
Dev Blog (528) 15.04.2024 Zamknięty test – zmiany w lotniskowcach i obronie plot.
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Pierwsze testy odbędą się 16 kwietnia.
Zmiany w lotniskowcach
Po pierwsze kilka kluczowych szczegółów. Jak wcześniej ogłosiliśmy główne założenie oparte jest na zmianie sposobu operowania samolotami w czasie lotu i w czasie ataku.
Przelot
Podobnie jak obecnie, przelot (zwany także dużą wysokością) to stan w którym samoloty spędzają większość czasu przemieszczając się po mapie. Co się zmieni? W trakcie przelotu samoloty:
- Nie będą wykrywać wrogich okrętów.*
- Nie będą ostrzeliwane przez standardowy ogień plot. *
- Nie będą zużywać doładowania.
- Będą wykrywane przez wrogie okręty.
- Nie mogą atakować wrogich okrętów, ani w żaden sposób używać uzbrojenia.
*są wyjątki. Zajrzyjcie do sekcji „Ogień obrony plot.”
Oznacza to, że lotniskowce muszą polegać na wykrywaniu wroga przez sojuszników. Eskadry lotniskowca będą miały dostęp do nowego sprzętu eksploatacyjnego nazwanego „aktywny zwiad”. W momencie aktywacji pojawi się informacja czy eskadra jest w zasięgu wrogiej obrony plot. (podobne w działaniu jak wskaźnik wykrycia), a także wskaże informację o użyciu wzmocnienia sektora plot. (szczegóły poniżej). Proszę pamiętać, że użycie sprzętu eksploatacyjnego nie pokaże aktualnej pozycji czy wskaźników na minimapie i nie zadziała, jeśli wróg ma wyłączoną obronę plot.
Podejście do ataku
Opisaliśmy przelot, ale w jaki sposób będzie można wejść w interakcje z wrogimi samolotami? W obecnej implementacji lotniskowiec musi rozpocząć podejście do ataku. W jego czasie samolot:
- Wykrywa wrogie okręty.
- Jest ostrzeliwany przez ognień plot.
- Otrzymuje znacząco zmniejszone uszkodzenia od ognia plot. przez pierwszych kilka sekund podejścia do ataku.
- Zużywa doładowanie.
- Może atakować wrogie okręty.
W porównaniu ze stanem obecnym dodaliśmy kilka dodatkowych kluczowych różnic: czas przygotowania do ataku znacząco został zwiększony, aby zapobiec rozpoczęciu ataku w pobliżu wrogiego okrętu, unikając większości uszkodzeń od obrony plot. Jednak samoloty nie będą miały ograniczonej manewrowości w czasie podchodzenia do ataku, co sprawi że będzie nieco łatwiej wykonać nalot, w przypadku gdy w pobliżu nie będzie sojuszniczych jednostek wykrywających wroga. Dodatkowo podejście do ataku będzie składało się tylko z jednego klucza atakującego, a reszta samolotów pozostanie na dużej wysokości nie otrzymując uszkodzeń od obrony plot. (więcej o tym w później). Zniszczone w czasie podejścia do ataku samoloty nie zostaną uzupełnione, co oznacza że zestrzelenia będą ograniczać możliwość zadania uszkodzeń poprzez atak. Jeśli wszystkie samoloty zostaną zniszczone, podejście do ataku zostanie przerwane.
Działa baterii dodatkowej
Gdy lotniskowiec nie ma kontroli nad eskadrami, będzie mógł ręcznie przejęć kontrolę nad działami baterii dodatkowej. Gdy uzbrojenie składa się z różnych kalibrów, kontrola będzie nad działami o największym kalibrze. Staną się one działami baterii głównej. Gdy lotniskowiec obsługuje eskadrę lotniczą działa będą celować i strzelać automatycznie tak jak zawsze.
Zmiany w okrętach nawodnych
Przedstawiliśmy zmiany dotyczące lotniskowców! A co z okrętami nawodnymi? Mamy też znaczące zmiany w sposobie interakcji pomiędzy samolotami i obroną plot. Po pierwsze...
Obronny ognień plot.
Jak wspomnieliśmy wcześniej samoloty w trybie przelotu nie będą ostrzeliwane przez baterię plot. Jednak jest wyjątek! W przypadku aktywowania Obrony plot. działa będą mogły trafiać samoloty nawet, gdy przelatują nad okrętem na dużej wysokości. Jednak w momencie aktywowania samoloty pod ostrzałem będą mogły wykryć taki ogień. W ramach zmiany nazwa sprzętu zostanie przemianowana na „Ogień zaporowy'.
Sektor priorytetowy
Sektor priorytetowy także otrzyma duże zmiany i zostanie nazwany „Aktywnym maskowaniem”. Podobnie jak obecnie sektor priorytetowy, Aktywne maskowanie będzie można aktywować poprzez naciśniecie przycisku i będzie miało wpływ w zasięgu ognia plot. W momencie aktywowania natychmiast zada procentowe uszkodzenia eskadrze. Dodatkowo sprawi, że wrogi samoloty nie będą w stanie wykrywać, powodując że samoloty będą polegać tylko na wykrywaniu przez sojuszników. Efekt będzie negował także zmniejszenie uszkodzeń, jakie samoloty otrzymują w pierwszych paru sekundach po rozpoczęciu nalotu. Warto wspomnieć, że należy to stosować z wyprzedzeniem, gdyż efekt dotyczy tylko samolotów które wejdą w obszar obrony plot. w czasie aktywności Aktywnego maskowania. Jeśli samoloty już znajdują się wewnątrz obszaru obrony plot, zablokuje to możliwość wykrywania jednostki przez samoloty, ale nie usunie efektu redukcji uszkodzeń i nie spowoduje % utraty PW przez eskadrę. Kluczowe będzie dobre określenie czasu użycia tej umiejętności.
Pasywne zwiększenie ognia plot.
Jeszcze nie skończyliśmy! Wszystkie jednostki nawodne otrzymają nową pasywną możliwość walki z wrogimi samolotami, które znajdują się w obszarze ognia plot. Pasywny wzrost to wskaźnik, który będzie się ładował, gdy działa plot będą strzelały do wrogich samolotów. Postępy nie będą ograniczone czasowo, to oznacza, że jeśli obrona plot. nie strzela do wrogich samolotów przez pewien czas, to postęp pozostanie taki sam i nie spadnie. Jednak, gdy postęp osiągnie 100% pasywny wzrost zostania automatycznie aktywowany i otrzymacie następujące dodatki na pewien czas:
- Premia do uszkodzeń od ognia plot.
- Premia do uszkodzeń spowodowanych Aktywnym maskowaniem (dawniej sektor priorytetowy)
- Zmniejszenie przeładowania Aktywnego maskowania.
Dodatkowo pasywny wzrost:
- Nie zresetuje się po wyłączeniu dział plot.
- Będzie trwał przez kilka minut.
Zdecydowaliśmy się na automatyczną aktywację tej funkcji z powodu jej długiego czasu akcji, ponieważ ma służyć jako narzędzie obrony. Efekt pasywnej mechaniki powinien zdecydowanie zniechęcać wrogie lotniskowce do nieustannego atakowania jednego celu. Wprowadziliśmy kilka innych aktywnych zmian dla graczy i chcemy uniknąć przypadku, gdy wszyscy gracze na ścieżce samolotów jednocześnie aktywują umiejętność strącając wszystkie samoloty praktycznie jednocześnie. Ma to służyć tylko do zniechęcania lotniskowców do stałego atakowania jednego celu przez dłuższy czas, a nie jako ogólny środek odstraszający.
To już wszystko! Mamy nadzieję, że jesteście tak samo podekscytowani, jak my, widząc, że te zmiany wchodzą w fazę testów i nie możemy się doczekać aktualizacji, gdy będziemy kontynuować pracę i testowanie koncepcji.
MSZ
bez sensu