blog images

Dev Blog 27.10.2025 Zamknięty test 14.11 – Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Europejski pancernik Tegetthoff, Tier V 

Wiodący okręt jedynej klasy drednotów zbudowanej przez Austro-Węgry, które były relatywnie małe jak na pancernik. Z powodu ograniczeń infrastruktury, ich wymiary były kompensowane przez zamontowanie uzbrojenia kalibru 305mm firmy Skoda w czterej potrójnych wieżach – ustawieniu dużo wyprzedzającym swoje czasy. Były to pierwsze drednoty uzbrojone w ten sposób, wyprzedzały o 1 miesiąc włoskie rozwiązanie.

Służba przed wojną okrętu Tegetthoff była spokojna, okręt wizytował porty i eskortował ciało Arcyksięcia Franza Ferdynanda do kraju. W momencie wybuchu wojny pancernik był częścią sił wysłanych do wsparcia okrętów Goeben i Breslau, ale w obawie przed konfrontacją otrzymał rozkaz nie atakowania Brytyjczyków do czasu, aż niemieckie okręty nie będą w pobliżu.

Na początku wojny okręt był częścią floty, która bombardowała Anconę w maju 1915 roku, zadając poważne uszkodzenia okolicy. Po tym flota austro-węgierska większość czasu spędziła jako siły wiążące swoją obecnością znaczącą część floty Ententy. Tak było do 1918 roku, gdy jednostka wraz zresztą floty wypłynęła zaatakować blokadę Ententy. Jednak, po ataku włoskich torpedowców, w wyniku którego zatonął bliźniaczy pancernik Szent Istvan, siły zawróciły do portu.

Wraz z zakończeniem wojny okręt został przekazany Włochom jako reparacje wojenne i został zezłomowany w porcie La Spezia w latach 1924-25.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 38600.
  • Opancerzenie - 19 mm.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 18 %.

Artyleria:

Bateria główna - 4x3 305 mm.

  • Zasięg ognia - 16.6 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4000. Penetracja pociskiem OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru - 16.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 800 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 7900. Prędkość wylotowa pocisków PP - 800 m/s.
  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Obrót o 180° - 40.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 226 m.
  • Sigma - 1.70.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 20.0 s.
  • Dostępne naloty - 1.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 8.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 2900.0.

Torpedy:

Wyrzutnie torpedowe - 4x1 533 mm.

  • Maksymalne uszkodzenia - 14400.
  • Zasięg - 8.0 km.
  • Prędkość - 60 węzłów
  • Czas przeładowania - 100 s.
  • Obrót wyrzutni o 180° - 15.0 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.5 km.

Uzbrojenie dodatkowe:

12x1 150.0 mm 

  • Maksymalny zasięg - 4.3 km.
  • Czas przeładowania - 10.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2200. Szansa wywołania pożaru - 11%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 880 m/s. Penetracja pociskiem OB - 25 mm.

Obrona plot.: 16x1 66.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 98, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.0 km;

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 20.5 węzłów
  • Promień skrętu - 530 m.
  • Czas przestawiania steru - 11.5 s. 

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 12.4 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 8.2 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 9.8 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 15s.
  • Czas przeładowania - 80s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28s.
  • PW na sekundę - 193
  • Czas przeładowania - 80s.
  • Ładunki - 4.
  • 3 slot - Awaryjna moc silnika
  • Całkowity czas użycia - 90s.
  • Czas przeładowania - 30s.
  • Minimalny czas użycia - 15s.
  • Maksymalna prędkość +20%;

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Europejski pancernik Laudon, Tier VI

Planowana klasa 4 super drednotów, które miały zastąpić starsze wersje pancerników typu Monarch. Okręty te miały być tak duże, jak tylko pozwalały stocznie Austro-Węgier w owym czasie, w porównaniu z wcześniejszym typem Tegetthoff, miały być one uzbrojone w ciężką artylerię złożoną z 10 dział 350 mm w dwóch potrójnych i dwóch podwójnych wieżach. Ogólnie, były to ulepszone wersje poprzedniego typu, jednak nadal ograniczone wymiarami stoczni Austro-Węgier. Planowano rozpoczęcie budowy w 1914 roku, ale w czasie wojny najpierw budowę zawieszono, a potem anulowano. Po upadku Austro-Węgier, nie było szans na wybudowanie tych jednostek.

Okręt swoją nazwę zawdzięcza austriackiemu Marszałkowi Polowemu Ernstowi Gdeonowi von Laudon.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 41,300.
  • Opancerzenie - 26 mm.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 22 %.

Artyleria:

  • Bateria główna - 2x2 350 mm.
  • Zasięg ognia - 18.1 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4850. Penetracja pociskiem OB - 58 mm. Szansa wywołania pożaru - 28.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 815 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 10050. Prędkość wylotowa pocisków PP - 800 m/s.
  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Obrót o 180° - 40.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 242 m.
  • Sigma - 1.60.
  • Bateria główna - 2x3 350 mm.
  • Zasięg ognia - 18.1 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4850. Penetracja pociskiem OB - 58 mm. Szansa wywołania pożaru - 28.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 815 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 10050. Prędkość wylotowa pocisków PP - 800 m/s.
  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Obrót o 180° - 40.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 242 m.
  • Sigma - 1.60.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 20.0 s.
  • Dostępne naloty - 1.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 8.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 2900.0.

Torpedy:

  • Wyrzutnie torpedowe - 2x1 533 mm.
  • Maksymalne uszkodzenia - 14400.
  • Zasięg - 8 km.
  • Prędkość - 60 węzłów
  • Czas przeładowania - 100 s.
  • Obrót wyrzutni o 180° - 15.0 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.5 km.
  • Wyrzutnie torpedowe - 2x2 533 mm.
  • Maksymalne uszkodzenia - 14400.
  • Zasięg - 8 km.
  • Prędkość - 60 węzłów
  • Czas przeładowania - 100 s.
  • Obrót wyrzutni o 180° - 15.0 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.5 km.

Uzbrojenie dodatkowe:

  • 14x1 150.0 mm
  • Maksymalny zasięg - 5.0 km.
  • Czas przeładowania - 10.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2150. Szansa wywołania pożaru - 10%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 880 m/s. Penetracja pociskiem OB - 25 mm.
  • 8x1 90.0 mm
  • Maksymalny zasięg - 5.0 km.
  • Czas przeładowania - 5.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1300. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 780 m/s. Penetracja pociskiem OB - 15 mm.

Obrona plot.:

  • 20x1 7.7 mm.
  • 22x1 90.0 mm.
  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 105, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 1.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 77, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.6 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 910, strefa działania 3.5 - 4.6 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 21.0 węzłów
  • Promień skrętu - 600 m.
  • Czas przestawiania steru - 12.4 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 12.7 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.0 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 11.2 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 15 s.
  • Czas przeładowania - 80 s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s.
  • PW na sekundę - 207
  • Czas przeładowania - 80 s.
  • Ładunki - 4.
  • 3 slot - Awaryjna moc silnika
  • Całkowity czas użycia - 90 s.
  • Czas przeładowania - 30 s.
  • Minimalny czas użycia - 15 s.
  • Maksymalna prędkość +20%.


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Pan-Azjatycki pancernik Yimeng, Tier IX

Sowiecki pancernik Projektu A o radykalnie przeprojektowanym uzbrojeniu podczas hipotetycznej modernizacji w latach 40 ubiegłego wieku, bazującej na doświadczeniach z poprzedniej wojny. W latach 1954-55 okręt mógł zostać przekazany Chinom.

Okręt został nazwany na cześć gór Yimeng, regionu związanego z starożytną historią Chin.

W bitwie, Yimeng jest pancernikiem skupionym na uzbrojeniu i opancerzeniu z imponującą liczbą 12 dział 356mm z ulepszonymi kątami rykoszetów, ale krótkim zasięgiem maksymalnym. Okręt wzmocniony jest silną baterią dział dodatkowy, o dobrej celności i zasięgu. Dobre opancerzenie umożliwi ochronę przed wrogim ogniem, tak by można było podejść do wroga i wykorzystać uniwersalne uzbrojenie.

Aby jeszcze bardziej podkreślić możliwości okrętu w wytrzymywaniu ostrzału, okręt wyposażony jest w ulepszoną Grupę Naprawczą, o długim czasie działania, ale ograniczonych ładunkach, wymagających dobrego zarządzania tym sprzętem eksploatacyjnym – tak by nie pozostać bez niego w kluczowych momentach. Dodatkowo jest to pierwszy okręt wyposażony w nowy sprzęt eksploatacyjny: System ochrony przeciwtorpedowej (nazwa nie jest ostateczna): w momencie aktywacji znacznie redukuje uszkodzenia otrzymane od torped, pozwalając na przetrwanie salwy torpedowej podczas ataków. Zwiększy to możliwości obronne.

Mimo wszystkich tych zalet, okręt posiada też wady: nie ma dobrego kamuflażu, ani zwrotności, co oznacza, że po dostaniu się pod ognień, nie będzie już ucieczki.

Ogólnie rzecz biorąc, Yimeng będzie ostoją dla twojej drużyny, aby atakować wroga i skuteczniej odpierać jego ataki. Rekomendujemy prowadzeniu ataku na wroga, albo bycie główną częścią obrony, gdy sojusznicy wygrywają gdzie indziej.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 73,500.
  • Opancerzenie - 32 mm.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 21 %.

Artyleria:

  • Bateria główna - 3x4 356 mm.
  • Zasięg ognia - 18.6 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4950. Penetracja pociskiem OB - 59 mm. Szansa wywołania pożaru - 30.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 895 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 9800. Prędkość wylotowa pocisków PP - 895 m/s.
  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Obrót o 180° - 40.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 246 m.
  • Sigma - 1.90.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 10.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4200.0.

Uzbrojenie dodatkowe:

  • 10x3 152.0 mm
  • Maksymalny zasięg - 7.5 km.
  • Czas przeładowania - 5.7 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2200. Szansa wywołania pożaru - 12%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 950 m/s. Penetracja pociskiem OB - 25 mm.

Obrona plot.:

  • 10x4 45.0 mm.
  • 10x3 152.0 mm.
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 340, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 252, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 10, uszkodzenia od eksplozji - 1820, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 29.0 węzłów
  • Promień skrętu - 880 m.
  • Czas przestawiania steru - 13.3 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 16.7 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 10.0 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 15.3 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 15 s.
  • Czas przeładowania - 80 s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Ciężka grupa naprawcza
  • Czas działania - 45 s.
  • PW na sekundę - 367.5.
  • Czas przeładowania - 100 s.
  • Ładunki - 2.
  • 3 slot - System obrony przeciwtorpedowej
  • Liczba ładunków - 3.
  • Czas działania - 5 s.
  • Czas przeładowania - 150 s.
  • Efekty:
  • Zmniejszenie uszkodzeń od torpedy lotniczej o 70%.
  • Zmniejszenie uszkodzeń od torpedy o 70%.
  • 4 slot - Myśliwiec
  • Czas działania - 60 s.
  • Myśliwce - 4.
  • Promień działania - 3.0 km.
  • Czas przeładowania - 90 s.
  • Ładunki - 3.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Francuski niszczyciel Hoche, Tier VIII

Oryginalnie był to niszczyciel Z-25 niszczyciel typu 1936A, ukończony dla Kriegsmarine w listopadzie 1940 roku, który spędził większość wojny na norweskich wodach w roli eskortowca i okrętu minowego. Brał udział w rajdzie przez kanał La Manche w 1942 roku eskortując dwa okręty typu Scharnhorst. Powrócił do Norwegi i był częścią sił atakujących konwoje arktyczne, gdzie brał udział w zatopieniu jednego statku handlowego.

Okręt trafił na Bałtyk w 1944 roku, by wspierać ogniem siły Wermachtu na froncie wschodnim. Poddał się Brytyjczykom w maju 1945 roku.

Po skargach Francji dotyczących redystrybucji okrętów po Kriegsmarine, został przekazany Marine Nationale i wszedł do francuskiej marynarki pod nazwą Hoche – przywódcy wojskowego francuskiej rewolucji. Służył do 1950 roku, gdy został przebudowany na niszczyciel eskortowy, a następnie usunięty ze służby w 1956 roku. Okręt zezłomowano w 1961 roku.

W bitwie Hoche ma cechy obu nacji. Posiada największy kaliber dział zamontowanych na francuskich niszczycielach z ich niemieckimi ulepszonymi pociskami PP i pociskami OB o ulepszonej penetracji. Jednak posiada tylko 4 lufy, z długimi czasami przeładowania jak na niszczyciel. Na szczęście Hoche ma dostęp do Przyspieszacza przeładowania dział baterii głównej, pozwalającego na zadanie znaczących uszkodzeń w czasie aktywacji. Głównym uzbrojeniem okrętu są torpedy – mają dobrą prędkość, uszkodzenia, czas przeładowania, a także niezły zasięg 9km, pozwalając na zadawanie uszkodzeń wszelkiego rodzaju celom.

Kadłub ma zalety w postaci dobrego kamuflażu i prędkości jak na ten tier, połączonej z dobrą pulą PW i francuską saturacją, co pozwala na walki na bliski dystans z użyciem przyspieszenia przeładowania. Potrzebna jest dobra przeżywalność, gdyż okręt nie ma wytwornicy dymu.

Ogólnie Hoche skupiony jest na atakach torpedowych i wsparciu ogniem w krytycznych momentach walki z niszczycielami lub krążownikami w oparciu o pociski PP.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 19,600.
  • Opancerzenie - 19 mm.

Artyleria:

  • Bateria główna - 2x1 150 mm.
  • Zasięg ognia - 13.0 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1800. Penetracja pociskiem OB - 38 mm. Szansa wywołania pożaru - 12.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 835 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3700. Prędkość wylotowa pocisków PP - 835 m/s.
  • Czas przeładowania - 8.5 s.
  • Obrót o 180° - 22.5 s.
  • Maksymalny rozrzut - 112 m.
  • Sigma - 2.00.
  • Bateria główna - 1x2 150 mm.
  • Zasięg ognia - 13.0 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1800. Penetracja pociskiem OB - 38 mm. Szansa wywołania pożaru - 12.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 835 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3700. Prędkość wylotowa pocisków PP - 835 m/s.
  • Czas przeładowania - 8.5 s.
  • Obrót o 180° - 22.5 s.
  • Maksymalny rozrzut - 112 m.
  • Sigma - 2.00.

Bomby głębinowe:

  • Maksymalne uszkodzenia - 3400.0.
  • Liczba ładunków - 2.
  • Bomb w ładunku - 8.
  • Czas przeładowania - 40.0 s.

Torpedy:

  • Wyrzutnie torpedowe - 2x4 533 mm.
  • Maksymalne uszkodzenia - 14,733.
  • Zasięg - 9.0 km.
  • Prędkość - 60 węzłów
  • Czas przeładowania - 100 s.
  • Obrót wyrzutni o 180° - 7.2 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.3 km.

Obrona plot.:

  • 4x2 20.0 mm.
  • 2x2 37.0 mm.
  • 2x4 20.0 mm.
  • 6x1 37.0 mm.
  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 77, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 2.0 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 147, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.5 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 36.0 węzłów
  • Promień skrętu - 670 m.
  • Czas przestawiania steru - 4.2 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 7.4 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 3.7 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 3.3 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s.
  • Czas przeładowania - 40 s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Przyspieszenie przeładowania baterii głównej
  • Czas działania - 15 s.
  • Skrócenie czasu przeładowania dział o 50%.
  • Czas przeładowania - 100 s.
  • Ładunki - 4.
  • 3 slot -Doładowanie silnika
  • Czas działania - 180 s.
  • Maksymalna prędkość +15%.
  • Czas przeładowania - 90 s.
  • Ładunki - 3.


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Pan-Amerykański lotniskowiec Independencia, Tier X

Model okrętu nie jest gotowy i zostanie opublikowany później.


Lekki lotniskowiec floty typu Colossus, zamówiony przez Royal Navy jako HMS Warrior. Stępkę pod okręt położono w grudniu 1942 roku. Okręt został przekazany marynarce Kanady, a po krótkim czasie powrócił do służby w Anglii. Służył jako platforma testowa do eksperymentalnego gumowego pokładu, a następnie został przebudowany w podniesiony pokład w 1956 roku. W 1957 roku był okrętem dowodzenia w testach nuklearnych na Wyspach Bożego Narodzenia.

W 1958 roku okręt został sprzedany marynarce wojennej Argentyny i służył pod nazwą ARA Independencia. Operowały z niego głównie amerykańskie samoloty pokładowe, włączając w to pierwsze odrzutowce w argentyńskiej marynarce. Trafił do rezerwy w 1970 roku, po wejściu do służby Veinticinco de Mayo – kolejnego okrętu typu Colossus, który przebył modernizację w marynarce wojennej Holandii. Lotniskowiec trafił na złom w 1971 roku.

Independencia jest pierwszym lotniskowcem pan-amerykańskim w grze. Jako okręt typu Colossus, który już jest w grze, posiada niewielką prędkość i słabe opancerzenie, co oznacza, że trzeba unikać niebezpieczeństwa w czasie bitwy, gdyż chwila nieuwagi może oznaczać koniec walki.

Jak większość okrętów pan-amerykańskich Independencia posiada dostęp do Instrukcji bojowych, ładujących się dzięki trafieniom bombami i rakietami. Instrukcje te znacząco ulepszają czasy uzupełnienia samolotów, co może być bardzo ważne z racji, że grupa bojowa składa się z jednej konwencjonalnej eskadry z wolnym czasem odzyskiwania samolotów i dwóch eskadr taktycznych. Klasyczna eskadra składa się z samolotów torpedowych z potężnymi torpedami, ale ich ilość i odzyskiwanie są niewielkie. Oznacza to, że szybka utrata samolotów na początku bitwy jest bolesna, zmniejszając znacząco możliwości zadawania uszkodzeń, gdyż trzeba długo czekać na samoloty lub eskadry taktyczne.

Pierwszą eskadrą taktyczną są bombowce z bombami AP. Mają ogólnie dobre właściwości i mocno zwiększają dostęp do Instrukcji bojowych, ale ich wadą jest długi czas przeładowania. Drugą eskadrą są samoloty szturmowe uzbrojone w rakiety, które nie są potężne, ale też mają możliwość doładowania łatwo Instrukcji bojowych.

W bitwie należy używać eskadr taktycznych w celu naładowania instrukcji, a następnie używać ich, by odzyskać eskadrę torpedową do potężnych ataków.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 54,100.
  • Opancerzenie - 19 mm.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.

Instrukcje bojowe:

  • Zwiększanie instrukcji:
  • Trafienie bombą - 10.0%.
  • Trafienie rakietą - 2.0%.
  • Czas działania - 20.0 s.
  • Czas przed rozpoczęciem utraty postępu - 90.0 s.
  • Utrata postępu na sekundę - 5.0%.
  • Efekty aktywacji:
  • Samoloty Czas przygotowania: -97.5%.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 25.0 s.
  • Dostępne naloty - 1.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 8.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4900.0.

Obrona plot.:

  • 9x2 40.0 mm.
  • 1x4 40.0 mm.
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 242, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.5 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 25.0 węzłów
  • Promień skrętu - 950 m.
  • Czas przestawiania steru - 10.7 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 11.4 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.7 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 0.0 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 30 s.
  • Czas przeładowania - 70 s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Myśliwiec
  • Czas działania - 600 s.
  • Myśliwce - 4.
  • Promień działania - 3.0 km.
  • Czas przeładowania - 40 s.
  • Ładunki - 4.

Samoloty:

  • Samoloty szturmowe
  • Punkty wytrzymałości - 1710.
  • Prędkość przelotowa - 176.0 węzłów.
  • Maksymalna prędkość - 216.0 węzłów.
  • wielkość klucza atakującego - 5.
  • Samolotów w eskadrze - 5.
  • Czas odzyskania samolotów - 90 s.
  • Zasięg wykrywalności - 10.0 km.
  • liczba samolotów na pokładzie - 5.
  • Rakiet w ładunku - 8.
  • maksymalne uszkodzenie rakietą - 1800.
  • penetracja pancerza - 33 mm.
  • Szansa wywołania pożaru - 6.0%.
  • Samoloty torpedowe
  • Punkty wytrzymałości - 2720.
  • Prędkość przelotowa - 131.0 węzłów.
  • Maksymalna prędkość - 166.0 węzłów.
  • wielkość klucza atakującego - 4.
  • Samolotów w eskadrze - 12.
  • Czas odzyskania samolotów - 200 s.
  • Zasięg wykrywalności - 10.0 km.
  • liczba samolotów na pokładzie - 16.
  • Torped w ładunku - 2.
  • maksymalne uszkodzenia torpedą - 5400.
  • prędkość torpedy - 35.0 węzłów.
  • Torpedo Zasięg - 4.0 km.
  • dystans uzbrojenia torpedy - 517 m.
  • Samoloty bombowe
  • Punkty wytrzymałości - 2370.
  • Prędkość przelotowa - 131.0 węzłów.
  • Maksymalna prędkość - 166.0 węzłów.
  • wielkość klucza atakującego - 4.
  • Samolotów w eskadrze - 4.
  • Czas odzyskania samolotów - 145 s.
  • Zasięg wykrywalności - 10.0 km.
  • liczba samolotów na pokładzie - 4.
  • Bomb w ładunku - 2.
  • Typ bomby - AP.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4900.


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Krążownik Wspólnoty Pioneer, Tier X

Model okrętu jest nadal w przygotowaniu.


Australijski krążownik, rozwinięcie projektu lekkiego krążownika zaprojektowanego z szesnastoma działami 152 mm przez Wielką Brytanię w końcu lat 30 ubiegłego wieku. Cechą charakterystyczną jest trzy-poziomowy układ wież zaadoptowany z projektu krążownika Dido i jednego z szkiców projektu Minotaur (Projekt Z4C).

Okręt otrzymał nazwę po jednym z pierwszych dużych okrętów Marynarki Wojennej Australii, przekazanego przez Wielką Brytanię na początku XX wieku.

Najbardziej rzucającym się w oczy elementem okrętu jest rozłożenie baterii głównej. Okręt przenosi 16 dział w 4 poczwórnych wieżach, tak jak na brytyjskim krążowniku Plymouth, z tym że Pioneer trzy wieże ma na dziobie, w ułożeniu podobnym do Dido, pozwalając na użycie 75% dział do strzelania na wprost. Tylna wieża ma słabe kąty ostrzału, przez co trudno wykorzystać wszystkie działa bez pokazywania burty. Dział główne mają dużą szybkostrzelność, pozwalając zadawać duże uszkodzenia bez pokazywania burty. Mimo, że siła ognia jest potężna jak na lekki krążownik, to zasięg ognia dział i torped jest niewielki.

W bitwie Pioneer będzie posiadał dużo sprzętu eksploatacyjnego. Podobnie jak okręty drzewkowe ma on Wytwornicę dymu kroczącego z krążowników Wspólnoty, pozwalając na ruch w zasłonie dymnej. Jest to ważne, gdy słaby kamuflaż i duży kadłub oraz kiepska manewrowość sprawie, że okręt jest wrażliwy na ostrzał. Pioneer posiada zarówno Radar, taki jak na Brisbane, jak i ulepszony Wykrywacz okrętów podwodnych, taki jak na Cerberusie. Oba sprzęty wymagają długiego czasu przygotowania, co oznacza że należy je zachować na najważniejsze momenty bitwy.

Ogólnie okręt jest solidnym krążownikiem wsparcia z imponującą siłą ognia na krótkim dystansie i możliwością wsparcia sojuszników pod koniec bitwy, o ile będzie w stanie przetrwać, by użyć swojego sprzętu eksploatacyjnego.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 46900.
  • Opancerzenie - 25 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 1 %.

Artyleria:

Bateria główna - 4x4 152 mm.

  • Zasięg ognia - 14.5 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2100. Penetracja pociskiem OB - 30 mm. Szansa wywołania pożaru - 9.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 841 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3100. Prędkość wylotowa pocisków PP - 841 m/s.
  • Czas przeładowania - 7.8 s.
  • Obrót o 180° - 30.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 133 m.
  • Sigma - 2.05.


Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 3.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1.
  • Maksymalny zasięg - 11.0 km.
  • Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 3900.

Torpedy:

Wyrzutnie torpedowe - 4x4 533 mm.

  • Maksymalne uszkodzenia - 16767.
  • Zasięg - 6.0 km.
  • Prędkość - 65 węzłów
  • Czas przeładowania - 120 s.
  • Obrót wyrzutni o 180° - 7.2 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.3 km.

Uzbrojenie dodatkowe:

6x2 102.0 mm

  • Maximum Zasięg - 7.3 km.
  • Czas przeładowania - 3.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1500. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 811 m/s. Penetracja pociskiem OB - 17 mm.


Obrona plot.: 6x6 40.0 mm., 8x1 40.0 mm., 12x2 20.0 mm., 6x2 102.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 154, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 333, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 70, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1400, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 34.0 węzłów
  • Promień skrętu - 760 m.
  • Czas przestawiania steru - 10.5 s. 

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 12.3 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 8.3 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 6.2 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s.
  • Czas przeładowania - 60 s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s.
  • PW na sekundę - 234.5.
  • Czas przeładowania - 80 s.
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot – Wytwornica dymu kroczącego
  • Czas działania – 102 s
  • Czas rozpraszania dymu – 10 s
  • Czas przeładowania – 130 s
  • Ładunki – 3
  • 4 slot – Radar
  • Czas działania – 20 s
  • Zasięg – 12 km
  • Czas przeładowania – 120 s
  • Ładunki – 3
  • Czas przygotowania – 270 s
  • 5 slot – Wykrywacz okrętów podwodnych
  • Czas działania – 20 s
  • Zasięg – 8 km
  • Czas przeładowania – 120 s
  • Ładunki – 3
  • Czas przygotowania – 270 s


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Francuski niszczyciel Châteaurenault, Tier X

Châteaurenault rozpoczął służbę jako lekki krążownik Attillio Regolo, okręt typu Capitani Romani, w maju 1942 roku. W listopadzie 1942 roku został storpedowany przez okręt podwodny HMS Unruffled, co zmusiło go do przebywania w doku przez kilka miesięcy. Po podpisaniu rozejmu został internowany w Hiszpanii. Po wojnie, wraz z siostrzaną jednostką Scipione Africano został przekazany Marine Nationale i przemianowany na Châteaurenault.

W latach 1951-1954 okręt został znacząco przebudowany na jednostkę przeciwlotniczą uzbrojoną w działa 57mm i niemieckie 105 mm, a także 12 torped umieszczonych w czterech potrójnych wyrzutniach. Kontynuował służbę z tym uzbrojeniem do 1961 roku, gdy został skreślony z listy floty. Pozostał w rezerwie do 1975 roku, a zezłomowano go w 1979 roku.

W bitwie okręt korzysta z dobrej prędkości maksymalnej i dostępu do ulepszonego Doładowania silnika, co pozwala na szybkie przemieszczanie się i zaskoczenie przeciwnika w nieoczekiwanych miejscach. Zwrotność jest ważna do użycia wyrzutni torpedowych. Ponieważ są one ustawione na dziobie, ma on wspaniałe kąty do ostrzału w przód. Jednak torpedy są podobne do tych z linii Cassarda – mają maksymalny zasięg 9km, ale po przebyciu 6km uszkodzenia maleją. Zmniejszenie nie jest duże, ale agresywni gracze będą mogli w pełni wykorzystać siłę torped.

Uzbrojenie główne składa się z trzech podwójnych wież 105mm, podobnych do tych z niszczyciela Z-42. Działa te są efektywne przeciw większości celów, dzięki ulepszonym uszkodzeniom pocisków PP i zwiększonej penetracji pocisków. Jednak ich ułożenie, z dwoma wieżami na rufie, oznacza że ciężko będzie wykonywać agresywne ataki.

Jako duży niszczyciel pozbawiony wytwornicy dymu, będzie miał on dużą pulę PW jak na swój tier, a także francuską mechanikę saturacji, pozwalając przeżywać ataki. Sine uzbrojenie przeciwlotnicze wsparte Obroną plot. pozwolą na odpieranie ataków lotniskowców.

Ogólnie Châteaurenault dobrze się sprawia jako agresywny niszczyciel torpedowy, mogący przeć do ataku z duża prędkością i wytrzymałością, mogący w razie potrzeby polegać na swoim uzbrojeniu artyleryjskim.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 26800.
  • Opancerzenie - 19 mm.

Artyleria:

Bateria główna - 3x2 105 mm.

  • Zasięg ognia - 12.4 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1200. Penetracja pociskiem OB - 26 mm. Szansa wywołania pożaru - 5.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2300. Prędkość wylotowa pocisków PP - 900 m/s.
  • Czas przeładowania - 3.3 s.
  • Obrót o 180° - 10.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 108 m.
  • Sigma - 2.00.

Bomby głębinowe:

  • Maksymalne uszkodzenia - 3400.
  • Liczba ładunków - 2.
  • Bomb w ładunku - 12.
  • Czas przeładowania - 40.0 s.

Torpedy:

Wyrzutnie torpedowe - 4x3 550 mm.

  • Maksymalne uszkodzenia - 19500.
  • Zasięg - 9.0 km.
  • Prędkość - 75 węzłów
  • Czas przeładowania - 110 s.
  • Obrót wyrzutni o 180° - 7.2 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.8 km.

Obrona plot.: 5x2 57.0 mm., 3x2 105.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 238, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.8 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 67, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 5.2 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 5.2 km.

Manewrowość;

  • Maksymalna prędkość - 41.0 węzłów
  • Promień skrętu - 770 m.
  • Czas przestawiania steru - 4.3 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 7.8 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 3.7 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 2.7 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s. 
  • Czas przeładowania - 40 s.
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot -Doładowanie silnika
  • Czas działania - 180 s.
  • Maksymalna prędkość +20%.
  • Czas przeładowania - 90 s. 
  • Ładunki 3.
  • 3 slot - Doładowanie przeładowania torped
  • Czas działania - 1 s.
  • Torpedo Czas przeładowania - 8 s.
  • Czas przeładowania - 240 s. 
  • Ładunki 2.
  • 4 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s.
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%.
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%.
  • Czas przeładowania - 80 s. 
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Zaktualizowaliśmy model Turgut Reis:



Dodatkowo możemy się podzielić rzadkością następujących okrętów:

  • Japoński okręt podwodny I-56`44, Tier X - Niezwykły
  • Francuski krążownik Le Havre, Tier IX - Niezwykły
  • Niemiecki krążownik Nürnberg'44, Tier VII - Niezwykły
  • Pan-Azjatycki krążownik Lanzhou, Tier VII - Niezwykły
  • Japoński pancernik Aki, Tier X - Rzadki
  • Niemiecki krążownik Bremen, Tier X - Rzadki
  • Amerykański krążownik Hawaii, Tier X - Rzadki
  • Japoński pancernik Aki Golden, Tier X - Epicki
  • Niemiecki krążownik Bremen Golden, Tier X - Epicki
  • Amerykański krążownik Hawaii Golden, Tier X - Epicki
  • Włoski pancernik Roma Aeterna, Tier VIII - Epicki
  • Francuski pancernik Roussillon, Tier IX - Epicki



Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza