blog images

Dev Blog 25.11.2025 Zamknięty test 15.0 – Zmiany w Unikalnych ulepszeniach

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Automatyczny mechanizm ładowania dział (Kremlin)

  • Dodano nowy efekt: Dodatkowy ładunek całego sprzętu eksploatacyjnego okrętu.
  • To ulepszenie ma na celu zachęcenie graczy do gry na bliski dystans, nawet za koszt zwiększonego ryzyka. Chociaż zapewnia ono znaczny wzrost skuteczności bojowej okrętu, to zmniejszenie zasięgu dział, było zbyt dużą karą. Aby to złagodzić, ulepszenie zwiększy przeżywalność okrętu poprzez zwiększenie ilości sprzętu eksploatacyjnego.


Uiepszone dalmierze (C. Colombo)

  • Dodano nowy efekt: Zmniejszenie o 2 liczby ładunków Wysokoprężnych wytwornicy dymu.

Z powodu znaczące efektywności ulepszenia, dodaliśmy element kary. Okręt zostanie z jednym ładunkiem Wytwornicy dymu, co sprawi, że gracze będą musieli grać dużo bardziej uważnie, zwłaszcza na bliskim dystansie.


Stacja kontroli ognia baterii głównej (République)

  • Usunięto karę do zasięgu ognia dział baterii głównej.
  • Dodano nowy efekt: zwiększony o 15% czas trwania pożaru i zalania.

Obecnie ulepszenie znacząco zmienia styl gry okrętem, zmuszając go do całkiem innych, trudnych zachowań. Premia dostarczana w zamian jest spora, ale okazała się niewystarczająca. Aby to naprawić, zmieniamy główną karę w ulepszeniu. Nie będzie ona ograniczać obszaru działania okrętu, ale sprawi, że będzie on bardziej podatny na skupione na nim ataki, jednocześnie pozwalając pancernikowi używać premii w całym spektrum zasięgów.


Ulepszony sprzęt naprawczy (Hindenburg)

  • Usunięto efekt przyspieszający czas naprawy wież baterii głównej.
  • Dodano nowy efekty: Zwiększenie czasu działania Grupy naprawczo-ratunkowej o 20%.
  • Zwiększono premię do czasu gaszenia pożarów z 40 to 50%
  • Zmniejszono premię do czasu zwalczania zalania z 70 to 50%

To ulepszenie, przeznaczone do zwiększania przeżywalności okrętu jest całkiem popularne, ale w pewien sposób nieskuteczne. Aby to naprawić zdecydowaliśmy się zastąpić premię do czasu naprawy dział, nową premię, która ma bardziej bezpośredni wpływ na przeżywalność.


Komunikacja okręt – wybrzeże (Gouden Leeuw)

  • Usunięto efekt przyspieszenia przeładowania Nalotu 
  • Dodano nowy efekt: zwiększenie o 8% zasięgu Nalotu.
  • Dodano nowy efekt: zwiększenie o 10% uszkodzenia bomb Nalotu.

To ulepszenie było zaprojektowane, aby przesunąć ciężar walki z głównego uzbrojenia na naloty. Obecna kombinacja premii okazała się zbyt efektywna, prowadząc do nieprzyjemnych interakcji z takim okrętem. Zatem zmieniliśmy ulepszenie, by nie przyspieszało przeładowania Nalotu, a w zamian zwiększało możliwości różnorodnego wyboru celu z większymi efektami nalotu. W wyniku tej zmiany zmieni się całe doświadczenie gry.


Czepce balistyczne pocisków przeciwpancernych.(Petropawłowsk)

  • Usunięto karę do liczby ładunków sprzętu eksploatacyjnego.
  • Dodano nowy efekt: zmniejszenie o 25% czasu działania wszystkich sprzętów eksploatacyjnych.
  • Zmniejszono premię do uszkodzeń pocisków PP z 10 to 7.5%

Celem tego ulepszenia była zmiana skupienia z okrętu i jego użyteczności i przeżywalności na użycie dział. Mimo, że pomysł działał, okazał się zbyt efektywny w swojej roli. Zatem wprowadziliśmy zmiany, które mają na celu zachować styl gry, ale dodać bardziej znaczące kary, zmniejszając czas użycia sprzętu eksploatacyjnego zamiast liczby ładunków.


Ciężkie głowice torped (Daring)

  • Nazwa sprzętu została zmieniona na Ulepszony mechanizm ładowania torped T
  • Zwiększono premię do kamuflażu z 5 to 10%
  • Usunięto premię do uszkodzeń torpedy 
  • Dodano nowy efekt: zwiększenie o 12% czasu przeładowania dział.
  • Dodano nowy efekt: zwiększenie o 15% prędkości torped.

Celem ulepszenia było wzmocnienie uzbrojenia torpedowego niszczyciela, zwiększając możliwości rozgrywki. Poprzednia wersja była znacznie niedomagająca zarówno pod względem popularności, jak i efektywności, zatem otrzyma znaczące zmiany. Ma ona podobny cel, ale teraz ma premie bardziej pasujące do zadania, bez utraty kamuflażu tak znaczącego dla okrętów torpedowych.


Dodatkowe wytwornice dymu (Harugumo)

  • Dodano nowy efekt: zmniejszenie czasu przeładowania dział o 6%.

Zmiana podkreśla rolę tego ulepszenia, zachęcając do używania zasłony dymnej, bez podchodzenia do wroga. Mimo, że obecne premie były wystarczające w grze zespołowej i wsparcia, zmiany mają na celu zwiększenie możliwości okrętu w grze pojedynczej i zwiększenie efektywności w dymie.


Automatyczne ładowania dział baterii głównej (Grozowoj)

  • Usunięto karę do czasu przeładowania wyrzutni torpedowych.
  • Dodano nowy efekt: zwiększenie wykrywalności o 5%.

Ulepszenie nadal przesuwa skupienie okrętu z ogólnego, na bardziej skupiony na działach styl gry. Obecna kara okazała się mało skuteczna, by odpowiednio zrównoważyć zyski z ulepszenia. Została ona zmieniona na bardzie wpływową: tak by pasowała do niszczyciela artyleryjskiego.


System kontroli ognia torpedowego (Z-52)

  • Usunięto efekt obniżający wykrywalność torped.
  • Zwiększono premię do szybkości torped z 5 to 12%
  • Dodano nowy efekt: zwiększenie rozrzutu pocisków wystrzeliwanych w kierunku okrętu o 5%.

Ulepszenie nadal ulepsza uzbrojenie okrętu kosztem jego przeżywalności. Zmiany mają na celu ulepszenie ulepszenia w kwestii efektywności i ułatwienia stylu gry we wszystkich sytuacjach.


Automatyczny system uzbrojenia i paliwa (Elbing)

  • Dodano nowy efekt: zmniejszenie zasięgu dział o 8%.

Ulepszenie nadal znacząco polepsza osiągi okrętu na otwartych wodach, poprawiając parametry dział i manewrowość, ale jest zbyt efektywne, sprawiając że inne okręty mają problem z walką z tym okrętem na dalszych dystansach. Aby to zmienić dodaliśmy znaczącą karę, która nie zmienia stylu ulepszenia, lecz zmiana w slocie staje się bardziej znacząca.


Ulepszona artyleria główna (Yueyang)

  • Dodano nowy efekt: zwiększenie PW o 10%.

To unikalne ulepszenie zwiększało możliwości artyleryjskie okrętu kosztem kamuflażu. Jednocześnie to ulepszenie jest efektywne niezależnie od wyboru: wytwornica dymu czy radar. Aby to utrzymać należało poprawić niską skuteczność tego ulepszenia, dlatego tez dodaliśmy nową, uniwersalną premię, która współgra z wszystkim stylami gry dostępnymi dla okrętu.





Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza