blog images

Dev Blog 15.12.2021 Test publiczny 0.11.0 , Zmiany w uzbrojeniu ZOP i okrętach podwodnych

Proszę pamiętać, że wszystkie informacja na Blogu Deweloperów są wstępne, mogą ulec zmianie w trakcie testów, a także nie pojawić się w serwerze gry. Ostateczne informacje pojawią się na oficjalnym portalu gry.


Szczegóły zmian.

Okręty podwodne walczą na równych prawach z innymi klasami jednostek w bitwach losowych już prawie dwa miesiące, a dziś chcemy Wam opowiedzieć o zmianach, które zostaną wprowadzone w aktualizacji 0.11.0. Zmiany te są bardzo ważne, gdyż wpływają na różne sfery interakcji z okrętami podwodnymi i wprowadzają na odpowiedni poziom balansu w porównaniu z innymi klasami, biorąc pod uwagę także zmiany wprowadzone w wersji 0.10.10 opisane tutaj:

https://warshipy.pl/post/dev-blog-21-10-2021-okrety-podwodne-2-tygodnie-testow-w-bitwach-losowych

Już teraz prezentujemy zmiany, które zostaną wprowadzone w tym tygodniu na pierwszej sesji Testu Publicznego. Jednak na pewno wrócimy do szczegółowego opisania obecnego stanu okrętów podwodnych i powodów stojących za zmianami, a także planów na przyszłe testy.


  • Pomimo dużego obszaru działania, atak lotniczy ZOP nie powodował uszkodzenia okrętu podwodnego, nawet w przypadku dobrze wymierzonego zrzutu, ponieważ pomiędzy bombami głębinowymi były za duże odstępy, a ich strefy działania były zbyt małe. W celu zagwarantowania zadania uszkodzeń okrętowi podwodnemu w przypadku dobrze wycelowanego ataku, a jednocześnie aby utrzymać efektywność uzbrojenia na tym samym poziomie, zwiększono obszar zadawania uszkodzeń i ich maksymalną wartość, zmniejszając ilość samolotów zrzucających bomby głębinowe. Z tego powodu trafienie OP będzie trudniejsze, ale w przypadku dobrze wymierzonego ataku uszkodzenia będą bardzo duże.
  • Aby Nalot ZOP wpływał bardziej na zachowanie okrętów podwodnych, nawet gdy nie był ona zbyt celny, dodano 50% szansę na unieruchomienie sonaru przez lotniczą bombę głębinową.
  • Okręty podwodne operują zwykle dość blisko wrogich jednostek, jednak ich pula PW jest zbyt niska by efektywnie walczyć na takich dystansach. W celu zwiększenia przeżywalności OP zwiększono ich pulę PW. W związku z tym zwiększyliśmy jednocześnie uszkodzenia bomb głębinowych z krążowników i niszczycieli, aby utrzymać interakcję z OP na tym samym poziomie.
  • Zwiększono czas trwania dwukrotnego zaznaczenia pingiem sektora, co da okrętom podwodnym więcej czasu na zaplanowanie ataku i wybranie bardziej wygodnej pozycji i czasu na wystrzelenie torped.
  • Biorąc pod uwagę ostatnie zmiany w mechanice wykrywania okrętów podwodnych i znaczące ograniczenie widoczności wrogich jednostek będąc w zanurzeniu, użycie Radaru – biorąc pod uwagę wysoką sprawność wykrywania - ma znaczący wpływ na styl gry okrętem podwodnym podczas fazy ataku, zmuszając OP do zmiany pozycji i zanurzenia się na maksymalną głębokość, jednocześnie zużywając zdolność zanurzenia. W celu dania OP większej swobody w manewrowaniu i zajmowaniu dobrych pozycji, a także zredukowaniu wpływu radaru na rozgrywkę, usunięto możliwość wykrywania OP będących na głębokości peryskopowej.


Zmiany w uzbrojeniu ZOP

Zmieniono parametry Ataku lotniczego ZOP dla wszystkich okrętów:

  • Liczba samolotów w kluczu atakującym została zmniejszona z 2 do 1;
  • Liczba bomb głębinowych w ładunku samolotów została zmniejszona o połowę;
  • Uszkodzenia bomb głębinowych zwiększono dwukrotnie;
  • Bomby głębinowe mają 50% szansę na uszkodzenie sonaru OP na czas 30 sekund.
  • Obszar zadawanych uszkodzeń przez bombę głębinową zwiększono o 25%;
  • Uszkodzenia w obszarze są stopniowo zmniejszane wraz z odległością od wybuchu. Ostatnie 20% obszaru nie zadaje uszkodzeń, ale może unieruchomić sonar.

Zmiany w parametrach bomb głębinowych zamontowanych na krążownikach i niszczycielach:

  • Maksymalne uszkodzenia zwiększono o 40%.


Zmiany w okrętach podwodnych:

  • Zwiększono pulę PW wszystkich jednostek:
  • Cachalot: z 9,900 do 14,000;
  • Salmon: z 12,500 do 17,800;
  • Balao: z 14,300 do 20,200;
  • U-69: z 8,300 do 11,500;
  • U-190: z 9,900 do 15,400;
  • U-2501: z 13,400 do 18,900.
  • Zwiększono czas trwania podwójnego zaznaczenia sektora pingiem:
  • Cachalot, Salmon, Balao: z 30 do 90 s;
  • U-69, U-190, U-2501: z 25 do 75 s; 
  • Zmniejszono maksymalną głębokość zanurzenia dla OP tierów VIII i X . Kamuflaż i parametry widoczności odpowiednio się zmieniły: :
  • Tier VIII: z 60 do 50 m. 
  • Tier X: z 80 do 60 m. 
  • Okręty podwodne na głębokości peryskopowej nie mogą zostać wykryte przez Radar.



Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza