blog images

Dev Blog 01.09.2020 ST Zmiany w umiejętnościach dowódcy

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


W niedalekiej przyszłości odbędzie się sesja testowa ulepszonego systemu umiejętności dowódcy. W tej chwili planujemy wprowadzenia tych zmian w aktualizacji 0.9.11. Przeprowadzimy kilka testów i uważnie przypatrzymy się opiniom graczy.


W skrócie:

  • zostaną dodane nowe umiejętności, a niektóre stare zostaną zmienione
  • każda klasa okrętów będzie miała własną sekcję z unikalnymi umiejętnościami
  • maksymalna liczba punktów umiejętności dowódcy zostanie zwiększona z 19 do 21.
  • zostanie dodany nowy sposób otrzymywania elitarnego doświadczenia dowódcy: usuwanie nieużywany dowódców
  • ilość doświadczenia potrzebnego do przetrenowania dowódcy na nowy okręt zostanie zmniejszona o połowę.

Jeśli (i kiedy) zmiany zostaną wprowadzone na serwer, każdy będzie miał możliwość zresetowania umiejętności dowódców za darmo. Szczegóły zostaną podane później.

Umiejętności istniejące w grze zostaną zaadaptowane do nowego systemu w najbardziej wygodny sposób, biorąc pod uwagę wszystkie zmiany. Dzięki temu gracze nie będą musieli ponownie przeszkalać wszystkich swoich dowódców, gdyż zostaną oni automatycznie wyszkoleni w umiejętnościach podobnych do tych, które były w starym systemie.


Główne zmiany

System umiejętności dowódcy w obecnym stanie istnieje od długiego czasu – od aktualizacji 0.6.0.

Od tego czasu dodano do gry nowe mechaniki i wiele okrętów z unikalnym stylem gry. Biorąc pod uwagę to i wiele innych czynników zdecydowaliśmy się ulepszyć system umiejętności, tak by pasował do obecnych realiów World of Warships.


Wiele umiejętności w grze nie pasuje do pewnych klas okrętów czy indywidualnych jednostek, co bardzo ogranicza różnorodność wyborów. W takich warunkach nie ma możliwości rozdysponowania umiejętności kapitana tak jak by się chciało. Zmiana ta nie tylko pomoże graczom na wybieranie umiejętności pasujących do ich stylu gry, ale także pozwoli tworzyć nowe taktyki.



W nowym systemie, każdy dowódca będzie mógł rozdzielić umiejętności dla każdej klasy osobno, w specjalnej klasowej sekcji. Dodatkowo ulepszyliśmy interfejs i funkcjonalność systemu: dla przykładu będzie można przypisać dowódcę do innej klasy bez potrzeby zmian w umiejętnościach.



Znacząco zmieniliśmy i przetasowaliśmy same umiejętności, dodając nowe i usuwając stare. Umiejętności zmieniły się tak, że na każdym poziomie będzie wybór między kilkoma efektami, zamiast jak jest obecnie – wyborem często jest jedna najefektywniejsza umiejętność.



Zawsze chcieliście wybrać jeszcze kilka umiejętności? Ponieważ umiejętności będą bardziej wyspecjalizowane, maksymalna ilość punktów zostanie zwiększona z 19 do 21.

Rozdzielenie umiejętności na kategorie będzie bardziej logiczne i pomoże dopasować umiejętności do stylu gry.



Dodany zostanie nowy sposób zdobywania Elitarnego doświadczenia dowódcy.

Gracze będą mogli odzyskać część doświadczenia ze zwalnianych dowódców:

  • 25% zdobytego doświadczenia, przy cenie 1 PD za 10 kredytów.
  • 50% zdobytego doświadczenia, przy cenie 150 PD za dublon.


Dzięki temu pozbywania się nieużywanych dowódców będzie okazją do zdobycia elitarnego doświadczenia dowódcy przydatnego przy trenowaniu, resetowaniu i przetrenowywaniu potrzebnych dowódców.


Szczegóły dotyczące zmian


Dowódcy będą wyspecjalizowani w dowodzeniu konkretnym okrętem.

  • Tylko jeden zestaw umiejętności odpowiadający klasie jest aktywny w danej chwili
  • Umiejętności dla każdej klasy są rozdzielane niezależnie od siebie. Dla przykładu: dowódca z 10 punktami będzie mógł rozdzielić 10 punktów w sekcji niszczycieli i 10 punktów w sekcji pancerników.
  • Podstawy rozdzielania umiejętności nie zmienią się:
  • każda sekcja będzie miała 4 rzędy umiejętności.
  • dostęp do kolejnego rzędu wymaga nauczenia się umiejętności z poprzedniego.
  • koszt nauki kolejnego rzędu umiejętności będzie rósł. W pierwszym rzędzie będzie to 1 punkt, w drugim 2 itd;
  • Koszt i ilość umiejętności rekrutowanych dowódców zmieni się. Jeśli gracz będzie potrzebował nowego dowódcy otrzyma:
  • dowódca bez umiejętności będzie dostępny za darmo
  • dowódca z 6 punktami umiejętności będzie dostępny za 900.000 kredytów.
  • Dowódca z 10 punktami umiejętności będzie dostępny za 1.750 dublonów.
  • Aby zresetować umiejętności, tak jak obecnie, będzie trzeba wydać elitarne doświadczenie dowódcy lub dublony. Każda sekcja umiejętności będzie resetowana oddzielnie.
  • Koszt resetu dla sekcji dowódcy z 21 punktami będzie wynosił 525 dublonów albo 500.000 elitarnego doświadczenia dowódcy. Dla 19 punktów nie będzie zmian.
  • Dowódca bez specjalizacji dla konkretnego okrętów nie będzie mógł być przydzielony bez ponownego treningu. Nie dotyczy to okrętów premium i specjalnych.
  • Będzie można wejść do bitwy okrętem bez dowódcy. W takim przypadku doświadczenie dowódcy nie będzie przyznawane.
  • Ilość doświadczenie potrzebnego do przetrenowania dowódcy na inny okręt zostanie zmniejszona o połowę. Umiejętności nie będą działały do czasu zakończenia treningu.
  • Zmieni się koszt przetrenowania dowódcy:
  • Ponieważ reset umiejętności będzie rzadziej potrzebny niż obecnie – jego koszt w dublonach wzrośnie z 500 do 750.
  • Nie będzie możliwości przyspieszenia przetrenowania z użyciem kredytów.


Lista umiejętności w następnym artykule (link poniżej).

















Kontynuuj czytanie

Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza