blog images

Dev Blog (540) 06.06.2024 Wczesny dostęp do francuskich niszczycieli, nowy tryb bitew, potyczki z sprzętem wsparcia i wiele więcej!

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Wczesny dostęp do francuskich niszczycieli

Począwszy od aktualizacji 13.6 rozpocznie się Wczesny dostęp do nowej linii francuskich niszczycieli: Tier V L'Adroit, Tier VI Duchaffault, Tier VII Le Hardi, Tier VIII L'Aventurier, Tier IX Orage i Tier X Cassard. Poniżej przedstawiamy najważniejsze cechy:

  • Linia ta ma potężne torpedy z dużymi uszkodzeniami, dobrą prędkością i niezłym zasięgiem począwszy od tieru VII.
  • Od tieru VII Le Hardi (z odblokowanymi torpedami) i dalej przez tier VIII do końca linii torpedy mają uszkodzenia zależne od odległości jaką pokonały. Oznacza to, że torpedy pozostają potężna od momentu wystrzelenia, a wraz z pokonanym dystansem będą zadawać mniejsze uszkodzenia.
  • Działa baterii głównej zadają sensowne uszkodzenia na minutę, ale charakteryzują się słabą balistyką. Pamiętajcie zatem by zbliżyć się na niewielką odległość by sprawić sobie nowych przyjaciół/wrogów grając tymi okrętami!
  • Tak jak w przypadku pozostałych francuskich niszczycieli drzewkowych, okręty te posiadają specjalną mechanikę saturacji, co sprawia że otrzymują tylko połowę uszkodzeń od trafień w śródokręcie po otrzymaniu odpowiedniej ilości zniszczeń.

Jak wspomnieliśmy gracze powinni skupić się na zaskakujących atakach z bliskiego dystansu, które będą najbardziej efektywne. Szybkie torpedy, saturacja uszkodzeń i krótkotrwała Awaryjna moc silnika pozwolą uzyskać sukces w walce na bardzo bliski dystans. Dodatkowo gracze mogą polegać na torpedach o dużym zasięg, jeśli wolą grać bezpiecznie, ale trzeba pamiętać, że zadają one coraz mniejsze uszkodzenia wraz z przebytym dystansem. Jednak, gdy sytuacja stanie się ciężka i kilka okrętów zacznie ostrzeliwać nasz okręt, to należy się liczyć z szybkim pójściem na dno.

Aby uczcić przybycie tych okrętów na wirtualne morza i oceany dodaliśmy także trochę słodkiej, wyjątkowej zawartości:

  • Stały kamuflaż dla okrętu Le Hardi „The L'égaliseur” (zaprojektowany przez gracza z serwera azjatyckiego Reaper81)

  • Stały kamuflaż dla Orage „Duch Francji”

  • Stały kamuflaż dla Cassard „Uniforme Français”

  • Francuski historyczny dowódca André Lemonnier
  • Flagę „Fleur-de-lis”


Więcej informacji będzie dostępnych w przyszłych publikacjach.


Wyzwania osobiste

Wyzwania osobiste wrócą do gry wraz z aktualizacją 13.6 jako część Wczesnego dostępu. Będą one dostępne do początku aktualizacji 13.7 i będą podzielone na dwa sprinty trwające po dwa tygodnie.


Nowy typ bitew: tasowanie trybów

Aktualizacji 13.6 przyniesie nowy tymczasowy typ bitwy nazywany: Tasowanie trybów. Składać się on będzie z bitew w formacie 12vs12 dowolnym okrętem tierów VIII-X. Można także brać udział dywizjonami 2 i 3 osobowymi! Po wyborze tego typu bitwy zostaniecie losowo umieszczeni w jednym z trzech trybów:

  • Eskorta sterowca – eskortujcie sojuszniczy sterowiec do punktu docelowego lub zniszczcie wszystkie wrogie okręty! Podczas bitwy okręty obu stron mogą wpływać na prędkość sojuszniczego lub wrogiego sterowca pozostając w jego pobliżu. Należy pamiętać, że:
  • Sterowiec porusza się standardową prędkością, gdy nie ma w pobliżu graczy.
  • Sterowiec przyspiesza tylko wtedy, gdy w pobliżu jest sojuszniczy okręt.
  • Sterowiec zwalnia, gdy w pobliżu jest co najmniej jedna wroga jednostka.
  • Gdy jednocześnie w w pobliżu sojuszniczego sterowca i wrogie sterowca znajdują się jednostki jednej drużyny to sterowiec sojuszniczy poruszą się jeszcze szybciej.
  • Konwój – Dołącz do bitwy jako część drużyny atakującej lub eskortującej.
  • Celem drużyny atakującej jest całkowite zniszczenie konwoju lub jego obrońców. Obrońcy muszą eskortować statki handlowej wzdłuż predefiniowanej trasy. Drużyna wygra jeśli choć jedne statek dotrze do
  • Wyścig zbrojeń – zbierajcie ulepszenia zrzucane z samolotów w różnych miejscach mapy. Ulepszenia wzmacniają możliwości bojowe okrętów i eskadr lotniczych. Po pewnym czasie pojawi się strefa kluczowa, która z czasem się zmniejsza.


Warto wspomnieć, że tryby Konwoju i Eskorty sterowców są tymi, znanymi już z gry, jednak Wyścig zbrojeń został zmodyfikowany: nie pojawią się strefy z ulepszeniami blisko granic mapy. To znaczy, że premie będą pojawiać się w centralnej części, zatem warto być blisko i osobiście zapewnić sobie i drużynie premie! Zmiany w Wyścigu zbrojeń dotyczą tylko Tasowania trybów, w innych wersjach pozostanie bez zmian.

Potyczki z pomocniczym sprzętem eksploatacyjnym

 

Aktualizacja 13.6 przyniesie trzy potyczki w różnych formatach, ale tym razem przygotowaliśmy coś specjalnego, aby sprawić by te bitwy stały się bardziej rozrywkowe. Potyczki w wersji 13.6 wprowadzą pomocniczy sprzęt eksploatacyjny, który był obecny w Polowaniu na piniatę i 25 Sezonie bitew klanowych. Jednak jest zmiana: nie cały pomocniczy sprzęt eksploatacyjny powróci na morza!

Tylko niektóre będą dostępne w każdym formacie, które trafią do potyczek można sprawdzić poniżej:

Potyczka #1

  • 5v5
  • okręty Tieru V
  • tylko niszczyciele
  • Dywizjony do 5 graczy

Pomocniczy sprzęt eksploatacyjny:

Połączone manewry floty – zwiększenie prędkości sojuszników o 12%, Zwiększenie przyspieszenia o 15%, Zmniejszenie promienia skrętu o 15%. Wpływa na wszystkie sojusznicze jednostki. Nie dodaje się, gdy użyją go kilku graczy. Ilość użyć: 3, Przeładowanie 120s., Czas działania 40s. Przygotowanie 20s.


Potyczka #2

  • 3v3
  • Okręty Tieru VI
  • Tylko pancerniki
  • Dywizjony do 3 graczy

Pomocniczy sprzęt eksploatacyjny:

Połączone manewry floty – zwiększenie prędkości sojuszników o 12%, Zwiększenie przyspieszenia o 15%, Zmniejszenie promienia skrętu o 15%. Wpływa na wszystkie sojusznicze jednostki. Nie dodaje się, gdy użyje je kilku graczy. Ilość użyć: 3, Przeładowanie 120s., Czas działania 40s. Przygotowanie 20s.

Potyczka #3

  • 5v5
  • Okręty Tieru VII
  • brak okrętów podwodnych i lotniskowców
  • Nie więcej niż 3 pancerniki, 3 krążowniki i 3 niszczyciele na drużynę
  • Dywizjony do 3 graczy

Pomocniczy sprzęt eksploatacyjny:

Niszczyciele:

Skoordynowane naprawy ratunkowe: Naprawia 1%PW na sekundę. Wpływa na wszystkie sojusznicze jednostki. Nie dodaje się, gdy użyje je kilku graczy. Ilość użyć 2, Przeładowanie 120s. Czas działania 15s.

Krążowniki:

Skoordynowany ogień: okręty sojusznicze mają rozrzut pocisków mniejszy o 15%. Ilość użyć 3, Przeładowanie 60s. Czas działania 20s. Czas przygotowania 60s. Zasięg 14km

Pancerniki:

Połączone manewry floty – zwiększenie prędkości sojuszników o 12%, Zwiększenie przyspieszenia o 15%, Zmniejszenie promienia skrętu o 15%. Wpływa na wszystkie sojusznicze jednostki. Nie dodaje się, gdy użyje je kilku graczy. Ilość użyć: 3, Przeładowanie 120s., Czas działania 40s. Przygotowanie 20s.



Unikalny dowódca pan-amerykański w testach

 Do gry trafi unikalny dowódca pan-amerykański Joaquim Marques Lisboa. Joaquim Marques Lisboa (1807–1897) – znany także jako Markiz Tamandaré - jest jednym z wielu wybitnych dowódców morskich jakich Ameryka Południowa dała światu. Był narodowym bohaterem Brazylii, patronem marynarki wojennej Brazylii, okrył się chwałą w kilku konfliktach XIXw.

Dowódca ma następujące ulepszone umiejętności:

  • Dla lotniskowców:
  • "Ekspert przeżywalności" – PW samolotów zwiększone o 30 punktów na tier zamiast standardowych 25.
  • Dla pancerników 
  • "Werwa" – Zwiększa prędkość okrętu, gdy ten pozostaje niewykryty o 12,5% zmiast standardowych 10%
  • Dla krążowników:
  • "Ekspert przeżywalności" - PW zwiększone o 500 na tier zamiast standardowych 450.
  • Dla niszczycieli:
  • "Ekspert przeżywalności" - PW zwiększone o 400 na tier zamiast standardowych 350.


Dodatkowo będzie miał on następujące talenty:

Patron marynarki

Aktywowany po zdobyciu osiągnięcia „Duży kaliber”. Premie:

  • Ilość sprzętu eksploatacyjnego zwiększona o 1
  • Czas działania sprzętu eksploatacyjnego zwiększony o 20%
  • Prędkość okrętu zwiększona o 8%.

Można uruchomić raz na bitwę.

Nieustanny ostrzał

Aktywowany raz na bitwę po uzyskaniu 175 trafień pociskami baterii głównej i dodatkowej. Premie:

  • Czas przeładowania dział baterii głównej zmniejszony o 5%
  • Czas przeładowania dział baterii dodatkowej zmniejszony o 15%
  • Czas przeładowania torped zmniejszony o 10%.

Można uruchomić raz na bitwę.

Mistrz i dowódca

Aktywowany po użyciu dwukrotnie Instrukcji bojowych. Premia:

  • Zwiększa minimalną ilość postępu instrukcji z 0 do 20 do końca bitwy.

Można uruchomić raz na bitwę.

Dowódca jest w przygotowaniu i będzie dostępny dla graczy w przyszłych aktualizacjach.


Inne zmiany i dodatki

 

W momencie aktywowania Ognia seryjnego i/lub Zmodyfikowanych pocisków (obecne dostępne tylko na testowych okrętach Victoria i Almirante Oquendo) zmieniają się parametry pocisków. Dodaliśmy kilka elementów, które sprawią że zmiana będzie łatwiejsza do zrozumienia przez graczy:

  • Nowe, alternatywne ikony pocisków zostaną dodane, gdy Ogień seryjny lub Zmodyfikowane pociski będą aktywne.

  • Ikona, która pojawia się pod celownikiem będzie bardziej widoczna.

  • Podpowiedź do pocisków będzie pokazywała różnicę między oryginalnymi i zmodyfikowanymi parametrami pocisków.


Dodaliśmy szereg ulepszeń dźwiękowych do Instrukcji bojowych, włączając dźwięki wskazujące:

  • wypełnianie paska postępu Instrukcji bojowych.
  • aktywacji Instrukcji bojowych.
  • to, że Instrukcje bojowe są aktywne i działają.
  • koniec działania Instrukcji bojowych.

Ponadto Instrukcje bojowe otrzymają ulepszenie wizualne: ulepszony panel podpowiedzi w interfejsie.


  • Byłeś niegrzeczny, a może jednak grzeczny? Niezależnie od tego do gry trafi Zły Mikołaj z unikalną ścieżką dialogową.
  • Przygotujcie się na 27 Sezon bitew klanowych wraz z osiągnięciami.






Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza