blog images

Discord Q&A Mapy i tryby gry maj 2022 roku - część 2

Parę lat temu testowaliście mapę Morze Beringa z trybem Przełamania, ale nic się nie pojawiło więcej na ten temat. Dlaczego mapa i tryb nie powstał? Jaka jest szansa by jednak się pojawił w przyszłości?

Mapa powstała i była testowana w celu sprawdzenia trybu, w którym obie drużyny rozpoczynały rozgrywkę blisko siebie – tak by promować agresywny styl gry. Jednak wyniki testów i opinie testerów pokazały, że ten pomysł nie pasuje do naszej gry. W rezultacie prace zostały wstrzymane. Być może w przyszłości wrócimy do tej mapy i wspomnianych wcześniej pomysłów.


Jak bardzo deweloperzy są zadowoleni z testu trybu Derby sterowców i jaka jest szansa, że ten tryb trafi do bitew losowych?

Użyliśmy wielu wskaźników by określić sukces tego trybu, włączając w to ilość graczy, którzy zagrali, czas spędzony na tej formie rozgrywki, nasze własne opinie i opinie otrzymane od graczy. Wyniki wskazują na całkiem pozytywne przyjęcie, gracze ciepło przyjęli ten tryb. Obecnie planujemy jego powrót na serwer jako tymczasowy tryb w końcu roku, jeśli będzie on tak samo dobrze przyjęty jak pierwsza wersja – na pewno weźmiemy pod uwagę dodanie go do trybu losowego w przyszłości.

Gdy tworzycie nowy tryb gry to czy bierzecie pod uwagę wprowadzenia go do wersji kompetytywnych jak Bitwy klanowe czy turnieje tworząc przy tym odpowiednie zasady?

Warto pamiętać, że nie wszystkie tryby są projektowane dla celów kompetytywnych, a możliwość ich dodania nie jest wymagany przy tworzeniu. Jednak jeśli nowy tryb gry ma potencjał dla bitew kompetytywnych, to bierzemy to pod uwagę. Jeśli adaptujemy nowy tryb to zwykle nie zmieniamy kluczowych zasad, a tylko ustawienia – takie jak ilość i miejsca punktów kluczowych, ilość punktów do zajęcia i utrzymania, miejsca początkowe i tak dalej. Tak było z bitwami klanowymi i rankingowymi w trybie dominacji.


Jakie jest stanowisko deweloperów w stosunku do dodania funkcjonalności w postaci podglądu następnej mapy w kolejce do bitwy klanowej? Taki element pozwoli drużynom dostosować swoje ustawienie okrętów w zależności od mapy, a także zwiększy zróżnicowanie drużyn.

Nie planujemy dodania takiej funkcjonalności. Wynika to z problemów z systemem doboru drużyn ponieważ drużyny na różne mapy trafiałyby do różnych kolejek. Dla przykładu: 17 sezon bitew rankingowych odbywał się na 6 mapach, a każda z nich musiałaby mieć własną kolejkę, co powodowałaby wydłużenie czasu oczekiwania i znacząco pogorszyło wrażenia z bitew klanowych. W lidzie Huragan, dla przykładu, czas oczekiwania w kolejce znacząco by się zwiększył, gdyż ilość klanów które do niej trafiają jest relatywnie mała.


Czy trudno będzie wprowadzić punkty startu, które gracze by mogli wybierać przed bitwą? To pozwalało by wybrać graczowi stronę mapy na której jego okręt najlepiej by sobie radził (takie rozwiązanie istnieje w wielu grach MMO).

Dodanie możliwości wyboru punktu startu od razu prowadzi do szeregu problemów. Jednym z ważniejszych byłby brak balansu w liczbie okrętów tej samej klasy na jednej flance. Kolejnym byłoby współzawodnictwo między graczami o ten sam punkt na mapie. Wszystko to prowadziłoby do niekomfortowych sytuacji i ogólnego negatywnego wpływu na bitwy. Zatem nie planujemy wprowadzenia takiej mechaniki, a na pewno nie w bitwach losowych.


Czy testowaliście, albo braliście pod uwagę, dynamicznie zmieniające się mapy, takie z erupcjami wulkanów zwiększającymi powierzchnię wysp, ulegającymi zniszczeniu górami lodowymi itp.?

Tak planowaliśmy i nawet testowaliśmy prototypy ulegających zniszczeniu gór lodowych, nawet ogłaszaliśmy to na blogu deweloperów. Jednak projektowanie takich dynamicznie zmieniających się obiektów okazało się skomplikowane ze względu na szereg technicznych problemów i ograniczeń. Zatem pomysł na dynamiczne mapy został odłożony na półkę, a zajęliśmy się takimi elementami jak ulepszone operacje i nowe tryby. Na pewno damy znać jak wrócimy do takich mechanik.


Czy są jakieś szanse na takie tryby gry jak Zdobycie flagi, król wzgórza czy walka do ostatniego gracza?

Jeśli braliśmy pod uwagę wymienione tryby gry w kontekście dodanie ich do WoWs pojawiało się dużo problemów z wprowadzeniem ich:

- Zdobycie flagi nie pasuje do mechanik gry – prędkość okrętów i odległości na to nie pozwalają, a system wykrywania nieprzyjemnie komplikował grę. Dodatkowo Zdobycie flagi wprowadza odradzanie się okrętów, co nie ma miejsca w pozostałych trybach gry.

- Król wzgórza – na tą chwilę postanowiliśmy usunąć tryb epicentrum z gry, który jest wariacją na temat tego typu rozgrywki.

- Walka do ostatniego gracza – to tryb wolnej amerykanki, który nie pasuje do naszej gry, jako że wiele elementów w WoWs opiera się na pracy zespołowej.

Jednak, niezależnie od ograniczeń i przeciwieństw jesteśmy zainteresowani nowymi trybami gry. Być może wprowadzimy je do gry, ale tylko jako czasowe tryby. Nie mamy obecnie takich planów, ale to dobre pomysły na przyszłość.


Jak długo zajmuje stworzenie mapy od podstaw i jak dużo czasu zajmuje zaprojektowanie podwodnego świata?

Stworzenie nowej mapy to długi i skomplikowany proces. Składa się on z dwóch głównych etapów: Pierwszy to stworzenie prototypu rozgrywki na mapie i przetestowanie go. Na tym etapie mapa nie ma wyglądu i testuje się rozgrywkę w zależności od miejsca umieszczenia punktów kluczowych i wysp. W tym czasie ważne jest by umieszczenie punktów kluczowych i wysp nie dawało jedne ze stron przewagi. Zabiera to od 1 do 2 miesięcy. Jeśli początkowe testy dały pozytywne wyniki mapa przechodzi do kolejnego etapu, ale jeśli mapy nie da się zbalansować lub ma znaczące problemy rozpoczynają się kolejne testy rozgrywki i nowy prototyp. Drugi etap to stworzenie wyglądu mapy – środowiska, tekstur i podwodnego świata. Wraz z przejście do jakości HD ten etap stał się techniczne bardziej skomplikowany i tworzenie trwa około 4 miesięcy. Podwodny świat tworzony jest równolegle z częścią nawodną ponieważ jest to wygodniejsze i unikamy w ten sposób trudnego procesu łączenia tych dwóch elementów, a na tworzenie podwodnego świata nie da się przeznaczyć dodatkowego czasu. Jeśli oba etapy są ukończone mapa przechodzi standardową procedurę testową jako część kolejnej aktualizacji. Oznacza to, że średnio stworzenie nowej mapy zabiera co najmniej 6 miesięcy.


Czy deweloperzy biorą pod uwagę, przy tworzeniu map i trybów, historyczne bitwy i wydarzenia. Pozwoliłoby to na odgrywanie bitwy Jutlandzkiej czy w Zatoce Leyte. Obecnie pracujemy nad mapą inspirowaną znaną historyczną bitwą. Jednak jest to na wczesnym etapie wybrania odpowiedniego historycznego wydarzenia. Jest to skomplikowane z powodu, że potrzebne jest wydarzenie łatwo rozpoznawalne wizualnie a jednocześnie pasujące do stylu gry – np. ilość okrętów czy wielkość mapy i punkty kluczowe. Jeśli znajdziemy właściwe wydarzenie podzielimy się z Wami informacjami.


Czy istnieją mapy, których tematyka/środowisko nie zostało użyte z powodu ograniczeń technicznych?

Nie mamy takich technicznych ograniczeń. WoWs ma już szeroką gamę środowisk reprezentujących różne strefy geograficzne. Bitwy odbywają się zarówno w Arktyce jak i pośród pustynnych wysp. Co więcej bitwy mogą zostać przeniesione w fantastyczne światy, jak i do posta apokaliptycznego środowiska, a nawet w kosmos – jak to miało miejsce w wielu czasowych trybach. Właściwie wyzwaniem jest to, że większość bitew odbywała się z dala od wysp i brzegów, a stworzenie mapy wymaga wysp i innych obiektów – mają one funkcję wpływania na rozgrywkę – a jednocześnie muszą dobrze wyglądać i nie wpływać na atmosferę mapy.


Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza