blog images

Waterline 05.10.2021 Super okręty

W aktualizacji 0.10.5 w World of Warships pojawiły się super pancerniki. Reprezentowały naszą wizję jak mogły rozwinąć się projekty okrętów w przypadku podjęcia decyzji o dalszym rozwoju potężnych jednostek artyleryjskich. Jako część wydarzenia „Wielka bitwa” gracze mogli przetestować dwa super pancerniki: japoński Satsuma i niemiecki Hannover.

Wyniki Wielkiej bitwy pokazały, że okręty IX i X tieru były zdolne przeciwstawić się super pancernikom, a nowe jednostki spotkały się z ciepłym przyjęciem przez graczy.

Często otrzymywaliśmy pytania dotyczące powrotu super okrętów do gry. Dlatego z przyjemnością ogłaszamy, że wraz z aktualizacją 0.10.10 będą dostępne w Bitwach Rankingowych.

Nadchodzący sezon bitew rankingowych odbędzie się w formacie 7 vs 7 okrętami X tieru i super okrętami. W sezonie niedostępne będą okręty podwodne, a system doboru drużyn będzie miał standardowe ograniczenia. Super okręty zostaną przydzielone do drużyn lustrzanie.

Nowe super okręty

W aktualizacji 0.10.10 prócz znanych już pancerników Satsuma i Hanover pojawią się cztery kolejny super okręty z unikalnymi cechami:

Japoński super niszczyciel Yamagiri – będzie miał unikalną mechanikę przełączania między dwoma typami torped podczas bitwy. Torpedy będą różnić się od siebie takimi parametrami jak zasięg, prędkość i zadawane uszkodzenia.

Kolejne super okręty wprowadzą nową mechanikę auto-ładowania, których zasada działania polega na tym, że po naciśnięciu przycisku gracz będzie mógł przejść w specjalny tryb ognia, w którym poszczególne wieże będą mogły wystrzelić kilka kolejnych salw bardzo szybko, a później nastąpi dłuższe przeładowanie:

  • francuski super krążownik Conde.
  • amerykański super krążownik Annapolis.
  • sowiecki super niszczyciel Zorky.


Hannover i Satsuma otrzymają uaktualnioną wersję dostosowanego ognia. Po zapełnieniu paska gracz będzie musiał nacisnąć przycisk aktywujący bonus. To pozwoli graczom na bardziej kontrolowane użycie bonusu i wybranie czasu jego zadziałania.

Przez ostatnie lata rozwój gry skupiony był na „poziomym postępie” – dodawaniu nowych mechanik, drzewek lub okrętów o unikalnych cechach (np. hybryd). Jednak takie postępowanie ma ograniczone działanie i może wprowadzić tylko kilka nowych pomysłów.

Wraz z super okrętami chcemy wprowadzać nowe specjalne mechaniki do gry, dające nowe doświadczenie sięgające poza zwykły postęp. Te nowe mechaniki mają na celu zwiększenie różnorodności podejmowanych decyzji w czasie bitwy oraz zwiększyć liczbę dostępnych taktyk.

Zdecydowaliśmy, że super okręty i ich mechaniki, zważywszy zainteresowanie nimi, staną się pełnoprawną częścią gry. Chcemy wprowadzić je do wszystkich dostępnych gałęzi rozwoju dodając ich kontynuację w postaci super okrętów. Ponieważ super okręty są z zasady wersjami rozwojowymi już znanych jednostek, uważamy że najbardziej odpowiednie będzie umieszczenie ich jako kontynuacja odpowiednich linii rozwojowych. W dodatku logika kontynuacji, a także przewaga super okrętów w parametrach technicznych powodują, że super okręty nie pasują na tier X.

Rozszerzenie drzewek rozwoju znacząco zwiększy różnorodność bitew i wprowadzi kompletnie nowe mechaniki. Dodatkowo, niektóre z tych mechanik będą możliwe do dodania na okrętach niższych tierów w przyszłości. Obecnie tier X jest najbardziej popularny wśród graczy, a jego popularność tylko rośnie. Zatem chcemy rozwijać różnorodność gry i wprowadzać nowe mechaniki.

Chcemy, by zdobycie super okrętów było łatwe i proste, dostępne dla wszystkich, którzy chcą ich użyć i nie karać tych, którzy resetują drzewka w Agencji Badawczej. Zatem będziecie potrzebowali tylko 1 PD by odblokować super okręt po odblokowaniu okrętu X tieru. Koszt zakupu super okrętu będzie 1,5 – 2,5 raza większy niż w przypadku okrętu X tieru. Dlatego gracze, którzy nie grają często na okrętach X tieru będą mogli używać super okrętu wydając tylko odpowiednią ilość kredytów.

Rozwinięcie drzewka rozwoju to duży i znaczący krok w naszej grze. Bazując na naszych poprzednich doświadczeniach nie planujemy natychmiast dodać super okrętów do wszystkich nacji w bitwach losowych. Zamiast tego zaczniemy od bitew rankingowych i podejmiemy później decyzje co do kolejnych kroków w drodze wprowadzenia super okrętów. Będziemy szczegółowo przyglądać się wynikom bitew rankingowych zawierających super okręty, a także Wasze opinie. Podzielimy się wynikami Bitew Rankingowych i możliwymi zmianami w założeniach nowych okrętów, jeśli będzie to konieczne.


Ekonomia super okrętów

Jednym z najważniejszych aspektów dodania nowych super okrętów jest ich ekonomia bojowa – zysk z bitwy oraz wydatki związane z utrzymaniem. Przez lata rozwoju gry ekonomia znacząco „przyspieszyła” przez różna bonusy i sygnały ekonomiczne, a zarabianie kredytów stało się dużo prostsze nawet na najbardziej drogich w utrzymaniu tierach X. Jest to jeden z powodów ich znaczącej popularności.

W przypadku super okrętów zdecydowaliśmy się zmienić to podejście, zapobiegając zbyt dużej popularności super okrętów jak i zapewnić przewagę ekonomiczną tierów X. Zatem super okręty będą miały wysoki koszt utrzymania – dwukrotnie większy niż tiery X.

Jednak ekonomia bojowa zależy od wielu czynników i wymaga wielu danych , zatem na tą chwilę nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji. Z tego powodu w nadchodzącym sezonie rankingowym super okręty nie będą zarówno zarabiać, jak i powodować wydatków.

Podzielimy się ostatecznymi szczegółami ekonomii bojowej tak wcześnie jak to będzie możliwe.


Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza