blog images

Dev Blog 28.02.2025 Zamknięty test 14.3 – Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Amerykański krążownik Cambridge, Tier IX

Hipotetyczne wykonanie wczesnego projektu z 1940 roku, „Studium ciężkiego krążownika – schemat 3”, który został użyty do zmiany przeznaczenia kadłuba krążownika typu Oregon City USS Cambridge (CA-126), którego budowa zaczęła się pod koniec II W.Ś.

Uzbrojony w trzy podwójne wieże kalibru 305mm, Cambridge miał potężny kaliber jak na krążownik. Niewielką liczbę dział nadrabia standardowym rozrzutem pocisków krążownika, szybkim przeładowaniem i ulepszonymi kątami rykoszetów. Połączenie tych elementów sprawi, że Cambridge nie będzie miał problemów z zadawaniem uszkodzeń. Dobry kamuflaż pozwoli podejść blisko – co będzie przydatne z powodu przeciętnego zasięgu dział. Jeśli chodzi o przeżywalność Cambridge ma znaczące zalety i wady: Specjalizowana Grupa naprawcza podobna do tej z Salema pozwoli na odzyskanie znacznej puli PW, ale wrażliwa cytadela i 60 sekundowy czas pożaru mogą szybko zakończyć bitwę. Pozostały sprzęt eksploatacyjny to typowa Grupa naprawczo – ratunkowa i, do wyboru, Sonda hydroakustyczna lub Obrona plot.

Siadając za sterami okrętu używajcie kamuflażu i celnych dział do zasadzek na przeciwnika, a dobrze wymierzona salwa może łatwo dać wam osiągnięcie Dewastujące uderzenie na wrogich krążownikach. Obserwujcie uważnie wrogie niszczyciele: brak radaru oznacza, że na otwartych wodach będziecie ciągle wykrywani. Współpraca z sojuszniczymi niszczycielami może zminimalizować takie ryzyko. W przypadku wrogich pancerników przyjacielem będą kamuflaż i osłona – należy unikać bezpośrednich pojedynków i walczyć tylko z tymi, którzy są zajęci ostrzałem innych jednostek.


Punkty wytrzymałości - 42700. Opancerzenie - 27 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.

Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.

Bateria główna - 3x2 305 mm. Zasięg ognia - 16.1 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 4300. Penetracja pocisku OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru - 27.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 808 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8900. Prędkość wylotowa pocisku PP - 762 m/s.

Czas przeładowania - 12.5 s. Czas obrotu o 180° - 22.5 s. Maksymalny rozrzut - 144 m. Sigma - 2.05.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w nalocie - 1. Zasięg maksymalny - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.


Uzbrojenie dodatkowe:

6x2 127.0 mm, Zasięg - 7.0 km, Czas przeładowania - 6.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1800. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 792 m/s. Penetracja pocisku OB - 21 mm.

Obrona plot.: 10x2 76.2 mm., 6x2 127.0 mm.

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 354, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.0 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 109, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 5, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 33.0 węzłów Promień skrętu - 750 m. Czas przestawiania steru - 8.7 s. Wykrywalność z powierzchni - 12.2 km. Wykrywalność z powietrza - 7.6 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 9.6 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot – Specjalizowana grupa naprawcza (Czas działania 20 s; PW na sekundę 854.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)

3 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 100 s; Zasięg wykrywania torped 3.5 km; Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

3 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Zwiększenie uszkodzeń plot. o 50%; Uszkodzenia od eksplozji zwiększone o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Pan-Azjatycki niszczyciel Nanning, Tier IX

Nanning bazuje na projekcie dużego japońskiego niszczyciela, który mógłby być wybudowany w czasie II W.Ś, a po niej przekazany ZSSR. W latach 50 mógłby być przekazany do Chin. Okręt zawdzięcza swoją nazwę jednemu z dużych miast w Chinach.

Zbudowany na kadłubie Hayate, Nanning przezbrojony jest w zabójczą baterię sześciu sowieckich dział 130mm, łączących niezły czas przeładowania z płaską balistyka, dobrą szansą na wywołanie pożaru i dużymi uszkodzeniami. Jego uniwersalność zwiększona jest przez torpedy głębokowodne wystrzeliwane z 10 wyrzutni torpedowych. Mimo, że ich przeładowanie jest wolne, a uszkodzenia przeciętne, to pozwalają na zadawanie poważnych ciosów ciężkim okrętom przeciwnika ze znacznego zasięgu. Ze sprzętu eksploatacyjnego Nanning wyposażony jest w standardową Grupę naprawczo – ratunkową, klasyczną pan-azjatycką Wytwornicę Dymu i standardowe Doładowanie silnika, a także Obronę plot. - wszystko na osobnych slotach. Zaletami jest uzbrojenie i sprzęt eksploatacyjny, za to wadami: słaby kamuflaż o możliwości wykrycia minimum 6,5km

Fani hybryd niszczycieli będą się czuli jak w domu dowodząc Nanning, gdyż działa i torpedy stanowią zagrożenie dla wszystkich celów. Skupcie się na wsparciu sojuszniczych niszczycieli na początku bitwy poprzez użycie dział, nie zapominajcie o nękaniu krążowników i pancerników torpedami oraz ostrzałem z dział z dymu. Głównym zagrożeniem dla jednostki są wrogie krążowniki z radarem i bycie wykrytym przez wrogie niszczyciele.

Model okrętu jest w przygotowaniu – zostanie pokazany w jednej z późniejszych publikacji.


Punkty wytrzymałości - 20500. Opancerzenie - 19 mm.

Bateria główna - 3x2 130 mm. Zasięg ognia - 11.8 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1900. Penetracja pocisku OB - 22 mm. Szansa wywołania pożaru - 8.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 950 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2600. Prędkość wylotowa pocisku PP - 950 m/s.

Czas przeładowania - 4.3 s. Czas obrotu o 180° - 18.0 s. Maksymalny rozrzut - 104 m. Sigma - 2.00.


Bomby głębinowe:

maksymalne uszkodzenia - 2100.0. Liczba zrzutów - 2. Bomb w zrzucie - 14. Czas przeładowania - 40.0 s.


Wyrzutnie torpedowe - 2x5 533 mm.

Torpedy głębokowodne nie mogą trafić niszczycieli i okrętów podwodnych.

maksymalne uszkodzenia - 15867. Zasięg - 10.0 km. Prędkość - 61 węzłów Czas przeładowania - 140 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° - 7.2 s. Wykrywalność torped - 0.8 km.


Obrona plot.: 8x1 12.7 mm., 3x2 130.0 mm., 2x2 37.0 mm., 3x2 57.0 mm.

Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 67, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 1.5 km;

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 140, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 4.0 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 63, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 5.8 km;

ilość eksplozji w salwie - 3, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 5.8 km.


Maksymalna prędkość - 37.0 węzłów Promień skrętu - 750 m. Czas przestawiania steru - 4.6 s. Wykrywalność z powierzchni - 8.0 km. Wykrywalność z powietrza - 4.0 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 3.2 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Wytwornica dymu (Czas działania 30 s; Czas rozpraszania 70 s; Promień 450.0 m; Czas przeładowania 100 s; Ładunki 5)

3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)

4 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Zwiększenie uszkodzeń plot. o 50%; Uszkodzenia od eksplozji zwiększone o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Pancernik Wspólnoty Irresistible, Tier X

Hipotetyczne rozwinięcie pancernika typu Vanguard, uzbrojonego w działa 234mm, które były brane pod uwagę przez Admiralicję w latach 30 jako przyszły system uzbrojenia. Okręt mógłby być zbudowany w Brytanii pod koniec lat 40, a następnie przekazany Australijskiej Marynarce Wojennej.

Nazwa okrętu pochodzi od pancernika Royal Navy zatopionego podczas kampanii w Dardanelach – ważnego miejsca w historii Wspólnoty.

Szesnaście dział 234mm posiada dobry współczynnik zadawanych uszkodzeń na minutę zarówno w przypadku pocisków OB, jak i PP, a płaska balistyka sprawia, że okręt stanowi zagrożenie dla wroga w krótkim zasięgu swoich dział, a rozrzut ma podobne parametry jak te w Illinois. Ponadto jednostka ma dobry kamuflaż. Pod względem sprzętu eksploatacyjnego pancernik ma standardową Grupę naprawczą i Grupę naprawczo – ratunkową, a asem w rękawie jest Wytwornica dymu kroczącego – która może się przydać z racji słabego opancerzenia, wrażliwej cytadeli i niewielkiej puli PW.

W bitwie Irresistible pełni rolę szklanego działa. Dobre użycie Wytwornicy dymu kroczącego i sojuszników obok może sprawić, że będziecie bili rekordy zadawanych uszkodzeń. Pilnujcie wrogich okrętów pokazujących burtę, gdyż pociski PP zadają bardzo duże uszkodzenia. Wrogowie ustawieni dziobem mogą zostać w chwilę spaleni na popiół – musicie tylko pilnować, że jesteście dobrze ukryci, bo wróg łatwo może się odgryźć.


Punkty wytrzymałości - 76800. Opancerzenie - 32 mm.

Ochrona przeciwtorpedowa - 23 %.

Bateria główna - 4x4 234 mm. Zasięg ognia - 20.4 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 3350. Penetracja pocisku OB - 39 mm. Szansa wywołania pożaru - 16.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 841 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 5750. Prędkość wylotowa pocisku PP - 841 m/s.

Czas przeładowania - 10.5 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 219 m. Sigma - 1.80.


Nalot ZOP:

Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w nalocie - 1. Zasięg maksymalny - 11.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4900.0.

Uzbrojenie dodatkowe:

8x2 133.0 mm, Zasięg - 7.3 km, Czas przeładowania - 6.7 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1900. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 792 m/s. Penetracja pocisku OB - 22 mm.


Obrona plot.: 5x6 40.0 mm., 4x2 40.0 mm., 6x2 76.2 mm., 8x2 133.0 mm.

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 635, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.0 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 77, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.0 km;

ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 6.0 km.


Maksymalna prędkość - 31.5 węzłów Promień skrętu - 860 m. Czas przestawiania steru - 11.8 s. Wykrywalność z powierzchni - 14.9 km. Wykrywalność z powietrza - 11.9 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 10.2 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 384.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)

3 slot - Wytwornica dymu kroczącego (Czas działania 102 s; Czas rozpraszania 10 s; Promień 450.0 m; Czas przeładowania 130 s; Ładunki 3)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Holenderski pancernik Willem de Eerste, Tier X

Rozwinięcie projektu krążownika liniowego G3, który mógłby być wybudowany w Wielkiej Brytanii w latach 20 ubiegłego wieku i przekazany Holandii w czasie II W.Ś. Okręt zawdzięcza nazwę pierwszemu królowi Holandii, a odziedziczył ją po okręcie liniowym z XIXw.

Bazując na kadłubie pancernika Duncan, Willem de Eerste może wyglądać na niedozbrojony jak na okręt X tieru: relatywnie niewielkie uzbrojenie złożone z dziewięciu dział 419mm nie wygląda zbyt imponująco, ale dobra celność i niezły zasięg zapewni, że wrogowie będą je szanować.

Pancernik ma także kolejny atut – to pierwszy pancernik uzbrojony w Nalot o dużym zasięgu, zadający wysokie uszkodzenia. W celu usprawnienia pozycjonowania Willem ma dużą prędkość i niezłą manewrowość jak na pancerni, a także dobry kamuflaż. Pod względem sprzętu eksploatacyjnego nie wyróżnia się niczym prócz Grupy naprawczo – ratunkowej, Grupy naprawczej polepszającej niską przeżywalność wynikającą ze słabego opancerzenia i niewielkie pule PW oraz Doładowania silnika, które pozwala na lepsze wykorzystanie maksymalnej prędkości.

Prędkość i niewykrywalność są kluczowe dla tego pancernika. Użyjcie ich do zajęcia dobrej pozycji, z której będziecie mogli używać zarówno dział, jak i nalotu. Jeśli wróg się zbyt zbliży możecie użyć kamuflażu i prędkości do oderwania się. W międzyczasie możecie zadawać uszkodzenia bez wykrycia za pomocą nalotu, czekając na przeładowanie grupy naprawczej.

Z powodu technicznych ograniczeń funkcjonalności nalotu Willem trafi do testów z bombami głębinowymi, które zadawać będą duże uszkodzenia. Pracujemy obecnie nad rozwiązanie, które pozwoli na używanie Nalotu ZOP.

Model okrętu jest nadal w przygotowaniu, zostanie pokazany w przyszłych publikacjach.


Punkty wytrzymałości - 75300. Opancerzenie - 32 mm.

Ochrona przeciwtorpedowa - 23 %.


Bateria główna - 3x3 419 mm. Zasięg ognia - 22.2 km.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 6150. Penetracja pocisku OB - 70 mm. Szansa wywołania pożaru - 47.0%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 792 m/s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 13050. Prędkość wylotowa pocisku PP - 747 m/s.

Czas przeładowania - 28.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 282 m. Sigma - 1.90.


Nalot (OB):

Czas przeładowania - 120.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 12. Zasięg maksymalny - 15.0 km. Bomb w ładunku - 6. maksymalne uszkodzenia bombą - 6800.0. penetracja pancerza - 37 mm. Szansa na wywołanie pożaru - 39.0 %.

Bomby głębinowe:

maksymalne uszkodzenia - 4000.0. Liczba zrzutów - 2. Bomb w zrzucie - 24. Czas przeładowania - 40.0 s.


Uzbrojenie dodatkowe:

8x2 113.0 mm, Zasięg - 7.3 km, Czas przeładowania - 5.0 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 746 m/s. Penetracja pocisku OB - 19 mm.

6x2 133.0 mm, Zasięg - 7.3 km, Czas przeładowania - 6.7 s.

Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1900. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 792 m/s. Penetracja pocisku OB - 22 mm.


Obrona plot.: 16x1 40.0 mm., 6x2 133.0 mm., 8x2 113.0 mm.

Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 700, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;

Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 137, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.0 km;

ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 6.0 km.


Maksymalna prędkość - 32.0 węzłów Promień skrętu - 910 m. Czas przestawiania steru - 16.6 s. Wykrywalność z powierzchni - 15.0 km. Wykrywalność z powietrza - 11.7 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu - 15.3 km.


Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)

2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 28 s; PW na sekundę 377; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 4)

3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)


Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Krążownik Wspólnoty Gambia, Tier VII

Jesteśmy gotowi zaprezentować model okrętu. Z powodu braku katapulty na okręcie, Gambia nie będzie miała dostępu do Myśliwca przechwytującego.


Dodatkowo dodaliśmy nowy efekt zniszczenia: Złoty promień



Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza