
Dev Blog 21.10.2021 Okręty podwodne: 2 tygodnie testów w bitwach losowych.
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Witajcie Kapitanowie!
Minęło 2 tygodnie od wprowadzenia okrętów podwodnych do bitew losowych i chcemy przedyskutować Wasze opinie i sposób zajęcia się problemami. Poniżej opisane zmiany są zaplanowane na następną aktualizację: 0.10.10.
Zmiany w torpedach naprowadzanych
Jedynym uzbrojeniem OP jest kilka wyrzutni torpedowych. W związku z tym ograniczeniem została wprowadzona mechanika pingu w celu uruchomienia naprowadzania torped: ma pomagać w budowaniu interesującego i unikalnego stylu gry opierającego się na jednym ataku. Jednak Wasze opinie jasno wskazują, że obecnie torpedy z okrętów podwodnych są zbyt potężne, efektywne i łatwe w użyciu.
Wielu z Was podkreślało, że OP otrzymały zbyt dużą przewagę w przypadku prawidłowego użycia pingu: zarówno ulepsza to naprowadzanie jak i zwiększa uszkodzenia – co powoduje, że otrzymanie trafienia jest bardzo bolesne.
Aby zająć się tym problemem, a jednocześnie zachować unikalny styl gry zbudowany dla OP, zmienimy ich torpedy, dzieląc je na dwa rodzaje, które otrzymają różne bonusy w połączeniu z pingiem sonaru:
- Pierwszym rodzajem będą torpedy naprowadzane. Ich manewrowość zostanie zmniejszona, a dystans z którego przestanie działać naprowadzanie w przypadku niszczycieli i krążowników zostanie zwiększony dwukrotnie. Pozostałe parametry i mechaniki tych torped zostaną niezmienione w stosunku do tego co jest obecnie na serwerze: pierwszy ping aktywuje naprowadzanie, drugi je ulepszy, ale nie aż tak bardzo jak obecnie na serwerze. Jednak udane trafienie pingiem sonaru nie zwiększy ilości zadawanych uszkodzeń przez te torpedy.
- Drugim rodzajem będą torpedy z detonatorem magnetycznym. Ich bazowe uszkodzenia będą większe niż torped naprowadzanych. Pierwszy ping zmniejszy wykrywalność torped o 25%,a drugi podwoi uszkodzenia jeśli torpeda trafi ochronę przeciwtorpedową. Te torpedy mogą spowodować ogromne uszkodzenia, ale nie posiadają trybu naprowadzania – trafienie pingiem sonaru będzie powodować tylko zmiany w głębokości zanurzenia, a nie w kursie torped.
Wszystkie okręty podwodne będą miały dostęp do torped naprowadzanych, a na tierach VIII i X dodatkową opcją będą torpedy z zapalnikiem zbliżeniowym.
Należy pamiętać, że ochrona przeciwtorpedowa zmniejsza zadawane przez te torpedy uszkodzenia (tak samo jak jest obecnie na serwerze)
Zmiany pomiędzy dwoma typami torped będą odbywać się podobnie jak w przypadku super niszczyciela Yamagiri – przełączenie będzie trwało pewien czas, a czas przeładowania zostanie na ten okres zwieszony. Dla przykładu jeśli masz załadowane 6 z 8 torped i zostało 20 sekund do pełnego załadowania wyrzutni, po zmianie rodzaju torped będziecie mieli gotowych 6 torped i 20 sekund do przeładowania kolejnych 2.
Ogólnie mówiąc zmiana wprowadzi możliwość wyboru pomiędzy naprowadzaniem, a dużymi uszkodzeniami co ma ograniczyć poważne uszkodzenia w przypadku otrzymania trafień.
Wykrywanie OP pod wodą.
Oprócz zadawania precyzyjnych uszkodzeń, OP mogą wykrywać całkiem nieźle wrogie okręty spod wody. Uznaliśmy, że w obecnej wersji jest to za dobre, a wykrywanie spod wody powinno być osłabione. Zatem bazowa wykrywalność wszystkich okrętów na powierzchni spod wody zostanie ograniczona do 2km i zostanie to zastąpione mechaniką wykrywania zbliżeniowego w przyszłych aktualizacjach. Zatem OP nie będą mogły efektywnie wykrywać wrogich jednostek nawodnych jednocześnie pozostawiając relatywnie nietykalnymi.
Naużywanie zmian głębokości
Nie za często używanym, ale raczej frustrującym trikiem było szybkie przełączanie pomiędzy płynięciem na powierzchni, a na głębokości peryskopowej, co pozwalało graczom zmniejszać wykrywalność OP bez zużywania zdolności zanurzania. Wynikało to z faktu, że wykrywalność się zmniejszała bezpośrednio po wydaniu rozkazu. Uważamy, że to niewłaściwe wykorzystanie mechaniki nie będzie zdrowe dla gry i zmienimy ją: wykrywalność OP będzie się zmieniać dopiero po osiągnięciu głębokości peryskopowej lub maksymalnej.
Sonda hydroakustyczna i maksymalne zanurzenie
Jednym z głównych aspektów gry OP jest możliwość ukrycia się na maksymalnej głębokości. Będąc na niej OP nie widzi zbyt dużo i nie może zbyt wiele zrobić, ale ma przewagę ukrycia się. Z tego powodu chcemy utrzymać tą mechanikę i nie mamy w planach zmian w sondzie hydroakustycznej, która nadal nie będzie w stanie wykryć OP na maksymalnej głębokości. Pamiętajcie, że sonda może wykryć OP na wszystkich pozostałych głębokościach.
Popularność OP
Mimo, że efektywność OP nie zmieniła się od czasu poprzednich testów, obecnie ich popularność w bitwach losowych jest nieco większa od zakładanej i wynosi 10% wszystkich gier na tierze X.
Jak widać z powyższego, idąc za Waszymi opiniami i wynikami testów ciągle zmieniamy mechaniki nowej klasy i stale nad nią pracujemy. W wyniku tych działań obecność OP w bitwach może się zmieniać w czasie.
Kolejne kroki
Mimo, że powyższe zmiany dość mocno wpłyną na styl gry, jest wiele mechanik związanych z OP, którymi się jeszcze nie zajęliśmy. W celu testów okrętów nowej klasy chcemy przeprowadzić więcej testów. Zatem mimo wprowadzenia zmian zaplanowanych na aktualizację 0.10.10 będziemy kontynuować testy w obecnej wersji – wszystkie bitwy rozegrane OP i Wasze opinie nadal są bardzo ważne.
Jesteśmy pewni, że to nie ostatnie zmiany jakie wprowadzamy, ale teraz wprowadzamy wcześniej opisane i wkrótce będziecie sami mogli je wypróbować. Będziemy Was informować na bieżąco i kolejnych planach w tym temacie.
Dziękujemy Wam za wszystkie rozegrane bitwy – Wasze opinie bardzo nam pomagają w przygotowaniu nowej klasy i sprawieniu by gra nią – i przeciw niej – była bardzo interesująca.
STOPsub
Wywalcie to dziadostwo z randomów !!!