blog images

Dev Blog 30.07.2025 Zamknięty test 14.8 – Nowe okręty

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Pan Amerykański krążownik Comandante Aguirre, Tier VIII


Okręt swoją nazwę zawdzięcza peruwiańskiemu bohaterowi narodowemu Remigio Elías Aguirre Romero, zastępcy dowódcy legendarnego okrętu pancernego Huascar, który zginął w czasie bitwy morskiej pod Angamos w październiku 1879 roku. Od tego czasu nazwę Comandante Aquirre miały dwa peruwiańskie krążowniki.

W porównaniu z holenderskim bliźniaczym Haarlemem, Aguirre oddaje holenderskie naloty w zamian za naprawdę potężne opancerzenie. Ulepszony pancerz pokładu sięga 40mm, do tego wzmocnione opancerzenie pojawia się na pozostałych częściach okrętu. Comandante Aguirre jest trudnym orzechem do zgryzienia – zwłaszcza dla krążowników VIII tieru. Dodatkowo okręt posiada dobrą obronę plot. typową dla holenderskich krążowników. Wisienką na torcie zdolności obronnych jest dostęp do Grupy naprawczej.

Okręt posiada do wyboru: sondę hydroakustyczną lub Obronę plot., aby móc bronić się przed atakami torpedowymi lub lotniczymi.

Uzbrojenie jest czynnikiem różniącym Comandante Aguirre od Haarlema. Główne uzbrojenie składa się z dziewięciu dział 203mm o standardowym rozrzucie, sprawiając że strzelanie z dział jest bardziej spójne. Ponadto pociskiem PP są ulepszone pod względem zarówno kątów rykoszetów, jak i penetracji, sprawiając że okręt jest zagrożeniem dla wszystkich krążowników złapanych burtą oraz ciężko opancerzonych jednostek wroga.

W tej beczce miodu jest łyżka dziegciu – mimo pociski PP są zabójcze, to okręt ma wady w postaci słabego zasięgu i niskiej szybkostrzelności jak na swój tier. Oznacza to, że trzeba dobrze wybierać cele, gdyż każdy pocisk się liczy.

Można ograniczyć te wady poprzez użycie Instrukcji bojowych, które na krótki okres znacząco ulepszają czas przeładowania. Ładowanie paska postępu odbywa się poprzez potencjalne uszkodzenia i niszczenie wrogich okrętów – parametry, które zachęcają do zbierania ognia i wykorzystania dobrego opancerzenia.

W bitwie okręt preferuje wykorzystanie na bliskich i średnich dystansach, strzelając z pocisków PP do ustawionych burtą wrogów. W przypadku wpadnięcia pod nieplanowany ogień przeciwnika jego dobre opancerzenie i solidna pula PW sprawia, że są jednymi z najlepszych krążowników. Możecie zrobić przestrzeń dla swojej drużyny zbierając ogień przeciwnika w celu naładowania Instrukcji bojowych, jednak uważajcie na zbyt dużą koncentrację ognia – mimo że okręt może przyjąć duże uderzenia, jednak nadal jest krążownikiem ze słabą manewrowością.


Model okrętu zostanie zaprezentowany później.


Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 46,600.
  • Opancerzenie - 25 mm.
  • Czas trwania pożaru: 30 s.
  • Ochrona przeciwtorpedowa - 19 %.

Artyleria:

Bateria główna - 3x3 203 mm

  • Zasięg ognia - 15.1 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 2850. Penetracja pociskiem OB - 34 mm. Szansa wywołania pożaru - 13.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 925 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 4800. Prędkość wylotowa pocisków PP - 925 m/s.
  • Czas przeładowania - 18.5 s.
  • Obrót o 180° - 22.5 s.
  • Maksymalny rozrzut - 137 m.
  • Sigma - 2.00.

Instrukcje bojowe – Natychmiastowe przeładowanie baterii głównej 

  • Otrzymaj 1000PW potencjalnych uszkodzeń - 0.2%
  • Zniszcz wrogi okręt - 100.0%
  • Czas działania 20.0 s. Czas przed rozpoczęciem utraty postępu 50.0 s. Utrata postępu na sekundę 5.0%.
  • Efekty aktywacji:
  • Czas przeładowania baterii głównej: -70.0%

Nalot ZOP:

  • Czas przeładowania - 30.0 s.
  • Dostępne naloty - 2.
  • Liczba samolotów w nalocie - 1. Maksymalny zasięg - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2.
  • Maksymalne uszkodzenia od bomby - 4200.0.


Uzbrojenie dodatkowe:

4x2 120.0 mm

  • Maksymalny zasięg - 7.6 km,
  • Czas przeładowania - 3.0 s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1700. Szansa wywołania pożaru - 7%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 850 m/s. Penetracja pociskiem OB - 20 mm.


Obrona plot.: 10x2 40.0 mm., 14x2 20.0 mm., 4x2 120.0 mm.

  • Obrona plot. krótkiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 182, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.0 km;
  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 186, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 119, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 6.0 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 5, uszkodzenia od eksplozji - 1540, strefa działania 3.5 - 6.0 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 32.5 węzłów
  • Promień skrętu - 730 m.
  • Czas przestawiania steru - 11.1 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 13.3 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 9.9 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 8.0 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 28 s;
  • PW na sekundę - 233.0;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Sonda hydroakustyczna
  • Czas działania - 100 s;
  • Zasięg wykrywania torped 3.5 km;
  • Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km;
  • Czas przeładowania - 120 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Obrona plot.
  • Czas działania - 40 s;
  • Zwiększenie średnich uszkodzeń plot. o 50%;
  • Zwiększenie uszkodzeń od eksplozji o 300%;
  • Czas przeładowania 80 s;
  • Ładunki 3.

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.




Europejski niszczyciel Błyskawica ‘52, Tier IX


Sławna polska Błyskawica powraca w wersji powojennej. Po powrocie do Polski po wojnie Błyskawica służyła jako okręt treningowy, zanim jej brytyjskie uzbrojenie zostało zastąpione przez sowieckie odpowiedniki. W tej wersji służyła aż do lat 60 ubiegłego wieku, a potem stała się okrętem muzeum, który można dziś zobaczyć w Gdyni, gdzie zastąpiła poprzedni zachowany okręt ORP Burza.

W bitwie Błyskawica'52 zachowuje się jak hybryda francuskich i europejskich niszczycieli. Łączy dobrą prędkość i zwrotność z szybkostrzelnością dział o małym kalibrze. Jej siłą ognia jest osiem 100mm dział z pociskami OB o ulepszonej penetracji, podobnych do tych z japońskiej linii Akizuki, pozwalając tym pociskom na przebijanie pancerza do 30mm.

Jej uzbrojenie torpedowe jest ograniczone, posiada pojedynczą potrójną wyrzutnię podobnie jak Velos. Torpedy zadają duże uszkodzenia, ale mają niewielka prędkość, tak różniącą się od innych europejskich torped, oraz długi czas przeładowania.

Pod względem przeżywalności okręt ma relatywnie małą pulę PW, co oznacza że trzeba dobrze wybrać cele ataku. Jednak można polegać na dwóch kluczowych elementach. Po pierwsze ulepszonej mechanice saturacji znanej z francuskich niszczycieli: otrzymuje tylko połowę uszkodzeń w części środkowej kadłuba po osiągnięciu pewnej wartości otrzymanych trafień. Po drugie ma dostęp do Grupy naprawczej, pozwalającej odzyskiwać PW pomiędzy starciami. Jej zwrotność jest dobra jak na swój tier, ma duża prędkość maksymalną oraz Doładowanie silnika pozwalające na szybkie oderwanie się od przeciwnika.

Na koniec, podobnie jak europejskie niszczyciele linii do Gdańska, Błyskawica'52 ma radar o dużym zasięgu, ale krótkim czasie pracy, co pozwala na wykrycie wrogich jednostek dla własnego uzbrojenia oraz dla sojuszników. Jednak, w odróżnieniu od okrętów drzewkowych, jednostka nie posiada Wytwornicy dymu, co wpływa na mniejszą ilość opcji do ukrycia się i użycia radaru i siły ognia w odpowiednim momencie.

Mimo, że okręt może poradzić sobie z każdym przeciwnikiem i skorzystać z wymienionych wyżej zalet, pamiętać należy od mądrym wyborze starcia.



Przeżywalność:

  • Punkty wytrzymałości - 16,200.
  • Opancerzenie - 19 mm.

Artyleria:

Bateria główna - 4x2 100 mm

  • Zasięg ognia - 12.7 km.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB - 1400. Penetracja pociskiem OB - 30 mm. Szansa wywołania pożaru - 6.0%. Prędkość wylotowa pocisków OB - 1000 m/s.
  • Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 1700. Prędkość wylotowa pocisków PP - 1000 m/s.
  • Czas przeładowania - 3.8 s.
  • Obrót o 180° - 10.0 s.
  • Maksymalny rozrzut - 110 m.
  • Sigma - 2.00.

Bomby głębinowe:

  • Maksymalne uszkodzenia - 2500.0.
  • Liczba ładunków - 2. Bomb w ładunku - 16.
  • Czas przeładowania - 40.0 s.

Torpedy

1x3 533 mm.

  • Maksymalne uszkodzenia - 19,033.
  • Zasięg - 10.5 km.
  • Prędkość - 66 węzłów
  • Czas przeładowania - 120 s.
  • Wykrywalność torpedy - 1.4 km.


Obrona plot.: 4x2 37.0 mm., 4x2 102.0 mm., 2x1 37.0 mm.

  • Obrona plot. średniego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 106, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 3.5 km;
  • Obrona plot. dalekiego zasięgu: stałe uszkodzenia na sekundę - 56, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 5.8 km;
  • Ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1330, strefa działania 3.5 - 5.8 km.

Manewrowość:

  • Maksymalna prędkość - 39.0 węzłów
  • Promień skrętu - 610 m.
  • Czas przestawiania steru - 4.5 s.

Kamuflaż:

  • Wykrywalność z powierzchni - 7.9 km.
  • Wykrywalność z powietrza - 3.2 km.
  • Wykrywalność po wystrzale z dymu - 2.7 km.

Dostępny sprzęt eksploatacyjny:

  • 1 slot - Grupa naprawczo ratunkowa
  • Czas działania - 5 s;
  • Czas przeładowania - 40 s;
  • Sprzęt nielimitowany.
  • 2 slot - Grupa naprawcza
  • Czas działania - 14 s;
  • PW na sekundę 162;
  • Czas przeładowania - 80 s;
  • Ładunki - 3.
  • 3 slot - Radar
  • Czas działania - 10 s;
  • Zasięg wykrycia okrętów 9.0 km;
  • Czas przeładowania - 60 s;
  • Ładunki - 4
  • 4 slot -Doładowanie silnika
  • Czas działania - 180 s;
  • Maksymalna prędkość +20%;
  • Czas przeładowania - 90 s;
  • Ładunki - 3

Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.


Niemiecki krążownik Deutschland, Tier VI 


Jesteśmy gotowi pokazać model niemieckiego krążownika Deutschland.




Ponadto możemy zdradzić rzadkości następujących okrętów:

  • Sowiecki pancernik Sibir, Tier X - niepospolity
  • włoski krążownik Optio, Tier VII - rzadki
  • japoński krążownik Kushiro, Tier X - epicki



Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza