
Dev Blog 27.05.2025 Zamknięty test 14.6: Unikatowość zawartości i rotacja okrętów
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Dziś chcemy podzielić się wstępnymi założeniami nowych funkcji i zmian, które wprowadzimy w przyszłości. Warto podkreślić, że jest to zapowiedź, a niektóre szczegóły są jeszcze w fazie rozwoju i mogą ulec zmianie lub nie jesteśmy gotowi, aby się nimi na tym etapie podzielić. Dotyczy to też wszelkich zrzutów ekranu. W przyszłości podzielimy się większą ilością szczegółów.
Unikatowość zawartości
Obecnie interfejs użytkownika nie zawsze pokazuje poziom zaangażowania lub ekskluzywność związaną z danym typem zawartości. To powoduje, że ciężko odróżnić przedmioty, które są łatwo dostępne, od tych które są wyjątkowe lub prestiżowe.
Dla przykładu, gracze naturalnie oceniają jedne okręty jako bardziej wyjątkowe od innych, tak jak okręt ze Stoczni Wisconsin od jedynego w swoim rodzaju Kitakami. Wynika to z faktu, że obecny w grze interfejs nie wskazuje takich różnic. Pomimo, że wiedza ta pochodzi od fanów historii i weteranów gry, nie jest szeroko znana przez naszych graczy.
W celu zajęcia się tym problemem, w aktualizacji 14.6 wprowadzimy system Unikatowości zawartości. Jest on zaprojektowany, by pomóc kapitanom na łatwiejsze rozróżnienie takich elementów gry jak okręty, kamuflaże, efekty zniszczenia i potencjalnych nowości wprowadzonych w przyszłości, klasyfikując ich według unikatowości widoczniej w interfejsie gry.
Mamy świadomość, że w wielu grach unikatowość jest powiązana ze zwiększającą się siłą lub wydajnością. Jednak chcemy podkreślić, że nasz system nie działa na tej zasadzie, nie odzwierciedla siły czy efektywności jednostki. Celem tego systemu jest zapewnienie graczom lepszego zrozumienia ile wysiłku trzeba włożyć w zdobycie danego przedmiotu oraz tego jak bardzo jest on rozpowszechniony.
Poziomy unikatowości będą następujące:
Poziomy unikatowości dotyczyć będą następującej zawartości:
- okrętów, kamuflaży, efektów zniszczenia
- stopnie będą reprezentowane wizualnie przez odznaczające się kolory i ikony.
- Elementy interfejsu będą widoczne w porcie, ale nie w bitwie.
- Poniżej można zobaczyć przykłady jak to może wyglądać:
Jednym z podstawowych celów systemu unikatowości jest ulepszenie przejrzystości i spójności, ponadto planujemy wprowadzić zestandaryzowany model cenowy dla bezpośrednich zakupów, oparty na ocenie unikatowości zawartości, dodatkowo usuwając różnice w cenach pomiędzy różnymi klasami okrętów. Chcemy podkreślić, że okręty ze Stoczni mają wyższą unikatowość niż okręty premium, a wraz ze wprowadzeniem systemu ogólna cena i potrzebny czas do zdobycia okrętu ze stoczni nie zmieni się.
Jak to działa:
- Ceny dotyczą zawartości Zbrojowni i Sklepu premium i będą standardowo oparte na unikatowości elementu.
- Tabele poniżej pokazują poziomy unikatowości dostępne w Zbrojowni i Sklepie premium wraz z cenami.
- Kolumna „Obecny zakres” wskazuje na minimalne i maksymalne ceny okrętu przed wprowadzeniem zmian do systemu.
Cała lista okrętów dostępnych za stal, dublony, węgiel i punkty badawcze:
Okręty za węgiel
Okręty za dublony
Okręty za Punkty Badawcze
Okręty za stal:
Ulepszenie barki z kontenerami
Jako część naszej pracy, mającej na celu ulepszenie interfejsu użytkownika, stworzyliśmy serię aktualizacji mającej na celu ulepszenie otwierania kontenerów. Zmiany te mają na celu zmniejszenie ociężałości, ulepszenie przejrzystości i przekazanie graczom większej kontroli i transparentności w procesie otwierania kontenerów.
Ulepszyliśmy interfejs tak, by otwieranie kontenerów było szybsze i bardziej intuicyjne:
- Przełącznik animacji otwierania: Gracze będą mogli wybrać całkowite wyłączenie animacji otwierania kontenera. Opcja ta jest idealna dla tych graczy, którzy pragną szybszej interakcji, zwłaszcza w przypadku otwierania pojedynczych kontenerów.
- Zintegrowany wybór kontenera: proces wyboru kontenera został przemodelowany. Kontenery będą wyświetlane w przewijanej liście bezpośrednio na głównym ekranie, usunięto potrzebę wchodzenia do osobnego menu.
- Opcja elastycznego otwierania: Gracze będą mieli dodatkową opcję wyboru ile kontenerów chcą otworzyć naraz, ponadto dodane zostanie okno potwierdzenia mające na celu wyeliminować możliwość przypadkowego otworzenia wielu kontenerów.
Wprowadzono kilka kluczowych poprawek, aby odbieranie nagród w postaci kontenerów było bardziej dostępne i przejrzyste:
- Szczegółowa informacja o nagrodzie: Ulepszony interfejs pozwoli graczom na sprawdzenie szansy wylosowania nagrody w rozbiciu na każdy typ kontenera. Funkcjonalnie będzie to podobne do wyświetlania nagród w Zbrojowni.
- Licznik gwarantowanej nagrody: widoczny licznik będzie pokazywał liczbę kontenerów do gwarantowanej nagrody. To pozwoli na łatwiejsze śledzenie długoterminowego postępu.
- Ulepszona prezentacja nagród: nagrody otrzymane z kontenerów będą miały wizualny priorytet. Znaczące nagrody będą lepiej wyświetlane, z większymi ikonami i na górze listy nagród, tak by się wyróżniały.
Z ulepszenia interfejsu są częścią prac związanych z ulepszeniem interfejsu użytkownika w grze.
Interfejs Barki:
- Zawiera:
- Przewijaną listę kontenerów po prawej stronie ekranu.
- Przycisk pokazania animacji w dolnym lewym rogu (włącza/wyłącza animację otwarcia).
- Przycisk szczegółowej informacji na dole w centrum (podgląd szans na wylosowanie, ceny jak w Zbrojowni)
- Licznik gwarantowanej nagrody na dole w centrum.
- Wybór liczby otwieranych kontenerów na dole w centrum
Szczegółowe informacje o kontenerze. Ten ekran będzie widoczny po naciśnięciu Przycisku szczegółowej informacji:
- Zawiera
- Nagrody do zdobycia
- Szansę na wylosowanie
- Podobny działanie jak w Zbrojowni.
Rotacja okrętów
W wersji 14.6 wprowadzimy system Rotacji okrętów, aby zająć się problemem zwiększającej się ilości okrętów dostępnych w Zbrojowni i Sklepie premium. Przez lata zwiększała się liczba dostępnych okrętów premium, przez co nawigowanie przez nie stało się coraz trudniejsze. Nowy system pozwoli, aby najpopularniejsze okręty pozostały w sprzedaży, a inne okręty będą rotowały w regularnych odstępach czasu, dotyczy to zarówno nowych jak i starych okrętów. System zapewni dostęp do szerokiego wyboru zawartości, włączając w to poprzednio wypuszczone okręty, takie jak Brisbane, Almirante Grau, Nottingham i Numancia, które powrócą w aktualizacji 14.6 jako część pierwsze rotacji jednostek dostępnych za dublony. Dodatkowo, Nottingham będzie dostępny również za węgiel. Wraz z tym, naszym celem jest ustalenie regularnych przerw w każdej grupie okrętów, które będą znikały i pojawiały się w Zbrojowni.
Dwa nowe okręty Irresistible i Willem de Eerste będą dostępne od aktualizacji 14.5, za odpowiednio: 62.000 Punktów Badawczych i 31.000 stali. Dodatkowo, dwa unikalne okręty: San Diego i Leone – zostaną usunięte ze Zbrojowni w aktualizacji 14.6. San Diego wróci jako nagroda końcowa w darmowej przepustce sezonowej aktualizacji 14.7, a Leone pozostanie dostępny poprzez ukończenie kolekcji Włoskie Niszczyciele.
Jak to działa:
- Okręty zostaną podzielone na 4 podstawowe grupy do rotacji.
- Grupy są zaprojektowane by najrówniej jak to możliwie rozpowszechniać:
- Całkowitą liczbę okrętów, nacji, klas i tierów.
- Każda grupa będzie dostępna przez 6 kolejnych aktualizacji.
- Oznacza to, że okręty wprowadzone w aktualizacji 14.6 pozostaną dostępne do aktualizacji 15.0.
- Grupa okrętów może być poza rotacją przez maksymalnie 6 aktualizacji.
- Rozmieszczenie grup będzie rozłożone w czasie, w danym momencie będą dostępne dwie grupy okrętów, a nowa grupa będzie zmieniana co 3 aktualizacje.
- Rotacja okrętów będzie ogłaszana w Aktualizacji w następujący sposób:
- Wraz z artykułem o nowej aktualizacji/patchnotach.
- Okręty przygotowane do usunięcia będą:
- Oznaczane specjalnym filtrem w Zbrojowni, gdzie trafią do filtrowanej podgrupy.
- Trafią do specjalnej podgrupy znajdującej się ponad wszystkimi innymi w Sklepie premium.
Gdy nowy rzadki okręt zostanie wprowadzony trafi do grupy rotującej i będzie dostępny ponownie w czasie od 6 do 9 aktualizacji od pierwszego wprowadzenia. Każdy okręt będzie dostępny przez 6 aktualizacji jako część swoje grupy, za podstawowy zestaw lub dublony.
Wyjątkowe okręty będą debiutowały poprzez wydarzenia lub specjalne aktywności. Aby przyszły dostęp był bardziej przewidywalny, okręty będą wypuszczane w 12 aktualizacjowych blokach (np. od 14.2 do 15.1), a później będą dostępne poprzez coroczny Festiwal Lata. Jak można się spodziewać, większość wyjątkowych okrętów pojawi się także w Mikołajkowych kontenerach. Każdy okręt w bloku będzie musiał czekać od 4 do 15 aktualizacji zanim zostanie zakwalifikowany do sprzedaży. Ten sam system blokowy aktualizacji będzie powtarzał się co roku, pozwalając graczom na stałą możliwość zdobycia wyjątkowych okrętów. Podczas Festiwalu Lata nowo dodane wyjątkowe okręty będą dostępne do bezpośredniej sprzedaży.
Lista okrętów czasowo usuniętych ze Zbrojowni i Sklepu Premium w aktualizacji 14.6.
Barter okrętów.
Aby umożliwić graczom przygotowanie się do nadchodzących zmian ponownie zapowiadamy wydarzenie Barter okrętów, który będzie dostępny w Zbrojowni przez dwa tygodnie aktualizacji 14.5. Jest to okazja do wymiany starych okrętów na zniżki na zakup okrętów premium lub specjalnych za dublony. Wprowadzono nieznaczne zmiany w liście dostępnych okrętów.
Okręty do zdobycia:
Agincourt, Genova, Siroco, Dupleix, Gallant, W. Virginia '41, Atlanta, Florida, Tashkent ‘39, W. Virginia '44, Alliance, Brandenburg, Kidd, Carnot, Dalian, Karl XIV Johan, Marco Polo, Forrest Sherman, M. Immelmann, Napoli
Okręty do sprzedania za zniżki:
Tier V
Agincourt, Cesare, Exeter, Fujin, Genova, Gremyashchiy, Hill, Kalmar, Kamikaze, Kamikaze R, Kirov, Krasny Krym, Marblehead, Marblehead Lima, Mikoyan, Murmansk, Okhotnik, Oktyabrskaya Revolutsiya, Rio de Janeiro, Siroco, Texas, Viribus Unitis, Yahagi
Tier VI
Admiral Graf Spee, Admiral Makarov, Aigle, Anshan, Arizona, Ark Royale, Bearn, De Grasse, Duca d'Aosta, Dunkerque, Erich Loewenhardt, Gallant, Huanghe, Ise, Jurua, Karl Von Schoenberg, Leipzig, Leone, London, Molotov, Monaghan, Montcalm, Mutsu, Mysore, Novorossiysk, Orion '44, Perth, Prinz Eitel Friedrich, Repulse, T-61, Warspite, West Virginia, Xin Zhong Guo 14
Tier VII
Abruzzi, Ashitaka, Atlanta, Belfast, Blyskawica, Boise, California, Collingwood, Duke of York, Flint, Florida, FR25, Gambia, Gorizia, Haida, Hood, Huron, Hyuga, Indianapolis, Lazo, Leningrad, Lugdunum, Maya, Munchen, Nelson, Nueve de Julio, Poltava, Rodney, Scharnhorst, Sims, Strasbourg, Teng She, Toulon, Weimar, Yudachi, Yukon, Z-39
Tier VIII
Alabama, Anchorage, Anhalt, Aquila, Asashio, Atago, Bayard, Belfast '43, Borodino, Brandenburg, Champagne, Cheshire, Chkalov, Congress, Constellation, Cossack, Enterprise, Fen Yang, Flandre, Gascogne, Graf Zeppelin, Hampshire, Hornet, I-56, Indomitable, Irian, Kaga, Kidd, Kii, Le Terrible, Lenin, Loyang, Mainz, Massachusetts, Mikhail Kutuzov, Ochakov, Odin, Orkan, Petr Bagration, Prinz Eugen, Rochester, Roma, S-189, Saipan, San Diego, Siliwangi, Tiger '59, Tirpitz, Tone, Vanguard, Wichita, Z-35
Tier IX
Aegir, Alaska, Azuma, Benham, Black, Carnot, Dalian, Friesland, Georgia, Giuseppe Verdi, Groningen, Hector, Hizen, Illinois, Iwami, Jean Bart, Kearsarge, Kronshtadt, Marco Polo, Missouri, Musashi, Neustrashimy, Paolo Emilio, Pommern, Siegfried, Tulsa, Vallejo, Van Speijk, Z-44
Tier X
Alberico da Barbiano, Alvaro de Bazan, Archerfish, Austin, Bourgogne, Brennus, Colbert, Druid, F. D. Roosevelt, Forrest Sherman, G. Kurfuerst, Gato, Gibraltar, Hayate, Hull, Incomparable, Khabarovsk, Komissar, Malta, Marceau, Max Immelmann, Mecklenburg, Moskva, Napoli, Ohio, Plymouth, R. Lauria, Ragnar, Salem, Sevastopol, Shikishima, Shinano, Sicilia, Slava, Smaland, Smolensk, Stalingrad, Svea, Thunderer, Vampire, Yoshino, Z-42
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!