blog images

MIDWAY CV T.10 US Navy

Klasa: Lotniskowiec

Typ: Midway

Kraj: USA

Historia: sam typ wywodzi się w prostej linii od podstawowych dużych lotniskowców US Navy typu Essex. Okręty typu Midway według projektów miały być dwukrotnie większe od swoich poprzedników, również miały się charakteryzować większymi możliwościami bojowymi powiązanymi z większą ilością przenoszonych samolotów. Na budowę okrętów ogromny wpływ miały dotychczasowe doświadczenia z użytkowania jednostek tej klasy zarówno przez Amerykanów, jak i brytyjską Royal Navy.

Chodziło przy tym o ochronę hangarów lotniczych, jak i pokładów startowych. Do tego dochodziły bardzo rozwinięty system gaśniczy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowe.

Wszystkie trzy okręty były z upływem lat stopniowo modernizowane, tak aby mogły przenosić coraz nowsze typy samolotów odrzutowych.

Podczas jednej z takowych modernizacji dodano pokład do lądowania odchylony w lewo od osi podłużnej okrętu.

pierwotny wygląd USS Midway

wygląd okrętu po modernizacji


Z sześciu łącznie zamówionych jednostek ukończono trzy, są to według kolejności:

USS Midway - wejście do służby: 10.09.1945

USS Franklin D. Roosevelt - wejście do służby: 27.10.1945

USS Coral Sea - wejście do służby: 1.10.1947

Lotniskowce typu Midway w nomenklaturze US Navy były oznaczone jako CVB czyli Duże Lotniskowce. Skrót obowiązywał do 1975 roku gdy zmieniono go na CVA, czyli Lotniskowce Uderzeniowe, który to skrót obowiązuje po dziś dzień.

Okręty typu Midway brały udział w każdym większym konflikcie w latach 1946-1992. Samoloty z nich walczyły i w Korei, i Wietnamie. Okręty te są jednymi z najdłużej służących w amerykańskiej marynarce wojennej. Sam USS Midway zdążył wziąć udział w I wojnie w Zatoce Perskiej, zanim w marcu 1997 roku został skreślony z listy jednostek aktywnych US Navy, po czym w lipcu 2000 przekształcony został w jednostkę muzealną. Jednostka od tamtego okresu przebywa w porcie w San Diego.

W Grze:

Midway w grze Word of Warships znajduje się w drzewku lotniskowców na tierze 10. Okręt jest ze starym układem pokładu, jeszcze sprzed modernizacji.

Plusy:

  • duża prędkość maksymalna
  • duża zwrotność
  • wysoka szansa podpalenia z bombowców nurkujących
  • szybkie odzyskiwanie straconych samolotów (WAŻNE: nowy moduł na slocie 5 nie jest wam wcale potrzebny, wręcz przeciwnie)
  • dobra penetracja rakiet Tiny Tim
  • stabilne podczas ataku
  • krótki czas uzbrojenia torped

Minusy:

  • musimy szybko reagować na zmiany kursu przeciwnika
  • elipsa zrzutu bomb z bombowców nurkujących
  • słabe torpedy
  • minimalna szansa zalania z torped
  • trzeba uważać na silniej uzbrojonego przeciwnika
  • rakiety HVAR mimo że wystrzeliwane po 10 mają mniejszą szansę na podpalenie niż Tiny Tim( zdecydowanie za małą zaledwie 8,5% z flagą i perkiem vs 34,5% Tiny Tim)
  • problemy z opanowaniem Tin Timów na początku, trzeba pamiętać że to tylko 3 a nie 10 rakiet na samolot, więc w przypadku pudła może się okazać że przy nawrocie nie ma czym atakować niszczyciela z silniejszym AA lub pod parasolem AA jego teamu (po prostu szybko nam wszystko spadnie)


Moje odczucia:

Dla mnie mimo swoich wad, jest to najlepszy lotniskowiec w grze. Dość łatwy w opanowaniu, i nieskomplikowany w obsłudze. Na początku osobom które dopiero co na niego wsiadły polecam latanie z rakietami HVAR, będziecie po prostu graczami bardziej przydatnymi, niż bezcelowe latanie na drugim zestawie szturmowców. Trzeba też zaznaczyć, że HVARY są skuteczniejsze do atakowania niszczycieli. Owszem, rakiety Tiny Tim przy odpowiedniej obsłudze potrafią zabrać z niszczyciela po 8-12k HP, ale w przypadku niepowodzenia ataku zostaniemy z zerowym kontem.

Co do bombowców nurkujących, służą do atakowania celów większych, a szczególnie pancerniki obrywają dość poważnie, przy tym trafienia powyżej 10 000 to w pancernik w zasadzie norma. Jeśli opanujemy dobrze zrzut to wtedy możemy pokusić się do próbowania ataków na niszczyciele.

Rady:

1) unikanie niepotrzebnych ataków na dwa lub więcej okrętów zgrupowanych w jednym miejscu

2) na mapach z górzystymi wyspami starajmy się nawrót po ataku robić w ten sposób by wlecieć za górę, pomoże nam to uniknąć zmasowanego ognia obrony przeciwlotniczej przeciwnika

3) ciężkie cele staramy się atakować po długości a nie szerokości okrętów

4) przy ataku niszczyciel staramy się atakować z wyprzedzeniem, ale też w taki sposób by środek celownika był minimalnie przed dziobem okrętu

5) ataki na grupy okrętów robimy zza wysp, aby za nimi móc się schować przy nawrocie (oczywiście jeśli nam wszystko nie spadnie)


Ulubione Cele:

  • Niemieckie, brytyjskie i japońskie pancerniki T8-10, francuskie i radzieckie T8-9
  • Niszczyciele, szczególnie torpedowe + Gearing i YueYang
  • Japońskie krążowniki
  • Niższe tiery krążowników każdego tieru


Czego unikamy

  • atakowania lotniskowca przeciwnika na początku bitwy
  • latania za jednym niszczycielem całą bitwę
  • pościgów za niszczycielami, które się kierują w zasięg AA swojego teamu


Przykład modułów i perków kapitana:








Komentarze

  • Maciekkoxu

    Bardzo trafny post dotyczący midway'a ale myślę że grając nim możemy rozwalać wszystko bardzo skutecznie zarówno bombwcami/szturmowcami jak i torpedowcami. Co do modułów preferuje stockowe torpedowce lepiej mi się nimi gra (mam też inaczej zbudowanego kapitana)

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza