blog images

Dev Blog 28.08.2025 Zamknięty test 14.9 – Nowe okręty premium

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Pan azjatycki krążownik Lanzhou, Tier VII

Hipotetyczny projekt krążownika z działami 180mm, wersja rozwojowa sowieckich okrętów Projektu 26.

Okręt otrzymał nazwę po starożytnym mieście w północno-zachodnich Chinach, jednym z centrów przemysłowych i stolicy prowincji Gansu.

W bitwie głównym celem okrętu będą wrogie krążowniki. Dzięki bardzo dobrej balistyce będzie mógł relatywnie łatwo trafiać we wrogów. Wraz z dobrą penetracją pocisków PP jednostka ta będzie zagrożeniem nawet dla najcięższych pancerników. Duży zasięg dział uzupełniony Samolotem zwiadowczym o wysokiej precyzji – dającym zmniejszony rozrzut (podobnie jak na krążowniku Tianjin) zapewni pełne użycie dobrego uzbrojenia artyleryjskiego.

Okręt posiada niewielką pulę PW, a opancerzenie jest ograniczone, co oznacza że trzeba będzie uważać na wrogi ostrzał, tak by nie zostać zatopionym w krótkim czasie. Przeciętny kamuflaż może sprawić, że nie będzie można pozostać niewykrytym.

Podsumowując: okręt świetnie radzi sobie w walce z wrogimi krążownikami, wsparciem sojuszniczych krążowników w walce z pancernikami i niszczycielami. Jednak z powodu słabego pancerza wrogi ostrzał może okazać się efektywny jeśli nie będzie się zwracało uwagi na sytuację wokół.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 31,500.
  • Opancerzenie - 16 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 0%.

Artyleria:

Bateria główna - 3x3 180 mm

  • Zasięg ognia - 17.6 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2,500. Penetracja pociskiem OB - 30 mm. Szansa wywołania pożaru - 11.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 920 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 4,300. Prędkość wylotowa pocisków PP - 920 m/s.
  • Czas przeładowania - 8.4 s.
  • Obrót o 180° - 22.5 s.
  • Maksymalny rozrzut - 166 m.
  • Sigma - 2.00.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 25.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 6.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 3,400.

Torpedy

2x3 533 mm. Wyposażony w torpedy głębokowodne, które nie mogą trafić niszczycieli i okrętów podwodnych.

  • Maksymalne uszkodzenia - 15,867
  • Zasięg - 8.0 km.
  • Prędkość - 61 węzłów
  • Czas przeładowania - 134 s.
  • Wykrywalność torpedy - 0.8 km.

Uzbrojenie dodatkowe:

3x2 100.0 mm,

  • Maksymalny zasięg - 5.6 km.
  • Czas przeładowania - 3.8 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,400. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 895 m/s. Penetracja pociskiem OB - 17 mm.


Obrona plot.: 6x2 25.0 mm., 3x4 37.0 mm., 3x2 100.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 91, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 77, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 46, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 1, uszkodzenia od eksplozji - 1,190, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 35.0 węzłów
  • Promień skrętu - 690 m.
  • Czas przestawiania steru - 8.6 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 12.7 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 6.5 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 7.1 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 100 s;
  • Zasięg wykrywania torped - 3.0 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów - 4.0 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 2 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o - 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Samolot zwiadowczy o wysokiej precyzji
  • Czas działania - 30 s;
  • Zwiększenie zasięgu ognia baterii głównej o 10.0%;
  • Rozrzut pocisków baterii głównej: -10%;
  • Czas przeładowania - 100 s;
  • Ładunki 5.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.

Informacja: Stały kamuflaż dla okrętu jest w przygotowaniu.


Niemiecki krążownik Nürnberg '44, Tier VII

Ostatni wybudowany niemiecki lekki krążownik, który był najdłużej służąca dużą jednostką Kriegsmarine i jedyny taki okręt, który służył po wojnie, pod sowiecką banderą jako Admirał Makarow.

Służba w czasie wojny nie obfitowała w znaczące wydarzenia, co było związane przez znaczące uszkodzenia spowodowane przez trafienie torpedą przez brytyjski okręt podwodny HMS Salmon. Okręt służył głównie na Bałtyku i wokół Norwegii jako okręt eskortowy i treningowy. Pod koniec wojny, jak większość pozostałych dużych okrętów nawodnych, służył na Bałtyku jako wsparcie dla wojsk naziemnych w walkach z Armią Czerwoną.

Po kapitulacji przekazany został Związkowi Radzieckiemu, gdzie operował do czasu wejścia nowszych jednostek do służby. Został zezłomowany około roku 1960.

Nürnberg '44 jest krążownikiem skupionym na pociskach PP o dobrej balistyce, penetracji i ulepszonych kątach rykoszetowania, sprawiając, że jest to zabójcza broń przeciw wrogim krążownikom, a także zagrożenie wrogich pancerników. Wyrzutnie torpedowe, o ograniczonej liczbie, korzystają z torped o dobrym zasięgu, prędkości i uszkodzeniach. To pozwala okrętowi być znaczącym zagrożeniem dla wszelkich napotkanych wrogich jednostek.

Z powodu krótkiego zasięgu ognia, jednostka musi zbliżyć się do wroga, by być skuteczna. Jednak z powodu bardzo słabego opancerzenia nie wytrzyma zbyt wielu trafień i szybko może wrócić do portu. Aby temu zapobiec okręt ma dobry kamuflaż, a także Krótkotrwałą wytwornicę dymu. Używajcie tych narzędzi z rozwagą i dobrze wybierajcie pozycje, by użyć dział.

Ogólnie krążownik może nieźle ugryźć, ale zęby ma ze szkła. Mocno uważajcie, gdyż wszystko będzie chciało was zniszczyć.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 27,700.
  • Opancerzenie - 16 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 7 %.

Artyleria:

Bateria główna - 3x3 150 mm

  • Zasięg ognia - 16.5 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,700. Penetracja pociskiem OB - 38 mm. Szansa wywołania pożaru - 8.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 960 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3,900. Prędkość wylotowa pocisków PP - 960 m/s.
  • Czas przeładowania - 6.0 s.
  • Obrót o 180° - 23.7 s.
  • Maksymalny rozrzut - 147 m.
  • Sigma - 2.00.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 25.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 6.0 km. Liczba bomb w ładunku - 1.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 3,400.

Torpedy

2x3 533 mm.

  • Maksymalne uszkodzenia - 13,700.
  • Zasięg - 6.0 km.
  • Prędkość - 64 węzłów
  • Czas przeładowania - 68 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.3 km.

Uzbrojenie dodatkowe:

4x2 88.0 mm,

  • Maksymalny zasięg - 6.3 km.
  • Czas przeładowania - 4 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,000. Szansa wywołania pożaru - 4%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 950 m/s. Penetracja pociskiem OB - 15 mm.


Obrona plot.: 4x1 40.0 mm., 1x1 20.0 mm., 10x2 20.0 mm., 2x2 37.0 mm., 2x4 20.0 mm., 4x2 88.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 148, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 74, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 49, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.6 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 1, uszkodzenia od eksplozji - 1,120, strefa działania 3.5 - 4.6 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 32.0 węzłów
  • Promień skrętu - 720 m.
  • Czas przestawiania steru - 7.6 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 12.2 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 5.5 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 6.1 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 110 s;
  • Zasięg wykrywania torped - 3.8 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów - 5.5 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 2 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o - 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Myśliwiec
  • Czas działania - 60 s;
  • Myśliwce - 2;
  • Promień działania - 3.0 km;
  • Czas przeładowania - 90 s;
  • Ładunki 3.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.

Informacja: Stały kamuflaż dla okrętu jest w przygotowaniu.


Francuski pancernik Roussillon, Tier IX

Pod koniec lat 30 ubiegłego wieku, wraz ze wzrostem napięcia międzynarodowego, Republika Francuska zaangażowała się w dozbrojenie wszystkich rodzajów sił zbrojnych. Włączając w to marynarkę wojenną, co zaowocowało budową 4 pancerników typu Richelieu. Jednak w świetle informacji wywiadowczych dotyczących większych okrętów rozważanych przez Niemcy i Włochy, rozpoczęto prace nad następcą tych pancerników.

 Te działania przyniosły typ Alsace, jednak projekt nie został w pełni ukończony z powodu upadku Francji w 1940 roku. Jedną z opcji braną pod uwagę byłu uzbrojenie jednostki w dziewięć dział 406mm umieszczonych klasycznie w trzech potrójnych wieżach. Roussillon bazuje na tym wariancie projektowym. Okręt otrzymał nazwę na cześć prowincji na wybrzeżu Morza Śródziemnego, dawniej części średniowiecznego księstwa Katalonii.

Okręt posiada potężne uzbrojenie na delikatnym kadłubie. Jego świetna celność francuskiego pancernika, połączona z dobrą balistyką, sprawia że będzie to idealny wybór do walk na duże dystanse. Dalszym ulepszeniem jest Doładowanie silnika, co pozwoli na szybkie przemieszczanie się na mapie.

Wadą okrętu jest długi czas przeładowania dział: 36 sekund, co oznacza że trzeba dobrze dobierać cele, gdyż każda salwa się liczy. Okręt ma dostęp do Przyspieszacza przeładowania dział baterii głównej z imponującym przyspieszeniem przeładowania o 67% i 5 ładunkami, co jednak wiąże się z dłuższym czasem przeładowania tego sprzętu eksploatacyjnego. Dodatkowo jego słabe opancerzenie oznacza, że pod skoncentrowanym ostrzałem okręt nie ma zbyt dużych szans na przeżycie.

Podsumowując: trzymajcie dystans i dobrze dobierajcie cele, dlatego że nie będzie zbyt wielu salw. Używajcie przyspieszenia przeładowania w ważnych momentach, by zmaksymalizować uszkodzenia, ale słabe opancerzenie może sprawić, że szybko pójdziecie na dno.

Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 69,000.
  • Opancerzenie - 32 mm.
  • Czas trwania pożaru: 32 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 44 %.

Artyleria:

Bateria główna - 3x3 406 mm

  • Zasięg ognia - 23.4 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 6,100. Penetracja pociskiem OB - 68 mm. Szansa wywołania pożaru - 49.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 850 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 12,100. Prędkość wylotowa pocisków PP - 850 m/s.
  • Czas przeładowania - 36.0 s.
  • Obrót o 180° - 30.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 245 m.
  • Sigma - 1.90.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 10.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,200.


Uzbrojenie dodatkowe:

Zasięg - 8.0 km.

  • 12x2 100.0 mm.
  • Czas przeładowania - 4.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,400. Szansa wywołania pożaru - 6%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 780 m/s. Penetracja pociskiem OB - 17 mm.
  • 3x3 152.0 mm.
  • Czas przeładowania - 12.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2,200. Szansa wywołania pożaru - 12%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 870 m/s. Penetracja pociskiem OB - 25 mm.


Obrona plot.: 10x2 25.0 mm., 16x2 37.0 mm., 12x2 100.0 mm., 3x3 152.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 116, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.5 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 329, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 126, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 5, uszkodzenia od eksplozji - 1,330, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 32.0 węzłów
  • Promień skrętu - 910 m.
  • Czas przestawiania steru - 16.6 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 16.6 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 10.0 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 16.2 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 15 s;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę - 345.0;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot -Doładowanie silnika
  • Czas działania 180 s;
  • Maksymalna prędkość +15%;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki 3.
  • 4 slot - Przyspieszenie przeładowania baterii głównej
  • Czas działania - 20 s; 
  • Czas przeładowania głównej baterii: -67%;
  • Czas przeładowania - 140 s; 
  • Ładunki - 5.
  • 5 slot - Myśliwiec 
  • Czas działania - 60 s;
  • Myśliwce - 3;
  • Promień działania - 3.0 km;
  • Czas przeładowania - 90 s;
  • Ładunki 3.
  • 5 slot - Samolot zwiadowczy
  • Czas działania - 100 s;
  • Zwiększenie zasięgu ognia baterii głównej o 20.0%;
  • Czas przeładowania - 240 s;
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.



Niemiecki krążownik Bremen, Tier X

Wersja rozwojowa potężnego lekkiego krążownika bazującego na typie Admirał Hipper (krążownik K, w grze Mainz) o większej wyporności i uzbrojeniu w czterolufowych wieżach.

Krążownik odziedziczył nazwę po swoim poprzedniku SMS Bremen, który zatonął na Bałtyku podczas I W.Ś., a nazwany został po mieście w północnych Niemczech – jednym z najważniejszych portów i stoczni.

Bremen w stylu gry przypomina krążownik Mainz, dzięki baterii 16 dział 150mm w czterech poczwórnych wieżach, wraz z (typową dla niemieckich krążowników) ulepszoną penetracją pocisków OB, pozwalać to będzie na efektywne działania przeciw wszelkim celom. Pociski PP mają także bardzo dobrą penetrację, jak na ten kaliber, sprawiając że będą sprawdzać się w większości przypadków. Okręt wyposażony jest w dużą liczbę torped o dużym zasięgu.

Okręt głównie nadaje się do walki na duży dystans, dzięki płaskiej balistyce i zasięgowi torped, co kompensuje duży rozmiar okrętu, przeszkadzający w walce na bliski dystans. Rozmieszczenie pancerza, jak i niemiecka sonda hydroakustyczna pozwalają na szarże. Jednak słaby kamuflaż i marna manewrowość sprawiają trudności w walce na niewielkich odległościach.

Na sprzęt eksploatacyjny składają się typowe: Grupa naprawcza, Grupa naprawczo-ratunkowa, do wyboru Myśliwiec lub Samolot zwiadowczy, a także do wyboru Obrona plot i Sonda hydroakustyczna.

Podsumowując: Bremen jest klasycznym krążownikiem wsparcia używającym pocisków OB, którego można także użyć na bliski dystans. Uważacie, gdyż słaby kamuflaż i duży rozmiar łatwo przyciągają wrogi ogień.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 51,700.
  • Opancerzenie - 25 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 16 %.

Artyleria:

Bateria główna - 4x4 150 mm.

  • Zasięg ognia - 18.1 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,700. Penetracja pociskiem OB - 38 mm. Szansa wywołania pożaru - 8.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 960 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 3,900. Prędkość wylotowa pocisków PP - 960 m/s.
  • Czas przeładowania - 6.0 s.
  • Obrót o 180° - 23.7 s.
  • Maksymalny rozrzut - 158 m.
  • Sigma - 2.05.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 8.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,900.

Torpedy

4x5 533 mm. 

  • Maksymalne uszkodzenia - 13,700.
  • Zasięg - 6.0 km.
  • Prędkość - 64 węzłów
  • Czas przeładowania - 119 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.3 km.

Uzbrojenie dodatkowe:

10x2 128.0 mm

  • Maksymalny zasięg - 8.3 km.
  • Czas przeładowania - 4 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,500. Szansa wywołania pożaru - 5%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 900 m/s. Penetracja pociskiem OB - 32 mm.

Obrona plot.: 10x2 128.0 mm., 18x2 30.0 mm., 8x2 55.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 350, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 3.0 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 315, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.0 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 140, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1,610, strefa działania 3.5 - 6.0 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 32.5 węzłów
  • Promień skrętu - 840 m.
  • Czas przestawiania steru - 11.6 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 16.2 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.9 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 9.8 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę - 258.5;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 120 s;
  • Zasięg wykrywania torped - 4.0 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów - 6.0 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o - 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 4 slot - Myśliwiec 
  • Czas działania - 60 s;
  • Myśliwce - 4;
  • Promień działania - 3.0 km;
  • Czas przeładowania - 90 s;
  • Ładunki 3.
  • 4 slot - Samolot zwiadowczy
  • Czas działania - 100 s;
  • Zwiększenie zasięgu ognia baterii głównej o 20.0%;
  • Czas przeładowania - 240 s;
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Japoński pancernik Aki, Tier X

Nowa potężna japońska piękność, oryginalnie stworzona dla WoWs: Legends trafia na nasze wirtualne wody.

Co, gdyby japońska marynarka wojenna przerobiła pancernik typu Yamato podobnie jak pancernik Ise?

Powstanie Aki. Okręt swoją nazwę zawdzięcza pancernikowi, który służył w japońskiej marynarce na początku XX wieku, a swoją nazwę otrzymał na cześć historycznej prowincji na zachodzie wyspy Honsiu.

Aki może pochwalić się potężnymi działami 460mm umieszczonymi w dwóch potrójnych wieżach na dziobie. To pozwala na efektywne atakowanie wrogich celów, a dziobowe uzbrojenie powoduje, że nie trzeba narażać wrażliwych „policzków” Yamato, by użyć całego uzbrojenia.

Jest to hybryda, która ma najwięcej cech pancernika, pozwala to na zniszczenie wielu celów za pomocą kilku salw. W porównaniu z Yamato, jego działa są bardziej celne i mają szybsze przeładowanie 28 sekund. Jednak pociski mają krótszy zasięg, a wieże obracają się wolniej, co powoduje że trudno reagować na niespodzianki.

Kluczowym elementem Aki jest dostęp do samolotów bombowych z bombami OB, pozwalających na atakowanie poza zasięgiem dział. Siła eskadry leży w dużej liczbie bomb w zrzucie, a same bomby zadają niezłe uszkodzenia i mają dobrą penetrację – choć długi czas opadania jest ich wadą.

Aki ma raczej słabą cytadelę, choć cały pancerz jest solidny, a okręt wyposażony jest w Grupę naprawczą. Okręt przeznaczony jest dla kapitanów, którzy preferują bezpieczną odległość od wrogich jednostek. Jak wspomnieliśmy umiejscowienie uzbrojenia pozwala na atak dziobem, ale trzeba pamiętać, że to droga w jednym kierunku.

Ogólnie Aki pełni podobne role jak Yamato i Louisiana, ma dużą możliwość wpływu na bitwę poprzez dobre działa oraz możliwość atakowania okrętów poza zasięgiem uzbrojenia głównego.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 97,200.
  • Opancerzenie - 32 mm.
  • Czas trwania pożaru: 60 s. 
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 55 %.

Artyleria:

Bateria główna - 2x3 460 mm.

  • Zasięg ognia - 26.1 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 7,300. Penetracja pociskiem OB - 77 mm. Szansa wywołania pożaru - 35.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 805 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 14,800. Prędkość wylotowa pocisków PP - 780 m/s.
  • Czas przeładowania - 28.0 s.
  • Obrót o 180° - 60.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 246 m.
  • Sigma - 2.1.

Samoloty:

Samoloty bombowe

  • Punkty wytrzymałości - 1,550,
  • Prędkość przelotowa - 133.0 węzłów, Maksymalna prędkość - 173 węzłów,
  • wielkość klucza atakującego - 8, Samolotów w eskadrze - 8,
  • Czas odzyskania samolotów - 200 s,
  • Zasięg wykrywalności - 10 km,
  • liczba samolotów na pokładzie - 8.
  • Bomb w ładunku - 2, typ bomby - OB, Maksymalne uszkodzenia od bomby - 5,500.0, penetracja pancerza - 41 mm, Szansa wywołania pożaru - 24 %.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 11.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,900.

Uzbrojenie dodatkowe:

Zasięg - 7.3 km.

  • 2x3 155.0 mm.
  • Czas przeładowania - 12.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2,600. Szansa wywołania pożaru - 10%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 925 m/s. Penetracja pociskiem OB - 26 mm.
  • 12x2 127.0 mm.
  • Czas przeładowania - 7.5 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2,100. Szansa wywołania pożaru - 8%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 725 m/s. Penetracja pociskiem OB - 21 mm.

Obrona plot.: 36x3 25.0 mm., 14x1 25.0 mm., 12x2 127.0 mm., 14x2 40.0 mm., 2x2 13.2 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 295, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 256, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 140, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 4, uszkodzenia od eksplozji - 1,610, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 27.0 węzłów
  • Promień skrętu - 920 m.
  • Czas przestawiania steru - 18.7 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 17.6 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 10.0 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 19.4 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 10 s;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę - 486.0;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 4.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Amerykański krążownik Hawaii, Tier X

Hawaii był 3 z 6 planowanych dla US Navy dużych krążowników typu Alaska. Był pierwszym okrętem USN nazwanym na cześć Hawajów.

Z powodu priorytetów wojennych prace nad okrętem nie rozpoczęły się przed 1943 rokiem, co oznacza że budowanie nie skończyła się do końca wojny, a jego budowa została wstrzymana w 1947 roku. Jednak duży kadłub nie został wypełniony wieloma systemami, zatem był świetnym kandydatem na przeróbki do innych ról. Jedną z takich ról, która była brana pod uwagę był: „Duży okręt dowodzenia” o nazwie SCB 83, od sierpnia 1951 roku.

To spowodowało całkowitą przebudowę nadbudówek i uzbrojenie w wiele nowoczesnych dział kalibru 127 mm i 76 mm, a także systemy radarowe i komunikacyjne, które pozwalały na koordynowanie ataków amfibijnych i dowodzenie flotą. Ta wersja, pośród innych, została odrzucona, a okręt poszedł na złom w latach 60 ubiegłego wieku.

W bitwie Hawaii ma przewagę całkiem dużego kadłuba krążownika typu Alaska, co daje dużą pule PW i solidny pancerz. Uzbrojenie ma dobre przeładowanie i balistykę. Okręt posiada także Alternatywny tryb ognia, który daje premię do czasu przeładowania kosztem znaczącego ograniczenia zasięgu ognia i innej balistyki, która sprawia że trafienie na duży dystans jest bardzo trudne. Na sprzęt eksploatacyjny składają się Radar (o takich samych parametrach jak na krążowniku Salem) i Grupa naprawcza, a także do wyboru Sonda hydroakustyczna lub Obrona plot. Wadą, jak można się spodziewać, jest słaby kamuflaż wynikający z rozmiaru kadłuba, co sprawia że okręt jest powiększoną wersją krążownika Austin. Ostatecznie penetracja pocisków OB także pozostawia wiele do życzenia.

Podsumowując: Hawaii służy jako szybkostrzelny krążownik wsparcia z możliwością zoptymalizowania uszkodzeń na bliskim zasięgu za pomocą Alternatywnego trybu ognia. Łącząc to z sprzętem eksploatacyjnym sprawiamy, że okręt może wspierać sojuszników i unikać wrogich torped, które są zagrożeniem z powodu dużego kadłuba.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 71,100.
  • Opancerzenie - 27 mm.
  • Czas trwania pożaru: 60 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 13 %.

Artyleria:

Bateria główna - 12x2 127 mm.

  • Zasięg ognia - 18.3 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1,800. Penetracja pociskiem OB - 21 mm. Szansa wywołania pożaru - 9.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 808 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2,400. Prędkość wylotowa pocisków PP - 808 m/s.
  • Czas przeładowania - 6.0 s.
  • Obrót o 180° - 4.5 s.
  • Maksymalny rozrzut - 159 m.
  • Sigma - 2.05.

Alternatywny tryb ognia

  • Czas przeładowania - 3 s.
  • Czas pomiędzy wystrzałami - 1.0 s.
  • Strzałów w serii 1.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 8.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,900.


Obrona plot.: 6x2 76.2 mm., 12x2 127.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 340, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 4.0 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 308, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 11, uszkodzenia od eksplozji - 1,750, strefa działania 3.5 - 6.0 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 33.0 węzłów
  • Promień skrętu - 840 m.
  • Czas przestawiania steru - 13.8 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 15.0 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.3 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 8.2 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę - 355.5;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 100 s;
  • Zasięg wykrywania torped - 3.5 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów - 5.0 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o - 300%;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 4.
  • 4 slot - Radar  
  • Czas działania - 40 s;
  • Zasięg wykrycia okrętów - 8.5 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Francuski okręt podwodny Surcouf, Tier X

Jeden. Jedyny. Surcouf jest jedynym przedstawicielem tego typu zbudowanym dla Marine Nationale, oryginalnie zaprojektowany w celu obejścia limitów traktatów morskich dotyczących krążowników – poprzez umieszczenie uzbrojenia krążownika na okręcie podwodnym.

Najbardziej zauważalnym i oczywistym elementem okrętu jest jego wieża z działami 203mm – tymi samymi, które używane były na międzywojennych ciężkich francuskich krążownikach. W końcu traktaty zamknęły tą opcję, ale okręt działał w okresie międzywojennym. W tym czasie okazało się, że jest w stanie się wynurzyć i uruchomić uzbrojenie w czasie ponad 3 minut.

Po upadku Francji, okręt popłynął do Anglii, gdzie został przejęty przez Brytyjczyków i ostatecznie przekazany Wolnym Francuzom. W lutym 1942 roku okręt zaginął. Dochodzenie wykazało, że mogło to stać się w wyniku kolizji z okrętem handlowym lub przez sojuszniczy ostrzał z samolotu do zwalczania okrętów podwodnych. Ponieważ wrak do dziś nie został odnaleziony, nadal nie znany jest powód jego utraty.

Surcouf łączy styl gry niszczyciela z możliwością zanurzenia się, zamiast użycia wytwornicy dymu. Jego parametry powodują że głównie należy walczyć na powierzchni: dzięki potężnemu uzbrojeniu artyleryjskiemu, ulepszonemu francuskiemu doładowaniu silnika (którego nie można użyć w zanurzeniu) oraz dużej puli PW. Podwójna wieża dział 203mm wsparta jest Przyspieszeniem przeładowania dział baterii głównej typowym dla francuskich okrętów. Surcouf jest jedynym w swoim rodzaju. Jest też pierwszym okrętem podwodnym z dostępem do Nalotu ZOP. Z drugiej strony nie ma on dostępu do hydrofonu, a wykrywanie okrętów podwodnych ma zmniejszone parametry.

Uzbrojenie torpedowe też jest unikalne jak na okręt podwodny. Jednostka ta jest pierwszym okrętem podwodnym w naszej grze, który nie ma dostępu do torped akustycznych lub sonaru. Posiada 4 dziobowe wyrzutnie torpedowe i 2 potrójne wyrzutnie torpedowe na rufie, które mogą strzelać na burty, ale tylko na powierzchni. To pozwala na użycie torped na burtach, by skompensować słabą manewrowość. Torpedy zadają dobre uszkodzenia, mają dobry zasięg i niezła prędkość, ale długie przeładowanie.

Ogólnie Surcouf jest dobrze uzbrojonym i wszechstronnym okrętem, gdy operuje na powierzchni, a jego główne uzbrojenie i torpedy pozwalają na efektywne atakowanie różnych celów. Zanurzenie jest zarezerwowane tylko by się ukryć, gdyż większość sprzętu nie działa pod wodą.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 31,600.
  • Opancerzenie - 19 mm.

Zanurzenie:

  • Zdolność zanurzenia - 260 jednostek. 
  • Szybkość zużywania zdolności zanurzenia - 1 jednostek/s.
  • Szybkość przywracania zdolności zanurzenia - 1 jednostek/s.

Artyleria:

Bateria główna - 1x2 203 mm.

  • Zasięg ognia - 13.5 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2800. Penetracja pociskiem OB - 34 mm. Szansa wywołania pożaru - 15.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 850 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 4800. Prędkość wylotowa pocisków PP - 820 m/s.
  • Czas przeładowania - 8.0 s.
  • Obrót o 180° - 10.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 116 m.
  • Sigma - 2.00.

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 45.0 s.
  • Dostępne naloty - 1.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 6.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4,900.0.


Torpedy

Dziobowe wyrzutnie torpedowe - 4x1 550 mm.

Rufowe wyrzutnie torpedowe - 2x3 400 mm.

  • Maksymalne uszkodzenia - 16,333.
  • Zasięg - 12.0 km.
  • Prędkość - 69 węzłów
  • Czas przeładowania - 70 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.4 km.
  • Liczba ładowniczych wyrzutni rufowych 2. Liczba ładowniczych wyrzutni dziobowych 4. 


Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 32.0 węzłów 
  • Promień skrętu - 610 m.
  • Czas przestawiania steru - 9.7 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 5.7 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 2.2 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 3.7 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Szybka grupa naprawczo ratunkowa 
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 45 s;
  • Ładunki - 4.
  • 2 slot - Wykrywacz okrętów podwodnych 
  • Czas działania - 60 s;
  • Zasięg wykrywania okrętów podwodnych w pełnym zanurzeniu - 6.0 km;
  • Czas przygotowania na początku bitwy - 330 s;
  • Czas przeładowania 120 s;
  • Ładunki - 2.
  • 3 slot - Przyspieszenie przeładowania baterii głównej 
  • Czas działania - 10 s;
  • Czas przeładowania głównej baterii: -75%;
  • Czas przeładowania - 100 s;
  • Ładunki - 4.
  • Dostępne tylko na powierzchni
  • 4 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 180 s; Maksymalna prędkość +20%; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)
  • Czas działania - 180 s; 
  • Maksymalna prędkość +20%;
  • Czas przeładowania - 90 s;
  • Ładunki - 3.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Jesteśmy gotowi pokazać obraz wcześniej zapowiadanego okrętu Comandante Aguirre

Rzadkość:

Dodatkowo możemy opisać rzadkości następujących okrętów:

  • Brytyjski krążownik Bridgeport, Tier VIII - Epicki
  • Brytyjski lotniskowiec Ocean, Tier X - Rzadki
  • Amerykański pancernik Indiana, Tier IX - Epicki
  • Pan azjatycki niszczyciel Lüshun B, Tier X - Epicki



Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza