
Dev Blog (578) 21.11.2024 Zamknięty test 14.0 – Nowe okręty
Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.
Brytyjski niszczyciel Eskimo, Tier VIII
HMS Eskimo, niszczyciel typu Tribal, został przyjęty do służby w 1938 roku. Jego służba obejmowała Drugą Bitwę o Narwik, inwazję Północnej Afryki i Sycylii oraz operacje na kanale La Manche oraz na Dalekim Wschodzie.
Bliźniaczy okręt Cossacka, Eskimo ma takie samo uzbrojenie składające się z czterech podwójnych wież 120mm i jednej poczwórnej wyrzutni torpedowej, a także świetny kamuflaż. Na tym kończą się podobieństwa: Cossack posiada działa szybkostrzelne o niezbyt dużych uszkodzeniach na minutę, a Eskimo posiada większa siłę uderzenia, ale wolniejsze przeładowanie. Pociski OB mają ulepszone uszkodzenia i penetrację, podobną do tych znajdujących się na brytyjskich krążownikach i pancernikach. Zestaw sprzętu eksploatacyjnego też różni się od tego z Cossacka: nie ma dostępu do wytwornicy dymu, doładowania silnika i Sondy hydroakustycznej o krótkim zasięgu, w zamian posiadając Grupę naprawczą o parametrach takich jak Daring.
W bitwie Eskimpo będzie miał podstawową funkcję jako harcownik przeciw dużym celom, używając ulepszonych pocisków OB do zadawania uszkodzeń wrogim krążownikom i pancernikom. Ma możliwość walczyć z wrogimi niszczycielami na krótkim dystansie dzięki swojemu kamuflażowi, ale przegra pojedynek z każdym artyleryjskim niszczycielem i powinien unikać takich spotkań. Dodatkowo, z powodu braku Wytwornicy dymu, należy uważnie dobierać cele, gdyż trudno będzie oderwać się od przeciwnika.
Punkty wytrzymałości – 15200. Opancerzenie - 19 mm.
Bateria główna - 4x2 120 mm. Zasięg ognia - 12.1 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2300. Penetracja pocisku OB - 30 mm. Szansa wywołania pożaru – 12%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 808 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 2100. Prędkość wylotowa pocisku PP - 808 m/s.
Czas przeładowania - 6.0 s. Czas obrotu o 180° - 9.0 s. Maksymalny rozrzut - 106 m. Sigma – 2.00.
Bomby głębinowe
maksymalne uszkodzenia - 5000.0. Ilość ładunków - 2. Bomb w zrzucie - 4. Czas przeładowania - 40.0 s.
Wyrzutnie torpedowe - 1x4 533 mm.
maksymalne uszkodzenia - 16767. zasięg - 12.0 km. Prędkość - 62 węzłów Czas przeładowania - 66 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 7.2 s. Wykrywalność torped - 1.3 km.
Zamiast wyboru pomiędzy szerokim i wąskim zrzutem, dowódca ma wybór pomiędzy wystrzeleniem pojedynczych torped, a całej wyrzutni jednocześnie.
Obrona plot.: 2x4 12.7 mm., 1x4 40.0 mm., 2x1 7.7 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 32, prawdopodobieństwo trafienia - 95 %, strefa działania - 1.5 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 42, prawdopodobieństwo trafienia - 100 %, strefa działania - 2.5 km;
Maksymalna prędkość - 36.0 węzłów Promień skrętu - 610 m. Czas przestawiania steru – 3.6 s. Wykrywalność z powierzchni – 6.8 km. Wykrywalność z powietrza – 3.2 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 2.5 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 40 s; Sprzęt nielimitowany)
2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 10 s; PW na sekundę 152.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 2)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Pan-Amerykański pancernik Valparaiso, Tier IX
W późnych latach 50 XXw. Brytyjski i Chilijski rząd dyskutowały nad możliwością sprzedaży ostatniego brytyjskiego pancernika HMS Vanguard do Chile. Gdyby doszło do finalizacji umowy Chilijska Marynarka wojenna zostałaby uzupełniona najmocniejszym w jej historii okrętem wojennym.
Okręt swoją nazwę zawdzięcza drugiemu, największemu miastu Chile, które posiada port oraz bazę marynarki wojennej. Nazwa została odziedziczona po jednym z pierwszych okrętów pancernych Chile, który trafił do służby około 1870 roku.
Mając za podstawę zmodernizowany kadłub Vanguarda, Valparaiso cechuje się relatywnie lekką baterią główną jak na pancernik IX tieru, składającą się z czterech podwójnych wież 381mm. Pomimo małego kalibru, niewielkiej ilości dział i nie najlepszej celności, pancernik ten może zadawać potężne ciosy: pociski PP mogą być niebezpieczne z powodu wysokiej szybkostrzelności i ulepszonym kątom rykoszetowania. Niestety brak pocisków OB ogranicza uniwersalność tej jednostki. Dodatkowo uzbrojenie dodatkowe zostało przerobione i składa się z czterech podwójnych wież z działami 127mm/54 na burtę. Mimo posiadania niewielkiej ilości luf, wysoka szybkostrzelność i dobra celność pozwolą na zadawanie odpowiednich uszkodzeń.
Ulepszone przyspieszenie Valparaiso daje mu dodatkową przewagę w ruchu, a Wyspecjalizowana Grupa Naprawcza z szybkim przeładowaniem dodaje premię do przeżywalności. Ponadto, w porównaniu z Vanguardem, centralna część pokładu i burt ma zwiększoną grubość pancerza, co znacząco zwiększa ochronę przed pociskami OB. Wisienką na torcie są Instrukcje bojowe, które są ładowane przez trafienia baterią dodatkową lub w pełni załadowane przez zatopienie wrogiej jednostki. Dają one potężną premię do przeładowania sprzętu eksploatacyjnego i pozwalają na szybkie odzyskanie PW w czasie aktywacji.
W bitwie Valparaiso powinien walczyć na krótki dystans używając baterii dodatkowej, jednak jak w przypadku każdego pancernika wybór odpowiedniego momentu jest kluczowy. Instrukcje bojowe oferują znaczącą premię do przeżywalności – zatopienie wrogiego okrętu od razu je ładuje, zanim wróg wejdzie w zasięg ognia baterii dodatkowej. W innym wypadku należy szukać okazji w walce z odizolowanymi jednostkami.
Model okrętu jest nadal w przygotowaniu i zostanie zaprezentowany później.
Punkty wytrzymałości – 71600. Opancerzenie - 32 mm.
Ochrona przeciwtorpedowa - 25 %.
Bateria główna - 4x2 381 mm. Zasięg ognia - 18.7 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 11750. Prędkość wylotowa pocisku PP - 804 m/s.
Czas przeładowania - 25.0 s. Czas obrotu o 180° - 30.0 s. Maksymalny rozrzut - 247 m. Sigma – 1.70.
Instrukcje bojowe:
Postęp za trafienie pociskiem baterii dodatkowej - 4%
Postęp za zniszczenie okrętu - 100%
Czas zanim postęp zacznie być tracony - 50.0 s.
Utrata postępu na sekundę bezaktywności - 5.0 %.
Aktywowany efekt: Czas przygotowania i przeładowania sprzętu eksploatacyjnego skrócony o 95%
Czas działania 5.0 s
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Maksymalny zasięg - 10.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
8x2 127.0 mm, zasięg - 8.0 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1800. Szansa wywołania pożaru – 9%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 808 m/s. Penetracja pocisku OB - 21 mm. Czas przeładowania - 4.0 s.
Obrona plot.: 1x2 40.0 mm., 11x1 40.0 mm., 10x2 76.2 mm., 8x2 127.0 mm.
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 515, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.0 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 144, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 6.0 km;
ilość eksplozji w salwie - 6, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 6.0 km.
Maksymalna prędkość - 30.0 węzłów Promień skrętu - 850 m. Czas przestawiania steru – 9.7 s. Wykrywalność z powierzchni – 15.6 km. Wykrywalność z powietrza – 11.0 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 14.7 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)
2 slot - Grupa naprawcza (Czas działania 7 s; PW na sekundę 1432.0; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 6)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Brytyjski okręt podwodny Seal, Tier X
Duży podwodny stawiacz min, który trafił do służby w Royal Navy w 1939 roku. W czasie IIW.Ś. HMS Seal operował na kilku teatrach wojennych od Adenu do Halifaxu. Podczas misji bojowej w cieśninie Kattegat w maju 1940 roku ciężko uszkodzony okręt zmuszony był do poddania się niemieckiemu samolotowi.
Uzbrojony w sześć 533mm wyrzutni torpedowych Seal zmienia całkowicie styl gry okrętem podwodnym. Podobnie jak w przypadku innych okrętów podwodnych, jednostka ta posiada tylko szybko naprowadzane torpedy, ale mają one dużo większe uszkodzenia, zasięg i prędkość pingu, co ułatwia atakowanie celów z dużego zasięgu. Jednak torpedy mają znaczące wady: zasięg wyłączania się naprowadzania jest większy, dając wrogowi więcej czasu na ich wymanewrowanie, a także mają dość długi czas przeładowania. Wyłączenie się naprowadzania wynosi 3km od celu w przypadku pancerników, 1,7km w przypadku lotniskowców, 2km dla krążowników, 680m dla niszczycieli i 240m dla okrętów podwodnych.
Jeśli chodzi o parametry, okręt posiada dużą zdolność zanurzenia, która wolno się ładuje, ale duża pula PW pozwala na otrzymanie kilku trafień na powierzchni.
W bitwie Seal zachowuje się jak hybryda okrętu podwodnego i niszczyciela torpedowego. Okręt zdolny jest do wykonywania dalekich ataków na cele o ograniczonej manewrowości. Wybierajcie na cele krążowniki i pancerniki w pobliżu wysp lub te jednostki z niską manewrowością. Należy pamiętać by unikać pojedynków z wrogimi okrętami podwodnymi – zdolności naprowadzania mocno utrudnia trafienie, a wyrzutnie torpedowe umieszczone wyłącznie na dziobie są znaczącą wadą.
Model okrętu Seal jest nadal opracowywany, używany będzie inny model Selkie, który ma identyczne parametry w celach testowych.
Brytyjski okręt podwodny Selkie, tier X
Punkty wytrzymałości – 19200. Opancerzenie - 19 mm.
Zdolność zanurzenia 300 jednostek. Utrata zdolności zanurzenia 1 jednostka/s. Odzyskiwanie zdolności zanurzenia 0,4 jednostki/s.
Bateria główna - 1x1 102 mm. Zasięg ognia - 6.0 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PPO - 2250. Penetracja pocisku PPO - 30 mm. Prędkość wylotowa pocisku PPO - 850 m/s.
Czas przeładowania - 5.0 s. Czas obrotu o 180° - 18.0 s. Maksymalny rozrzut - 36 m. Sigma – 2.00.
Sonar:
Czas przeładowania 9.0 s; Czas trwania efektu pingu na podświetlonym sektorze - 35.0 s, podwójnie podświetlonym sektorze - 75.0 s; Prędkość pingu 800; Maksymalny zasięg 13.0 km
Wyrzutnie torpedowe - 6x1 533 mm.
maksymalne uszkodzenia - 12033. Zasięg - 13.0 km. Prędkość - 90 węzłów Czas przeładowania - 90 s. Czas obrotu wyrzutni o 180° – 15.0 s. Wykrywalność torped - 2.5 km.
Liczba dziobowych ładowniczych 3.
Maksymalna prędkość - 27.0 węzłów Promień skrętu - 490 m. Czas przestawiania steru – 7.0 s. Wykrywalność z powierzchni – 6.6 km. Wykrywalność z powietrza – 2.4 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 2.1 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 15 s; Czas przeładowania 60 s; Ładunki 3)
2 slot - Hydrofon (Czas działania 1 s; Dystans namierzania okrętu 6.0 km; Czas pokazywania pozycji okrętu 6 s; Czas przeładowania 30 s; Ładunki 6)
3 slot – Wykrywacz okrętów podwodnych (Czas działania 60 s; Zasięg wykrywania okrętów podwodnych na maksymalnej głębokości 6.0 km; Czas przygotowania na początku bitwy 330 s; Czas przeładowania 120 s; Sprzęt nielimitowany)
4 slot – Rezerwowa bateria (Czas działania 30 s; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 2)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Szczegóły założeń nowych okrętów
Na koniec wracamy do założeń nowych okrętów, o których pisaliśmy wcześniej, które zamierzamy tymczasowo dodać do gry.
Teraz jesteśmy gotowi podzielić się ich parametrami.
Francuski krążownik Metz, Tier VIII (bazujący na krążowniku Toulon)
Max Punkty wytrzymałości – 42500. PW na początku bitwy - 17000.
Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Ochrona przeciwtorpedowa - 25 %.
Walcz lub uciekaj
Szybkostrzelność i celność dział polepszają się wraz z utratą PW, aż do pewnego poziomu, po którym dalsza strata PW już nie daję dodatkowych premii.
Minimalny efektywny poziom PW: 10625
Premie na tym maksymalnym poziomie:
Czas przeładowania dział skrócony o 15%
Zmniejszenie rozrzutu pocisków o 23%
Bateria główna - 2x4 305 mm. Zasięg ognia - 18.8 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 4050. Penetracja pocisku OB - 51 mm. Szansa wywołania pożaru – 17%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 905 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8000. Prędkość wylotowa pocisku PP - 850 m/s.
Czas przeładowania - 27.0 s. Czas obrotu o 180° - 25.7 s. Maksymalny rozrzut - 245 m. Sigma – 1.80.
Ulepszenia poprawiające celność i zasięg są niedostępne.
Limitowane pociski PP:
Pociski PP z ulepszoną balistyką, penetracją, kątami rykoszetów i skróconym czasem zapalnika
Ilość pocisków - 80 (Seria zużywa 8 pociski na wieżę)
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 8000;
Kąt pod którym sprawdzany jest rykoszet dla pocisków PP - 55 °;
Gwarantowany kąt rykoszetu - 65 °;
Prędkość wylotowa - 940 m/s.
Seria wystrzałów:
Czas przeładowania - 36.0 s. Czas pomiędzy wystrzałami - 1.7 s. Strzałów w serii 2. Zasięg ognia zmniejszony o 33.3%
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Maksymalny zasięg - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
2x3 155.0 mm, zasięg - 7.6 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2200. Szansa wywołania pożaru – 11%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 870 m/s
6x2 100.0 mm, zasięg - 7.6 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1400. Szansa wywołania pożaru – 6%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 780 m/s
Obrona plot.: 18x2 25.0 mm., 6x2 100.0 mm., 8x2 37.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 238, prawdopodobieństwo trafienia - 85 %, strefa działania - 2.5 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 35, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 3.0 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 56, prawdopodobieństwo trafienia - 90 %, strefa działania - 5.8 km;
ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1120, strefa działania 3.5 - 5.8 km.
Maksymalna prędkość - 30.0 węzłów Promień skrętu - 710 m. Czas przestawiania steru – 11.5 s. Wykrywalność z powierzchni – 13.7 km. Wykrywalność z powietrza – 9.6 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 10.9 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nielimitowany)
2 slot - Specjalizowana Grupa naprawcza (Czas działania 20 s; PW na sekundę 637.5; Czas przeładowania 60 s; Ładunki 5; Czas przygotowania na początku bitwy 200s)
3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 180 s; Maksymalna prędkość +15%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
4 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 100 s; Zasięg wykrywania torped 3.5 km; Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
4 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Średnie uszkodzenia plot. +50%;Uszkodzenia w zasięgu eksplozji zwiększone o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)
5 slot - Myśliwiec (Czas działania 60 s; Myśliwce 3; Promień działania 3 km; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Sowiecki krążownik Wiaźma, Tier IX (bazujące na pancerniku Borodino)
Punkty wytrzymałości – 64200. PW na początku bitwy - 25680.
Opancerzenie - 25 mm. Czas trwania pożaru: 60 s.
Ochrona przeciwtorpedowa - 24 %.
Walcz lub uciekaj
Szybkostrzelność i celność dział polepszają się wraz z utratą PW, aż do pewnego poziomu, po którym dalsza strata PW już nie daję dodatkowych premii.
Minimalny efektywny poziom PW: 16050
Premie na tym maksymalnym poziomie: Czas przeładowania dział skrócony o -15%
Zmniejszenie rozrzutu pocisków o -25%
Bateria główna - 2x3 406 mm. Zasięg ognia - 20.9 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 5800. Penetracja pocisku OB - 68 mm. Szansa wywołania pożaru – 40%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 830 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 13250. Prędkość wylotowa pocisku PP - 830 m/s.
Czas przeładowania - 29.0 s. Czas obrotu o 180° - 25.7 s. Maksymalny rozrzut - 267 m. Sigma – 1.80.
Ulepszenia poprawiające celność i zasięg są niedostępne.
Limitowane pociski PP:
Pociski PP z ulepszoną balistyką, penetracją, kątami rykoszetów i skróconym czasem zapalnika
Ilość pocisków - 60 (Seria zużywa 6 pociski na wieżę)
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 13250;
Kąt pod którym sprawdzany jest rykoszet dla pocisków PP - 55 °;
Gwarantowany kąt rykoszetu - 65 °;
Prędkość wylotowa - 900 m/s.
Seria wystrzałów:
Czas przeładowania - 40.0 s. Czas pomiędzy wystrzałami - 1.7 s. Strzałów w serii 2. Zasięg ognia zmniejszony o 37.9%
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Maksymalny zasięg - 7.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4200.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
2x2 180.0 mm, zasięg - 7.0 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 2500. Szansa wywołania pożaru – 13%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 1000 m/s
Obrona plot.: 12x4 25.0 mm., 12x2 57.0 mm., 2x2 180.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 203, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 3.1 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 357, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 4.0 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 42, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;
ilość eksplozji w salwie - 2, uszkodzenia od eksplozji - 1820, strefa działania 3.5 - 5.8 km.
Maksymalna prędkość - 31.6 węzłów Promień skrętu - 1060 m. Czas przestawiania steru – 12.8 s. Wykrywalność z powierzchni – 16.9 km. Wykrywalność z powietrza – 11.8 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 17.0 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 5 s; Czas przeładowania 60 s; Sprzęt nielimitowany)
2 slot - Specjalizowana Grupa naprawcza (Czas działania 20 s; PW na sekundę 963.0; Czas przeładowania 60 s; Ładunki 5; Czas przygotowania na początku bitwy 200s)
3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 180 s; Maksymalna prędkość +15%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
4 slot - Sonda hydroakustyczna (Czas działania 100 s; Zasięg wykrywania torped 3.5 km; Zasięg wykrywania okrętów 5.0 km; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
4 slot - Obrona plot. (Czas działania 40 s; Średnie uszkodzenia plot. +50%;Uszkodzenia w zasięgu eksplozji zwiększone o 300%; Czas przeładowania 80 s; Ładunki 3)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Amerykański pancernik Oregon, Tier X (bazujący na pancerniku Georgia)
Punkty wytrzymałości – 74100. PW na początku bitwy - 29640.
Opancerzenie - 32 mm.
Ochrona przeciwtorpedowa - 26 %.
Walcz lub uciekaj
Szybkostrzelność i celność dział polepszają się wraz z utratą PW, aż do pewnego poziomu, po którym dalsza strata PW już nie daję dodatkowych premii.
Minimalny efektywny poziom PW: 18525
Premie na tym maksymalnym poziomie: Czas przeładowania dział skrócony o -15%.
Zmniejszenie rozrzutu pocisków o -27%,
Bateria główna - 3x2 457 mm. Zasięg ognia - 23.5 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 6450. Penetracja pocisku OB - 77 mm. Szansa wywołania pożaru – 43%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 800 m/s.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 15750. Prędkość wylotowa pocisku PP - 732 m/s.
Czas przeładowania - 25.0 s. Czas obrotu o 180° - 36.0 s. Maksymalny rozrzut - 293 m. Sigma – 1.80.
Ulepszenia poprawiające celność i zasięg są niedostępne.
Limitowane pociski PP:
Pociski PP z ulepszoną balistyką, penetracją, kątami rykoszetów i skróconym czasem zapalnika
Ilość pocisków - 72 (Seria zużywa 4 pociski na wieżę)
Maksymalne uszkodzenia pociskiem PP - 13250;
Kąt pod którym sprawdzany jest rykoszet dla pocisków PP - 55 °;
Gwarantowany kąt rykoszetu - 65 °;
Prędkość wylotowa - 832 m/s.
Seria wystrzałów:
Czas przeładowania - 35.0 s. Czas pomiędzy wystrzałami - 1.7 s. Strzałów w serii 2. Zasięg ognia zmniejszony o 42,6%
Nalot ZOP:
Czas przeładowania - 30.0 s. Dostępne naloty - 2. Liczba samolotów w kluczu atakującym - 1. Maksymalny zasięg - 11.0 km. Liczba bomb w ładunku - 2. maksymalne uszkodzenia bombą - 4900.0.
Uzbrojenie dodatkowe:
10x2 127.0 mm, zasięg - 7.3 km.
Maksymalne uszkodzenia pociskiem OB – 1800. Szansa wywołania pożaru – 5%. Prędkość wylotowa pocisku OB - 792 m/s
Obrona plot.: 10x2 127.0 mm., 16x4 40.0 mm., 40x1 20.0 mm.
Obrona plot. krótkiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 280, prawdopodobieństwo trafienia - 70 %, strefa działania - 2.0 km;
Obrona plot. średniego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 413, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 3.5 km;
Obrona plot. dalekiego zasięgu: ciągłe uszkodzenia na sekundę - 172, prawdopodobieństwo trafienia - 75 %, strefa działania - 5.8 km;
ilość eksplozji w salwie - 8, uszkodzenia od eksplozji - 1610, strefa działania 3.5 - 5.8 km.
Maksymalna prędkość - 33.0 węzłów Promień skrętu - 890 m. Czas przestawiania steru – 16.5 s. Wykrywalność z powierzchni – 16.4 km. Wykrywalność z powietrza – 11.3 km. Wykrywalność po wystrzale z dymu – 18.0 km.
Dostępny sprzęt eksploatacyjny:
1 slot - Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas działania 20 s; Czas przeładowania 80 s; Sprzęt nielimitowany)
2 slot - Specjalizowana Grupa naprawcza (Czas działania 20 s; PW na sekundę 1111.5; Czas przeładowania 60 s; Ładunki 5; Czas przygotowania na początku bitwy 200s)
3 slot - Doładowanie silnika (Czas działania 180 s; Maksymalna prędkość +15%; Czas przeładowania 120 s; Ładunki 3)
4 slot - Myśliwiec (Czas działania 60 s; Myśliwce 4; Promień działania 3 km; Czas przeładowania 90 s; Ładunki 3)
Wszystkie statystyki dotyczą okrętu bez dowódcy i ulepszeń, ale z najlepszymi modułami. Parametry mogą się zmienić w czasie testów.
Po wcześniejszym ogłoszeniu mechaniki Limitowanych pocisków, niektórzy wyrazili swoje zaniepokojenie ich celem w przyszłości. Chcemy się zająć tymi obawami:
- Limitowane pociski są samodzielną mechaniką i nie stanowią podstawy do testowania amunicji premium.
- Limitowane pociski są powiązane z konkretnymi okrętami i funkcjonują podobnie jak działające już mechaniki takie jak Ogień seryjny dostępny na okrętach takich jak Condé, Edgar i Zorkij, które także posiadają ulepszone parametry pocisków.
- Limitowane pociski zostaną automatycznie odkupione po każdej bitwie, podobnie jak ładunki sprzętu eksploatacyjnego, nie można ich kupić za jakąkolwiek walutę, prócz standardowych kosztów obsługi okrętów po bitwie.
- Przedstawione trzy okręty są planowane są tylko na czas trwania wydarzenia, po którym zostaną usunięte z gry. Ponadto chcemy podkreśli, że te okręty jak wszystkie w grze – włączywszy to drzewkowe, premium i inne – przejdą normalny proces testowania by pasowały do ogólnego balansu gry.
Komentarze
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!