blog images

Poprawki błędów i znane problemy techniczne – aktualizacja 0.11.2

Naprawione błędy

Długi czas ładowania klienta

W jednej z poprzednich aktualizacji dość mocno zwiększył się czas włączenia gry. Podczas aktualizacji 0.11.1 wprowadziliśmy poprawkę naprawiającą ten problem dla większości graczy. Obecnie obserwujemy znaczące zwiększenie wydajności dla większości przypadków. Niezależnie od tego nadal kontynuujemy pracę mającą usprawnić ten aspekt.

  • W czasie ostatniego miesiąca średni czas ładowania do gry zmniejszył się z 42,8 do 21 sekund.

Niebieski kolor oznacza średni czas w sekundach wejścia do portu od włączenia gry. B


  • Na teście publicznym 0.11.2 średni czas wejścia do gry dla 90% graczy zmniejszył się do 25 sekund z średnich 83 sekund, które było w teście 0.11.1.

Każda kolumna reprezentuje konkretną wartość procentową graczy, którzy mieli dany czas ładowania do portu.

Dla przykładu 25 sekund w kolumnie 90% oznacza, że w 90% przypadków czas ładowania gry wynosił 25 sekund lub mniej.

Purpurowy – czas ładowania gry w teście 0.11.1 (przed naprawą)

Niebieski – czas ładowania gry w teście 0.11.2 (po naprawie)


Problem z tickiem serwera.

Z powodu sposobu wymiany danych pomiędzy komputerami poszczególnych graczy, a serwerem pojawił się błąd prowadzący do zmniejszenia szybkostrzelności ognia pewnych okrętów.

Błąd występował na okrętach z bardzo szybkim przeładowaniem w przypadku używania sekwencyjnego strzelania lub strzelania jedną salwą po drugiej. Im szybciej przeładowywały działa tym błąd był bardziej znaczący. Jednocześnie nie występował w przypadku przerw między salwami, a także w przypadku długiego czasu przeładowania dział.

Innymi słowy, grając szybkostrzelnym okrętem i ciągle strzelając (przez ciągłe przyciśnięcie lewego klawisza myszy) ilość strzałów na minutę zmniejszała się.

Szczegółowe informacje na temat tego błędu znajdują się tutaj: https://warshipy.pl/post/informacja-od-deweloperow-dotyczaca-bledu-z-szybkostrzelnymi-dzialami-11-02-2022

Ponieważ błąd ten jest powiązany bezpośrednio z skomplikowanym i delikatnym aspektem gry – samą jej logiką – naprawa będzie wymagała znaczących zmian w kodzie gry i odpowiadającym temu cyklowi testów, co zabierze sporo czasu. Z tego powodu podzieliliśmy pracę na dwa etapy:

  • w aktualizacji 0.11.2 zmieniliśmy częstotliwość sprawdzania przez serwer wystrzałów z każdych dwóch ticków na jeden tick. To zapobiegnie zmniejszaniu szybkostrzelności w przypadku ciągłego ostrzału.
  • Przygotowaliśmy wstępne rozwiązanie problemu w przypadku szybkiego naciskania przycisku strzału. Jednak testowanie i wprowadzenie poprawki zabierze więcej czasu i możemy się spodziewać wprowadzenia zmian w aktualizacji 0.11.3.


Znane problemy w aktualizacji 0.11.2


Usunięcie stałych kamuflaży „Piekielny”

Po wprowadzeniu aktualizacji 0.11.2 wielu graczy zauważyło powiadomienie, że kilka kamuflaży „Piekielny” zostało usuniętych z ich kont. To powiadomienie nie jest błędem, a wynika z faktu, że te kamuflaże były przypisane do okrętów z poprzedniego wydarzenia Brutalnej walki i musiały być usunięte z powodów technicznych. Zapewniamy, że wszystkie kamuflaże Piekielne, które mogły być zainstalowane na pozostałych okrętach pozostały na kontach graczy.


Niemożliwy do zakupu stały kamuflaż Typ 15 dla pancernika New York

W tej chwili nie można kupić tego kamuflażu. Błąd zostanie naprawiony następną łatką.


Brak możliwości zalogowania się przez klienta gry

Niektórzy gracze napotkali błąd uniemożliwiający im zalogowanie się i wejście do gry bezpośrednio z klienta. Pracujemy nad rozwiązanie tego problemu i wypuścimy łatkę w następnej aktualizacji. Aby uniknąć tego problemu rekomendujemy użycie do logowania WG Game Center.


Wyłączenia gry w przypadku używania niespieranych kart graficznych

Od aktualizacji 0.11.2 gra nie działa na kartach graficznych bez obsługi Shader Model 5.0. Oficjalnie przestaliśmy wspierać te karty graficzne 2 lata temu, ale do chwili obecnej można było uruchamiać grę, ale z poważnymi błędami graficznymi.







Komentarze

Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój nick

Treść komentarza