blog images

Dev Blog 21.07.2025 Status zmian w lotniskowcach i zamknięty test taktycznego sprzętu eksploatacyjnego

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Pracujemy nad zmianami w lotniskowcach i mechanice obrony przeciwlotniczej od pewnego czasu, mając na celu rozwiązanie różnych problemów. Naszym głównym celem jest zmniejszenie możliwości wykrywania przez samoloty i pozbycie się przypadkowego wykrywania, sprawienie by obrona plot. była bardziej znacząca w momencie jej użycia, jednocześnie zachowując potencjał lotniskowców w bitwach.

Rozbudowane wewnętrzne i zewnętrzne testy doprowadziły nas do następujących wniosków:

  • Pomimo, że jesteśmy zadowoleni z ogólnych wyników i pozostajemy przy koncepcji zmian, zdecydowaliśmy że wymagają one dalszego dopracowania, co wymaga dodatkowego czasu.
  • Zakres dalszych prac obejmuje ulepszenie interfejsu użytkownika, dodanie nowych efektów wizualnych, naprawienie znalezionych błędów i dostosowanie balansu.
  • Dodatkowo testy pomogły zidentyfikować kilka kluczowych obszarów do ulepszeń:
  • Odkryliśmy, że nowa koncepcja ma miejsce na nowe strategiczne mechaniki. To doprowadziło do badań nad nowymi pomysłami, które chcemy przetestować – pamiętajcie by przeczytać szczegóły poniżej!
  • W celu zapewniania większej kontroli nad obroną przeciw samolotom zastępujemy automatyczny ogień przeciwlotniczy nowym, sterowanym przez gracza narzędziem.

W celu zapewnienia dobrego balansu i dopieszczenia systemu zdecydowaliśmy się na przełożenie premiery do 2026 roku. Jednocześnie chcemy zacząć wprowadzać pewne zmiany na serwer gry, aby w życie weszły ulepszenia dotyczące mechanizmów lotnictwa i z nim związanych. Zmiany te mają na celu ulepszenie mechanik wykrywania z powietrza i widoczności, sprawiając że będą one bardziej przejrzyste i spójne, jednocześnie zapewniają lotniskowcom dodatkowe środki do samoobrony.



Chcemy się podzielić naszymi planami i zakresem funkcji, które wprowadzimy w niedalekiej przyszłości.

  • Jak poprzednio ogłaszaliśmy, wprowadzimy kilka zmian mających na celu ulepszenie doświadczenia płynącego z gry lotniskowcami, a także interakcje innych okrętów z nimi.
  • Podczas gdy stale pracujemy nad rozwojem i ulepszeniem ulepszeń bazujących na wynikach poprzednich testów, staramy się jednocześnie wprowadzać nowe pomysły, które urozmaicą grę lotniskowcami, a także nowe narzędzie obrony przeciwlotniczej.
  • Od 22 do 27 lipca przeprowadzimy zamknięty testy tych mechanik.
  • Na początku przyszłego roku zamierzamy przeprowadzić kolejny test publiczny.
  • Przeprowadzimy serie testów, włączając ten wspomniany powyżej w celu sprawdzenia czy wprowadzane zmiany będą zadowalające. Jeśli tak, planujemy wprowadzić je na serwer gry.


Zmiany w lotniskowcach w aktualizacji 14.7

Ogłosiliśmy już nadchodzące zmiany w lotniskowcach w aktualizacji 14.7. Szczegóły można znaleźć w odpowiednim wpisie na blogu. Tutaj szybkie przypomnienie:

  • Wprowadzamy kilka zmian dotyczących widoczności okrętów, mających na celu zmniejszenie wykrywania.
  • Pożary zwiększają wykrywalność z powietrza o 2km, a nie o 3km.
  • Wszystkie samoloty kontrolowane przez gracza (wyłączając samoloty odrzutowe) mają ten sam zasięg wykrywania: 10km.
  • Samoloty ZOP, Myśliwce, Myśliwce patrolowe i inne samoloty sterowane przez komputer także mają ten sam zasięg wykrywania: 10km.
  • Wykrywalność z powietrza nie jest zwiększana przez wystrzał z dział okrętu.
  • Wszystkie okręty mają maksymalną bazową wykrywalność z powietrza: 10km. To samo dotyczy wykrywalności na głębokości peryskopowej.
  • Standardowy zasięg wyświetlania okrętów dla wszystkich samolotów sterowanych przez gracza wynosi 20km.
  • W celu zapewnienia różnorodności w stylu gry lotniskowcami dajemy im dodatkowy sposób na obronę, poprzez dodanie ręcznej obsługi dział baterii dodatkowej.
  • Dostosowaliśmy czas trwania pożarów na lotniskowcach.
  • Pożary trwają dłużej, ale zadają mniej uszkodzeń na sekundę.
  • Dostosowano także parametry Grupy naprawczo ratunkowej, będzie ona działała szybciej i miał krótszy czas przeładowania.
  • Ponadto ulepszono odporność lotniskowców na pożar, tak że mają one ten parametr na równi z pancernikami najwyższego poziomu.


Testy nowego taktycznego sprzętu eksploatacyjnego

Poprzednie testy wykazały, że jest miejsce na wprowadzenie nowej strategicznej mechaniki dla lotniskowców. Naszym celem jest sprawienie, by styl gry tą klasą był różnorodny i angażujący latając samolotami nad polem bitwy. Dlatego chcemy dać lotniskowcom dodatkowe środki wpływu na bitwę i wspieranie sojuszników. Tak więc zaczynamy testy Taktycznego sprzętu eksploatacyjnego dla lotniskowców. Jeśli pamiętacie wydarzenie Polowanie na Piniatę lub braliście udział w 25 Sezonie możecie znać już Sprzęt eksploatacyjny wsparcia, który zajmuje jeden ze slotów i jest aktywowany przez mapę taktyczną.

Obecnie planujemy przetestować dwa takie sprzęty eksploatacyjne – Wezwanie Myśliwców patrolowych i Wezwanie kurtyny dymu – więcej rodzajów sprzętu może zostać dodane w przyszłości. Sprzęt ten działa zgodnie z kilkoma głównymi zasadami:

  • Możecie aktywować Taktyczny sprzęt eksploatacyjny kontrolując niektóre z samolotów.
  • W momencie aktywowania pojawi się mapa taktyczna, na której będzie można wskazać obszar działania sprzętu.
  • Wprowadzone będzie ograniczenie odległości od samolotu, w której można wybrać obszar działania sprzętu.
  • W momencie aktywowania – pojawi się na danym obszarze specjalny wskaźnik w postaci sygnału dymnego.
  • Działanie będzie miało dwa etapy. 
  • Etap przygotowania rozpoczyna się w chwili pojawienia się na obszarze wskaźnika. W tym momencie rozpocznie się odliczanie przygotowania widoczne dla obu drużyn.
  • Etap działania rozpocznie się, gdy odliczanie dojdzie do 0. W tej chwili wskaźnik zniknie, a pojawi się efekt aktywacji.
  • Przeładowania Taktycznego Sprzętu eksploatacyjnego rozpocznie się po zakończeniu działania efektów aktywacji.


Wezwanie Myśliwców patrolowych

Ten sprzęt przywołuje nad dany obszar myśliwce. Patrolują one obszar wykrywając i atakując wrogie samoloty.

  • Rakieta sygnałowa będzie służyła za wskaźnik.
  • Gdy upłynie czas, efekt zostanie aktywowany. Nad obszarem pojawią się myśliwce i rozpoczną natychmiastowy patrol. Będą zachowywać się jak standardowe myśliwce, zatem nie będą wykrywać jednostek nawodnych.

Wezwanie kurtyny dymu

Ten sprzęt pozwala na wytworzenie zasłony dymnej w danym miejscu.

  • Sygnał dymny będzie służył jako wskaźnik.
  • Gdy upłynie czas, efekt zostanie aktywowany. Nad obszarem pojawią się samoloty zrzucające bomby dymne.
  • Gdy bomby uderzą w powierzchnie pojawi się zasłona dymna.

Proszę pamiętać, że jest różnica między taktyczną eskadrą samolotów z linii lotniskowców Essex i Taktycznym wezwaniem kurtyny dymu. W pierwszym przypadku zasłona dymna jest ustawiana przez samoloty kierowane przez gracza, gdy ten włączy Wytwornicę dymu. Używając taktycznego sprzętu eksploatacyjnego gracz wybiera tylko obszar, a samoloty automatycznie umieszczają zasłonę dymną.


Test nowego narzędzia przeciwlotniczego

Dodatkowo chcemy przetestować nowe narzędzie, Celny ogień, który zastąpi Wzmocnienie ognia plot. Tak jak automatyczne wzmocnienie obrony plot., celny ogień jest zaprojektowany by odstraszać wrogie lotnictwo przed ciągłym atakowaniem tego samego okrętu, ale różni się on w działaniu.

  • Celny ogień ma specjalny pasek postępu, który wypełnia się w dwóch przypadkach:
  • Gdy w zasięgu ognia przeciwlotniczego znajdują się wrogie samoloty.
  • Gdy obrona przeciwlotnicza strzela do wrogiego samolotu. W tym przypadku pasek postępu wypełnia się szybciej.
  • Gdy pasek postępu się wypełni można aktywować Celny ogień poprzez naciśnięcie przycisku V, da to tymczasową premię do uszkodzeń przeciwlotniczych.
  • Tak jak w przypadku Instrukcji bojowych, jeśli przez jakiś czas nie pasek nie będzie wypełniany zacznie tracić postęp.

Wszystkie okręty w grze otrzymają Celny ogień, a ponieważ nakłada się on z Modyfikowanym ogniem plot., planujemy usunięcie tego drugiego. Celny ogień ma ulepszone parametry na okrętach wyposażonych w Modyfikowany ogień plot. z ulepszonymi parametrami lub będzie na osobnym slocie jak w przypadku amerykańskich niszczycieli.




Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza