarów, co spowodowały że wpadły w zasadzkę Royal Navy i zostały zatopione z najbliższego dystansu przez 3 brytyjskie pancerniki.

W grzej Fiume nie posiada charakterystycznych dla Włoch pocisków PPO, w zamian posiada klasyczny zestaw pocisków PP i OB dla swoich ośmiu dział kalibru 203mm. Dodatkowo okręt, w porównaniu do swoich bliźniaczych jednostek, ma poprawioną szybkostrzelność. Dodatkowo jednostka ta ma dostęp do Ognia seryjnego, który zapewnia premię do celności i penetracji dla pocisków OB, kosztem dłuższego przeładowania. To pozwala wykorzystać w pełni dobrą balistykę pocisków. Proszę pamięta, że podobnie jak Gorizia, Fiume nie posiada wyrzutni torpedowych.

Okręt ma dostęp do Wysokoprężnej wytwornicy dymu, typowej dla włoskich krążowników. Jednak, w porównaniu z Zarą, jej czas działania jest krótszy, co sprawia że lepiej nadaje się do ukrywania się pomiędzy wyspami i ukryciu ucieczki, niż do powszechnego użycia. Dodatkowo okręt ma do wyboru: Myśliwiec lub Samolot zwiadowczy.

W bitwie Fiume demonstruje możliwości zadawania potężnych uszkodzeń poprzez użycie Ognia seryjnego, jednocześnie mogąc uciec lub atakować pod ochroną dymu. Jednak musicie uważać na polu bitwy, gdyż okręt nie posiada dobrego kamuflażu w porównaniu ze swoimi bliźniaczymi jednostkami.


Opancerzenie

  • Opancerzenie dzioba i rufy - 16 mm.

Przeżywalność

  • Punkty wytrzymałości - 36,500.
  • Ochrona przeciwtorpedowa. Saturacja uszkodzeń - 1 %.
  • Czas trwania pożaru - 30 s.

Artyleria

  • Bateria główna - 4x2 203 mm:
  • Maksymalny zasięg - 17 km.
  • Czas przeładowania - 12.1 s.
  • Obrót o 180° - 22.5 s.
  • Maksymalny rozrzut - 147 m.
  • Minimalny czas przełączania typu pocisków - 2.00 s.
  • Pociski OB
  • Maksymalne uszkodzenia - 2,850.
  • Zdolność penetracji pancerza - 34 mm.
  • Szansa na wywołanie pożaru - 15 %.
  • Prędkość wylotowa - 900 m/s.
  • Pociski PP
  • Maksymalne uszkodzenia - 4,800.
  • Prędkość wylotowa - 900 m/s.
  • Alternatywny tryb ognia
  • Czas przeładowania - 33 s.
  • Rozrzut pocisków baterii głównej: -20%.
  • Zwiększenie przebijalności pocisku OB +60%
  • Przerwy między salwami - 1.5 s.
  • Ilość salw w serii - 2.
  • Uzbrojenie dodatkowe
  • Maksymalny zasięg - 5.6 km.
  • 6x2 100 mm
  • Czas przeładowania - 6 s.
  • Maksymalne uszkodzenia - 1,500.
  • Szansa na wywołanie pożaru - 6 %.
  • Zdolność penetracji pancerza - 17 mm.
  • Prędkość wylotowa - 850 m/s.

Nalot

  • Zasięg nalotu - 6 km.
  • Czas przeładowania - 25 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • PW samolotów - 2000.
  • Bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 3,400.

Obrona plot.

4x2 37.0 mm., 6x2 100.0 mm., 4x2 13.2 mm.

  • Ciągłe uszkodzenia - 138.
  • Krótki zasięg:
  • Uszkodzenia strzałem dział plot. - 42.
  • prawdopodobieństwo trafienia - 85 %.
  • Zasięg ognia - 1.5 km.
  • Średni zasięg:
  • Uszkodzenia strzałem dział plot. - 102.
  • prawdopodobieństwo trafienia - 90 %.
  • Zasięg ognia - 3.5 km.
  • Daleki zasięg:
  • Uszkodzenia strzałem dział plot. - 63.
  • prawdopodobieństwo trafienia - 90 %.
  • Zasięg ognia - 4.6 km.
  • Uszkodzenia od eksplozji - 1,120.
  • Ilość eksplozji w salwie- 2.
  • Wzmocnienie sektora priorytetowego - 35%.
  • Zasięg ognia - 4.6 km.

Manewrowość

  • Maksymalna prędkość - 32.6 węzłów
  • Promień skrętu - 590 m.
  • Czas przestawiania steru - 10.8 s.

Kamuflaż

  • Zasięg wykrywalności z powierzchni - 14.3 km.
  • Zasięg wykrywalności po wystrzale - 16.5 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 8.9 km.
  • Zasięg wykrywalności w czasie pożaru - 16.3 km.
  • Zasięg wykrywalności spod wody - 0.0-7.5 km.
  • Zasięg wykrywalności z powietrza - 7.5 km.
  • Zasięg wykrywalności po wystrzale - 14.3 km.
  • Zasięg wykrywalności w czasie pożaru - 9.5 km.

Sprzęt eksploatacyjny

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s.
  • Czas przeładowania - 60 s.
  • 2 slot - Wysokoprężna wytwornica dymu
  • Czas rozpraszania - 10 s.
  • Promień działania - 0.51 km.
  • Czas działania - 25 s.
  • Czas przeładowania - 180 s.
  • Ładunki - 2.
  • 3 slot - Myśliwiec
  • Myśliwce - 3.
  • Promień działania - 3 km.
  • Czas działania - 60 s.
  • Czas przeładowania - 90 s.
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Samolot zwiadowczy
  • Zwiększenie zasięgu ognia baterii głównej o 20%.
  • Czas działania - 100 s.
  • Czas przeładowania - 240 s.
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Brytyjski krążownik Aberdeen, Tier IX

Hipotetyczny, dodatkowy okręt, typu Belfast/Edinburgh, który mógłby być ukończony w latach 50 w oparciu o zmodyfikowany projekt i najbardziej nowoczesne systemy artyleryjskie owych czasów. Krążownik swoją nazwę zawdzięcza portowemu miasto w Szkocji, którą odziedziczył od slupa typu Grimsby, który służył w Royal Navy podczas II W.Ś.

W grze Aberdeen zdobywa przewagę dzięki szybkostrzelnym działom 152mm umieszczonym w podwójnych wieżach. Okręt posiada 8 dział w takich samych stanowiskach jak na krążowniku Minotaur, i tak jak on ma tylko pociski PP. Pociski mają ulepszone kąty rykoszetów oraz ustawienia czasu zapalnika. To daje dużą pulę zadawanych uszkodzeń, jak na swój tier, jednak zasięg dział daje sporo do życzenia. Okręt posiada dobry kamuflaż, a w porównaniu z Neptune jest bardziej zwinny, jednak tracąc przy tym liczbę dział i wyrzutnie torpedowe. Mała pula PW i relatywnie duża cytadela powoduje, że okręt jest wrażliwy na ataki dużych jednostek wroga.

Na sprzęt eksploatacyjny składa się Krótkotrwała wytwornica dymu, podobna do tych z brytyjskich niszczycieli i Belfasta '43, dając wiele, ale krótkich opcji zadawania uszkodzeń z relatywnie bezpiecznej pozycji. Okręt może bez problemu wykrywać jednostki w dymie, za pomocą radaru. W porównaniu z drzewkowymi okrętami, jednostka ta ma wyłącznie standardową Grupę naprawczą.

Ogólnie Aberdeen pełni rolę krążownika wsparcia dla niszczycieli, ale ma zbyt małą siłę ognia by przeciwdziałać zdecydowanym atakom wroga. Zatem dobrym pomysłem jest skupienie się na wsparciu drużyny przez zabezpieczanie kluczowych obszarów i ostrzeliwaniu dużych celów. Okręt może być zagrożeniem dla mniejszych jednostek, dzięki dużej szybkostrzelności, ale trzeba uważać by nie znaleźć się na złej pozycji, gdyż kadłub okrętu nie wytrzyma dużego ostrzału wroga.



Opancerzenie

  • Opancerzenie dzioba i rufy - 16 mm.

Przeżywalność

  • Punkty wytrzymałości - 39,200.
  • Ochrona przeciwtorpedowa. Saturacja uszkodzeń - 4 %.
  • Czas trwania pożaru - 30 s.

Artyleria

  • Bateria główna - 4x2 152 mm:
  • Maksymalny zasięg - 16 km.
  • Czas przeładowania - 3.6 s.
  • Obrót o 180° - 4.7 s.
  • Maksymalny rozrzut - 142 m.
  • Pociski PP
  • Maksymalne uszkodzenia - 3,200.
  • Prędkość wylotowa - 768 m/s.

Torpedy

  • 2x3 533 mm:
  • Maksymalne uszkodzenia - 16,767.
  • Maksymalny zasięg - 10.0 km.
  • Prędkość - 62 węzłów
  • Zasięg wykrywalności - 1.3 km.
  • Czas przeładowania wyrzutni torpedowych - 80 s.
  • Czas obrotu o 180° - 25.0 s.

Nalot

  • Zasięg nalotu - 7 km.
  • Czas przeładowania - 30 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • PW samolotów - 2000.
  • Bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,200.

Obrona plot.

20x2 20.0 mm., 4x2 76.2 mm., 4x2 152.0 mm.

  • Ciągłe uszkodzenia - 300.
  • Krótki zasięg:
  • Uszkodzenia strzałem dział plot. - 245.
  • prawdopodobieństwo trafienia - 85 %.
  • Zasięg ognia - 2.0 km.
  • Średni zasięg:
  • Uszkodzenia strzałem dział plot. - 266.
  • prawdopodobieństwo trafienia - 90 %.
  • Zasięg ognia - 4.0 km.
  • Daleki zasięg:
  • Uszkodzenia strzałem dział plot. - 112.
  • prawdopodobieństwo trafienia - 90 %.
  • Zasięg ognia - 6.9 km.
  • Uszkodzenia od eksplozji - 1,820.
  • Ilość eksplozji w salwie- 5.
  • Wzmocnienie sektora priorytetowego - 35%.
  • Zasięg ognia - 6.9 km.

Manewrowość

  • Maksymalna prędkość - 32.5 węzłów
  • Promień skrętu - 730 m.
  • Czas przestawiania steru - 9.6 s.

Kamuflaż

  • Zasięg wykrywalności z powierzchni - 11.6 km.
  • Zasięg wykrywalności po wystrzale - 15.8 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 5.7 km.
  • Zasięg wykrywalności w czasie pożaru - 13.6 km.
  • Zasięg wykrywalności spod wody - 0.0-8.5 km.
  • Zasięg wykrywalności z powietrza - 8.5 km.
  • Zasięg wykrywalności po wystrzale - 11.6 km.
  • Zasięg wykrywalności w czasie pożaru - 10.5 km.

Sprzęt eksploatacyjny

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s.
  • Czas przeładowania - 60 s.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • PW na sekundę: +196.
  • Czas działania - 28 s.
  • Czas przeładowania - 80 s.
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Radar
  • Zasięg wykrywania okrętów - 10.0 km.
  • Czas działania - 40 s.
  • Czas przeładowania - 120 s.
  • Ładunki - 3.
  • 4 slot - Short-Burst Wytwornica dymu
  • Czas rozpraszania - 40 s.
  • Promień działania - 0.6 km.
  • Czas działania - 15 s.
  • Czas przeładowania - 70 s.
  • Ładunki - 5.
  • 5 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Zasięg wykrywania torped - 3.5 km.
  • Zasięg wykrywania okrętów - 5.0 km.
  • Czas działania - 100 s.
  • Czas przeładowania - 120 s.
  • Ładunki - 3.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Holenderski okręt podwodny Tonijn, Tier X

Ostatni, z czterech okrętów podwodnych typu Dolfijn zbudowanych przez Holandię po II W.Ś. Kadłub składał się z trzech oddzielnych kadłubów ciśnieniowych, co pozwalało na głębsze zanurzenie o większej stabilności w porównaniu z wcześniejszymi jednostkami. Typ ten był rdzeniem holenderskich okrętów podwodnych w czasie Zimnej wojny. Tonijn został skreślony z listy floty w styczniu 1991 roku i teraz służy jako okręt-muzeum.

Gdy okręty podwodne zwykle uderzają spod wody, to Tonijn może uderzać także znad wody. Okręt ma dostęp do Nalotów podobnych w działaniu jak na okręcie Ultrecht. Jednak mają one krótszy zasięg (8km) i wydłużony czas pomiędzy wysłaniem obu nalotów. Ponadto mogą być one użyte tylko w pozycji wynurzonej, powodując że ich użycie wiąże się z wystawieniem na niebezpieczeństwo.

Uzbrojenie torpedowe jednostki jest raczej konwencjonalne, podobne do tego z U-2501, ale oba typy torped mają krótszy zasięg i mniejsze uszkodzenia. Okręt posiada po 4 wyrzutnie na dziobie i rufie, co daje ograniczoną salwę w jednym kierunku, ale zrównoważoną siłę ognia na obu końcach kadłuba. Okręt na wyposażeniu sprzętu eksploatacyjnego ma Wykrywacz okrętów podwodnych, taki jak na niemieckich okrętach podwodnych i Ulepszone przestawianie steru. Okręt ma dobrą pojemność baterii i prędkość podwodną, która może pomóc w unikaniu wrogiego ostrzału i szybkim podejściu na wybrane pozycje, w celu zmaksymalizowania uszkodzeń od torped i nalotów. Wadą jest mała pula PW, oznaczająca, że okręt może nie przeżyć wrogich kontrataków.

W bitwie Tonijin zachowuje się jak niemieckie okręty podwodne, ale o nieco gorszych torpedach. Jednostka może wykonywać naloty, atakując schowane okręty wroga. Najważniejsze jest dobre pozycjonowanie się, gdyż wykrycie może szybko zakończyć się w porcie.


Opancerzenie

  • Opancerzenie dzioba i rufy - 19 mm.

Przeżywalność

  • Punkty wytrzymałości - 17,800.
  • Czas trwania pożaru - 30 s.

Sonar

  • Czas przeładowania - 8.0 s.
  • Czas trwania efektu pingu na raz podświetlonym sektorze - 25.0 s.
  • Czas trwania efektu pingu na podwójnie podświetlonym sektorze - 65.0 s.
  • Prędkość pingu - 500.
  • Maksymalny zasięg - 10.0 km.
  • Szerokość pingu - 15 m.

Torpedy

  • 8x1 533 mm:
  • Liczba ładowniczych - 4/4.
  • Czas przeładowania - 65 s.
  • Czas przełączania pomiędzy torpedami - 13.0 s.
  • Standardowe torpedy
  • Maksymalne uszkodzenia - 7,700.
  • Maksymalny zasięg - 10 km.
  • Prędkość - 78 węzłów
  • Zasięg wykrywalności - 2.0 km.
  • Alternatywne torpedy
  • Maksymalne uszkodzenia - 13,233.
  • Maksymalny zasięg - 12 km.
  • Prędkość - 60 węzłów
  • Zasięg wykrywalności - 1.7 km.

Zdolność zanurzenia

  • Zdolność zanurzenia - 310 jednostek.
  • Szybkość zużywania zdolności zanurzenia - 1 jednostek/s.
  • Szybkość przywracania zdolności zanurzenia - 0.8 jednostek/s.

Nalot z bombami OB

  • Zasięg nalotu - 8 km.
  • Czas przeładowania - 110 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 7.
  • PW samolotów - 2160.
  • Bomb w ładunku - 5.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 6,800.
  • Zdolność penetracji pancerza - 37 mm.
  • Szansa na wywołanie pożaru - 39 %.

Manewrowość

  • Maksymalna prędkość - 25.0 węzłów
  • Promień skrętu - 430 m.
  • Czas przestawiania steru - 6.4 s.

Manewrowanie pod wodą

  • Maksymalna prędkość podwodna - 27.0 węzłów
  • Czas przestawiania sterów zanurzenia - 17.0 s.
  • Maksymalna prędkość zanurzania i wynurzania - 3.5 m/s.

Kamuflaż

  • Zasięg wykrywalności z powierzchni - 5.8 km.
  • Zasięg wykrywalności po wystrzale - 5.8 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 0.0 km.
  • Zasięg wykrywalności w czasie pożaru - 7.8 km.
  • Zasięg wykrywalności spod wody - 0.0-2.1 km.
  • Zasięg wykrywalności z powietrza - 2.1 km.
  • Zasięg wykrywalności po wystrzale - 5.8 km.
  • Zasięg wykrywalności w czasie pożaru - 4.1 km.

Sprzęt eksploatacyjny

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s.
  • Czas przeładowania - 60 s.
  • Ładunki - 3.
  • 2 slot - Hydrofon
  • Zasięg wykrywania okrętów - 8.0 km.
  • Czas pokazywania pozycji okrętów - 6 s.
  • Czas działania - 1 s.
  • Czas przeładowania - 80 s.
  • 3 slot - Wykrywacz okrętów podwodnych
  • Czas przygotowania na początku bitwy - 330 s.
  • Zasięg wykrywania okrętów podwodnych w pełnym zanurzeniu - 9.0 km.
  • Czas działania - 60 s.
  • Czas przeładowania - 120 s.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.



Możemy także pokazać model lotniskowca Independencia:


Dodatkowo możemy się podzielić rzadkością następujących okrętów:


Europejski pancernik Turgut Reis, Tier VIII - Niezwykły

Włoski pancernik Marcantonio Colonna, Tier VIII – Niezwykły

Sowiecki pancernik Zarja Swobody, Tier IX - Rzadki

Pan- azjatycki krążownik Narai, Tier VIII - Rzadki

Francuski okręt podwodny Surcouf, Tier X - Legendarny

Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza