
Dev Blog 27.02.2025 Zamknięty test – Lotniskowce i zmiany w obronie przeciwlotniczej
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Kapitanowie!
Na horyzoncie widać nadciągające wielkie zmiany dotyczące lotniskowców!
Wcześniej prezentowaliśmy założenia, które miały na celu zajęciem się problemami podkreślanymi przez społeczność w poprzednich latach. Pierwszy test miał na celu sprawdzenie wykonalności założeń, a po jego wykonaniu, zabraniu danych i opinii graczy – jesteśmy zadowoleni z rezultatów.
Jednakże nadal jest wiele pracy nad balansem i ulepszeniem interfejsu użytkownika. Obecnie dopracowujemy nowy projekt i chcemy wprowadzić zmiany do gry w tym roku.
W ostatnim Waterline podzieliśmy się naszymi planami dotyczącymi publicznego testu dotyczącego lotniskowców i nowej mechaniki przeciwlotniczej. Od tego czasu przeprowadziliśmy kilka wewnętrznych testów, a na ich podstawie zdecydowaliśmy i przesunięciu testu publicznego (na osobnym serwerze) na koniec marca/początek kwietnia, aby upewnić się, że wszystkie problemy techniczne zostały poprawione.
Przygotowując się do tego planujemy przeprowadzić oddzielny zamknięty test, o którym chcielibyśmy teraz opowiedzieć.
Szybkie przypomnienie: nowy projekt ma na celu zredukowanie wykrywania i usunięcie przypadkowego wykrycia przez samolot, a także zwiększenie wpływu ognia plot. jednocześnie zapewniając, że lotniskowce będą nadal przydatne w bitwie.
Po pierwszym teście publicznym przedstawiliśmy dodatkowe poprawki, które chcemy wprowadzić:
- Sprawić, by nowy projekt był bardziej intuicyjny poprzez:
- Lepsze informowanie okrętów w przypadku, gdy samoloty stanowią potencjalne zagrożenie, a kiedy nie stanowią.
- Ulepszenie interakcji pomiędzy okrętami, a samolotami oraz sprawienie że będą one łatwiejsze do zrozumienia
- Zrobić zmiany do niektórych starszych systemów związanych z lotniskowcami, aby poprawić jakoś rozgrywki i umożliwić łatwiejsze wprowadzanie przyszłych ulepszeń.
Kilka ważnych zmian wprowadziliśmy od czasu ostatniego testu. Krótko o nich wspomnimy tutaj, a później się nimi zajmiemy w szerszym zakresie:
- Całkowicie usunięte zostaną eksplozje pocisków plot.
- Tryb rozpoznania nie będzie się odnawiał w czasie lotu. Będzie on osobny dla każdej eskadry i można będzie go odzyskiwać tylko, gdy eskadra nie będzie w użyciu.
- Manualna obrona plot. (dawniej sektor priorytetowy) będzie połączeniem starej i nowej mechaniki – pokrywać będzie 360° i zwiększać uszkodzenia plot.
- Obrona plot. nie będzie chronić przed wykryciem, będzie działać tak jak obecnie.
- Okręty z Obroną plot. otrzymają nowy sprzęt eksploatacyjny na tym samym slocie. Ten sprzęt będzie bezpośrednio zmniejszać otrzymywane uszkodzenia od samolotów i wszystkich typów torped.
- Myśliwce patrolowe, Myśliwce przechwytujące i myśliwce nie będą wykrywać okrętów.
- Wprowadzono wiele usprawnień interfejsu, które ułatwią nawigację zarówno okrętom jak i lotniskowcom.
- Samoloty z okrętów hybrydowych będą zachować się tak samo jak te z lotniskowców.
Zmiany w lotniskowcach
Ogólne założenia pomysłu się nie zmieniły – lotniskowce będą mogły operować w trzech oddzielnych trybach: lot, atak i rozpoznania, a każdy z tych trybów będzie miał swoje cele i zasady.
Tryb lotu
W trybie lotu samoloty operują na dużym pułapie. Nie mogą wykrywać wrogich okrętów bezpośrednio, polegając na wykrywaniu przez sojusznicze jednostki nawodne, jednak będą mogły nadal wykrywać wrogie samoloty. Jednocześnie same samoloty będą mogły być wykrywane przez inne samoloty i okręty nawodne. Samoloty poruszają się w tym trybie z większą prędkością, dzięki czemu mogą szybciej dostać się nad cel i cieszyć się bardziej dynamiczną rozgrywką. Dodatkowo można dostosować prędkość klawiszami W i S.
Samoloty nie są narażone na ogień przeciwlotniczy, ale mogą być nadal zaatakowane przez myśliwce.
Samoloty niekontrolowane bezpośrednio przez gracza, takie jak myśliwce, nie używają tego trybu i są wrażliwe na ogień plot. cały czas.
Naciśnięcie klawisza F na dużym pułapie sprawi, że cała eskadra wróci na lotniskowiec.
Zmiany:
- Bazując na opiniach graczy przywracamy prędkościomierz, aby lepiej kontrolować samoloty, a także ulepszamy interfejs, by sprawić że taki lot bardziej przypomina ten z tradycyjnych symulatorów.
- Ponieważ Doładowanie silnika zostało usunięte, a możliwość zwiększenia prędkości nie jest limitowane w trybie lotu, zostanie wprowadzony nowy sprzęt eksploatacyjny, który zwiększy prędkość maksymalną we wszystkich trzech, wprowadzanych trybach.
- Aby łatwiej odróżnić trzy tryby zostaną do interfejsu dodane nowe elementy, które dostarczą informacji o stanie samolotów.
Tryb rozpoznania
Tryb rozpoznania jest nowym narzędziem przygotowanym do wykrywania. Gdy zostanie aktywowany, grupa samolotów oddzieli się od eskadry i na krótko zniży się z trybu lotu, aby wykrywać wroga w taki sam sposób jak obecnie, jednak samoloty staną się podatne na wrogi ostrzał plot.
Tryb ten aktywuje się klawiszem Q w czasie trybu lotu. Każda eskadra ma licznik rozpoznania, który zostaje zużywany za każdym użyciem.
Jeśli samoloty w trybie rozpoznania zostaną zniszczone, kamera wraca do eskadry, a licznik się zatrzymuje. Po tym można rozpocząć kolejne rozpoznanie jeśli pozostał czas.
Można wejść w tryb rozpoznania w dowolnym momencie jeśli licznik czasu pokazuje więcej niż 0 sekund, jednak gdy czas się wyczerpie samoloty automatycznie wracają do trybu lotu (chyba, że rozpocznie się atak).
Zmiany:
- W tej wersji wprowadziliśmy kilka usprawnień interfejsu, aby pomóc zrozumieć mechaniki.
- Licznik czasu wyświetlany jest obok celownika i staje się czerwony w momencie końca czasu. Odzyskiwanie czasu odbywa się, gdy samoloty wrócą na lotniskowiec. To ma zachęcić lotniskowiec do używania różnych eskadr w bitwie.
- Tryb rozpoznania nie może być natychmiast włączony i wyłączony. Wprowadzono pewne opóźnienie w celu uniknięcia potencjalnego nadużywania tej mechaniki.
- Jeśli widzicie potencjalny cel możecie rozpocząć atak z tego trybu, jednak atak nadal potrzebuje czasu na przygotowanie.
Ręczne sterowanie działami lotniskowca
Możliwość ręcznego celowania działami pozostanie, ale z pewnymi poprawkami:
Przypominamy jak to działa:
- Gdy nie sterujecie samolotami, możecie sterować uzbrojeniem dodatkowym lotniskowca.
- W przypadku lotniskowców o różnych kalibrach dział, steruje się tylko działami o największym kalibrze. Mniejsze kalibry strzelają automatycznie.
- Jeśli lotniskowiec nie ma dział baterii dodatkowej, to nic się nie zmieni.
- Jeśli kierujecie lotniskowcem należy ręcznie używać Grupy naprawczo – ratunkowej. W momencie użycia samolotów – grupa zacznie ponownie działać automatycznie.
- W ramach zmian ustawienia pożarów na lotniskowcach zostanie zmieniona i będzie przypominać tą z pancerników. Pożary będą trwały dłużej i zadawały więcej uszkodzeń, lotniskowca nie będzie można podpalać ponownie, co prowadzi do większych uszkodzeń w porównaniu do wcześniejszych pożarów pancerników. (Czas trwania pożaru: 45 s.; Uszkodzenia na sekundę: 0,3% maksymalnej ilości PW; Ochrona przed pożarem: taka sama jak pancerników danego tieru).
Zmiany w okrętach nawodnych
Aby dać okrętom więcej sposobów do walki z samolotami zmieniamy dostępne narzędzia do obrony przeciwlotniczej i wprowadzamy nowe.
Wzmocnienie ręcznej obrony plot.
Ręczne wzmocnienie obrony plot. będzie można aktywować klawiszem O i będzie działało w zasięgu uzbrojenia plot. Natychmiast zada procentowe uszkodzenia proporcjonalne do PW eskadry. Dodatkowo czasowo zwiększy uszkodzenia plot. Efekt będzie coraz słabszy z czasem.
Innymi słowy, Ręczne wzmocnienie plot. można użyć do zadawania dużych uszkodzeń wrogim samolotom.
Po przejrzeniu opinii graczy zdecydowano zmieszać najlepsze elementy nowej i starej mechaniki. Gdy będzie aktywna cała powierzchnia zasięgu plot otrzyma premię.
Automatyczna wzmocnienie obrony plot.
Jest to nowe narzędzie mające na celu odstraszać samoloty od ciągłego atakowania tego samego okrętu.
Gdy obrona plot. zestrzeli samolot specjalny pasek będzie pasywnie ładowany.
Zmiany:
- Mechanicznie jest to podobne do Instrukcji bojowych, ale w tej wersji postęp nie jest usuwany, nawet jeśli okręt nie niszczy samolotów przez pewien czas.
- Gdy postęp osiągnie 100% automatycznie aktywuje się pasywna premia do uszkodzeń plot.
- Po aktywacji automatyczny ogień plot. będzie się wyczerpywał. Gdy wokół nie będzie wrogich samolotów będzie on się wyczerpywał wolniej, niż w przypadku strzelania.
- Nie ma limitu ilości aktywowania Automatycznego wzmocnienia plot. w bitwie, zatem nie otrzymuje się dodatkowego ładunku, gdy automatyczny ogień jest aktywny. T
- Samoloty będą widzieć efekty wizualne pokazujące aktywowanie tej mechaniki.
Obrona plot.
- Obrona plot. pozostanie bez zmian i będzie działać jak obecnie. Będzie nadal dawać premie do zadawanych uszkodzeń plot.
Przygotowanie na atak*
Nowy sprzęt eksploatacyjny zostanie wprowadzony do testów – Przygotowanie do ataku, które bezpośrednio zmniejsza otrzymywane uszkodzenia od rakiet, bomb i wszystkich typów torped (tak, także tych nielotniczych)
Chcemy zapewnić bardziej różnorodne narzędzia do walki z lotniskowcami, zatem szukamy rożnych rozwiązań. W tym teście tylko okręty z Obroną plot. będą miały dostęp do tego sprzętu, ale bierzemy pod uwagę dodanie go innym jednostkom.
*) nazwa tymczasowa
Inne zmiany
Drugorzędne zmiany w lotnictwie
Aby zmiany były spójne, chcemy zająć się problemem, na który zwraca uwagę społeczność, czyli brakiem wykrywania okrętów przez myśliwce, samoloty patrolowe (także te z okrętów nawodnych) i myśliwce przechwytujące.
Ma to na celu uproszczenie systemu wykrywania, a co ważniejsze usunie to możliwość wykrywania z narzędzi, które były przeznaczone do walki z samolotami.
Z powodu tych zmian, okręty Napoli (i Napoli B) otrzymają Samolot zwiadowczy zamiast myśliwca, tak by mogły wykrywać wroga używając wysokoprężnej wytwornicy dymu.
Usprawnienia interfejsu
W celu wsparcia mechanik potrzebne są zmiany w interfejsie. Będzie można łatwiej zauważyć samoloty, które stanowią zagrożenie dla okrętu. Dla przykładu, grając pancernikiem, wroga eskadra w trybie lotu nie będzie stanowić zagrożenia, do czasu rozpoczęcia nurkowania. W tym momencie dotyczy to tylko kontrolowanych przez graczy samolotów.
- Jeśli samolot jest w znacznej odległości, niezależnie od trybu, wskaźnik będzie pomarańczowy.
- Jeśli samoloty się zbliżą to wskaźnik, niezależnie od trybu, zmieni się na czerwony.
- Gdy samoloty zaczną nurkować do trybu wykrywania/ataku wskaźnik otrzyma efekt obwódki.
Zmiany w kamuflażu
Na koniec zostawiamy pewne zmiany w balansie systemu kamuflażu, który ma wpływ na całą rozgrywkę:
- Wykrywalność z powietrza i z głębokości peryskopowej zmieni się dla wszystkich okrętów i nie będzie większa niż 10km.
- Kara do wykrywalności z pożaru będzie zunifikowana dla wykrywalności z powierzchni i powietrza. Ogień będzie zwiększał wykrywalności o 2km.
- Zasięg wykrywalności japońskich samolotów torpedowych zwiększy się z 7,5 do 10km
- Zasięg wykrywalności Nalotu ZOP, Myśliwców, Samolotów patrolowych i Myśliwców przechwytujących zwiększy się z 7,5 do 10km
- Wykrywalność z powietrza nie zwiększa się podczas strzelania z dział baterii głównej.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!