blog images

Discord Q&A 03.03.2023 Pytania i odpowiedzi związane z grafiką w grze

Jakiego oprogramowania używacie do modelowania okrętów?

Dokładny zestaw programów zależy od konkretnego zespołu i zadania, ale podstawą są: Autodesk Maya, Adobe Photoshop i Substance Painter.


W jakim stopniu fizyka jest zaangażowana w proces projektowania okrętów?

Mamy profesjonalny zespół konstruktorów, z których większość ma duże doświadczenie w pracy stoczniowej i projektowaniu prawdziwych jednostek. Wirtualne okręty są projektowane na tych samych zasadach co prawdziwe. Ponieważ zaprojektowanie całego okrętu od stępki po maszty jest warte osobnej publikacji, damy tutaj tylko przykład projektowania kadłuba: Podczas wstępnych etapów procesu projektowania umieszczamy kluczowe urządzenia okrętu: główną i pomocniczą instalację napędową, uzbrojenie i magazyny, układ opancerzenia, hangary samolotów, katapulty, łodzie ratunkowe itp. Aby to zrobi tworzymy szkic pokładu okrętu, ładowni, nadbudówek, rozkładu wewnętrznych pomieszczeń. Ten szkicowy plan jest kolejno uzupełniany i na koniec jest użyty jako podstawa do końcowego planu oraz rysunków. Musimy to zrobić, aby upewnić się że całe wyposażenie pasuje do kadłuba, który zaprojektowaliśmy. W tym celu obliczamy wagę obciążenia i weryfikujemy zgodność pomiędzy wagą sprzętu, a wypornością kadłuba. Kadłub okrętu jest tak zaprojektowany, aby wziąć pod uwagę cały dostępny sprzęt w nim umieszczony. Jeśli dane się nie zgadzają, staramy się wprowadzić zmiany w wyposażeniu okrętu i jego charakterystyce, a jeśli nie da się tego zrobić, zmieniamy kadłub. W przypadku lotniskowca Hakuryū, stworzyliśmy kadłub 20 metrów dłuższy i 5 metrów szerszy niż w przypadku planów jego prototypu G-15, aby lotniskowiec mógł „unieść” całą swoją grupę lotniczą. W rezultacie zwiększyła się jego wyporność, co zmusiło nas do użycia innej jednostki napędowej – której plany znaleźliśmy. Wyznaczyliśmy charakterystykę dzielności morskiej kadłuba, jego wyporność, położenie środka ciężkości i inne parametry hydrostatyczne.


Czy istnieją jakieś plany przemodelowania starszych linii w podobny sposób jak to miało miejsce z amerykańskimi niszczycielami w 2022 roku?

Nie mamy w planach w tym roku jakiś większych zmian w modelach okrętów. W przyszłości do tego wrócimy, ale skupimy się na konkretnych jednostkach, a nie całych liniach.


Czy jest jakiś powód, dla którego japońskie okręty premium (z wyjątkiem Mikasy) nie mają tabliczki z nazwą na rufie, takiej jak w przypadku innych nacji?

Okręty te zostały dodane do gry na początku projektu. Wtedy mieliśmy zasadę – dodajemy plakietkę z nazwą wyłącznie wtedy, gdy okręt istniał w rzeczywistości. Jednakże przetrwało bardzo mało zdjęć przedstawiających japońskie okręty tego okresu, zatem wtedy nie wiedzieliśmy, czy na japońskich jednostkach umieszczano tabliczki z nazwami. Nasze procesy zmieniły się od tego czasu i teraz dodajemy tabliczki z nazwami do większości okrętów premium, jeśli taka tabliczka znajdowała się choć przez jakiś czas.


Czy będzie możliwe uruchomienie obracanego komina na kadłubie A pancerników Richelieu, Alsace i Battleship République?

Ta funkcja znajduje się właśnie w trakcie tworzenia. Właściwie już zrobiliśmy pewne zmiany w kodzie gry w celu wsparcia tej funkcjonalności, ale jeszcze przed nami dużo pracy.


Jakie są kryteria dla okrętu, aby otrzymał easter eggi? Jeśli jest decyzja do umieszczenia jakiegoś śmiesznego elementu w modelu okrętu jak to się dzieje? Robi się to na początku modelowania, czy na końcu?

Nie mamy jasnych wytycznych. Jest to coś co powstaje w trakcie projektowania okrętu, gdy ktoś z grupy projektującej wpadnie na pomysł żartu, który zadowoli ciekawskich graczy. Wtedy jest to koordynowana pomiędzy kolegami i tworzone.


Ogólnie ile wysiłku wymaga zaprojektowanie różnych klas okrętów? Dla przykładu pancerniki są duże i skomplikowane, z wieloma animowanymi elementami takimi jak działa plot, a okręty podwodne to tylko cylindry. Istnieje jakiś przybliżony stosunek czasu/wysiłku projektowania dla CV/BB/CA/DD i okrętów podwodnych?

Okręty podwodne, niszczyciele, krążowniki, pancerniki, lotniskowce, okręty hybrydowe – w takiej kolejności czas projektowania rośnie wykładniczo. Bardziej skomplikowane okręty pod względem budowy zabierają więcej czasu projektowania. Hybrydy są najbardziej złożone. Średnio zaprojektowania jednego okrętu zabiera od 3 do 6 miesięcy.


Skąd bierzecie plany modeli samolotów? Pochodzą wprost z WoWp czy są robione specjalnie dla WoWs?

Tworzymy własne modele samolotów dla WoWs, ponieważ w grze ich większość to samoloty pokładowe.


Czy planujecie opublikować więcej modeli zaadoptowanych do wydruku 3D jak w przypadku St.Louis na platformie Printables?

Na razie nie mamy takich planów. Jednak jest będzie duże zapotrzebowanie ze strony społeczności, weźmiemy to pod uwagę.


Co decyduje o liczbie ławek dodanych do projektu francuskiego okrętu i dlaczego nie ma ani jednej ławki na pancerniku Jean Bart?

Na rzeczywistych okrętach ławki są instalowane w oparciu o historyczne odniesienia takie jak zdjęcia. Dla papierowych okrętów instalujemy ławki według naszego gustu jako cecha charakterystyczna nacji. W przypadku Jean Barta nie widać na fotografiach ławek, zatem nie ma ich w grze.


Jest jakiś powód dla którego niemieckie okręty typu H i P używają starych dalmierzy lotniczych, a nie nowych które były zaprojektowane dla typu H?

Projekt H pancernika i projekt P krążownika zostały stworzone przez nas w oparciu o oryginalną dokumentację inżynieryjną i projektową, włącznie z dalmierzami. Jeśli masz inne informacje o dalmierzach dla tych okrętów, proszę podziel się nimi z nami.


Czy są plany wprowadzenia unikalnej animacji nalotu ZOP dla okrętów, które mają lądowiska dla helikopterów, jak w przypadku Petropawłowska? Czy model łańcucha kotwicznego jest częścią okrętu, czy może się poruszać niezależnie od reszty okrętu? Chciałem zadać to pytanie, gdyż byłoby strasznie fajnie widzieć okręt w porcie na kotwicy.

Nie mamy takich planów, ale możliwe jest że wprowadzimy coś podobnego w przyszłości.



Kontynuuj czytanie

blog images

Discord Q&A 07.03.2023 Pytania i odpowiedzi związane z grafiką w grze czII

Druga i ostatnia sesja pytań i odpowiedzi, która odbyła się na początku marca 2023 na oficjalnym discordzie WoWs

Czytaj dalej

Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza